Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7v poika tahtoisi lähteä serkun syntymäpäiville hameessa, kyllä vai ei?

Vierailija
13.06.2018 |

Minä olen sitä mieltä että menköön, mutta varoitin että kaikki ei välttämättä ymmärrä ja saattaa tulla sanomista. Isänsä on sitä mieltä ettei missään nimessä ja oli jo kieltämässä koko juhliin menon.

Kommentit (168)

Vierailija
121/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hiukan kummallista että jotkut tuntuvat pitävän kiusaamisena sitä että ollaan asioista erimieltä. En minä näe sitä kiusaamisena että 7v sanoo toiselle että pojat eivät käytä hameita. Se on mielestäni mielipide. Aikuisen minusta pitäisi kestää niitä eriäviä mielipiteitä ottamatta sanomista kiusaamisena 7 v ei siihen vielä aina kykene, mutta ehkä äidin/isän olisi siihen kyettävä.

Vierailija
122/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En päästäisi, jos ei ole naamiaiset. Pojan kuuluu olla poika ja pukeutua housuihin. Paitsi jos on irkku ja kiltti kuuluu perinteeseen.

Tämä kommentti tiivistää ihan loistavasti, mikä on taso on niillä ihmisillä, jotka haluavat pakottaa toiset pukeutumaan tietyllä tavalla!

Kiltti kuuluu sekä irkkujen että skottien perinteeseen, niin että kenenkähän tasossa sitä vajausta olikaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen miehen kehossa. kirjoitti:

Minä ainakin muistan omasta lapsuudestani, että kuinka pahalta tuntui, että vanhemmat eivät antaneet minun pukeutua tyttöjen vaatteisiin vaikka halusin vaan sain selkääni aina kun edes vihjasin mitään sen suuntaista, että haluan pukeutua esim. hameeseen. Kun täytin 18, niin muutin heti seuraavan kuun alussa yksin asumaan ja olen jo pian 20 vuoden ajan pukeutunut melkein aina naisten vaatteisiin pilkasta ja syrjinnästä huolimatta.

Vanhempasi toimivat oikein. "Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat."

Täysi-ikäinen tehköön toki kuten parhaaksi katsoo, ja kantakoon tekojensa seuraukset.

Vierailija
124/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotiminen on väärin. Tappaminen on väärin. Raiskaaminen on väärin. Kiusaaminen on väärin.

Kaikkia näitä on ollut aina, eivätkä ne mihinkään katoa sillä, että uhri huutaa: "Ei saa! Epistä!"

Parempi varautua elämän raadollisuuteen, pitää järki päässä ja elää realiteettien mukaan kuin kuvitella, että maailma muuttuu "ihan kohta" kaikille tasapuoliseksi ja kivaksi. Ei ole vielä muuttunut ja aikaa on ollut muutama tuhat vuotta...

Vierailija
125/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessa todella avautuivat nämä raamatun kertomukset, joissa vanhemmat uhrasivat oman lapsensa jollekin jumalalle. Niin moni täälläkin on valmis uhraamaan    lapsensa  vahvistaakseen typerää ideologiaansa ja kerätäkseen ihailua hipsterikavereiltaan. Kauhistuttavaa.

Vierailija
126/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ!!!

Vierailija
127/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se pojan roolikin ahdas. Tyttö jos haluaisi mennä smokissa juhliin niin sitä pidettäisiin herttaisena.

Onhan näitä kaheleita vanhempia, jotka pakottaa sen tytön juhlissa hameeseen/mekkoon ja oheistilpehööreihin koska "niin täytyy tehdä"

Kauhulla muistan aikaa kun miehen tyttö oli pienempi; äitinsä pakotti lapsen kutittavaan vaaleanpunaiseen tyllimekkoon, raastoi tukan väkisin kiinni, kaulakorun kaulaan ja lapsi itkevänä juhliin. Lapsi vihasi mekkoja, sanoi että niissä on vaikea liikkua, rullautuivat vyötärölle painamaan ja menivät pituussuunnassa kieroon. Lempivärejä oli sininen, vihreä ja keltainen. Kaulakoru teki niskaan ihottumaa ja inhosi sitä kun tiukka letti kiristi herkkää päänahkaa. Mutta ei, ei missään nimessä saanut äitinsä mielestä laittaa esim. jotain kivaa paitaa ja siistejä housuja. Kun tytöillä pitää olla juhlissa tyttövärinen MEKKO ettei luulla pojaksi! Hyi, kamala lapsi kun ei tätä vaan millään tajua, miten se kehtaa uhmata äitiään noin?

Kahelia, eikö? Varsinkin kun äiti itse sitten meni juhliin lyhyehkössä tunikassa ja farkut siellä alla. Ja feikkicrocsit jalassa 😝

Mä miellän ihan yhtä typeräksi käytökseksi sen, että joku poika ei halutessaan hametta/mekkoa voi laittaa. Nehän on vaan vaatekappaleita, herranjestas. Kunhan vaatteet on sopivan kokoiset, siistit ja muutenkin asialliset (eli ei esim. jossain kirkuvan värisessä jumppatrikoopuvussa hautajaisiin) niin mitä ihmeen väliä sillä muka on, onko alakropan peittona hame vai housut, oli se lapsi mitä sukupuolta tahansa?

Vierailija
128/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan se hame on siisti ja kaunis juhlamekko, niin muuten asia ookoo. Isänsäkin voisi laittaa samanlaisen päälle.

Vierailija
129/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pojalle kiltti :)

Vierailija
130/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän kiinnostaisi, minkälaiset ihmiset tähan ketjuun oikein kirjoittelee. Osasta välittyy aika vahvasti matala koulutustaso, huono itsetunto ja omituinen viidakon lakien kaipuu.

Jos teille on niin iso ongelma, että mies pukeutuu hameeseen niin muuttakaa minun puolestani vaikka heti jonnekin sellaiseen valtioon, jossa "homosti" pukeutuva mies tapetaan kadulle. Sopisitte hienosti joukkoon iloiseen.

Mm. sellaiset ihmiset, joille nykyinen "sukupuolettomuus"opetus näyttäytyy sairaana ja luonnottomana aivopesuna, etenkin lapsia kohtaan. Se "sukupuolettomuus" kun oikeasti koskee vain pientä promillea ihmisistä.

Ja kukaan ei varmastikaan ole ketään haluamassa tappaa, joten rauhoittele bipolääriä rajuista mielialanvaihteluista kärsivää feminististä päänuppiasi vaikkapa hetkisen jäissä hauduttamalla.

Jopa sinä olet arvokas ihmisenä, vaikka vanhempasi opettivat, että sukupuoli on ihmistä korkeampi arvo. Ottaa ilmeisesti koville, kun itselle on opetettu että naisellisuus ja miehekkyys ovat ihmisen hyvyyttä parhaiten mittaavia asioita ja muut ihmiset viittaavat kintaalla moiselle höpöhöpölle.

Tuossa listaat kiitettävän paljon olkiukkoja, joista yksikään ei pidä paikkaansa. Ei yksikään kohta, paitsi se, että teoriassa saatan olla sinulle jotenkin ihmis"arvokas" poliittisesti korrektin vastauksesi kuorrutuksessa, mutten takuulla substanssissa.

Sellaisia häröjä te nykyfemukat olette; niin syvältä eksyksissä ettette tajua oikeasta maailmasta enää mitään vaan elätte psykoosianne todeksi. Ja tarkoitan tätä.

Tuntuu, että taidat viettää vähän liikaa aikaa netissä. Miksi 7-vuotiaan ei voisi antaa pukeutua hameeseen? Pystytkö antamaan loogisen ja rauhallisen vastauksen?

Taas lisää olkiukkoja sairaan mielesi sopukoista.. prjisoit sitä paitsi omaa bipolaarista aivoralliasi nyt minuun.

Missä kohtaa olen sanonut ettei saisi antaa niin tehdä? Mietin vain sitä, että onko nykyinen sukupuolettomuus-huuhaa sekoittanut nappulan ajatukset. Jos poika on sellaiseen luonnostaan kallellaan niin mikäs siinä, mutta mikäli syy on vaikkapa intersektionaalisen saastan aiheuttamassa opetusohjelman kieroutuneisuudessa niin homma on toinen... tosin siperia kyllä opettaa ja luonto ajaa käenpojan puuhun aikanaan omallakin painollaan. Toivottavasti poika ei ole enää peruskouluaivopesusta sekaisin siinä kohtaa.

Vierailija
131/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se pojan roolikin ahdas. Tyttö jos haluaisi mennä smokissa juhliin niin sitä pidettäisiin herttaisena.

Tutkimusten mukaan biseksuaalit miehet eivät juurikaan viehätä naisia. Samoin eivät ujot, hiljaiset, naiselliset tai luonteeltaan heikot - tai "kiltit". Naiselliset piirteet ja kimeä naisellinen ääni ovat iso nou nou.

Sanokaa sitten miksi miehen rooli on niin ahdas kun te naiset itse sen sellaiseksi olette aikojen saatosta saakka halunneet. Miehet miehinä.

Haluatteko kenties pojistanne yksinäisiä neitimäisiä runkkareita, joista tulee noita inhoamianne nettien nokkelia ja naisvihamielisiä nöösipoikia? :DD

Vierailija
132/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo, älkää nyt viitsikö jauhaa tuollaista pazkaa. Yksikään 7-vuotias poika ei halua lähteä hameessa yhtään mihinkään.

Vierailija
133/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta annat mennä. Vara-vaihtovaatteet on hyvä ajatus. Niille, jotka tässä ketjussa kirjoittivat kiusaamisesta muistutus: kasvattakaa ne omat lapsenne hyväksymään erilaisuus. Vai onko kiusatuksi tuleminen mielestänne kiusatun syy?

Todella hyvä kommentti!! Kenen lapsia ne on jotka kiusaa?!? Kellään niitä ei ole....t. koulukiusattu

Vierailija
134/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että olen järkyttynyt ja maailmankuvani on muuttunut luettuani tämän ketjun. Nyt tiedän, kuka niitä perussuomalaisiakin äänestää. Ilmeisesti "Helsinki-kupla" ulottuu Helsingistä 100km pohjoiseen, koska olin elänyt tähän asti siinä uskossa, että on ihan ok, että pieni poika menee mekko päällä synttäreille. Ja vaikka 17v. poika menisi mekossa mihin. Tai 70-vuotias. Naiset eivät saaneet käyttää housuja, kunnes tuli Coco Chanelit ja muut sekä muodin, että tasa-arvon edelläkävijät. Nyt vuonna 2018 meillä on homo vakavana ehdokkaana seuraavaksi presidentiksi, mutta Vauva-palstalla kiljutaan kuorossa, että pieni lapsi ei saa laittaa mieleistään juhlavaa vaatetta synttäreille. Jotenkin niin käsittämätöntä. Lapsi ei luonnostaan karsasta tai ole ennakkoluuloinen toisen pukeutumista, ihoväriä tai jonkin raajan puuttumista kohtaan. Lapset opetetaan ennakkoluuloisiksi. Miettikää itsenne jonkin vähemmistön asemaan. Haluaisitteko halveksuvia kommentteja ja syrjivää käytöstä, vai haluaisitteko kenties tulla kohdatuksi ihan tavallisena ihmisenä, koska mekkoa käyttävä poika on kuitenkin hyvin tavallinen ihminen?

Vierailija
135/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuon 16.v pojan äiti, joka aikaisemmin on tänne kommentoinut. 

Minua ja miestäni on vanhempina moitittu, haukuttu, vähätelty jne, koska annamme poikamme pukeutua mekkoihin ( ja vanhempana meikata), koska teemme muka väärin. Miten niin väärin? Kun poikamme noin 3-vuotiaana näki kaupassa mekon ja halusi sen tai tahtoi oman nuken jolla leikkiä, meidän piti vanhempina päättää, että ostammeko pojallemme nuo tavarat, tuemme häntä ja annamme hänen vapaasi olla oma itsensä ja ilmaista itseään vai kiellämekö häneltä asiat mistä hän selvästikkin tulee onnelliseksi ja viihtyy niin. Samalla kieltäisimme häntä olemasta oma itsensä ja hän joutuisi piilottamaan sen osan itsestään. Olisiko se sitten oikein ja olisimmeko sitten parempia vanhempia? Ei, meille on tärkeintä lapsiemme hyvinvointi ja se että he voivat kotona olla omia itsejään ja puhua meille vanhemmille mistä tahansa. 

Otan ennemmin vastaan sen kritisoinnin ja haukkumisen, kuin sen että lapseni ei voisi olla oma itsensä. Kaikista ei tarvitse pitää, mutta kaikkien kanssa pitää tulla toimeen. 

Vierailija
136/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Nukella leikkiminen on aivan eri asia kuin tytön vaatteisiin pukeutuminen.

Perustelelisitko tän. 

Vierailija
137/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletitko juuri lapsesi sukupuolen?

Vierailija
138/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään pelättävää, sillä suosikkiajattelijani sanoin: Ainoa asia mitä meidän tulee pelätä, on pelko itse

https://www.thetoptens.com/best-politicians/

Tämä on ollut suosikkilinkkini vuodesta 2015

Vierailija
139/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuon 16.v pojan äiti, joka aikaisemmin on tänne kommentoinut. 

Minua ja miestäni on vanhempina moitittu, haukuttu, vähätelty jne, koska annamme poikamme pukeutua mekkoihin ( ja vanhempana meikata), koska teemme muka väärin. Miten niin väärin? Kun poikamme noin 3-vuotiaana näki kaupassa mekon ja halusi sen tai tahtoi oman nuken jolla leikkiä, meidän piti vanhempina päättää, että ostammeko pojallemme nuo tavarat, tuemme häntä ja annamme hänen vapaasi olla oma itsensä ja ilmaista itseään vai kiellämekö häneltä asiat mistä hän selvästikkin tulee onnelliseksi ja viihtyy niin. Samalla kieltäisimme häntä olemasta oma itsensä ja hän joutuisi piilottamaan sen osan itsestään. Olisiko se sitten oikein ja olisimmeko sitten parempia vanhempia? Ei, meille on tärkeintä lapsiemme hyvinvointi ja se että he voivat kotona olla omia itsejään ja puhua meille vanhemmille mistä tahansa. 

Otan ennemmin vastaan sen kritisoinnin ja haukkumisen, kuin sen että lapseni ei voisi olla oma itsensä. Kaikista ei tarvitse pitää, mutta kaikkien kanssa pitää tulla toimeen. 

Niin ja unohdin sanoa tuosta poikani kiusaamisesta vielä. Häntä on oikeestaan koko elämänsä kiusattu ( nyt onneksi ammattikoulussa tilanne on parantunut ja rauhottunut). Häntä on haukuttu, naureskeltu, huudeltu, jätetty porukasta pois, tönitty yms. Ja joka kerta me olemme puuttuneet asiaan. On käyty koulussa keskusteluissa opettajien, rehtorin, oppilaiden, vanhempie, kuraattorin kanssa yms. Yleensä tilanne on hetkeksi rauhottunut, mutta kuitenkin jatkunut. Ja hyvin monesti poikamme on itkenut miksi hän on tälläinen, miksi hän ei voi olla "normaali". Mutta silti hänellä on ollut vahva tahto olla oma itsensä ja me olemme tukeneet häntä kaikilla mahdollisilla tavoilla ja yrittäneet kertoa ja opettaa aina, kaikille lapsillemme että erillaisuus on normaalia ja ketään ei saa sen takia kiusata. 

Lapset ei välttämättä ymmärrä aina erillaisuutta, mutta meidän vanhempien tehtävänä on kasvattaa lapsiamme suvaitseviksi, fiksuiksi ja hyväkäytöksisiksi aikuisiksi ja näyttää esimerkkiä. Siksi ihailen miehestäni; hän on mennyt minun äitiys mekko päällä viemään lastamme kouluun, ollut meikkiosastolla mukana kokeilemassa meikkejä (vaikka ei niistä ymmärräkkään) katseista huolimatta, laittanut huulipunaa ja ripsiväriä sukujuhliin poikani kanssa ja ollut AINA poikamme tukena ja puolella vaikka hän itse onkin ns "miehinen mies". 

Vierailija
140/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 16 v poikamme pääsi amikseen ja sai valita siitä hyvästä lahjaksi joko mekon Henkkamaukasta tai mönkijän (asumme maaseudulla, että on pihaa missä myllätä). Valitsi mekon. Mikäpä se minä olen tässä sanomaan, kun halvemmaksikin tuli.  Päästiin isännän kanssa säästöön jääneillä rahoilla Tallinnan risteilylle.