Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7v poika tahtoisi lähteä serkun syntymäpäiville hameessa, kyllä vai ei?

Vierailija
13.06.2018 |

Minä olen sitä mieltä että menköön, mutta varoitin että kaikki ei välttämättä ymmärrä ja saattaa tulla sanomista. Isänsä on sitä mieltä ettei missään nimessä ja oli jo kieltämässä koko juhliin menon.

Kommentit (168)

Vierailija
41/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun poikani on lapsesta asti pitänyt mekoista, korkokengistä ja meikeistä. Tottakai annat hänen mennä, miten hän haluaa ja ne varahousut on hyvä asia, niinkuin joku jo mainitsikin. Minä en ole koskaan rajoittanut lastani hänen pukeutumisessaan tai tyylissään. Ollaan oltu serkun rippijuhlissakin mekossa. Poikani on nyt 16.v ja hänellä on kaapissa huppareiden ja farkkujen lisäksi mekkoja ja korkokenkkiä. Hän on taitava meikkaaja ja minä, hänen isänsä ja hänen isoveljensä ja pikkusiskonsa rakastaa häntä erittäin paljon. 

Anna hänen olla oma itsensä.

Miten lapsen isä ja suku suhtautuu asiaan?

No meille vanhemmille asia ei ole tullut yllätyksenä. Ja mieheni käy mekko ostoksilla pojan kanssa, meikeistä hän ei ymmärrä, mutta yrittää. Ja suku otti asian todella hyvin, vaikka miehen puolen suku oli aluksi vähän ihmeissään ja yritti tuputtaa pojalle housuja. 

Ja tuli mieleen, poikaani kiusattiin aika rajusti tyttöjen vaatteiden käytöstä ala-asteella, niin mieheni puki minun vanhan äitiysmekon päälle ja vei poikamme kouluun. 

Voi kauhia kun tuolla lapsella on ruma äiti! ihmeteltiin koulussa

Naurahdin. Uskoisin, että tunnistivat isosta parrasta ja pitkästä tukasta mieheksi. 

Vierailija
42/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on pelko että tulee sanomista en päästäisi ellen nyt sitten jostakin syystä olisi ihan varma että seitsemän vuotias sen sanomisen kestää. Mitään hyötyä mistään vara vaatteista ei myöskään olisi jos sanomista juhlissa tulisi, pikemminkin päinvastoin vaatteiden vaihtaminen kesken juhlien vain lisäisi sitä sanomista.

Mielestäsi kiusaaminen on siis hyväksyttävää ja kiusatun vika?

Kiusaaminen mielestäni nimenomaan ei ole hyväksyttävää enkä siksi halua omalla toiminnallaan lasta sille altistaa. Toki olisihan se ihan super hienoa jos voisin määrätä että ketään ei saa kiusata vaikka mitä päälleen laittaisi, mutta sellaista valtaa minulla ei valitettavasti ihmisiin ole.

Eli sen sijaan, että vanhempi/vanhemmat puuttuisivat kiusaajan toimintaan, he pyrkivät tasapäistämään kaikki lapset jotta näitä ei kiusattaisi? Esimerkiksi vammaisen tai muuten keskiverrosta poikkeavan lapsen kanssa pysyisit visusti kotona, ettet altistaisi häntä kiusaukselle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten haluat lapsen mahdollisesti aikuisena tätä tilannetta (ja mahd. muita samanlaisia tilanteita) muistelevan? Että vanhemmat kielsivät häntä olemasta oma itsensä? Eivät tukeneet häntä sellaisena kuin hän on? Että äiti hyväksyi isän tahdon eikä ollut lapsensa puolella?

Kukin toimii näissä tilanteissa oikeaksi katsomallaan tavalla, mutta kannattaa myös miettiä hiukan pidemmällekkin sitä, mitä mistäkin päätöksestä seuraa.

Jos ja kun mitä ilmeisemmin joku juhlissa joku nauraa tai huomauttaa tuolle hameelle, tunteeko lapsi todella että hän saa olla sellainen kuin haluaa kun äiti hameeseen antoi luvan.

Tuntee, jos äiti on valmentanut lasta vastaamaan tuohon naureskeluun ja huomautteluun asianmukaisella tavalla. Ja jälkeenpäin vielä käy asiaa lapsen kanssa läpi muistuttaen, ettei hameessa ole mitään pahaa eikä väärää, vaikkeivat kaikki sitä ymmärräkään.

Jos lapsi olisi vaikka 15 vuotias asia todennäköisesti olisi toinen. Minusta 7 vuotiaan ei pidä olla valmis kestämään naureskella tai muuta kiusaamista. Ei sitä kestä kaikki aikuisetkaan.

Vierailija
44/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa; pojat ei käytä hameita

Vierailija
45/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en päästäisi, mutta se on ilmeisesti epämuodikas mielipide. Minulle on ihan sama kasvaako lapsestani aikuisena homo, hetero, transu tai mitä ikinä hän haluaa olla, mutta tuon ikäinen lapsi ei ole valmis kohtaamaan sellaisia ymmärtämättömien ihmisten reaktioita joita tuosta saattaa seurata enkä minä vanhempana aseta lastani sellaiselle alttiiksi.

Vierailija
46/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kestäisi sitä häpeää, että poikani yrittää olla neiti.

Mitä vikaa on olla neiti? Epäilen kyllä, että sulla ei poikaa olekaan. Itse rakastaisin ja kannustaisin omaani ihan yhtä lailla vaikka haluaisi pukeutua pelkästään pinkkiin.

Vierailija
47/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on pelko että tulee sanomista en päästäisi ellen nyt sitten jostakin syystä olisi ihan varma että seitsemän vuotias sen sanomisen kestää. Mitään hyötyä mistään vara vaatteista ei myöskään olisi jos sanomista juhlissa tulisi, pikemminkin päinvastoin vaatteiden vaihtaminen kesken juhlien vain lisäisi sitä sanomista.

Kiusaaminen mielestäni nimenomaan ei ole hyväksyttävää enkä siksi halua omalla toiminnallaan lasta sille altistaa. Toki olisihan se ihan super hienoa jos voisin määrätä että ketään ei saa kiusata vaikka mitä päälleen laittaisi, mutta sellaista valtaa minulla ei valitettavasti ihmisiin ole.

Eli sen sijaan, että vanhempi/vanhemmat puuttuisivat kiusaajan toimintaan, he pyrkivät tasapäistämään kaikki lapset jotta näitä ei kiusattaisi? Esimerkiksi vammaisen tai muuten keskiverrosta poikkeavan lapsen kanssa pysyisit visusti kotona, ettet altistaisi häntä kiusaukselle?

7 vuotiaan kanssa en ole enää joka paikkaan kulkenut hänen perässään en esim. kaveri synttäreille.

Vierailija
48/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en päästäisi, mutta se on ilmeisesti epämuodikas mielipide. Minulle on ihan sama kasvaako lapsestani aikuisena homo, hetero, transu tai mitä ikinä hän haluaa olla, mutta tuon ikäinen lapsi ei ole valmis kohtaamaan sellaisia ymmärtämättömien ihmisten reaktioita joita tuosta saattaa seurata enkä minä vanhempana aseta lastani sellaiselle alttiiksi.

Minusta taas juuri päinvastoin. Kertoisin, että maailma on täynnä kiusaajia ja ikäviä tyyppejä mutta niille ei pidä antaa periksi vaan saa pukeutua juuri kuten itse haluaa tilaisuuden luonteen huomioonoottaen (eli tarpeeksi juhlavasti). Sitä kannustusta olisin myös itse lapsena tarvinnut mutta sen sijaan aikuiset häpeilevät ja nuolevat kiusaajien ahteria.

Vierailija
49/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että tahallaan provosoit ja astun miinaan, mutta et voi olla noin tyhmä että väität kiusaamiseksi sen että poika esittää tyttöä, ihan varmasti sille nauretaan nyt ja jatkossa. Me ei voida sukupuolien eroille mitään, ja hyvä niin. On melkoista vouhotusta ilmassa.

Vierailija
50/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kiinnostaisi, minkälaiset ihmiset tähan ketjuun oikein kirjoittelee. Osasta välittyy aika vahvasti matala koulutustaso, huono itsetunto ja omituinen viidakon lakien kaipuu.

Jos teille on niin iso ongelma, että mies pukeutuu hameeseen niin muuttakaa minun puolestani vaikka heti jonnekin sellaiseen valtioon, jossa "homosti" pukeutuva mies tapetaan kadulle. Sopisitte hienosti joukkoon iloiseen.

Vierailija
51/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten haluat lapsen mahdollisesti aikuisena tätä tilannetta (ja mahd. muita samanlaisia tilanteita) muistelevan? Että vanhemmat kielsivät häntä olemasta oma itsensä? Eivät tukeneet häntä sellaisena kuin hän on? Että äiti hyväksyi isän tahdon eikä ollut lapsensa puolella?

Kukin toimii näissä tilanteissa oikeaksi katsomallaan tavalla, mutta kannattaa myös miettiä hiukan pidemmällekkin sitä, mitä mistäkin päätöksestä seuraa.

Jos ja kun mitä ilmeisemmin joku juhlissa joku nauraa tai huomauttaa tuolle hameelle, tunteeko lapsi todella että hän saa olla sellainen kuin haluaa kun äiti hameeseen antoi luvan.

Tuntee, jos äiti on valmentanut lasta vastaamaan tuohon naureskeluun ja huomautteluun asianmukaisella tavalla. Ja jälkeenpäin vielä käy asiaa lapsen kanssa läpi muistuttaen, ettei hameessa ole mitään pahaa eikä väärää, vaikkeivat kaikki sitä ymmärräkään.

Jos lapsi olisi vaikka 15 vuotias asia todennäköisesti olisi toinen. Minusta 7 vuotiaan ei pidä olla valmis kestämään naureskella tai muuta kiusaamista. Ei sitä kestä kaikki aikuisetkaan.

Miten se 7-vuotias uskaltaisi vielä 15-vuotiaanakaan olla oma itsensä, jos pienestä asti jopa omat vanhemmat olisivat tehneet kaikkensa peitelläkseen lapsen todellista minää? Lapsihan kokee olevansa jopa omien vanhempiensa silmissä vääränlainen, jos äiti ja isä pakottavat housuihin tai kieltävät juhlat kokonaan. Kiusaamista sekin on, tavallaan.

Vierailija
52/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei välttämättä ole ymmärtänyt niin syvällisesti mikä vaateparsi kuuluu kellekin. Ja vanhempien tehtävä on lasta opastaa. Poikalapsen mielestä se voi olla ihan ok pukea hame..... mutta ei se nyt vaan ole.

Minä tekisin lastensuojeluilmoituksen asiasta jos poika tulee synttäreille hameessa

Vierailija
53/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että tahallaan provosoit ja astun miinaan, mutta et voi olla noin tyhmä että väität kiusaamiseksi sen että poika esittää tyttöä, ihan varmasti sille nauretaan nyt ja jatkossa. Me ei voida sukupuolien eroille mitään, ja hyvä niin. On melkoista vouhotusta ilmassa.

Jotkut näköjään saavuttaa älyllisen ja sosiaalisen huippukohtansa 14-vuotiaina.

Vierailija
54/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä päässä jotain vikaa vai onko se nykyinen peruskoulu sellainen paikka, missä tuollaiseksi sekopääksi ohjeistetaan?

