Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallituksen lakiesitys isovanhempien tapaamisoikeudesta

Vierailija
11.06.2018 |

Nyt on Sipilän hallitus ajamassa lakia, jonka avulla myös isovanhemmilla olisi tapaamisoikeus. Toisin sanoen, persoonallisuushäiriöisille mummoille ja papoille annetaan mahdollisuus haastaa vanhemmat oikeuteen, jos lapsia ei kyseisten ihmisten kiusattavaksi muuten anneta. Samoin alkoholistimummoille tai pedofiilipapoille. Toivottavasti tämä laki ei mene läpi.

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin kirjoittaa pitkän ja äärimmäisen kuvauksen manipuloinnista suhteessa lapsenlapsiin. Joka oli niin hienovaraista, että meni vuosia tajuta kuvion kierous. Ja jossa se oma aikuinen lapsi oli niin lytätty, ettei kyseenalaistanut ollenkaan oman vanhempansa käytöstä. 

Olen tässä tilanteessa siis itse, ja vasta jonkin aikaa tajunnut, että ainoa keino suojata lasteni mielenterveyttä, on pysyä kaukana. Toisella lapsista on todella vaikeaa, ja minua pelottaa mitä hänen persoonalleen on ehtinyt tapahtua. Toinen sen verran nuorempi, että ei ole aivan niin sisällä kuviossa.

Tiedän, että tästä nousee vielä draama, jos laki tällaisenaan hyväksytään. Enkä tiedä onko minulla voimaa vastustaa, suojella ja olla vahva vanhempi, vaikka tiedän olevani oikeassa. Olen niin yksin, voimaton ja haluan vain elää perheeni kanssa rauhassa.

Et ole yksin, meitä on muitakin kanssasi vastaavanlaisessa tilanteessa eläviä. Odotellaan yhdessä käräjiä joihin taatusti tulee haaste heti, kun kyseinen laki on voimassa. Arvaa olenko hakannut päätäni seinään ja kironnut tyhmyyttäni, kun en ymmärtänyt kyseisen ihmiskunnan syöpäkasvaimen vaarallisuutta ajoissa. Vaikka silloin, kun ensimmäisen kerran tapasin. Olisi pitänyt juosta ja helv***n lujaa vähintään viidentuhannen kilometrin päähän. 

Jos haluatte tukea ja lukea muiden samassa tilanteessa elävien juttuja, niin nomil on hyvä palsta.

Eli - https://www.reddit.com/r/JUSTNOMIL/

Sun viestistä tuli myös mieleen yksi kirjoittaja tuolla, sekään ei tajunnut ajoissa äitinsä vaarallisuutta, se loppui siihen, että sen tytär huostaanotettu, se itse oli pyörätuolissa ja menetti talonsa. Ääritapaus, mutta noiden tietynlaisten vaarallisuutta ei kannata aliarvioida.

Vierailija
122/137 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän aiheuttaa mukavaa kireyttä lapsen ja vanhemman välille. Itse en ainakaan haluaisi että lapsi kertoo ex-anopille mitään meidän asioista ja muksu kuitenkin lörpöttää. Lapsi on kahden tulen välissä.

Eli haluat eristää lapsen muista ihmisistä.

En ole se jota lainasit, mutta voisin kirjoittaa tuon ihan hyvin.

Minä en halua eristää lasta muista ihmisistä, ainoastaan anopistani. Lapsi tapaa kymmeniä sukulaisia kuukausittain, kavereitaan, päivähoidon henkilökuntaa ja päiväkotikavereita, naapureita, ystäväperheitä jne.

Anoppi mm. syyllistää lasta, jos lapsi ei esim. mene hänen syliin että mummi on niin surullinen kun lapsi ei välitä, puhuu ikävästi meistä vanhemmista ja muista sukulaisista lapselle, pyytää lasta pitämään salaisuuksia meiltä vanhemmilta yms.

Lapsi ei muuten osaisi itse määrittää, että tämä on hänelle haitallinen ihmissuhde. Moni aikuinenkaan ei havaitse henkistä väkivaltaa ihmissuhteessaan.

Kyllä kaikkea juuri tällaista näennäisen pientä, mutta erittäin vahingollista. Meillä vakiofraasi on "Mummo on ostanut teille nätimmät vaatteet kuin äiti" ja sitten riisutaan kaikki ja puetaan johonkin mummon valitsemaan. "Eikös mummo olekin kiva, kun näin hienot vaatteet osti. Äiti ei ollenkaan rakasta yhtä paljon, kun noin huonoja vaatteita ostaa". Tästäkö lapset oppivat jotain hyvää elämään?

Sitten kun tälle suuttuu, käyttäytyy hetken ja jonkin ajan kuluttua alkaa saman laulun. Toinen on juuri tämä "ei kerrota äidille, meidän salaisuus". Ja kolmas "äiti valehtelee", jos lapsi kertoo jotain, mitä olemme jutelleet.

Sitten kun se on äiti joka toimii noin se on ihan sallittua?

No edelleen se ei ole sen mummon asia. Ja vanhemmasta valehtelu on lähtökohtaisesti lapselle aika paljon vahingollisempaa kuin kaukaisemmasta henkilöstä. 

Sinä nyt et näe muuta kuin itsesi. Koita katsoa vähän pidemmälle. Tässä kun on kyse juuri siitä että se toinen ei ole kaukainen henkilö.

Se toinen on aina kaukaisempi kuin oma vanhempi, vaikka miten päin asiaa vääntäisit. Ainoastaan lapsen kokonaan hylänneen vanhemman edelle voi mennä esim isovanhempi.

Ja se oman vanhempi on aina paras aikuinen päättämään lapsen asioista? Vaikka se olisi hylännyt lapsensa isovanhemmille se saa käydä hakemansa lapsen takaisin ja sanoa ettei isovanhempia nähdä enää ikinä. Tai naapurin seppoa.

No vaikka olisi lapsen hylännyt isovanhemmalle, on silti parempi lapselle, jos oma vanhempi aidosti haluaa olla taas vanhempi. 

Ja kuin taikaiskusta siitä muuttuu taas hyvä Vanhempi! Aina se biologinen vanhempi on lapselle parasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta maksanee sitten ne isovanhempien luo kuljettamiset?

Vierailija
124/137 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin kirjoittaa pitkän ja äärimmäisen kuvauksen manipuloinnista suhteessa lapsenlapsiin. Joka oli niin hienovaraista, että meni vuosia tajuta kuvion kierous. Ja jossa se oma aikuinen lapsi oli niin lytätty, ettei kyseenalaistanut ollenkaan oman vanhempansa käytöstä. 

Olen tässä tilanteessa siis itse, ja vasta jonkin aikaa tajunnut, että ainoa keino suojata lasteni mielenterveyttä, on pysyä kaukana. Toisella lapsista on todella vaikeaa, ja minua pelottaa mitä hänen persoonalleen on ehtinyt tapahtua. Toinen sen verran nuorempi, että ei ole aivan niin sisällä kuviossa.

Tiedän, että tästä nousee vielä draama, jos laki tällaisenaan hyväksytään. Enkä tiedä onko minulla voimaa vastustaa, suojella ja olla vahva vanhempi, vaikka tiedän olevani oikeassa. Olen niin yksin, voimaton ja haluan vain elää perheeni kanssa rauhassa.

Allekirjoitan persoonallisuushäiriöisen vanhemman lapsena tämän. Emme me ole vahvoja ja jaksa niitä jyriä vastaan loputtomiin taistella. Vaan äärimmäisen heikkoja ja vasta kasaamme itsekin omaa persoonaamme kasaan siinä kohdassa, kun sen vanhemman haitallisen käytöksen on oppinut tunnistamaan ja siitä päässyt irti. Elää rauhassa on juuri se, mitä itsekin kaipaan. Monesti mietin saanko ikinä rauhaa jatkuvalta kiusaamiselta. Tsemppiä <3

Eikö olisi ollutkin mukavaa jos lain edessä oltaisiin kuultu myös muita aikuisia niin että sinun ei olisi tarvinnut jäädä yksin persoonallisuushäirilisen vanhemman kanssa? Joku muu olisi taistellut kansaasi.

Vierailija
125/137 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla se kuljetus tapahtuu kuin aikaisemminkin kun lapsi on niitä tavannut.

Vierailija
126/137 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan persoonallisuushäiriöisen vanhemman lapsena tämän. Emme me ole vahvoja ja jaksa niitä jyriä vastaan loputtomiin taistella. Vaan äärimmäisen heikkoja ja vasta kasaamme itsekin omaa persoonaamme kasaan siinä kohdassa, kun sen vanhemman haitallisen käytöksen on oppinut tunnistamaan ja siitä päässyt irti. Elää rauhassa on juuri se, mitä itsekin kaipaan. Monesti mietin saanko ikinä rauhaa jatkuvalta kiusaamiselta. Tsemppiä <3

Eikö olisi ollutkin mukavaa jos lain edessä oltaisiin kuultu myös muita aikuisia niin että sinun ei olisi tarvinnut jäädä yksin persoonallisuushäirilisen vanhemman kanssa? Joku muu olisi taistellut kansaasi.

Kun mitään ei näy ulospäin, on mahdotonta saada apua. Eikä näy edelleenkään. Sen sijaan vanhempani kyllä keksivät minusta tuhansia tarinoita, miksi olen epäkelpo vanhempi omilleni.

Vierailija
127/137 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole yksin, meitä on muitakin kanssasi vastaavanlaisessa tilanteessa eläviä. Odotellaan yhdessä käräjiä joihin taatusti tulee haaste heti, kun kyseinen laki on voimassa. Arvaa olenko hakannut päätäni seinään ja kironnut tyhmyyttäni, kun en ymmärtänyt kyseisen ihmiskunnan syöpäkasvaimen vaarallisuutta ajoissa. Vaikka silloin, kun ensimmäisen kerran tapasin. Olisi pitänyt juosta ja helv***n lujaa vähintään viidentuhannen kilometrin päähän. 

Miten luulet että prosessi tapahtuu jos sinä olet jo käräjille asti joutumassa?

Vierailija
128/137 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla se kuljetus tapahtuu kuin aikaisemminkin kun lapsi on niitä tavannut.

Ei tapahdu, kun on muutettu yli 500 km päähän. Eli kysyn taas: yhteiskunta maksanee ja järjestää saattajan / hoitajan lapsille matkan ajaksi?

Vierailija
129/137 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mitään ei näy ulospäin, on mahdotonta saada apua. Eikä näy edelleenkään. Sen sijaan vanhempani kyllä keksivät minusta tuhansia tarinoita, miksi olen epäkelpo vanhempi omilleni.

Joku voi nähdä ulosulospäin mutta koska sinä et saanut apua et halua suoda sitä nyt lapsille?

Vierailija
130/137 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tapahdu, kun on muutettu yli 500 km päähän. Eli kysyn taas: yhteiskunta maksanee ja järjestää saattajan / hoitajan lapsille matkan ajaksi?

Miten se lapsi nyt matkustaa isovanhemmilleen?

Vierailija
131/137 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko kertoa enemmän, millaista se manipulointi oli? Vaikka on kyllä aika offtopic tähän ketjuun, mutta yhden viestin verran?

Olen siis tavallaan siinä tilanteessa, että olen alkanut havaitsemaan jotain, mutta varmaan paljon on vielä ehkäistävissä (lapset 4 ja 2, ja nyt vasta alkaneet olla enemmän hoidossa isovanhemmallaan).

Minä olen jo itseäni epäilemässä vainoharhaiseksi ja ties miksi.. hassu juttu, monta päivää olen googlettanut aiheesta ja nyt tuli tämä ketju vastaan sattumalta.

En jaksa, tänään ainakaan. Tänään on ollut taas vaikea päivä, yhteydenottoja, lapsi aivan sekaisin jne. Omaa mielenterveyttäni olen kyseenalaistanut niin monet kerrat, etten muistakaan. Oikea ja väärä sekoittuvat omien käsitysten ja vanhemman äänen kanssa.

Jos tämä ketju on vielä täällä huomenna, katsotaan jos jaksan kuvailla tarkemmin.

Vierailija
132/137 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu: pitäkää lapsi alusta asti erossa ei-toivotusta henkilöstä, niin tämä henkilö ei voi vaatia tapaamisoikeutta. Laki edellyttää, että henkilö on lapselle läheinen, esim. samassa taloudessa asuva ja säännöllisesti tapaava. Itse en ole alkoholisti-isäni antanut tavata lapsiamme ollenkaan eli päätös oli oikea.

Vierailija
133/137 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. 3- ja 5-vuotiaat eivät matkusta itse edes 500 metrin päähän kotoaan.

Vierailija
134/137 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. 3- ja 5-vuotiaat eivät matkusta itse edes 500 metrin päähän kotoaan.

Miksi luulet että ne tulisi matkustamaan jatkossakaan?

Vierailija
135/137 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä laki menee läpi, niin yhteiskunta voi maksaa kuljetuksen ja hoitajan heille matkan ajaksi. 

Vierailija
136/137 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä laki menee läpi, niin yhteiskunta voi maksaa kuljetuksen ja hoitajan heille matkan ajaksi. 

Miksi ne sinne matkustaisi jos ei matkusta nytkään? Taitaa tässä taas olla yksi jolla ei ole mitään käryä mistä on kyse.

Vierailija
137/137 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustakaa aktiivisesti tätä lakia! Kaiken soteväännön ohessa tämä saattaa mennä huomaamatta läpi. Hallitusmyönteiset ja puolueelliset mediat, kuten Yle, esittää kaikki hallituksen haitallisetkin esitykset myönteisessä valossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi