Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viimeinen kerta, kun vien kirpparille tavaraa myyntiin

Vierailija
13.06.2018 |

Ei vain ole enää vaivan, ajan ja tienestien arvoista. Olen muutaman kerran ottanut lähikirppikseltäni kirpputoripöydän ja se ruljanssi on kyllä aina melkoinen. Hinnoitteluun menee paljon aikaa, samoin vaatteiden silittämiseen. Haluan, että vaatteet näyttää hyviltä, jotta joku ne voisi ostaa. Joku tulee nyt tietenkin mussuttamaan, että ''älä silitä vaatteita'', mutta oikeasti jengi on näistä asioista kirppareilla nykyään hirveän tarkka. Vaikka myisit kuinka hyvää tavaraa/vaatetta, niin ihmiset ei osta, ellei hinta ole alle 3€. Kyllä siinä vähän pistää ärsyttämään, kun laadukkaita merkkituotteita ei kukaan osta, ellei niitä puoli-ilmaisiksi anna. Sitten tavaroiden kuskaus kirpparille kävellen (autoa ei ole) ja tietenkin roudaus takaisin.

Puhumattakaan ihmisten käyttäytymisestä kirpputoreilla. Laitat pöydän nätiksi ja käyt kerran päivässä siivoamassa pöydän. Ei siinä mitään, perushommaa. Ärsyttää aivan suunnattomasti vaan nämä itsekkäät ihmiset, jotka saattavat kokeilla jotakin vaatettani ja sitten jättävät sen jonnekin ihan eri pöytään kuin omani. Tai henkarista otetaan vaate -> kokeillaan -> ei tyydytä -> viskaampa tämän vaatteen vain siihen pöytään, enkä laita takaisin henkariin. AAARRGGHHH niin turhauttavaa! Onko se niin hemmetin iso vaiva kunnioittaa sitä pöydän pitäjää, joka yrittää saada vähäsen rahaa olemalla ekologinen ja tuomalla vaatteita myyntiin? Edes laittaa tavarat niille paikoille mistä ne otti? En sano, että kaikki ihmiset olisivat tälläisiä, mutta ärsyttää suunnattomasti nämä yksilöt, keitä ei voisi piirun vertaa kiinnostaa se myyjän pöytä ja minkä vaivan siinä myymisessä joutuu näkemään.

Tästä viikon kestävästä ruljanssista saattaa hyvällä tuurilla saada rahaa jonkun verran, mutta ei niin paljoa ikinä, millaisen homman siinä loppujenlopuksi joutuu käymään läpi. Seuraavan kerran vien vaatteeni UFFin keräykseen ja lopetan kirpparipöytien pitämisen.

Onko muilla samoja kokemuksia? Tai muuten vain jaettavaksi ärsyttäviä asioita kirpputoreilla? Itse en myöskään ymmärrä ihmisryhmää, jotka myyvät ihan järkyttävää p*skaa omassa pöydässään, esim. tyhjiä kaljapulloja euron hintaan (joissa on Karjalan etiketti vielä päällä) tms. Oma suosikkini on Iittalan taika-sarjan lautasesta tehty mosaiikkiteos (joka oli siis vissiin tippunut lattialle ja sitten myyjä tajunnut, että ahaa!) Niitä mosaiikin palasia oli erikeepperillä liimailtu sellaiseen lapsen koulussa tekemään savityöhön kiinni. Hintapyyntö oli 15€ ja myyntilapussa luki ''uniikki taideteos''.

Kommentit (589)

Vierailija
421/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntipöytien viikkohinnat tekee sen, ettei kirpparille enää viitsi viedä mitään. Jos hinta 6 päivästä on 30-40 euroa (ja röyhkeimmissä paikoissa vielä myynnistä erikseen provikka), niin aika paljon joudut "ilmaiseksi" ensin antamaan tavaraa, että saat edes pöytävuokran kuitattua. Ei ole kaiken vaivan arvoista enää. 

Nykyään vien käytetyt lastenvaatteet second hand -puotiin, joka myy merkkivaatteita 50% myyjälle / 50% kauppiaalle periaatteella. Ei tarvitse kuin viedä tavarat sinne, joten helpolla pääsee. Ihan hyviä tilityksiä olen saanut, tosin tuo ei ole mikään nopea rahanlähde. 

Vierailija
422/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyntipöytien viikkohinnat tekee sen, ettei kirpparille enää viitsi viedä mitään. Jos hinta 6 päivästä on 30-40 euroa (ja röyhkeimmissä paikoissa vielä myynnistä erikseen provikka), niin aika paljon joudut "ilmaiseksi" ensin antamaan tavaraa, että saat edes pöytävuokran kuitattua. Ei ole kaiken vaivan arvoista enää. 

Nykyään vien käytetyt lastenvaatteet second hand -puotiin, joka myy merkkivaatteita 50% myyjälle / 50% kauppiaalle periaatteella. Ei tarvitse kuin viedä tavarat sinne, joten helpolla pääsee. Ihan hyviä tilityksiä olen saanut, tosin tuo ei ole mikään nopea rahanlähde. 

Oisko vinkkejä hyvistä second hand puodeista? Itse olen jonkun verran käyttänyt noita kirppisten täyspalveluita mutta alueella olevat haluavat monta kassillista yhtä jaksoa kohden ja muutenkin luulisin, että joku myymälätyylinen toimisi ostajan kannalta paremmin kun tavarat on lajiteltu tyypin ja koon mukaan eikä myyjän, joten kun joku etsii talvitakkia ei hänen tarvitse käydä kaikkia pöytiä läpi löytääkseen koko valikoiman jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vein itsepalvelukirppikselle tavaraa myyntiin ja kaikki "arvokkaat" pöllittiin välittömästi. Eikä sitä kiskan kaisaa ihan hirveästi tunnu kiinnostavan. Eihän ne sen tavaroita ole. Kaikki jolla oli jotain arvoa lähti kävelemään ilman kassaa. Että ihan jepa.

Monilla kirppiksillä on nykyään hälärijärjestelmät. Reippaasti vaan hälärit esim. 5€ kalliimpiin tuotteisiin.

Itselläni nyt neljäs kirppispöytä, tähän mennessä vain kerran pöllitty tuote. Jos jollain kirppiksellä viedään kamaa pokkana maksamatta myyjän välittämättä, niin tietää ettei enää ota pöytää sieltä.

Ja ilman pöytävuokraajia ei kauaa ole koko kirppistäkään.

Häläreistä pitää maksaa.

Itselläni menee kirppispöydän pitämisen seurauksena paljon tavaraa myös roskiin, koska en saata viedä myymättä jääneitä enää kotiin. Jos vaikka on luteita tai kirppuja. Joten kippaan ne roskapönttöön..

Vierailija
424/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko jokainen ei-järjestyksen ihminen ajatella kuitenkin kaupoissa ja kirppareilla, et muiden on kivempi katella vaatteita sekä tavaroita kun ne ovat hyvässä järjestyksessä.

Vierailija
425/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eka (ja vika) kerta oli kirppiksellä viime vkl. Myin mm. kenkiä kympin kappale. Sitten jengi tulee vinoilemaan, että myy eurolla tai kahdella. Just joo, kun kymppikin on alihinta. Vien jatkossa roskiin, koska en mä euroja tai kaks'eurosia tarvitse.

Kymppi kirppiskengistä ON paljon, hyväkuntoisistakin. Sitten kun ei vielä tiedä, onko sinun kengät olleet hyväkuntoisia, vai linttaan astuttuja ja käytännössä roskiskuntoisia.

Vierailija
426/589 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vien pari kk välein kirpparille autollisen vaatetta ja 700-800e tulee rahaa aina josta kirppis ottaa puolet. Mulle sopii. He hoitaa kaiken, myös hinnoittelun.

Sun kannattaisi vähän hillitä tuota ostamispuolta....

Ei ne taida olla ostettuja

Vierailija
427/589 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä mennyt tavaraa nyt alle viikossa parilla sadalla. Fiksut hinnat ehjistä tavaroista, kirppari hyvällä sijainnilla ja siisti pöytä saa ihmeitä aikaan. :)

Vierailija
428/589 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tänään hain tavarat pois kirppikseltä, sain 150 euroa viikossa. Myin käytettyjä lasten vaatteita, yhden kolmevuotiaan ja yhden vauvan, suurin osa meillekin kirppikseltä tulleita ihan perus ketjuliikkeiden vaatteita. Oli mukana myös yksi merkkihaalari joka meni melkein heti 35e hintaan, eli suunnilleen samaan hintaan kun olin sen ostanutkin. Lastenvaatteita en koskaan silitä ja tuo kirppis on ihan loistava, sinne saa samoilla hintalapuilla viedä uudelleen edellisellä kerralla myymättä jääneet :) vien siis sinne muutaman kerran vuodessa ja ne jotka ei parin kierroksen jälkeen ole mennyt heitän kierrätykseen. Aikuisten vaatteiden myyminen on paljon hankalampaa, mutta senkin ajattelin nyt jaksaa tehdä. Aina on joku vajaa 200e tullut viikossa-parissa tuottoa :)

Sama mulla ja taitaa olla sama kirppurikin kun meillä aivan sama systeemi eli kerran kun hinnoittelee niin ei toista kertaa tarvitse kun samalla asiakasnumerolla voi myydä myöhemminkin, vaikka pöydän numero vaihtuu. :)

Vien yleensä vaatetta, hyväkuntoista (puhdas, tahraton ja ehjä) ja sisustukseen liittyvää tavaraa, kuten koristeet ja tekstiilit. Aina kaikki sisustusjutskat menneet kaupaksi heti ja myynkin hyvinkin halvalla, kuten 150€:n alunperin maksaneet päiväpeitot kympillä jne. Aina jäänyt käteen joku 300-390€/viikko.

Vaatetta löytyy aikuiselle naiselle, pienille tytöille, murrosikäiselle pojalle ja teinitytön vaatetta. Ostan itsekin joskus merkkivaatetta kirpparilta, vain uudenveroista ja niitä myyn myös eteenpäin. Milloinkaan en laita lumppuja sekaan, koska ostaja kun pöytää tutkii ja jos sieltä löytyy joku tuote mikä rikki tmv niin aletaan suhtautua ennakkoluuloisesti aivan kaikkiin pöydän tuotteisiin. Moni kun yrittää rikkinäistä myydä, joskus itsekin meinannut ostaa kunnes huomannut tuotteen vian ja vienyt takaisin.

Tästä syystä en tosiaan tykkää jos toisten lumput löytää mun pöytääni. Ne pilaa minun ”mainetta”.

Joskus ollut reimatecin haalari mikä muuten uudenveroinen, mutta polvissa kulumaa minun makuuni vain pihareuhuiluun niin olen saattanut laittaa, mutta hinnaksi pari euroa. Nämäkin siis sellaisia, että yhdellä paikkatarralla tmv saa oikein kivaksi vielä, mutta oma taso on aika korkealla laadun suhteen, ei merkkien.

Psst...laittakaa hintalaput kartongille ja narulla kiinni vaatteen kokolappuun tmv niin on siististi ja helppo irrottaa ja antaa vaikutelman uudehkosta tuotteesta eli on nätimpää. Tämä lähes tuplasi myyntini. :)

Vierailija
429/589 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on nykyään ihan vieraantuneita kirppistelystä ja tän huomaa etenkin fabon kirppareilla. Käytettyä arvotonta roinaa myydään alkaen 20 €. Ja jengi ostaa ja jonottaa. Kirppareilla se sama tavara maksaa pari euroa eikä kukaan osta koska liian kallis. Tai sitten on niitä pöytiä jossa kaikkien tuotteiden hinnat ovat älyttömiä.

Oikeestaan ainoat kirpputorit joissa vielä kannattaa käydä on pihakirppikset. Niissä ihmiset osaa hinnoitella.

Vierailija
430/589 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen aina ollut tosi tyytyväinen tuottoon (muutamia satasia/viikko) että hyvin jaksan nähdä sen vaivan mitä tuon tienaaminen puhtaana käteen tarkoittaa. En tosin koskaan myy mitään roskaa, vaan esim. vaatteet ovat ajanmukaisia, ehjiä ja kauniita. Alle euron hintaisia tuotteita en jaksa edes myydä, vaan vien ne suoraan kierrätykseen. Parhaiten käy kaupaksi erilainen kodintavara ja sisustustuotteet. Myös lasten lelut oikein hinnoiteltuna sekä harrastustavarat. Omat vaattenikin olen saanut myytyä hyvään hintaan (L ja XL) koska isompia kokoja löytyy myynnistä vähemmän.

Kannattaa, jos mahdollista, ottaa pöytä sellaisesta paikasta, jossa myyjät siistivät pöytiä! Kalliimmat ja kauneimmat tuotteet parhaiten esille. Vaatteet nätisti stailattuna (esim. sopiva huivi/koru samaan hengariin ja ehkä hintaankin). Lastenvaatteista ne kulahtaneimmat eivät oikeasti kelpaa kellekään edes ilmaiseksi, ja ihan turhaan näkee vaivaa jonkun 0,20e hintaisten tuotteiden myynnissä ja hinnoittelussa.

Onnekas! Minulle voitto on se, että 100€ jää pöytävuokran jälkeen käteen.

Onnekas tai himoshoppaaja. Useiden satasten "voitto" edellyttää jo sitä, että laadukasta tavaraa on ollut PALJON, jos on myynyt kohtuuhintaan.

Vierailija
431/589 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi viedä kirpparille tavaraa, kun nurkissa pyörii paljon tavaraa ihan turhaan. Mutta vituttaa jo valmiiksi se hirveä homma ja kuitenkaan siitä ei saa edes mitään. Viimeksi otin pöydän viikoksi ja vein paljon tavaraa, hyväkuntoisia naisten ja lasten vaatteita, astioita, kenkiä, pelejä ja leluja. Hirveä vaiva siivota pöytää ja seurata myyntiä. Lopputulos oli se, että käteen jäi vuokran jälkeen 20€ ja kassikaupalla sai raahata tavaraa takaisin.

Pakkohan mitään pöytää ei ole ottaa, jos jo etukäteen niin huokailuttaa.

Vierailija
432/589 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, miten tässä ketjussa osa myyjistä huokailee kun "ei mee hyvä tavara kaupaksi -kirppismyynti ei todellakaan kannata" ja ostajapuoli taas kertoo pöytien siivottomuudesta ja liian korkeista hinnoista. Vaan vikahan ei tietenkään voi olla näissä edellämainituista...

Joku aiemmista kertoi saaneensa voittoa 20€ ja joutuneensa kantamaan kassikaupalla kamaa takaisin: pöytäsi oli todnäk liian täynnä. Moni ohittaa suoraan ne liian täyteen pakatut pöydät, kun näyttävät sottaisilta + jos sieltä yhden ottaa, rysähtää loput alas.

Jos on kassikaupalla tavaraa, niin suoraan kaksi viikkoa.

Itselläni on juuri pöytä, viikko mennyt ja viikko vielä edessä. Alunperin oli n. 3 ikeakassillista vaatetta (aikuisen ja lapsen), yksi marketin jumbokassi täynnä ulkovaatteita, ja yksi markettipussi täynnä lapselta pieneksi jääneitä kenkiä.

Kengät menneet jo, ja vaatteita jäljellä arviolta yksi ikeakassillinen. Siisti pöytä hyvällä esiinpano-asettelulla, vaatteet pestyjä ja silitettyjä, hinnat järkevät, ja tavaraa viety pienissä erissä.

Ei tarvitse muita ihmekikkailuja.

Vierailija
433/589 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun keskisuuressa kaupungissa ja kirppiskama menee hyvin, kun hinnoittelee järkevästi. Tiedän myös ettei kaikissa kaupungeissa mene kovin hyvin, koska olen muuallakin myynyt. Mutta sitä ihmettelen, kun mammat maksavat facebookin äitien kirppiksellä samasta tavarasta kahdeksasta kymmeneen euroon minkä saisivat tavallisella kirppiksellä kahdella tai kolmella eurolla. Ja noita tavaroita oikein jonotettaan siellä facessa. Jotenkin on ihmiset ihan seonneita siinä suhteessa. Tavallisella kirppiksellä saa jopa paremmassa kunnossa olevaa merkkituotetta paljon halvemmalla kuin facen kirppiksillä. Lähinnä tässä kyse lastenvaatteista.

Vierailija
434/589 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sain kirppismyynnin hoidettua, pöytä oli mulla kuukauden ja pöytävuokrien jälkeen jäi käteen 1400€. Tosin mun pöydästä myös varastettiin tavaraa mikä ei ollut niin mukavaa :(.

Vierailija
435/589 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun eka (ja vika) kerta oli kirppiksellä viime vkl. Myin mm. kenkiä kympin kappale. Sitten jengi tulee vinoilemaan, että myy eurolla tai kahdella. Just joo, kun kymppikin on alihinta. Vien jatkossa roskiin, koska en mä euroja tai kaks'eurosia tarvitse.

Kymppi kirppiskengistä ON paljon, hyväkuntoisistakin. Sitten kun ei vielä tiedä, onko sinun kengät olleet hyväkuntoisia, vai linttaan astuttuja ja käytännössä roskiskuntoisia.

Mä myin kengät 1-5€:lla. Ainoat poikkeukset oli käyttämättömät naisten Eccot jotka myin kympillä ja menivät samana päivänä kuin kiikutin pöytään. Toinen poikkeus oli erittäin siistit Uggin lasten turkissaappaat joista pyysin myös kympin ja kyllä menivät nopeasti nekin.

Vierailija
436/589 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myin kengät 1-5€:lla. Ainoat poikkeukset oli käyttämättömät naisten Eccot jotka myin kympillä ja menivät samana päivänä kuin kiikutin pöytään. Toinen poikkeus oli erittäin siistit Uggin lasten turkissaappaat joista pyysin myös kympin ja kyllä menivät nopeasti nekin.

Juuri myin itse yhdellä lapsella olleet Kuomat pikkuisen vajaa kympillä, ja menivät melkein heti.

Mutta välillä on tullut nähtyä näitäkin, että on myynnissä täysin linttaan astutut kengät, päältä likaiset ja kuluneet, ja näistä pyydetään kymppiä, koska "jokin hieno merkki".

Kokeilkaapa ihan ekana puhdistaa ne kengät, voisi se jo auttaa kummasti. Järkyttävää yhä uudestaan nähdä näitä kuraisia ja epäsiistejä kenkiä, joihin lätätty vain lappu kiinni ja ihmetellään kun ei kelpaa. Rikkinäiset ja linttaanastutut suoraan roskiin.

Vierailija
437/589 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun keskisuuressa kaupungissa ja kirppiskama menee hyvin, kun hinnoittelee järkevästi. Tiedän myös ettei kaikissa kaupungeissa mene kovin hyvin, koska olen muuallakin myynyt. Mutta sitä ihmettelen, kun mammat maksavat facebookin äitien kirppiksellä samasta tavarasta kahdeksasta kymmeneen euroon minkä saisivat tavallisella kirppiksellä kahdella tai kolmella eurolla. Ja noita tavaroita oikein jonotettaan siellä facessa. Jotenkin on ihmiset ihan seonneita siinä suhteessa. Tavallisella kirppiksellä saa jopa paremmassa kunnossa olevaa merkkituotetta paljon halvemmalla kuin facen kirppiksillä. Lähinnä tässä kyse lastenvaatteista.

Mutta mistä kukaan tietää miltä kirppikseltä ko. tuote voisi löytyä? Lisäksi aika on rahaa joten kovin helposti ei monikaan viitsi muutamaa euroa jahdata.

Vierailija
438/589 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuli mieleen myyntivinkeistä, että miettikää myös mitä kirjoitatte hintalappuun. Lastenvaatteissa ne oleelliset tiedot ovat mm. Koko (jos koko epäselvästi, niin noin minkä ikäiselle), materiaali, mahdollinen vedenkestävyys jne.

Mitä nyt saat järkevästi lappuun mahtumaan.

Usein näkee lapuissa kirjoitettuna esim. "hienot hanskat" tai "haalari, vain pari kertaa käytetty!!"

Kyllä se ostaja näkee jo päältä, onko vain vähänkäytetty vai ei, ne koko- ja materiaalitiedot olennaisempia tietoja, joita ei jaksa alkaa kaivelemaan jostain pesulapuista (jotka usein vielä haalistuneet/leikattu pois).

Vierailija
439/589 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tyhjensin kirppari pöytäni.

Rahaa tuli 424.80€ 😀

Olen tyytyväinen

Vierailija
440/589 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vanhempi mies kirpputorilla myymässä vanhoja,todella likaisia nukkeja,hyi,6e oli pyyntihinta,kaikkea muutakin jonnin joutavaa krääsää,ajattelin vain mielessäni et mies makso pöydästä 50e ja tuo tollasta kaatopaikkakamaa..