Vierailija
55/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ei välttämättä ole ymmärtänyt niin syvällisesti mikä vaateparsi kuuluu kellekin. Ja vanhempien tehtävä on lasta opastaa. Poikalapsen mielestä se voi olla ihan ok pukea hame..... mutta ei se nyt vaan ole.

Minä tekisin lastensuojeluilmoituksen asiasta jos poika tulee synttäreille hameessa

Jos joku joskus miettii, miksei kotona hakattu lapsi saanut apua, se syy on tällaisen kommentoijan kaltaiset vajaaälyiset kiusaajat, jotka tuhlaavat lastensuojelun resursseja.

Vierailija
56/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kiinnostaisi, minkälaiset ihmiset tähan ketjuun oikein kirjoittelee. Osasta välittyy aika vahvasti matala koulutustaso, huono itsetunto ja omituinen viidakon lakien kaipuu.

Jos teille on niin iso ongelma, että mies pukeutuu hameeseen niin muuttakaa minun puolestani vaikka heti jonnekin sellaiseen valtioon, jossa "homosti" pukeutuva mies tapetaan kadulle. Sopisitte hienosti joukkoon iloiseen.

Tarkoitat tietysti että nämä kaiken sallivat superliberaalit vihreät voitaisiin ulkoistaa vaikka isolle saarelle, jossa voisivat toteuttaa itseään ihan miten huvittaa, jopa niin pitkälle etteivät enää tunnistaisi edes ilman vaatteita onko henkilö mies vai nainen. Kaikenlaista typeryyttä....

Vierailija
57/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se 7-vuotias uskaltaisi vielä 15-vuotiaanakaan olla oma itsensä, jos pienestä asti jopa omat vanhemmat olisivat tehneet kaikkensa peitelläkseen lapsen todellista minää? Lapsihan kokee olevansa jopa omien vanhempiensa silmissä vääränlainen, jos äiti ja isä pakottavat housuihin tai kieltävät juhlat kokonaan. Kiusaamista sekin on, tavallaan.

Sitä sinun sopii miettiä varmasti ihan itse. Minusta tuntuu että sinulla ikää on enemmän mutta et silti pysty olemaan oma itsesi etkä pysty suolaan sitä oikeutta myöskään muille.

Vierailija
58/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut näköjään saavuttaa älyllisen ja sosiaalisen huippukohtansa 14-vuotiaina.

Eiku ap:n avauksen mukaan se tapahtuu 7 vuotinaana, äidin ja isän avustamana.

Vierailija
59/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mm. sellaiset ihmiset, joille nykyinen "sukupuolettomuus"opetus näyttäytyy sairaana ja luonnottomana aivopesuna, etenkin lapsia kohtaan. Se "sukupuolettomuus" kun oikeasti koskee vain pientä promillea ihmisistä.

Ja kukaan ei varmastikaan ole ketään haluamassa tappaa, joten rauhoittele bipolääriä rajuista mielialanvaihteluista kärsivää feminististä päänuppiasi vaikkapa hetkisen jäissä hauduttamalla.

Vierailija
60/168 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinä olet oikeassa ap. Miehesi on kiusaajien pillin mukaan tanssiva nössö, voit kertoa minulta terveisiä.

7-vuotias ymmärtää jo seuraukset eli sen että maailmassa saattaa olla joku pönttö joka nauraa hänen vaatteilleen. En päästäisi 7-vuotiasta leikkimään uimapuvussa lumihankeen mutta siisteissä vaatteissa juhliin, miksi ei. Mikä on pahinta mitä voisi tapahtua?

Vanhemmat sen opettavat, tarvitseeko paskanjauhajista välittää. Todennäköisesti muut 7-vuotiaat eivät jaksa välittää asiasta kuin pari minuuttia, aikuiset sen sijaan taivastelevat ja kauhistelevat joutavaa asiaa kuin mitkäkin kaakattavat hanhet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän