Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokaisella vaikuttaa nykyään olevan jotain mitä välttelee syömisessä - mitä sinä välttelet ja miksi?

Vierailija
11.06.2018 |

Kiinnostaisi nyt erityisesti te joilla ei ole selkeää allergiaa tms. rajoitetta syömiselle.

Viljatuotteita/gluteenia?
Maitotuotteita?
Lisäaineita?
Valmisruokaa?
Lihaa?
?

(Tai kenties kieltäydyt kokonaan.)

Kommentit (216)

Vierailija
41/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.. Tää onkin mielenkiintoinen aihe. Nykyisin ihmiset luovat itselleen liikaa rajoitteita mitä pystyy syömään ja mitä ei. Tuntuu, että kehitellään itselleen samat vaivat mitä oikeasti sairaalla on, esim. gluteeniton ruokavalio.  Itselläni ei ole mitään varsinaisia rajoitteita. Syön lähes kaikkea, mutta kohtuudella. Karkkia, sipsejä, keksejä tms en osta koskaan kotiin, mutta syön jos joku tarjoo. Kaupassa suosin kotimaisia tuotteita. Ihoni on hyvässä kunnossa ja kroppakin sutjakka, niin miksi tehdä ruasta itselleen mörköä.

Vierailija
42/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinta osaa lisäaineista (en välttele kuitenkaan askorbiinihappoja tai leivinjauhetta yms), makeutusaineita, sokeria, kaikenlaisia glukoosi/fruktoosisiirappeja, palmuöljyä, eli näitä perinteisiä. Ei tarvitse edes erikseen vältellä eineksiä kun näillä välttelyillä hyvin harvoin löytää kaupasta mitään sopivaa valmisruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsiselleriä, koska en pidä siitä ja makeutusaineita, koska saan niistä hirveän päänsäryn.

Vierailija
44/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin syömään mahdollisimman tuoretta ja prosessoimatonta ruokaa. Käytän mahdollisimman vähän valmistuotteita, esim. teen itse salaatinkastikkeet, majoneesit, sämpylät, yms.

Syön todella paljon kasviksia, ja olen alkanut opetella valmistamaan maistuvia kasvisruokia. Lisäksi maustamaton/prosessoimaton liha, kananmunat, oliiviöljy, voi täydentävät ruokavaliotani. Nämä esimerkkejä.

Välttelen vain sellaisia ruokia tai aineksia joista minulle tulee huono olo jollain tavalla.

- maitotuotteet, pl. pienet määrät esim smetanaa tai voita (vatsa tulee kipeäksi, turvotus, ripuli, kurkku limainen)

- liiallinen viljatuotteiden syöminen, ei siis joka päivä esim. leipää, ja sitäkin vain lisukkeena vähän, esim. keiton kanssa (vatsan turvotus, ummetus, väsymys)

- sokeri (väsymys, huono lähes flunssainen olo)

- eineksiä tai oikeastaan mitään valmista en syö, ihan vaan siksi koska ne maistuvat pahalta

Vierailija
45/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin.. Tää onkin mielenkiintoinen aihe. Nykyisin ihmiset luovat itselleen liikaa rajoitteita mitä pystyy syömään ja mitä ei. Tuntuu, että kehitellään itselleen samat vaivat mitä oikeasti sairaalla on, esim. gluteeniton ruokavalio.  Itselläni ei ole mitään varsinaisia rajoitteita. Syön lähes kaikkea, mutta kohtuudella. Karkkia, sipsejä, keksejä tms en osta koskaan kotiin, mutta syön jos joku tarjoo. Kaupassa suosin kotimaisia tuotteita. Ihoni on hyvässä kunnossa ja kroppakin sutjakka, niin miksi tehdä ruasta itselleen mörköä.

Miksi ihmeessä söisin tai joisin jotain, josta ihan selvästi minulle tulee paha olo tai muita epämieluisia oireita? Jätän ihan mielelläni syömättä sen jäätelön tai juomatta lasillisen maitoa, koska tiedän että siitä tulee vatsa todella kipeäksi. En väitä että minulla olisi joku hieno sairaus tai yliherkkyys. Olen ihan vaan huomannut, että minun nyt ei kannata sitä maitoa kamalasti käyttää kun ilmiselvästi se ei minulle sovi.

Vierailija
46/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerimehuja ja limsoja.

Ulkomaalaista lihaa.

Vierailija
47/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen enimmäkseen punaista lihaa, maitotuotteita, viljoista vehnää, ruista ja ohraa, rasvaisia ruokia, limsoja, alkoholia, lisättyä sokeria jne. En halua olla naimisissa wc:n kanssa.

Vierailija
48/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi vältellä ns. paskahiilareiden syömistä, mutta tunnun välttelevän kaiken terveellisen syömistä.

Vierailija
49/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin syödä eineksiä kuten kaalilaatikkoa ja hernekeittoa.

En syö ikinä mitään jossa ei ole ravintosisältöä,

kuten pizzaa, sipsejä, jäätelöä, karkkeja, suklaata, keksejä, leivoksia. Ne on myrkkyä iholle ja mumuaisille.

Jos tarvin sokeria, otan leivän kanssa kaakaota tai laitan teehen sokeria. Appelsiini vie sokerintarvetta myös pois. Välillähän verensokeri voi olla matalalla. Smoothiet joissa on banaania, toimivat myös.

Jos kasvikset tökkii, teen kurkkuraita tai cesar-salaattia.

Yritän syödä 60g proteiinia päivässä eli kevyt liha, kala, muna tai juustoa.

En käytä alkoholia ollenkaan, paljon pirteämpi olo.

Vierailija
50/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttelen maitotuotteita, lihaa, einesruokaa, vaaleaa leipää yms. Syynä todella herkkä vatsa. Maha menee niin sekaisin että suolisto vuotaa verta ja limaa.

Mene äkkiä lääkäriin, jos on verta ulosteessa.

Vierailija
51/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaista lihaa, ympäristösyiden takia. En kuitenkaan ole turhantarkka, jos kyläpaikassa on lihaa niin voin syödä, ettei tarvitse erikseen tehdä minulle mitään.

Vierailija
52/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttele.Esim. kolesterolin alentamisessa on kyse täysin mahdottoman kol.tason tavoittelemisesta,onnistuu korkeintaan lääkkeillä.Tärkeämpää on estää kolesterolin hapettuminen antioksidanteilla.

Vierailija
53/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinotekoisia makeutusaineita ja kaikkia light versioita.

Vierailija
54/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiviä ja multaa.

Vierailija
55/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen kaikenlaista lihaa, vehnää ja lisättyä sokeria. Ja eineksiä. Ajoittain kuitenkin tulee kaikkia näitä syötyä.

Vierailija
56/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En te numeroa itsestäni. Jätän ottamatta tai tilaamatta sellaisen josta en pidä tai syö. Muu on narsistista homionkipeyttä.

.

Vierailija
57/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt viljaa, vatsa menee kuralle ja pierettää jos syön sitä paljon. Pienet määrät vatsa tuntuu kestävän.

Vierailija
58/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäelimiä, homejuustoa, oliiveja. Ne on ällöttäviä kaikki.

Vierailija
59/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö ollenkaan lihaa enkä kanaa

Välttelen sokeria ja kovin rasvaisia ruokia, maha ei tykkää

Vierailija
60/216 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurajuustoa, en vain pidä siitä yhtään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi