7v poika tahtoisi lähteä serkun syntymäpäiville hameessa, kyllä vai ei?
Minä olen sitä mieltä että menköön, mutta varoitin että kaikki ei välttämättä ymmärrä ja saattaa tulla sanomista. Isänsä on sitä mieltä ettei missään nimessä ja oli jo kieltämässä koko juhliin menon.
Kommentit (168)
Poika > tyttö. Siksi tyttö saa käyttää poikien vaatteita, nehän vain tekevät hänestä paremman. Pojan ei pidä antaa käyttää tyttöjen vaatteita, koska se tekee hänestä huonomman. Koettakaa nyt sisäistää tämä. Arabimaailmassa tämä on jo tajuttu satoja vuosia sitten, Suomessa yritetään vielä näön vuoksi vaatia jotain tasa-arvoa ja vapautta pukeutua.
Tyttöjen hame on poikien housuihin verrattuna 70 senttiä, jos housut siis ovat 100 senttiä. Ellei ole sitten maksihame, joka viistää helmasta maata.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei välttämättä ole ymmärtänyt niin syvällisesti mikä vaateparsi kuuluu kellekin. Ja vanhempien tehtävä on lasta opastaa. Poikalapsen mielestä se voi olla ihan ok pukea hame..... mutta ei se nyt vaan ole.
Minä tekisin lastensuojeluilmoituksen asiasta jos poika tulee synttäreille hameessa
Miksi tietynlaisten vaatteiden pitäisi _kuulua_ jollekin?
Miksiköhän edes yritän saada tällaisesta ketjusta jotain pohdiskelevia ja harkittuja vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestäisi sitä häpeää, että poikani yrittää olla neiti.
Mitä vikaa on olla neiti? Epäilen kyllä, että sulla ei poikaa olekaan. Itse rakastaisin ja kannustaisin omaani ihan yhtä lailla vaikka haluaisi pukeutua pelkästään pinkkiin.
Neitipoika ei todennäköisesti siirtäisi MINUN geenejäni eteenpäin, joten sellaiseen en rajallisia resurssejani (kuten rahaa, aikaa ja välittämistä) liiemmin tuhlaisi. Pääsisi lapsipuolen asemaan. Saisi ruokaa ja katon päänsä päälle täysi-ikäiseksi asti, koska laki niin velvoittaa, sitten voisi suksia hevon helevettiin MINUN talostani ja pysyä siellä lopun ikäänsä. Ei tulisi ikävä. Ei varmaan hänellekään, joten win-win.
-Eri
Oot tosi hauska ja nokkela, reps kops
Vierailija kirjoitti:
Tätä on naisviha. Jos ap olisi kysynyt, voiko 7-vuotias tyttäresi pukeutua juhliin housuihin, kysymystä olisi pidetty aivan absurdina. Totta kai voi!
Pojalle tyttömäisen vaatteen pukeminen sen sijaan on ala-arvoista ja kertoo siitä, että pojassa ja/tai vanhemmissa on varmasti jotain vikaa. Miksi poika muuten haluaisi alentaa arvoaan olemalla poikamaisen sijaan tyttömäinen?
Käsi sydämmelle. Monta hamemiestä tai poikaa olet nähnyt vaikka viimeisimmän vuoden aikana? Joo, tiedän, sen yhden hipin puistossa viime kesänä. Kuten tajusit, toi pojasta tyttö sukupuolineutraali häröily ei ole yleistä ja sille on ihan syynsä. En minäkään halua lapselleni mt-ongelmia noin pienestä, kun yrittäisin sekoittaa sen päätä mekkokaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä on naisviha. Jos ap olisi kysynyt, voiko 7-vuotias tyttäresi pukeutua juhliin housuihin, kysymystä olisi pidetty aivan absurdina. Totta kai voi!
Pojalle tyttömäisen vaatteen pukeminen sen sijaan on ala-arvoista ja kertoo siitä, että pojassa ja/tai vanhemmissa on varmasti jotain vikaa. Miksi poika muuten haluaisi alentaa arvoaan olemalla poikamaisen sijaan tyttömäinen?
Naisille sopii housut ja hame. Miehille sopii vain housut. Hame ei sovi. Kilttiargumentti ei päde tähän. Kilttimiehillä kalukukkaro peittää stondiksen. Ilman sitä hommasta ei tulisi mitään. Tietenkin naisille sopii housut. Oletko nähnyt ns. pyllytrikoita naisilla. Minä olen. Nam :)
Esteettisyys ja käytännön seikat ovat tietenkin vanhanaikaista tuubaa ja mitätön sivuseikka kun agenda on oikea ja voimaannuttava. Voi h*lvetin h*lvetti sentään :) Ja jos lapsilla muutenkin on nykyajan kiireessä ahdistavaa, miksi vielä repiä tutut ja turvalliset sukupuoliroolit vessasta alas. En tajua, en ymmärrä. Pyörryttää ja ahdistaa. Taidan siemaista teetä.
Olen aina ihan rehellisesti ihmetellyt, kuka muka oikeasti samastuu kaupallisten radiokanavien miehet marsista ja naiset venuksesta hihihi -juttuihin, värikoodaa pakonomaisesti lapsensa 50-luvulla kehitettyjen sukupuolten mainosvärien mukaan tai pelkää, että vääränmuotoinen vaatekappale saattaa yhtäkkiä muuttaa ihmisen seksuaalista suuntatumista tai sukupuolta. Näköjään sellaisiakin ihmisiä on.
Pojat armeijaan siellä vetelästäkin tehdäön reipas mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille sopii housut ja hame. Miehille sopii vain housut. Hame ei sovi. Kilttiargumentti ei päde tähän. Kilttimiehillä kalukukkaro peittää stondiksen. Ilman sitä hommasta ei tulisi mitään. Tietenkin naisille sopii housut. Oletko nähnyt ns. pyllytrikoita naisilla. Minä olen. Nam :)
Esteettisyys ja käytännön seikat ovat tietenkin vanhanaikaista tuubaa ja mitätön sivuseikka kun agenda on oikea ja voimaannuttava. Voi h*lvetin h*lvetti sentään :) Ja jos lapsilla muutenkin on nykyajan kiireessä ahdistavaa, miksi vielä repiä tutut ja turvalliset sukupuoliroolit vessasta alas. En tajua, en ymmärrä. Pyörryttää ja ahdistaa. Taidan siemaista teetä.
Olen siitä samaa mieltä, että tee saattaisi auttaa tuossa tilanteessa, kun toisten lasten juhlavaatteet aiheuttaa tuollaisia somaattisia reaktioita. Ehkä myös terapiaa kannattaisi harkita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsi sydämmelle. Monta hamemiestä tai poikaa olet nähnyt vaikka viimeisimmän vuoden aikana? Joo, tiedän, sen yhden hipin puistossa viime kesänä. Kuten tajusit, toi pojasta tyttö sukupuolineutraali häröily ei ole yleistä ja sille on ihan syynsä. En minäkään halua lapselleni mt-ongelmia noin pienestä, kun yrittäisin sekoittaa sen päätä mekkokaupassa.
Mitä ihmettä on sukupuolineutraali häröily ja miten se liittyy siihen, saako 7-vuotias pukeutua hameeseen niin halutessaan? Peruskoulun terveystiedon tunnit tainneet mennä kovaa ja korkealta ohi, jos luulet, että kouluikäinen lapsi saa mielenterveysongelmia valittuaan kerran itse vaatteens.a
no ei helevetti, koko suku haukkuu homoksi loppuiän ja serkut
Hamepojat saa isompana usein nakkarilla turpaansa. Pahimmassa tapauksessa voivat kuolla pahoinpitelyn uhrina. Jos haluat kasvattaa lapsesi sellaiseen elämään, niin siitä vaan. Itse en niin tekisi.
No meidän Pekka oli just tuollainen, halusi mennä synttärijuhliin mekossa seitsenvuotiaana. Ihan normaali poiks siitä on tullut. Ens viikolla mennään katsomaan pojan kanssa kaupoilta rippileninkiä ja poika on niin taitava meikkaaja, että antaa jopa minulle vinkkejä!!
Eikä ole mikään luuseripoika. On katsonut ahkerasti Ru Paul's drag racea ja aikoo itse mennä koekuvauksiin muutaman vuoden päästä. Itselläkin unelmana siintää jo että pääsis näkemään Pekan transushown jossakin Manhattanin kuppilassa.
Viattomaltahan se vielä vaikuttaa mutta annas kun muutama vuosi vierähtää niin on ryyppypalkalla lutkuttamassa juoppojen munaa sillan alla.
Jokainen nainen voi kysyä itseltään, lakkaako sillä sekunnilla olemasta nainen kun vetää farkut jalkaansa. Tuskinpa. Mies voi kysyä itseltään, muuttuuko yhtäkkiä naiseksi tai homoksi, jos kietoo pyyhkeen hamemaisesti ympärilleen. No ei muutu. Miksi siis ap:n pojan sukupuoli tai suuntautuneisuus yhtäkkiä muuttuisi vaatteen takia?
Ja oikeastaan, mitä väliä sillä edes on? Ap, tai kukaan muukaan, ei voi vaikuttaa siihen asiaan mitenkään. Joten ihan turha jauhaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
No meidän Pekka oli just tuollainen, halusi mennä synttärijuhliin mekossa seitsenvuotiaana. Ihan normaali poiks siitä on tullut. Ens viikolla mennään katsomaan pojan kanssa kaupoilta rippileninkiä ja poika on niin taitava meikkaaja, että antaa jopa minulle vinkkejä!!
Eikä ole mikään luuseripoika. On katsonut ahkerasti Ru Paul's drag racea ja aikoo itse mennä koekuvauksiin muutaman vuoden päästä. Itselläkin unelmana siintää jo että pääsis näkemään Pekan transushown jossakin Manhattanin kuppilassa.
Kasvatuksessa saa kyllä olla kieli keskellä suuta koko ajan!
Minäkin yritin parhaani mukaan suojella lastani mutta meidän Erkki näki vahingossa 3 minuuttia Disneyn Mulan-elokuvaa. Nyt se on kasvattanut ponnarin, opetellut kiinaa ja pitää lohikäärmettä lemmikkinä jo neljättä vuotta. Sukupuolinen hämmennys elokuvasta oli aivan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Hamepojat saa isompana usein nakkarilla turpaansa. Pahimmassa tapauksessa voivat kuolla pahoinpitelyn uhrina. Jos haluat kasvattaa lapsesi sellaiseen elämään, niin siitä vaan. Itse en niin tekisi.
Tilastollisesti suuremmassa vaarassa ovat kyllä ihan toisenlaiset miehet.
Vierailija kirjoitti:
En päästäisi, jos ei ole naamiaiset. Pojan kuuluu olla poika ja pukeutua housuihin. Paitsi jos on irkku ja kiltti kuuluu perinteeseen.
Miten hame muka estää poikaa olemasta poika? Ei tytöistäkään tule poikia vaikka käyttävät housuja. Ja eikö niiden, jotka vastustavat sukupuolen korjauksia, kuuluisa argumentti ole se että että sukupuolta ei voi vaihtaa ja poika on aina poika kun on xy-kromosomit vaikka mitä tekisi.
buddhabluesman kirjoitti:
no ei helevetti, koko suku haukkuu homoksi loppuiän ja serkut
Kiva suku teillä, kannattaa jatkossakin mielistellä niitä.
Itsehän pienenä tyttönä leikin legoilla ja tein kaikkea sunmuuta miehekästä pikkuveljeni kanssa. En tykännyt mekoista tai leikkinyt kotia. Tämä ei ikinä ollut ongelma kenellekään, ihan normaali minusta kasvoi. Todella sääli, että poikien kohdalla tämä ei ole niin ookoo. Totta kai saa mennä poika hameessa jos kokee paremmaksi.