Naapurin vauvan rääkymisen blokkaus?
Naapureille on syntynyt vauva, ja huoneensa on omani alla ja heräilen siihen helkutin kiduttavaan ääneen 2000 kertaa yössä. Korvatulpat ei auta, kuulokkeet valuu päästä yöllä eli ei nekään auta. Mikä avuksi? Päivät voin sentään käydä töissä rentoutumassa kiljumiselta mutta haluaisin kyllä ihan nukkua öisin koska pikkasen elämänlaatu kärsii. Oman lapsen koulun takia muutto ei ole vaihtoehto. Pahoittelut kärkkäästä aloituksesta, mutten kestä enää tuota :(
Kommentit (17)
Ja lisään, etten ole valittamassa perheelle vaan kaipaan konsteja tuon äänen vaimentamiseksi omassa kämpässäni🤭
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet, et herää 2000 kertaa yössä.
No sanotaanko, että hyvin useita kertoja noin puolen tunnin välein (eipä tuossa sikeästi ehdi torkahtaa) ja lopullisesti vähän ennen viittä kun pisin huutokonsertti alkaa..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Auttaisiko nukkua jossain toisessa huoneessa vai kuuluuko niihinkin?
Meillä on huoneita vain kaksi, ja toisessa oma lapsi jonka haluaisin saavan nukuttua. On tosin hänkin alkanut heräillä noihin ääniin, vaikkeivat kuulu yhtä kovaa siihen huoneeseen. :( Meinasin yks yö tehdä jopa pesän kylppäriin, mutta sinne vasta jotkut vaipanvaihtohuudot kuuluukin..
Ap
Muuttaisin itse varmaan toiseen huoneeseen nukkumaan joksikin aikaa jos rääkyminen kuuluu sinne vaimeammin.
Mattoja lattialle, ryijyjä ja muita seinävaatteita seinille ja muita tekstiilejä imemään melua itseensä. Ei se ääniä varsinaisesti blokkaa, mutta äänet eivät pääse kaikumaan.
Kannattaa hankkia kunnolliset silikonikorvatulpat. Ja opetella käyttämään niitä oikein. Ovat todella tehokkaat.
Laita heippalappu naapurille, että et pysty nukkumaan. Voisiko he tarkistaa ettei lapsella ole koliikkia, jos koko ajan itkee. Ei ole synti ilmoittaa, vaikkei mitään häätöä aio suorittaa. Onko korvatulpat mitä laatua ja kokoa, huono tai pieni ei ole hyvä. Entä toiset kuulosuojaimet, jotka eivät valu. Onko joskus silti mahdollista muuttaa rauhallisempaan ja isompaan asuntoon. Äänieristyslevyt? Ääntä vaimentava happiteltta? Ehkä sellaista ei ole olemassa. Kesällä tuulettimen hurina saattaa vähän peittää, tuskin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hankkia kunnolliset silikonikorvatulpat. Ja opetella käyttämään niitä oikein. Ovat todella tehokkaat.
Onks nää semmoiset joiden kanssa herätyskelloon herääminen on kuitenkin mahdollista? Inhottavaa, kun omassa kodissa joutuu käyttämään suojaimia, että pystyy olemaan. Väsyttää ihan jäätävästi..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Korvatulpat on våhån hankalat kun oman hengityksen äänet häiritsee eikä kuule herätyskelloa kovin hyvin.
Lisäksi joku sisään tunkeutunut murtovaras tai murhaaja voi touhuilla ihan rauhassa.
Onneksi omat lapset nukkui pääasiallisesti koko yön. Ei edes itse häiriinnytty saati naapurit.
Vierailija kirjoitti:
Muuttakoon ne muualle sen rääkyvän tenavan kanssa
Itseasiassa kun sain itse lapsen vuosia sitten, muutettiin pois kerrostalosta koska tiesin mitä helvettiä se naapureille voi olla. :D Eihän sille vauvan itkulle voi mitään eikä kaikilla ole mahdollisuutta muuttaa, mutta jotenkin koen ettei ole mun tehtävänä antaa naapuruston häiriintyä jos voi siihen itse jotenkin vaikuttaa
Ap
Valehtelet, et herää 2000 kertaa yössä.