Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7v poika tahtoisi lähteä serkun syntymäpäiville hameessa, kyllä vai ei?

Vierailija
13.06.2018 |

Minä olen sitä mieltä että menköön, mutta varoitin että kaikki ei välttämättä ymmärrä ja saattaa tulla sanomista. Isänsä on sitä mieltä ettei missään nimessä ja oli jo kieltämässä koko juhliin menon.

Kommentit (168)

Vierailija
1/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksipiippuinen juttu. Toisaalta tuskin haittaa ketään mutta itse ehkä perustelisin lapselle miksi juhliin pitää pukeutua tietyllä tapaa. Antakaa muuten sen käyttää hametta jos tykkää. Niin minäkin käytin pienenä vaikka mies olenkin.

Vierailija
2/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei seitsemänvuotias ole kypsä päättämään tuollaista. 18v asti mennään vanhemman säännöillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi, jos ei ole naamiaiset. Pojan kuuluu olla poika ja pukeutua housuihin. Paitsi jos on irkku ja kiltti kuuluu perinteeseen.

Vierailija
4/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä antaisin mennä. Pakkaa vaikka housut mukaan jos tulee ikävää kommenttia ja haluaa vaihtaa.

Vierailija
5/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päästäisi, jos ei ole naamiaiset. Pojan kuuluu olla poika ja pukeutua housuihin. Paitsi jos on irkku ja kiltti kuuluu perinteeseen.

Tarkoitit varmaan skotti? Komea asu se hame!

Pojalle tuollainen jos haluaa hameessa kulkea!

Vierailija
6/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksipiippuinen juttu. Toisaalta tuskin haittaa ketään mutta itse ehkä perustelisin lapselle miksi juhliin pitää pukeutua tietyllä tapaa. Antakaa muuten sen käyttää hametta jos tykkää. Niin minäkin käytin pienenä vaikka mies olenkin.

Hame on ihan tarpeeksi juhlava juhlia varten. :) Ilman muuta saa mennä hameessa.

Vierailija
7/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani on lapsesta asti pitänyt mekoista, korkokengistä ja meikeistä. Tottakai annat hänen mennä, miten hän haluaa ja ne varahousut on hyvä asia, niinkuin joku jo mainitsikin. Minä en ole koskaan rajoittanut lastani hänen pukeutumisessaan tai tyylissään. Ollaan oltu serkun rippijuhlissakin mekossa. Poikani on nyt 16.v ja hänellä on kaapissa huppareiden ja farkkujen lisäksi mekkoja ja korkokenkkiä. Hän on taitava meikkaaja ja minä, hänen isänsä ja hänen isoveljensä ja pikkusiskonsa rakastaa häntä erittäin paljon. 

Anna hänen olla oma itsensä.

Vierailija
8/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkea poika, anna sen kokeilla. Isänsä pelkää.

Vierailija
9/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä isänä antaisin mennä. Ihan vaan kokemuksesta tiedän miten tympeää se on kun vanhemmat ei antaneet kokeilla yhtään mitään ja nykyään olen tylsä aikuinen. Joku jo sanoi että mukaan voi pakata pöksyt siltä varalta että haluaa vaihtaa myöhemmin.

Vierailija
10/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia kommentteja taas. Tietenkin annat pojan mennä hameessa ja rohkaiset häntä olemaan oma itsensä. Isä voi pohtia tahollaan, millaisen viestin hän lapselleen välittää, jos kieltää hameen tai pahimmassa tapauksessa koko juhlat.

Vierailija
11/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen oman lapseni isä, joka järkyttyi, kun poikalapsi halusi että hänelle ostetaan nukke, ja halusi punaiset sisätossut kerhoon. Kertoo enemmän miehestä kuin lapsesta.

Lapsesta kasvoi ihan massaan kuuluva cis-mies, mutta minulle ei olisi ongelma vaikka olisi jotain muuta.

Vierailija
12/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun poikani on lapsesta asti pitänyt mekoista, korkokengistä ja meikeistä. Tottakai annat hänen mennä, miten hän haluaa ja ne varahousut on hyvä asia, niinkuin joku jo mainitsikin. Minä en ole koskaan rajoittanut lastani hänen pukeutumisessaan tai tyylissään. Ollaan oltu serkun rippijuhlissakin mekossa. Poikani on nyt 16.v ja hänellä on kaapissa huppareiden ja farkkujen lisäksi mekkoja ja korkokenkkiä. Hän on taitava meikkaaja ja minä, hänen isänsä ja hänen isoveljensä ja pikkusiskonsa rakastaa häntä erittäin paljon. 

Miten lapsen isä ja suku suhtautuu asiaan?

Vierailija
13/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai annat mennä hameessa ja otat ne varahousut mukaan, jos pojan mieli muuttuu. Ihana poika sinulla!

Annetaan lasten olla lapsia. Kyllä ne ehtivät vielä oppia kaikenlaista stereotypioista, ennakkoluuloista, poikana olemisesta ja erilaisuuden sietokyvystä.

Vierailija
14/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen oman lapseni isä, joka järkyttyi, kun poikalapsi halusi että hänelle ostetaan nukke, ja halusi punaiset sisätossut kerhoon. Kertoo enemmän miehestä kuin lapsesta.

Lapsesta kasvoi ihan massaan kuuluva cis-mies, mutta minulle ei olisi ongelma vaikka olisi jotain muuta.

Nukke on vähän eri asia kuin mekko juhlissa.

Vierailija
15/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lapsen isä ja suku suhtautuu asiaan?

No meille vanhemmille asia ei ole tullut yllätyksenä. Ja mieheni käy mekko ostoksilla pojan kanssa, meikeistä hän ei ymmärrä, mutta yrittää. Ja suku otti asian todella hyvin, vaikka miehen puolen suku oli aluksi vähän ihmeissään ja yritti tuputtaa pojalle housuja. 

Ja tuli mieleen, poikaani kiusattiin aika rajusti tyttöjen vaatteiden käytöstä ala-asteella, niin mieheni puki minun vanhan äitiysmekon päälle ja vei poikamme kouluun. 

Vierailija
16/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukke on vähän eri asia kuin mekko juhlissa.

Sanottiin "tulee mieleen". Ei sanottu "tämä on tismalleen sama asia."

Vierailija
17/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei missään tapauksessa.

Vierailija
18/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ehkä antaisi mennä. En alistaisi lasta kiusaamiselle yhtään sen enempää kuin pakko.

Vierailija
19/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin mennä, mutta varottaisin ettei kaikki ymmärrä ja aikuisetkin saattavat jopa sanoa ilkeitä kommentteja. Painottaisin, ettei hameiden yms. käyttämisessä kuitenkaan ole mitään väärää

20/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukella leikkiminen on aivan eri asia kuin tytön vaatteisiin pukeutuminen.

Minusta ap:n lapsen isän linjaus on hyvä. Vanhemmat päättävät pukeutumisesta ja heitä totellaan. Kotona ja naamiaisissa voi hassutella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä