Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokaisella vaikuttaa nykyään olevan jotain mitä välttelee syömisessä - mitä sinä välttelet ja miksi?

Vierailija
11.06.2018 |

Kiinnostaisi nyt erityisesti te joilla ei ole selkeää allergiaa tms. rajoitetta syömiselle.

Viljatuotteita/gluteenia?
Maitotuotteita?
Lisäaineita?
Valmisruokaa?
Lihaa?
?

(Tai kenties kieltäydyt kokonaan.)

Kommentit (216)

Vierailija
101/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoretta valkosipulia, koska imetettävä vauvani saa siitä vatsanväänteitä. Kypsennettynä käy :D

Välttelen lisäksi energiajuomia.

Vierailija
102/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole merkitystä sillä, mistä maasta ruoka tulee. Mutta sipulia välttelen raakana, jos sitä on vaikkapa sienisalaatissa (hyvää ilman sipulia!), niin "syön" sitten sipulia pari päivää. Eli ei sovi minulle. Jos sipulia on kypsennetty kunnolla, eli haudutettu vähintään 15-20 minuuttia ja sitten siihen on lisätty vähän hunajaa, niin voin syödä, en kuitenkaan isoja annoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kuin Immanuel Kant. Syön vain valkoista ruokaa.

Mielenkiintoinen ruokavalio!

- maitoa, piimää, jogurttia, vuohenjuustoa

- retikkaa, valkoherukoita, sipuleista ja kaaleista ehkä valkoisimmat käy myös, kookospähkinöitä

- keitettyä vaaleaa kalaa, silavaa

- riisiä

- sokeria.

Vierailija
104/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Natriumglutamaatti/hiivauute

Gluteeni

Aspartaami

Transrasvat

Kofeiini (yliherkkä)

Keinotekoiset lisäaineet ja väriaineet ja lisäaineita pursuavat tuotteet

Rypsiöljy, auringonkukkaöljy (en täysin vältä jos siis sitä jossain ruoassa nyt on) suosin oliiviöljyä)

Einekset missä epämääräinen lista kaikkea lisäainemoskaa

Sokeri (en täysin)

Ulkolaiset lihat(en täysin, suosin kotimaista)

Norjan kasvatettu lohi (välillä syön silti)

Liian rasvainen ruoka(yritän rajoittaa, mutta en aina onnistu :)

Hyvä lista. Tuo auringonkukkaöljy kiinnostaa, miksi sitä pitää välttää?

Auringonkukkaöljy, kuten muutkin siemenöljyt, aiheuttavat mm. hiljaista tulehdusta elimistössä.

Vierailija
105/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen herkkuja ja hiilihydraatteja, en pysty syömään kohtuudella. Jos ajattelen syödä palan leipää, syönkin sitä paketillisen, mahdollisesti haen vielä kaupasta lisää. Sama kaikkien herkkujen kanssa, en pysty lopettaa. Aivan järjettömän noloa näin aikuisena. Mulla on todella rajattu ruokavalio mistä en voi poiketa tai siitä alkaa mahdollisesti kuukausienkin ahmimiskierre.

Vierailija
106/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap kysyt? mihin lehteen olet tekemässä juttua?

Iltapulun tutkivaa journalismia.

Vierailija
107/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilihapollisia juomia: ruokatorveni kiittää, kun en käytä niitä.

Välttelen aikalailla lihaa, kanaa / broileria ja kalaa. Ei vaan tee mieli. Joskus suorastaan tuntuu jopa vastenmieliseltä ajatella, että söisin vaikkapa jotakin kinkkuleikettä tms. Jos tekee mieli, varmasti syön eli en ole mikään aatteellinen kasvissyöjä, mutta ei vaan tee mieli, kasvisruoka sensijaan maistuu.

Kahvia ja alkoholia sisältäviä leivonnaisia tai makeisia esim. liköörikonvehdit. En tykkää näiden juomien mausta. Alkoholia en käytä muutenkaan.

Ulkomaisia marjoja.

108/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veri on ainoa, mitä en syö. Olen uskovainen ja Raamatussa puhutaan siihen malliin, että veren syömistä tulisi välttää. Syön lihaa (ja lihassahan on verta, jos sitä ei ole teurastettu jollain erikoistavalla), mutta olisi omituista, että varta vasten söisi juuri verta. En edes tykkää veriruoista.

Vierailija
109/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen kaikkia välttelijöitä - näitä jotka vouhkaavat ruuasta, pahoittavat mielensä, kun ei ole just niin kuin minä määrään, jotka kertovat seikkaperäisesti vatsansa ja suolensa toiminnoista, kertovat inhohimolla allergiansa ja syyhynsä ja punkkinsa ja jotka ovat niin absoluuttisen varmoja siitä, että kaikkia kiinnostaa.

Käytännössä tämä tarkoitaa sitä, että kaikki puolituttujen ym. kutsut jäävät nykyään väliin. Ei vain jaksa sitä vekslaamista. Ja itse en kutsu kuin vain ystäviäni. Tällä tavalla kai ne piirit aina sulkeutuu vanhemmiten, kun ei olekaan enää kivaa tavata uusia ihmisiä (samoja narisijoita ne kuitenkin on kuin muutkin) jne. Yksinäisyys lisääntyy, kun toisaalta joidenkin on vaikea päästä mukaan ja toisaalta jotkut eivät jaksa.

Vierailija
110/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokeritauti, sokeri

veripaine, suola

järki, kalliit öykkäriruuat jolla ei ole Suomalaista nimeä

Vierailija
111/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen välttelyä 😂 Ei vaiskaan, ainoa mitä en enää juo on sokerilliset limut ja tuoremehut sun muut. Menee vatsa heti sekaisin nestemäisestä sokerista 😅

Vierailija
112/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovetettuja kasvirasvoja

Naudan rasvaa ja jonkin verran sian rasvaa

Kaikkea liian tummaksi käräytettyä (niin leipää, lihaa kuin muutakin)

Homogenoituja maitotuotteita

Fruktoosi, glukoosi (pyrin pitämään näiden määrät pieninä)

Leivitettyjä ja uppopaistettuja ruokia (silloin tällöin toki syön)

Näkkileipää, ranskanperunoita uppopaistettuina( todettu sisältävän paljon akryyliamidia)

Lisäksi muutamia juttuja, joita vatsani ei siedä mm.sipuli, inuliini

Syy kartteluille on osin tutkimustuloksissa ja osin omissa epäilyksissäni. Missään en ole ehdoton, enkä koskaan esim. vieraisilla saarnaa näistä kartteluistani. Voin myös tarjottaessa syödä melkein mitä vaan. Pihvistä on pakko kyllä kuoria ihrat pois. Niin ja verta en ilkeä syödä.

Turha karttelijoita on syytellä. Yliherkkyyksiä on nykyään paljon, tarjontaa ja tietoa ja uskomuksia on paljon. Teollinen tuotanto syytää syötäväksi ennennäkemättömän määrän moskaa. Siksi päätän itse siitä, mitä minä ja lapseni syömme. Muita en kiusaa enkä hauku.

Vierailija
113/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovetettuja kasvirasvoja

Naudan rasvaa ja jonkin verran sian rasvaa

Kaikkea liian tummaksi käräytettyä (niin leipää, lihaa kuin muutakin)

Homogenoituja maitotuotteita

Fruktoosi, glukoosi (pyrin pitämään näiden määrät pieninä)

Leivitettyjä ja uppopaistettuja ruokia (silloin tällöin toki syön)

Näkkileipää, ranskanperunoita uppopaistettuina( todettu sisältävän paljon akryyliamidia)

Lisäksi muutamia juttuja, joita vatsani ei siedä mm.sipuli, inuliini

Syy kartteluille on osin tutkimustuloksissa ja osin omissa epäilyksissäni. Missään en ole ehdoton, enkä koskaan esim. vieraisilla saarnaa näistä kartteluistani. Voin myös tarjottaessa syödä melkein mitä vaan. Pihvistä on pakko kyllä kuoria ihrat pois. Niin ja verta en ilkeä syödä.

Turha karttelijoita on syytellä. Yliherkkyyksiä on nykyään paljon, tarjontaa ja tietoa ja uskomuksia on paljon. Teollinen tuotanto syytää syötäväksi ennennäkemättömän määrän moskaa. Siksi päätän itse siitä, mitä minä ja lapseni syömme. Muita en kiusaa enkä hauku.

Unohdin tuosta prosessoidut lihatuotteet. Niitäkin käytän minimaalisesti. :-)

Vierailija
114/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä välttelen syömisessä? Paprikaa, sieniä ja valkosipulia. En voi sietää noista minkään makua, vaan alan heti yökkiä, jos niitä on jossain syömässäni ruuassa. En käsitä, miksi niitä laitetaan muuten ihan hyviä ruokia pilaamaan.

Vierailija
115/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä minä välttelen syömisessä? Paprikaa, sieniä ja valkosipulia. En voi sietää noista minkään makua, vaan alan heti yökkiä, jos niitä on jossain syömässäni ruuassa. En käsitä, miksi niitä laitetaan muuten ihan hyviä ruokia pilaamaan.

Hassua, miten eritavalla ihmiset kokevat maut. :-D Itse jumaloin valkosipulia ja sieniä ja paprikajauhe on keittiön perusmauste. Mausteista vain korianteri on mulle vaikea. Onko teillä muilla inhokkimausteita? :-)

Vierailija
116/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vältän kaikkea mikä tulee eläimestä.

Lisäksi lisäaineita, sokeria yms.vastaavia siirappeja, , margariineja, öljyjä, lisäaravinteita, kaikkea friteerattua ja valmisruokia. Alkoholiakaan en juuri käytä.

Syön pääasiassa käsittelemätöntä vegaaniruokaa, todella monipuolisesti.

Olo parempi kuin koskaan ennen.

Ihminen ei todellakaan tarvitse lihaa, munia tai maitoa.

Vierailija
117/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi lisäaineita, sokeria yms.vastaavia siirappeja, , margariineja, öljyjä, lisäaravinteita, kaikkea friteerattua ja valmisruokia. Alkoholiakaan en juuri käytä.

Lisään vielä tähän, että parani refluksi ja migreenit kokonaan kun jätin kaiken eläinperäisen ja teollisen sonnan.

Vierailija
118/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehotuotettua lihaa, viljeltyä kalaa, eineksiä, pitkälle prosessoituja puolivalmisteita, lisäaineita ja makeutusaineita.

Possua, broileria, nautaa ja kassilohta välttelen eettisistä syistä, muita lähinnä niiden epäterveellisyyden takia.

Syödään pääasiallisesti itse metsästettyä riistaa ja luonnonkalaa ja ruuat tehdään alusta asti itse puhtaista raaka-aineista.

Kylässä syödään kyllä mitä tarjotaan, ravintolassa valitsen aina jotain muuta mahdollisuuksien mukaan, hevosta, lammasta, kalkkunaa, poroa jne.

Vierailija
119/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki mikä maistuu pahalta

Vierailija
120/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä tähän, että parani refluksi ja migreenit kokonaan kun jätin kaiken eläinperäisen ja teollisen sonnan.

Vain luomusontaa on olemassa. Mutta miksi söit sitä, ei sitä kellekään suositella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi