Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pitkäaikaistyötön. Ehdotin työkkärissä ammatinvalintapsygologille lentäjän ammattia- Hän nauroi ehdotukselleni :(

Vierailija
11.06.2018 |

Mitä tästä pitäisi ajatella?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan kuitenkin ennemmin aivokirurgiaa.

Vierailija
2/41 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työttömästä ole mihinkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noihin ammatteihin vaaditaan melko eri ominaisuuksia, ja kouluttautumisen pituuskin on hurjan eri luokkaa. Lentäjäksi on paaaaaaaaljon helpompi päästä kuin kirurgiksi, mikäli kaivaa hieman kuvetta tai ottaa lainaa.

Vierailija
4/41 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiatonta. Oletko oikeasti miettinyt alaa, että se voisi sopia sulle ja susta olisi niihin vaatimuksiin?

Vierailija
5/41 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noihin ammatteihin vaaditaan melko eri ominaisuuksia, ja kouluttautumisen pituuskin on hurjan eri luokkaa. Lentäjäksi on paaaaaaaaljon helpompi päästä kuin kirurgiksi, mikäli kaivaa hieman kuvetta tai ottaa lainaa.

totta. toivoinkin että voisin opiskella lentäjäksi työkkärin laskuun

Vierailija
6/41 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siinä, että jos aoidosti haluaisit lentäjäksi tai kirurgiksi, et olisi käymässä mitään työttömyyskeskusteluja työkkärissä. Luusereille ei valitettavasti ole tarjolla hohdokkaita töitä. Onneksi siivoojan ja lähärin hommia on riittämiin ja niihin kykenee myös hieman yksinkertaisempi ihminen.

Vierailija
7/41 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän näki päällepäin että olet luuseri, sinusta ei tule menestyjää

Vierailija
8/41 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiatonta. Oletko oikeasti miettinyt alaa, että se voisi sopia sulle ja susta olisi niihin vaatimuksiin?

olen miettinyt. Matikka, fysiikka ja kemia olivat aineet joissa menestyin lukiossa. Muutoin olin luuseri

Vierailija
9/41 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku oli suunnilleen samassa tilanteessa reilu 10 vuotta sitten, ja hänenkin lentäjähaaveille naurettiin työkkärissä. Tänä päivänä hänellä on tuhansia lentotunteja plakkarissa ja vuoden alussa yleni perämiehestä kapteeniksi. En tiedä onko jo opintojen kustannuksetkin saanut maksettua, niitä kun kuulemma kertyi melkein sata tonnia. Mutta on sillä toki hyvä palkkakin. 

Tsekkaa huviksesi tämä testi. Jos tuntuu sinulle ominaiselta, niin ehkä sinussa on ainesta lentäjäksi. :)

https://www.ilmailu.org/moniajo.htm

Vierailija
10/41 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen miettinyt. Matikka, fysiikka ja kemia olivat aineet joissa menestyin lukiossa. Muutoin olin luuseri

kyllä noilla vahvuuksilla pääsee mihin vain

Vierailija
11/41 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommonen nauraminen osoittaa juuri sen mitä voi vain olettaa, nuo ihmiset eivät ole saavuttaneet elämässään mitään ja se pitää sitten kostaa niille keillä on mahdollisuuksia.

Olisit sanonut hänelle että sulla on sentään haaveita samalla kun hän homehtuu siellä kopissa neuvomassa ihmisille perusasioita jotka löytää Googlestakin. Turha tärkeilijä jolla luulot itsestään ihan naurettavan korkealla jollain paskapalkalla.

Vierailija
12/41 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäjältä vaaditaan isoa kukkaroa ei muuta

Vierailija
13/41 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentäjältä vaaditaan isoa kukkaroa ei muuta

No ei nyt ihan noinkaan. Ihan kaikista ei ole lentämään metalliputkea taivaalla 200 ihmistä kyydissä.

Vierailija
14/41 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEIN

Vierailija
15/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se ammatinvalintapsykologi ei mitenkään voinut nähdä itseään lentäjän ammatissa ja siksi purskahti nauruun. 

Vierailija
16/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko sinulla rahaa säästössä tai mahdollisuus ottaa lainaa? Ilmailuopistolla on edullisempaa opiskella, mutta siitäkin joutuu osan maksamaan, muistaakseni noin 10 000 - 20 000 euroa. Sitten esimerkiksi Patrialla maksaa melkein 100 000 euroa. Toki jos valmistuu ja saa töitä niin palkkakin on hyvä.

Vierailija
17/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää nuo ammatinvalintapsykologit. Itse olen kokenut todella turhauttavaksi aikoinaan, kun jouduin siellä käymään. Sain aivan naurettavia ehdotuksia ja minullekin selvästi naurettiin ja oltiin sitä mieltä ettei minusta ole oikein mihinkään.

Muutenkin se tilanne oli niin naurettava, ihan kuin joku ammatinvalintapsykologi tuntisi minut paremmin kuin minä itse.

Vierailija
18/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää nuo ammatinvalintapsykologit. Itse olen kokenut todella turhauttavaksi aikoinaan, kun jouduin siellä käymään. Sain aivan naurettavia ehdotuksia ja minullekin selvästi naurettiin ja oltiin sitä mieltä ettei minusta ole oikein mihinkään.

Muutenkin se tilanne oli niin naurettava, ihan kuin joku ammatinvalintapsykologi tuntisi minut paremmin kuin minä itse.

Samankaltaisia kokemuksia! Ovat tuntevinaan mut paremmin kuin minä itse. Lopulta sitten luovuttivat mun suhteeni: "juu, ei ole toivoa, ei voi mitään" noh, eipä ole ammattia sitten vieläkään ja teen sitä mitä saan.. tylsää, itselle sopimatonta työtä ja sitäkään ei edes usein eikä pitkiä pätkiä (koskaan kestä yli kahtaa kuukautta koska sen parempia sopimuksia ei mulle tarjota)

Vierailija
19/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se ammatinvalintapsykologi ei mitenkään voinut nähdä itseään lentäjän ammatissa ja siksi purskahti nauruun. 

Tätä minäkin arvelisin.

Vierailija
20/41 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäjäksi valmistuu 1,5 vuodessa. Mielestäni hyvä ammatinvalinta työttömälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi