Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen INTJ-mies. Millainen nainen minulle voisi sopia?

Vierailija
20.11.2024 |

Olen siis intuitiivinen introvertti ja järki-ihminen, joka helposti reagoi ärsykkeeseen eli omaa temperamenttia.

Lisättäköön, että Big 5 typologian mukaan olen hyvin avoin ihminen, mutta myös hyvin epäsovinnollinen; neuroottinen, mutta riittävästi tunneälyä, jotta negatiiviset tunteet eivät räisky ympäristöön.

Olen varmaankin mies, jota voisi kutsua sigmamieheksi, sillä olen kaikkea muuta kuin laumaihminen.

Horoskooppimerkki on kaksonen ja kiinalainen horoskooppimerkki on sika.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Incel siis

Vierailija
2/80 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit olla yhtä aikaa temperamenttinen ja sellainen, etteivät tunteesi räisky ympäristöön? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Incel siis

En tiedä, miksi INTJ-persoonallisuustyyppi tekisi ihmisestä Incelin.

Vierailija
4/80 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka ilmoittaa horoskooppimerkkinsä! LMAO

Vierailija
5/80 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen INTJ (mielellään mies) tai sinkkuus.

Se, että sanot "reagoivasti helposti ärsykkeisiin" ja että sulla on "temparamentti" on jo isot punaiset varoitusmerkit siitä, että olet väkivaltainen.

Älä seurustele naisten kanssa.

Vierailija
6/80 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo persoonallisuustutkimukset on vähän eri asia, kuin hölypöly horoskooppi.

Vierailija
7/80 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä naiset suosiolla alfoille. Itse voit keskittyä esim. tietokonepeleihin, pienoismalleihin tai shakkiin, johonkin mikä itseä kiinnostaa.

Vierailija
8/80 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MBTI on ihan yhtä uskottava kuin horoskooppi.

Vierailija
9/80 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voit olla yhtä aikaa temperamenttinen ja sellainen, etteivät tunteesi räisky ympäristöön? 

Olen hyvin asiakeskeinen ihminen, en reagoi tunteella ärsykkeeseen, vaan järjellä. Esim. jos ihminen sanoo jotain mielestäni hölmöä, korjaan ihmistä ja sanon, ettei asia niin mene. Olen aina tehnyt niin.

Vierailija
10/80 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reagoi ärsykkeisiin ja on temperamenttinen= On väkivaltainen
Epäsovinnollinen = Tässä talossa mennään minun tapojeni ja päätöksieni kanssa
Kaikkea muuta, kuin laumaeläin = Epäsosiaalinen eikä kykene tulemaan juttuun muiden kanssa

Pysy sinkkuna. Ei tuollaiselle sovi kukaan nainen

Vierailija
11/80 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin sulle vastauksen:  , the best INTJ match would be ENTJs, ENFPs, or ENTPs

Vierailija
12/80 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ei niin järkevä nainen joka uskoo myös noihin höpöhöpö-persoonalisuusluokituksiin mille ei ole mitään tieteellistä pohjaa.

Vierailija
13/80 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin helposti. Täällä INTJ-nainen, ja olen tuossa asiassa samanlainen. Siis sisällä kuohuu, mutta se pysyy yleensä sisäisenä eikä purkaudu ulospäin mitenkään. Olen voin olla vaikka niin raivona että sisällä korventaa, mutta jos kommentoin jotain, se kuulostaa lähinnä kuivan asialliselta, ja ilmeeni on neutraali. 

Ap:n kysymykseen -itse olen kokenut että paras kumppani INTJ:lle on EN** . Ekstrovertti täydentää mukavasti introvertin liikaan sisäisyyteen juuttumista ja yliajattelua. Intuitiivisuus (N) on minusta se kaikkein tärkein, että tullaan hyvin toimeen. Se on oikeastaan ainoa, josta itse en helpost tinkisi - voisin olla toisen introvertin kanssa, tai tunnetyypin kanssa, mutta kokemus on että ei-intuitiivisten kanssa tulee tunne, ettei tule kaikilla tasoilla kohdatuksia parisuhteessa tai ystävänä.

Vierailija
14/80 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MBTI on ihan yhtä uskottava kuin horoskooppi.

Selitähän vähän enemmän, kun vastassa on tutkitut persoonallisuudenpiirteet vs minä päivänä olet syntynyt.

Vierailija
15/80 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista suoraan. Kokeile Boo-appia, siellä on suositukset. 

Vierailija
16/80 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Toinen INTJ (mielellään mies) tai sinkkuus. Se, että sanot "reagoivasti helposti ärsykkeisiin" ja että sulla on "temparamentti" on jo isot punaiset varoitusmerkit siitä, että olet väkivaltainen. Älä seurustele naisten kanssa.

En ole väkivaltainen, vaan juuri toisinpäin, naiset ovat minua aina suutuspäissään lyöneet. Ovat uskaltaneet löydä, koska en ole väkivaltainen.

Vierailija
17/80 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Toinen INTJ (mielellään mies) tai sinkkuus. Se, että sanot "reagoivasti helposti ärsykkeisiin" ja että sulla on "temparamentti" on jo isot punaiset varoitusmerkit siitä, että olet väkivaltainen. Älä seurustele naisten kanssa.

Mjep. Vaikuttaa My way or highway -tyyppiseltä ihmiseltä. 

Sopiva puoliso lienee vastaava mies tai rikas perijätär, joka ei ota aloittajaa liian vakavasti. 

Vierailija
18/80 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Reagoi ärsykkeisiin ja on temperamenttinen= On väkivaltainen Epäsovinnollinen = Tässä talossa mennään minun tapojeni ja päätöksieni kanssa Kaikkea muuta, kuin laumaeläin = Epäsosiaalinen eikä kykene tulemaan juttuun muiden kanssa Pysy sinkkuna. Ei tuollaiselle sovi kukaan nainen

Olipa murskaavaa.  Suurin osa suomalaisista on aika vittumaisia, että eiköhän täältä ap:llekin joku löydy.  Esim. te kaksi voisitte tulla keskenänne toimeen?

Vierailija
19/80 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin helposti. Täällä INTJ-nainen, ja olen tuossa asiassa samanlainen. Siis sisällä kuohuu, mutta se pysyy yleensä sisäisenä eikä purkaudu ulospäin mitenkään. Olen voin olla vaikka niin raivona että sisällä korventaa, mutta jos kommentoin jotain, se kuulostaa lähinnä kuivan asialliselta, ja ilmeeni on neutraali. 

Ap:n kysymykseen -itse olen kokenut että paras kumppani INTJ:lle on EN** . Ekstrovertti täydentää mukavasti introvertin liikaan sisäisyyteen juuttumista ja yliajattelua. Intuitiivisuus (N) on minusta se kaikkein tärkein, että tullaan hyvin toimeen. Se on oikeastaan ainoa, josta itse en helpost tinkisi - voisin olla toisen introvertin kanssa, tai tunnetyypin kanssa, mutta kokemus on että ei-intuitiivisten kanssa tulee tunne, ettei t

Joo olen ollut tälläisten kanssa tekemisissä jotka kuvittelee, ettei heidän sisäinen tunnemaailma muka näy ulospäin. Eivät ehkä huuda ympäriinsä, mutta ovat niin saatanan jäykän ja jännittyneen oloisia (just sellaisia, että miettii että räjähtääkö se kohta totaalisesti) ja heidän olotila estää ryhmässä työskentelyn. Ja ovat muutenkin ryhmätyöskentelyssä se saatana siinä muiden mukana. Kaikki pitäisi aina heidän mukaan mennä, ja kuvittelevat olevansa fiksumpia ja järkevämpiä kuin ovat.

Vierailija
20/80 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Reagoi ärsykkeisiin ja on temperamenttinen= On väkivaltainen Epäsovinnollinen = Tässä talossa mennään minun tapojeni ja päätöksieni kanssa Kaikkea muuta, kuin laumaeläin = Epäsosiaalinen eikä kykene tulemaan juttuun muiden kanssa Pysy sinkkuna. Ei tuollaiselle sovi kukaan nainen

Olen itse INTJ ja tyyppiä tuntevana sanoisin, että tämän tyypin kanssa ei todellakaan tarkoita mitään tuollaista. Ärsykkeisiin reagointi ja temperamentti ei tällä tyypillä yleensä purkaudu vahvasti ulkoisesti, vaan pysyy sisällä. Voimakas ja pitkittynyt kääntyy lähinnä masennukseksi ja ahdistukseksi, siis itseä kohtaan, ei purkauksiksi toisia kohtaan. Epäsosiaalinen ja epäsovinnainen tarkoittaa tällä tyypillä yleensä joko nörttityyppiä, tai sitten omia polkujaan kulkevaa camel-miestä/naista, ei mitään riidanhaluista hyypiötä. INTJ:t on sellaisia perinteisiä insinöörityyppejä, ehkä vähän kuivikkaita ulospäin, mutta rikkaalla sisäisellä elämällä ja sisäisesti voimakkailla tunteilla.