Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies, miksi petät hyvässä liitossa?

Vierailija
10.06.2018 |

Lähinnä miehille kysymys, saa naisetkin vastata. Jos sinulla on ns hyvä liitto, miksi petät?

Kommentit (458)

Vierailija
401/458 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta nämä tämän keskustelun lähetyssaarnaajat voisi lähettää täydellisen uskollisten puolisojensa kanssa Temptation Islandille. Heidän lisäkseen saarelle voisi lähettää näitä turmeltuneita löyhämoraalisia. Sitten katsomme, mitä tapahtuu.

Niin, ja mukaan myös useampi kurvikas pikkubikininen misu ja kaikilta paikoiltaan pullisteleva alfauros. Komein näistä uroksista varataan tietenkin tälle yli 30 vuotta uskollista avioseksiä harrastaneelle rouvalle. Hänhän ainakin katselee mielellään muita ihmisiä, joten tarjoamme hänelle silmänruokaa, jollei vähän muutakin.

Se on vaan niin vaikea uskoa, että kaikki ihmiset eivät toimi samalla tavoin kun sinä toimisit tilaisuuden tullen?

Juu, mutta jos itse kieltäydyt kuumista tropiikin öistä kookkaasta uroksesta silmilläsi nauttien, voisit ainakin lähettää sinne puolisosi! Yli 30 vuoden avioliittovuoden jälkeen hän saattaa hyvinkin olla oman loman tarpeessa. Suothan sen toki rakkaalle siipallesi, joka kaikkina näinä vuosina ei ole vilkaissutkaan keneenkään muuhun?

Luuletko tosiaan, että niillä jotka pysyy uskollisina ihan omasta halustaan ei olisi ollut mahdollisuutta pettää? Kyseessä ei ole tilaisuuksien puute, vaan ihminen noudattaa omia periaatteitaan. Älä mittaa toisia omalla mittarillasi.

Etkö kuitenkaan halua suoda rakkaalle puolisollesi pientä lomaa?!! Hänhän voisi istua ihan omassa rauhassa palmupuun alla erittäin tummat aurinkolasit silmillään hyvin väljissä pitkälahkeisissa uimapöksyissä imien pillillä ananamehua paljasrintaisten neitokaisten kirmaillessa hietikossa. Kolme vuosikymmentä noin topakan naisihmisen kanssa jatkuvan ulosheittouhan alla saattaa olla aika voimia kuluttavaa. Rakkaudesta sinun pitäisi toki suoda puhtoiselle puolisollesi hetken hengähdystauko. Eihän siellä kuitenkaan mitään tapahtuisi!

Sinulla on omituiset käsitykset parisuhteesta. Luuletko tosiaan että suhde kestää yli 30 v jos siinä oltaisiin jostain muusta syystä kuin omasta halusta? Mieheni on vapaa itsenäinen ihminen joka tekee valintansa itse ihan ilman mitään ulosheittouhkaa. Sama tietysti koskee minua itseäni.

Sitä en epäile ollenkaan, mutta katsohan, tällaisena empaattisena ihmisenä haluan auttaa teitä vilkastuttamaan seksielämäänne, joka omien sanojesi mukaan ei ole aina ollut kovin kummoista. Oletan, että jonkinlaista liikehdintää kuitenkin vielä on? Milloin viimeksi olette yhtyneet aviovuoteessaanne, jos sallit minun esittää näin intiimin kysymyksen? Oliko se mukavaa?

Ei aina kovin kummoista tarkoittaa sitä, että 30 vuoteen mahtuu monenmoista jaksoa tässä suhteessa. Alkuun pantiin kuin kanit aina kun vaan oli mahdollisuus. Sitten saimme kolme lasta ja aktiivisuus luonnollisesti hieman väheni. Nyt kun lapset alkavat olla omillaan pystytään taas villimpään ja vapaanpaan menoon. Aviovuoteessa yhdyimme viimeksi eilen illalla ja tänä aamuna otettiin pikainen uusinta luonnonhelmassa. Molemmat kerrat olivat oikein mukavia ja tyydyttäviä, kiitos kysymästä.

Kerrotko tarkemmin, mitä teitte?

Enpä taida pettämisketjussa kertoa-ehkäpä avaudun seksi-alueella joku kerta. Totean vaan, että seksielämämme on taas tällä hetkellä oikein vilkas ja antoisa ja yhdessä olemme päättäneet ottaa siitä kaiken irti, kun pelit ja vehkeet vielä toimii ok. (Ikää kumminkin on jo 50+ molemmilla).Aina olemme myöskin tykänneet harrastaa seksiä muuallakin kuin neljän seinän sisällä peiton alla verhot tiukasti kiinni.

Vierailija
402/458 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt tätä muutamalta hyvässä liitossa olevalta mieheltä, jotka ovat pettäneet vaimojaan, ja he ovat selittäneet tunteneensa itsensä jollakin tavalla laiminlyödyiksi: seksiä ei ole ollut tarpeeksi tai se ei ole ollut oikeanlaista, vaimo on keskittynyt omaan uraansa ja ollut liian kiireinen tai vaimo on sairastunut ja keskittynyt omaan toipumiseensa. Tuo viimeinen peruste ainakin on hämmästyttänyt: eikä ole aika luonnollista, että vaimon pitääkin keskittyä omaan toipumiseensa! 

Tuntuu siltä, että tällainen "laiminlyönti" on kätevä tapa perustella itselleen liiton ulkopuolisia suhteita.

Kyllä! Ja "laiminlyönti" voi olla periaatteessa mitä vaan, minkä vuoksi pettäjä kokee että nyt on haettava ulkopuolelta.  Ongelma on toki yhteisessä kyvyttömyydessä selvitellä asioita, mutta ratkaiseva ongelma on pettäjän heikko itsetunto. Pettäjä ei tunnista ja tunnusta omaa osuuttaan "laiminlyönnissä". Avioliiton kulmakivi ei ole seksi vaan luottamus, ja se joka sen pettämällä rikkoo, tieten tahtoen kaivaa avioliittonsa perustuksia auki.

Ihmettelen näitä, jotka kertovat, että pettämällä saa kaiken mitä haluaa, lapsille turvallisen kodin jne. Pidättekö lapsianne idiootteina? Pettäminen tulee yleensä ennemmin tai myöhemmin julki, ja lapset ovat siinä todella haavoittuvaisessa asemassa. Kun kodin ovella seisoo räkä valuen petosta itkevä vieras ihminen, siinä onkin lapsille seliteltävää. "Isi teki vähän huorin."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/458 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se petetty puoliso ei tiedä, millaisessa parisuhteessa hän on. Kertomatta jättäminen on puolison puolesta päättämistä, että on ihan ok, kun suhteeseen tulee uusi aikuinen mukaan. Mitä pitempään sivusuhde kestää, sitä pahemmin se loukkaa toista, kun asia tulee ilmi. Miksei pettäjä anna vaimon päättää, miten hän haluaa jatkaa. Ties vaikka miehen sivusuhde on naisesta ihan hyvä juttu.

No ihan samalla tavalla esim pihtaava puoliso päättää seksin määrästä kysymättä toiselta. Mitä eroa? Usein kun tuo on se pettämisen syy

Ei se ole pettämisen syy se pihtaava puoliso. Täytyy erottaa SYY ja SELITYS.

Selitys on aina sille Toiselle, että oma parisuhde on kuraa ja puoliso pihtaa. Paremmin heruu, jos voi asettaa  sänkykumppanin pelastajan asemaan.

Pettämiseen johtaa se, ettei oteta puheeksi omaa tyytymättömyyttä.

Aina ei syynä ole se, ettei seksi olisi hyvää tai riittävää. Varsinainen syy on kaivata suhteen alun jännitettä ja uutuudenviehättymistä.

Varsinaiset pitkälliset pettämissuhteet alkavat aina henkisenä pettämisenä ja luottamuksen voittamisena. Siinä pitää osata mustamaalata oma parisuhde, jotta tilaa toiselle tulee. Tiedän Toisen Naisen, jonka maailma hajosi kun hän oli halunnut "auttaa" tuttavamiestä jonka kotona peti kylmennyt. Mies oli kuvaillut suhdetta vaimoonsa "kämppäkaveruutena". Tosiasiassa aviopari otti lemmenlomia tuon tuosta ja Toinen oli se arkinen työpäivän piristys. Toinen Nainen oli kuvitellut olevansa parhaassa turvassa, lohduttajana ja maalaillut romanttista tulevaisuutta jo pitkälle. Mutta hän oli itse pahiten pelattu koko kuviossa, joka paljastui, kun vaimo tuli onnellisesti raskaaksi.

Eihän tuo vaimo sitten ollut pihtari.

Tarkoitin sitä ettei se (todellinen) pihtarikaan kerro miksi pihtaa, miksi pettäjän pitäisi kertoa tekemisistään?

Tiedän suhteita joissa on pihdattu vuosikausia ja toinen on yrittänyt puhua asiasta satoja kertoja tuloksetta. Sitten päätynyt pettämään, jopa sivusuhteeseen. En tosiaankaan osaa tuomita tällaista.

Kylläpä te paljon tiedätte toisten suhteiden intiimeistä asioista.

Ja kuultu on luonnollisesti kolikon molemmat puolet.

Olen tuntenut tuon kumppanini 32v, siinä ajassa on ehditty puhumaan kaikki asiat moneen kertaan. Enkä usko että kummallakaan on tarvetta muunnella totuutta. Tiedän vaimosta (miehen jutuista riippumattakin ) sen että vaimo on uraohjus ja toisaalta kadonnut mammamaailmaan jo vuosia sitten. Siinä ei oikein miehelle ollut sijaa kuin lompakkona ja kodinkoneena. Hän on hoitanut kodin vuosia kun vaimo on lennellyt ympäri maailmaa työn perässä. Hoitanut harrastukset (ollut jojo, valmentaja yms vuosikausia) ja lasten kuskaukset aina, vaimo on ollut uhrautuva äiti kotona ollessaan.

Mies puhuu aina kauniisti vaimostaan ja toivoisi yhä että heillä olisi oikea parisuhde. Seksi - sen pari kertaa vuodessa - on sitä lähäriä pimeässä peiton alla. Ei puhettakaan muusta. Kumppaneina ovat ok ja nauttivat yhdessäolosta, lomista yms yhteisestä ajasta.

Kuten minäkin mieheni kanssa, en ole sitä koskaan tältä kumppanilta salannut. Hän tietää jopa että meillä on paljon useammin seksiä kuin hänen liitossaan. Hän tietää myös ettei se ole sellaista kuin mitä haluan ja tarvitsen.

Meidän ystävyys on kuitenkin alkanut vuosia ennen kummankaan parisuhdetta ja tulee aina olemaan olemassa. Ilman meidän ystävyyttämme ja läheisyyttämme ainakin minun liittoni olisi lopahtanut jo vuosia sitten. Kumpikaan meistä ei ole koskaan pettänyt kenenkään muun kanssa, olemme toisillemme ainoat. En voisi ikinä ajatellakaan että joku muu koskisi minuun!

Selittele vaan ja yritä oikeuttaa käytöksesi, paskoja ihmisiä ja kumppaneja olette silti molemmat. Mikään ei sitä muuta.

Jokaisella on toki oikeus mielipiteeseensä. Usein käy niin, että maailma muuttuu vähemmän mustavalkoiseksi vuosien myötä.(Eri, ei lainkaan suhteessa)

No satummoisin olen todennäköisesti samaa ikäluokkaa kun kyseiset pettäjät, koskapa olen ollut 33 v yksiavioisessa suhteessa ilman kummankaan syrjähyppyjä. Eihän se seksi aina ole niin ihmeellisen ihanaa ole ollut, mutta avoin keskustelu asiasta ja molempien halu ottaa oman kumppanin toiveet huomoon on vienyt yli vaikeistakin ajoista. Meille uskollisuus ja luottamus on sen verran tärkeitä arvoja, ettei pettämistä kumpikaan pysty hyväksymään. Miehen edellinen suhde päättyi hänen exänsä pettämiseen, joten asiasta on myös meidän suhteen kehittymisen myötä keskusteltu myös paljon.

Onneksi olkoon, mutta miksi olet niin kiukkuinen niille, jotka tekevät toisin? Tunnetko ehkä jääneesi jostakin paitsi?

Todellakaan en ole jäänyt mistään paitsi. Mitä kiukkua se on jos toteaa, ettei hyväksy pettämistä? Miksi pettäjä aina täälläkin selittee ja oikeuttaa itselleen ja muille tekojaan. Kolkutteleeko sittenkin jossain kohtaa se omatunto? Tietää varsin hyvin, että tekee väärin , mutta kun se on kivaa ja kukaan ei kärsi.... onhan nämä selittelyt niin moneen kertaan kuultu.

Olen jo niin paatunut, ettei omatunto kolkuttele ollenkaan, ja elämä on oikein mukavaa:-). Kyllä nämä tulikivenkatkuiset kommentit jonkinlaista kiukkua osoittavat. Eivätkö ne yli 30 uskollisuuden vuotta olekaan tuoneet auvoisuutta elämään, vai mistä moinen into tuomita toisia johtuu?

Minä ainakin tuomitsen myös muunlaisen moraalittomuuden ja väärät teot, kuten murhat, pahoinpitelyt, raiskaukset jne. joten miksi en tuomitsisi tätäkin. ohis

Tämä. Masentuneen ystäväni puoliso petti - ystäväni teki itsemurhan. Kyllä, syytän tätä puolisoa sekä masennulsesta että itsemurhasta - koko ystäväpiirimme tuomitsee hänet paariaksi.

Vierailija
404/458 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta nämä tämän keskustelun lähetyssaarnaajat voisi lähettää täydellisen uskollisten puolisojensa kanssa Temptation Islandille. Heidän lisäkseen saarelle voisi lähettää näitä turmeltuneita löyhämoraalisia. Sitten katsomme, mitä tapahtuu.

Niin, ja mukaan myös useampi kurvikas pikkubikininen misu ja kaikilta paikoiltaan pullisteleva alfauros. Komein näistä uroksista varataan tietenkin tälle yli 30 vuotta uskollista avioseksiä harrastaneelle rouvalle. Hänhän ainakin katselee mielellään muita ihmisiä, joten tarjoamme hänelle silmänruokaa, jollei vähän muutakin.

Se on vaan niin vaikea uskoa, että kaikki ihmiset eivät toimi samalla tavoin kun sinä toimisit tilaisuuden tullen?

Juu, mutta jos itse kieltäydyt kuumista tropiikin öistä kookkaasta uroksesta silmilläsi nauttien, voisit ainakin lähettää sinne puolisosi! Yli 30 vuoden avioliittovuoden jälkeen hän saattaa hyvinkin olla oman loman tarpeessa. Suothan sen toki rakkaalle siipallesi, joka kaikkina näinä vuosina ei ole vilkaissutkaan keneenkään muuhun?

Luuletko tosiaan, että niillä jotka pysyy uskollisina ihan omasta halustaan ei olisi ollut mahdollisuutta pettää? Kyseessä ei ole tilaisuuksien puute, vaan ihminen noudattaa omia periaatteitaan. Älä mittaa toisia omalla mittarillasi.

Etkö kuitenkaan halua suoda rakkaalle puolisollesi pientä lomaa?!! Hänhän voisi istua ihan omassa rauhassa palmupuun alla erittäin tummat aurinkolasit silmillään hyvin väljissä pitkälahkeisissa uimapöksyissä imien pillillä ananamehua paljasrintaisten neitokaisten kirmaillessa hietikossa. Kolme vuosikymmentä noin topakan naisihmisen kanssa jatkuvan ulosheittouhan alla saattaa olla aika voimia kuluttavaa. Rakkaudesta sinun pitäisi toki suoda puhtoiselle puolisollesi hetken hengähdystauko. Eihän siellä kuitenkaan mitään tapahtuisi!

Sinulla on omituiset käsitykset parisuhteesta. Luuletko tosiaan että suhde kestää yli 30 v jos siinä oltaisiin jostain muusta syystä kuin omasta halusta? Mieheni on vapaa itsenäinen ihminen joka tekee valintansa itse ihan ilman mitään ulosheittouhkaa. Sama tietysti koskee minua itseäni.

Sitä en epäile ollenkaan, mutta katsohan, tällaisena empaattisena ihmisenä haluan auttaa teitä vilkastuttamaan seksielämäänne, joka omien sanojesi mukaan ei ole aina ollut kovin kummoista. Oletan, että jonkinlaista liikehdintää kuitenkin vielä on? Milloin viimeksi olette yhtyneet aviovuoteessaanne, jos sallit minun esittää näin intiimin kysymyksen? Oliko se mukavaa?

Ei aina kovin kummoista tarkoittaa sitä, että 30 vuoteen mahtuu monenmoista jaksoa tässä suhteessa. Alkuun pantiin kuin kanit aina kun vaan oli mahdollisuus. Sitten saimme kolme lasta ja aktiivisuus luonnollisesti hieman väheni. Nyt kun lapset alkavat olla omillaan pystytään taas villimpään ja vapaanpaan menoon. Aviovuoteessa yhdyimme viimeksi eilen illalla ja tänä aamuna otettiin pikainen uusinta luonnonhelmassa. Molemmat kerrat olivat oikein mukavia ja tyydyttäviä, kiitos kysymästä.

Enpä taida pettämisketjussa kertoa-ehkäpä avaudun seksi-alueella joku kerta. Totean vaan, että seksielämämme on taas tällä hetkellä oikein vilkas ja antoisa ja yhdessä olemme päättäneet ottaa siitä kaiken irti, kun pelit ja vehkeet vielä toimii ok. (Ikää kumminkin on jo 50+ molemmilla).Aina olemme myöskin tykänneet harrastaa seksiä muuallakin kuin neljän seinän sisällä peiton alla verhot tiukasti kiinni.

Toisin sanoen antoisa ja vilkas seksielämä on sinun mielestäsi tärkeää? Teille kummalkekin?

Vierailija
405/458 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6243 kirjoitti:

Tämäkään ketju ei erityisesti kyllä kannusta olemaan parisuhteessa. Miksei ihmisiin voi luottaa...

Sanoisin kyllä, että suurimpaan osaan ihmisistä voi luottaa. Vaikka täällä pettämisen puolustelijat ovat kovasti äänessä, ei asia ainakaan omassa tuttavapiirissä ole yleinen. Kun on suhteeseen ryhtymässä tämä uskollisuus ja sitoutumisasiakin kannattaa rehellisesti ja avoimesti käsitellä, jotta näkee ollaanko asiassa lähelläkään samalla sivulla. Itse olen tässä asiassa ehdoton, mutta toisaalta niin on kumppaninikin. Ja toisin kuin täällä pettäjät arvelevat ,emme elä, pelossa ja mustasukkaisuudessa vaan rakkaudessa ja luottamuksessa.

Ihan jees, mutta. Tuttavapiirisi ilmeisesti tietää, että olet ehdoton näissä asioissa. Mitä luulet, kerrotaanko sellaiselle ihmiselle kaikki?

Sanoisin, että kyse ei ole siitä, etteikö kanssani näistäkin asioista puhuttaisi. En näes ole millään muotoa ahdasmielinen, tuomitseva tai edes seksuaalisesti estynyt. Sanoisin, että tuttavapiiriin vaan on valikoitunut arvoiltaan ja taustaltaan samantyyppisiä ihmisiä.

Pettäminen ei nyt lähtökohtaisesti ole asia, josta keskustelen ylipäätään juuri kenenkään kanssa. Ensinnäkään suurin osa ihmisistä ei asiaa mitenkään ymmärrä, sinä kuulut niihin. Eli esim mun kohdallani luulisit, että mulla on ne samat arvot.

Kannattaisi, saasta.

Mikä sinä olet, jos nimittelet ventovieraita ihmisiä noin? Et vaikuta kuvin hyvältä ihmiseltä sinäkään!

Uliuliuli huoraava narsisti vinkuu! Nautinto!

Mulla on hyvin rauhallinen olo. Edelleen pettääkö puolisosi vai mikä ihme sinulla on, kun voit noin huonosti?

Narsistinen käytös jatkuu: masentunutta puolisoaan pettävä ihminen ei pysty käsittelemään omaa pahuuttaan: projisoi käytöksensä puolisonsa syyksi, kuten myös virtuaalisesti syyttää muita sairaudesta ja pahoinvoinnista.

Ohis, sivusta.

Valitan ohi menee, pahasti ja ulisten.

Voisiko mun rauha johtua mitenkään siitä, että olen käsitellyt asian ja sinut sen kanssa. Monesti on sellainen harha, että sitä parisuhdetta ei olisi yritetty hoitaa, että puolison kanssa ei olisi keskusteltu. Kun ikää tulee lisää oppii ja näkee asioita. Niitä oppii itsestään ja muista. Oppii ymmärtämään ja hyväksymään enemmän. Mulla ei ole mitään tarvetta haukkua ja syytellä muita ihmisiä, erityisesti haukkua ventovieraita ihmisiä netissä. Yksinkeryaisesti on niin, että mknä itse kannan vastuun joka ikisestä teostani. En ole tilivelvollinen ventovieraille netissä, eikä minun tarvitse selittää joka ikistä detaljia asioistani. Maailma ei ole musta-valkoinen, ei enää minun iässäni. Eikä minun tarvitse pyyttää keneltäkään anteeksi, sitä kuka ja mikä olen.

Olen se äiti, lastesi koulussa, joka kärjestää kaikki tapahtumat ja kerää rahat retkiin ja leirikouluihin, olen se nainen joka auttaa ystäviään aina ensimmäiseksi työllään ja taloudellisesti, olen se ihminen joka tekee vapaaehtoistyötä, se nainen joka toimii erillaisissa ammatillisissa yhteisöissä vapaa-ehtoisena, olen se nainen joka kuskaa lapsiaan harrastuksiin, istuu joka treenut kentän laidalla, se nainen joka väsymättä myy mitä ikinä tarvitaan ja leipoo mokkaruutuja väsymättä, se nainen joka auttaa sairaita vanhempiaan viikoittain, ja auttaa omia lapsiaan läksyissä päivittäin, se nainen, joka kuuntelee miehensä murheetvpäivityäin ja tukee ja tukee ja tukee. Olen se nainen johon ystävät luottavat ja tukeutuvat. Se joka sparraa ja lukee työhakemuksia. Se joka auttaa ihan aina, kun pyydät apua.

Jos minä ole narsisti, niin sitten olen. Itse koen olevani vain ihminen, jonka jaksamisella on rajansa. Jos sinulla on lähipiirissä minä, niin mitä jos auttaisit sitä naista välillä. Ja mitä jos pitäisit puolisostasi huolta!

Minä lopetan keskustelun isaltani tähän, se on aivan täysin turhaa.

Vierailija
406/458 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainenhan katsoo tätä omasta näkökulmastaan. Niin pettäjä kuin petetty. Jokainen tarina on erilainen, jokaisen syyt ovat erilaiset.

Itse naisena ja pettäjänä sanon, että olen kannatellut puolisoani vuosia vaikeassa masennuksessa ja itsemurhataipumuksissa, työttömyydessä jne jne. Tiedän myös mitä meidän tapauksessa ero hänelle tarkoittaisi. Mulla on usein olo, etten jaksaisi enää päivääkään, en pysty kuitenkaan luovuttamaan en vielä.

Jaksaakseni ja selvitäkseni kaikista velvotteista tarvitsen jostain itsekin voimia. Mun rakastaja on yksi mun voimani lähteistä. Olen sitten paska ihminen jonkun mielestä, olen kuitenkin ihminen, johon melko moni nojautuu. Olisi niin hemmetin helppoa vain lähteä, jättää kaikki taakseen, mutta se ei ole oikein muita kohtaan. Mä olen ruvennyt ymmärtämään myös miksi ihmiset tekevät itsemurhia. Ja mullakin on takana burnout. Mut sen yli auttoi mun rakastaja. Miettikääpä sitä. Muegeni mukaan olin vain laiska.

Olet ollut raskaassa tilanteessa, jaksamista siihen. Pettämisesi tuntuu inhimillisemmältä kuin jonkun vaihtelunhaluisen ihmisen, jollei ole suhteessa oikeastaan ongelmia. Silti teet mielestäni väärin. Jos puolisollesi selviää pettämisesi, hän tuntee itsensä maailman vastenmielisimmäksi ihmiseksi. Hän ajattelee, että jaksat olla hänen kanssaan ainoastaan toisen rakastajan voimalla. Miten se vaikuttaisi hänen hauraaseen mielenterveyteensä? Tee palvelus itsellesi ja hänelle, eroa. Et ole loppuelämääsi vastuussa miehestä, joka on sinulle selvästi vain taakka. Eroa ja pidä yhteyttä oman jaksamisesi mukaan.

Asiahan on vain yksinkertaisesti niin, kuten jo alussa sanoin. Vain minä tiedän jaikki yksityiskohdat ja teen päätökseni niiden pohjalta. Se eroaminen on tässä kohtaa kaikista itsekkäin ratkaisu.

Höpöhöpö. Perus narsistin kootut selitykset. Toivottavasti palat helvetissä ja sairastut - kuten myös läheisesi. Ansaitset sen kaiken.

Niin, ei mitään vaikutusta. Minun läheiseni on jo sairas. Tiedätkö kuinka iso osa masentuneiden puolisoista sairastuu? Itse asiassa voisin toivoa sulle samaa. Toivoa, että sun niskaasi kaadettaisiin kaikki ne vastoinkäymiset, läheisten sairastumiset jne. Ja katsottaisiin miten sinä jaksaisit sen jälkeen. Mutta en ole niin ilkeä ihminen kuitenkaan.

Vain todella paha ihminen toivottaa kenellekään mitään pahaa. Ja vielä ilkeämpi toivottaa sitä täysin tuntemattomalle ihmisille netissä. Kuka on satuttanut sinua noin pahasti, että olet noin rikki?

Et todellakaan ansaitse pahantoivotuksia, vaan voimaa tiellesi. Edellinen kirjoittaja purkaa vain pahaa oloaan. Silti olen edelleen sitä mieltä, että teet väärin. Toivotan sinulle kuitenkin voimaa ja iloa elämääsi ja paljon hyviä valintoja.

Vierailija
407/458 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan siksi pettäminen tuomitaan niin jyrkästi, kun pelätään sitä niin kovin omassa parisuhteessa. Ei oikeasti täysin uskalleta luottaa kuitenkaan, vaikka kovin vakuutetaan, että luottaa. Tuo pettämisen pelkääminen ja järkyttävä tuomitseminen kertoo vain ja ainoastaan siitä, että ei olla onnellisia omana itsenään vaan nämä ihmiset kaipaavat niin kovin sen kumppanin tukea, että voivat olla onnellisia.

Ne, jotka tuomitsevat pettämisen kaikkein jyrkimmin ovat kaikkein epävarmimpia itsestään. Eivät usko, että riittävät.

Ehkä juuri sekin, että korkeasti koulutetut ihmiset hyväksyvät pettämisen paremmin kertoo siitä, että he luottavat enemmän itseensä ja arvostavat ITSE itseään ihmisenä, eivätkä tukeudu epätoivoisina ja mustasukkaisina puolisoonsa. He ymmärtävät, että seksi ei ole koko elämää määrittelevä tekijä ja osaavat suhteuttaa sivusuhteen sen todelliseen merkitykseen eivätkä määrittele koko elämäänsä kumppanin tekojen pohjalta.

Niin tai sitten ihmisillä on vaan moraali ja periaatteet. Tai vaikkapa kokemusta pettämisestä. Pikemminkin pettäjät eivät ole onnellisia omina itsenään kuten tästäkin keskusteluketjusta käy ilmi. He eivät myöskään todella ymmärrä, ettei se seksi ole koko elämää määrittävä tekijä :D Miksi he muuten pettäisivät :D? Voitte puolustella käytöstänne vaikka kuinka, mutta noin se on todellisuudessa.

Vierailija
408/458 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6243 kirjoitti:

Tämäkään ketju ei erityisesti kyllä kannusta olemaan parisuhteessa. Miksei ihmisiin voi luottaa...

Sanoisin kyllä, että suurimpaan osaan ihmisistä voi luottaa. Vaikka täällä pettämisen puolustelijat ovat kovasti äänessä, ei asia ainakaan omassa tuttavapiirissä ole yleinen. Kun on suhteeseen ryhtymässä tämä uskollisuus ja sitoutumisasiakin kannattaa rehellisesti ja avoimesti käsitellä, jotta näkee ollaanko asiassa lähelläkään samalla sivulla. Itse olen tässä asiassa ehdoton, mutta toisaalta niin on kumppaninikin. Ja toisin kuin täällä pettäjät arvelevat ,emme elä, pelossa ja mustasukkaisuudessa vaan rakkaudessa ja luottamuksessa.

Ihan jees, mutta. Tuttavapiirisi ilmeisesti tietää, että olet ehdoton näissä asioissa. Mitä luulet, kerrotaanko sellaiselle ihmiselle kaikki?

Sanoisin, että kyse ei ole siitä, etteikö kanssani näistäkin asioista puhuttaisi. En näes ole millään muotoa ahdasmielinen, tuomitseva tai edes seksuaalisesti estynyt. Sanoisin, että tuttavapiiriin vaan on valikoitunut arvoiltaan ja taustaltaan samantyyppisiä ihmisiä.

Pettäminen ei nyt lähtökohtaisesti ole asia, josta keskustelen ylipäätään juuri kenenkään kanssa. Ensinnäkään suurin osa ihmisistä ei asiaa mitenkään ymmärrä, sinä kuulut niihin. Eli esim mun kohdallani luulisit, että mulla on ne samat arvot.

Kannattaisi, saasta.

Mikä sinä olet, jos nimittelet ventovieraita ihmisiä noin? Et vaikuta kuvin hyvältä ihmiseltä sinäkään!

Mulla on hyvin rauhallinen olo. Edelleen pettääkö puolisosi vai mikä ihme sinulla on, kun voit noin huonosti?

Narsistinen käytös jatkuu: masentunutta puolisoaan pettävä ihminen ei pysty käsittelemään omaa pahuuttaan: projisoi käytöksensä puolisonsa syyksi, kuten myös virtuaalisesti syyttää muita sairaudesta ja pahoinvoinnista.

Ohis, sivusta.

Voisiko mun rauha johtua mitenkään siitä, että olen käsitellyt asian ja sinut sen kanssa. Monesti on sellainen harha, että sitä parisuhdetta ei olisi yritetty hoitaa, että puolison kanssa ei olisi keskusteltu. Kun ikää tulee lisää oppii ja näkee asioita. Niitä oppii itsestään ja muista. Oppii ymmärtämään ja hyväksymään enemmän. Mulla ei ole mitään tarvetta haukkua ja syytellä muita ihmisiä, erityisesti haukkua ventovieraita ihmisiä netissä. Yksinkeryaisesti on niin, että mknä itse kannan vastuun joka ikisestä teostani. En ole tilivelvollinen ventovieraille netissä, eikä minun tarvitse selittää joka ikistä detaljia asioistani. Maailma ei ole musta-valkoinen, ei enää minun iässäni. Eikä minun tarvitse pyyttää keneltäkään anteeksi, sitä kuka ja mikä olen.

Olen se äiti, lastesi koulussa, joka kärjestää kaikki tapahtumat ja kerää rahat retkiin ja leirikouluihin, olen se nainen joka auttaa ystäviään aina ensimmäiseksi työllään ja taloudellisesti, olen se ihminen joka tekee vapaaehtoistyötä, se nainen joka toimii erillaisissa ammatillisissa yhteisöissä vapaa-ehtoisena, olen se nainen joka kuskaa lapsiaan harrastuksiin, istuu joka treenut kentän laidalla, se nainen joka väsymättä myy mitä ikinä tarvitaan ja leipoo mokkaruutuja väsymättä, se nainen joka auttaa sairaita vanhempiaan viikoittain, ja auttaa omia lapsiaan läksyissä päivittäin, se nainen, joka kuuntelee miehensä murheetvpäivityäin ja tukee ja tukee ja tukee. Olen se nainen johon ystävät luottavat ja tukeutuvat. Se joka sparraa ja lukee työhakemuksia. Se joka auttaa ihan aina, kun pyydät apua.

Jos minä ole narsisti, niin sitten olen. Itse koen olevani vain ihminen, jonka jaksamisella on rajansa. Jos sinulla on lähipiirissä minä, niin mitä jos auttaisit sitä naista välillä. Ja mitä jos pitäisit puolisostasi huolta!

Älä välitä haukkujista. Suurin osa ei tuomitse sinua vaan tekosi. Me muutkin saatamme olla juuri tuollaisia äitejä, jotka pyrimme auttamaan muita ja tekemään paljon asioita yhteiseksi hyväksi. Silti me emme petä. Ei se oikeuta pettämiseen, että on hyvä ihminen muuten.

Vierailija
409/458 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6243 kirjoitti:

Kannattaisi, saasta.

Ohis, sivusta.

Uhriutuva marttyyrinarsisti. Hu@ra-madonna-syndrooma. Ikävää luettavaa.

Ohis.

Vierailija
410/458 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan siksi pettäminen tuomitaan niin jyrkästi, kun pelätään sitä niin kovin omassa parisuhteessa. Ei oikeasti täysin uskalleta luottaa kuitenkaan, vaikka kovin vakuutetaan, että luottaa. Tuo pettämisen pelkääminen ja järkyttävä tuomitseminen kertoo vain ja ainoastaan siitä, että ei olla onnellisia omana itsenään vaan nämä ihmiset kaipaavat niin kovin sen kumppanin tukea, että voivat olla onnellisia.

Ne, jotka tuomitsevat pettämisen kaikkein jyrkimmin ovat kaikkein epävarmimpia itsestään. Eivät usko, että riittävät.

Ehkä juuri sekin, että korkeasti koulutetut ihmiset hyväksyvät pettämisen paremmin kertoo siitä, että he luottavat enemmän itseensä ja arvostavat ITSE itseään ihmisenä, eivätkä tukeudu epätoivoisina ja mustasukkaisina puolisoonsa. He ymmärtävät, että seksi ei ole koko elämää määrittelevä tekijä ja osaavat suhteuttaa sivusuhteen sen todelliseen merkitykseen eivätkä määrittele koko elämäänsä kumppanin tekojen pohjalta.

Luottamuksen voi menettää vain kerran. Pettäminen ei ole koskaan sen arvoista.

Paitsi että nämä pettämisentuomitsijat eivät oikeasti luota ikinä täysin, koska eivät ole onnellisia omana itsenään ja määrittelevät itsensä vain parisuhteen kautta.

Pettäjät puolestaan määrittelevät itsensä seksin kautta. Oi seksiä, pakko saada, koko ajan, kaikissa asennoissa, kaikkiin aukkoihin, voi että kun toim  vaimo / mies on sairas jne. :D TODELLA huvittavaa :D ohis, sivusta

Vierailija
411/458 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottamuksen voi menettää vain kerran. Pettäminen ei ole koskaan sen arvoista.

Paitsi että nämä pettämisentuomitsijat eivät oikeasti luota ikinä täysin, koska eivät ole onnellisia omana itsenään ja määrittelevät itsensä vain parisuhteen kautta.

Pettäjät puolestaan määrittelevät itsensä seksin kautta. Oi seksiä, pakko saada, koko ajan, kaikissa asennoissa, kaikkiin aukkoihin, voi että kun toim  vaimo / mies on sairas jne. :D TODELLA huvittavaa :D ohis, sivusta

Tämä olikin hyvä ohis. Liiallinen seksuaalisuus on sairaus - ja siihen löytyy jarruja sekä tasoittava lääkitys. Ihminen ei ole viettinsä vanki ellei halua olla sitä. Tällöin on tehty myös moraalinen valinta olla paha ja petturi koska vaihtoehtoja on.

Vierailija
412/458 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä petän koska en saa parisuhteesta sitä mitä haluan.

Periaatteessa kaikki hyvin, kunnollinen ja arvostava mies, hyvä kumppani ja paras ystäväni. Seksiäkin on mutta hänen pornonkatselun takia liian harvoin. Minäkin katson mutta olen aina pitänyt parisuhteen ykkösenä. Meillä on kaikin puolin ns hyvät puolisot, teemme kaikkemme toistemme hyväksi.

Mutta. En saa yhtään läheisyyttä mieheltäni, halauksetkin joudun pyytämään. Mies koskee vain sängyssä - ehkä siksikin on pakko saada seksiä että saa toisen lähelle. Hän on onnellinen kun ei kukaan koske, elämä on täydellistä. Inhoan sitä että hän valehtelee pornosta, eihän se ole kiellettyä jos ei vaikuta meidän suhteeseen. Lisäksi tiedän että hänelläkin on täydet valmiudet pettämiseen (miksi, sitä en tiedä), on jo paljastanut pystyvänsä. Oli kuulemma niin kännissä ettei ajatellut mitään. No ihan varmasti, mies joka hallitsee itsensä täysin joka tilanteessa eikä koskaan vedä lärvejä! Ihan ei mene läpi....

Mun pettäminen on sitä että tapaan vanhaa ystävääni ajalta ennen kuin edes tunsin miestäni. Hän halaa niin että mua alkaa aina itkettämään. Silittää poskesta ja hiuksista mikä on mun mielestä eroottisinta maailmassa! Pitää kädestä kun kävelemme jossain, ottaa kainaloon kun pysähdymme. Kaikkea sitä mitä en ole koskaan saanut kotoa. Olemme rakastelleet vuosien mittaan satunnaisesti, edellisestä kerrasta aika tasan vuosi. Ehdottomasti paras seksikumppanini ikinä

Miten niin "periaatteessa kaikki hyvin"? Eihän ole. Jos saat joltain toiselta "kaikkea sitä mitä et ole koskaan saanut kotoa", eikö olisi aika tehdä ratkaisuja? Eihän tämä tie tule viemään sinua muualle kuin pois puolisosi luota, ennemmin tai myöhemmin.

Oletan että teillä on yhteisiä lapsia, muuten en ymmärrä ollenkaan miksi jatkat epätyydyttävässä suhteessa. Toinen, ja mahdollisesti parempi vaihtoehto, on laittaa kissa pöydälle ja selvittää asia puolison kanssa. Ehkäpä sitä hellyyttäkin alkaa löytymään.

Kuten olen n 25 viestissäni jo maininnut KAIKKI MUU TOIMII paitsi läheisyys eli numeroina vaikka 99/100 jos ymmärrä paremmin. Ja kaikesta on puhuttu jo vuosia, puoliso ei näe mitään vikaa suhteessamme. Läheisyys on mulle kuitenkin niin tärkeää että joudun hakemaan sen muualta. Läheisyys johtaa erittäin nautinnolliseen seksiin - näin tekisi myös kotona, nyt vain teknisesti hyvä pano mun mielestä.

Vierailija
413/458 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä petän koska en saa parisuhteesta sitä mitä haluan.

Periaatteessa kaikki hyvin, kunnollinen ja arvostava mies, hyvä kumppani ja paras ystäväni. Seksiäkin on mutta hänen pornonkatselun takia liian harvoin. Minäkin katson mutta olen aina pitänyt parisuhteen ykkösenä. Meillä on kaikin puolin ns hyvät puolisot, teemme kaikkemme toistemme hyväksi.

Mutta. En saa yhtään läheisyyttä mieheltäni, halauksetkin joudun pyytämään. Mies koskee vain sängyssä - ehkä siksikin on pakko saada seksiä että saa toisen lähelle. Hän on onnellinen kun ei kukaan koske, elämä on täydellistä. Inhoan sitä että hän valehtelee pornosta, eihän se ole kiellettyä jos ei vaikuta meidän suhteeseen. Lisäksi tiedän että hänelläkin on täydet valmiudet pettämiseen (miksi, sitä en tiedä), on jo paljastanut pystyvänsä. Oli kuulemma niin kännissä ettei ajatellut mitään. No ihan varmasti, mies joka hallitsee itsensä täysin joka tilanteessa eikä koskaan vedä lärvejä! Ihan ei mene läpi....

Mun pettäminen on sitä että tapaan vanhaa ystävääni ajalta ennen kuin edes tunsin miestäni. Hän halaa niin että mua alkaa aina itkettämään. Silittää poskesta ja hiuksista mikä on mun mielestä eroottisinta maailmassa! Pitää kädestä kun kävelemme jossain, ottaa kainaloon kun pysähdymme. Kaikkea sitä mitä en ole koskaan saanut kotoa. Olemme rakastelleet vuosien mittaan satunnaisesti, edellisestä kerrasta aika tasan vuosi. Ehdottomasti paras seksikumppanini ikinä

Miten niin "periaatteessa kaikki hyvin"? Eihän ole. Jos saat joltain toiselta "kaikkea sitä mitä et ole koskaan saanut kotoa", eikö olisi aika tehdä ratkaisuja? Eihän tämä tie tule viemään sinua muualle kuin pois puolisosi luota, ennemmin tai myöhemmin.

Oletan että teillä on yhteisiä lapsia, muuten en ymmärrä ollenkaan miksi jatkat epätyydyttävässä suhteessa. Toinen, ja mahdollisesti parempi vaihtoehto, on laittaa kissa pöydälle ja selvittää asia puolison kanssa. Ehkäpä sitä hellyyttäkin alkaa löytymään.

Kuten olen n 25 viestissäni jo maininnut KAIKKI MUU TOIMII paitsi läheisyys eli numeroina vaikka 99/100 jos ymmärrä paremmin. Ja kaikesta on puhuttu jo vuosia, puoliso ei näe mitään vikaa suhteessamme. Läheisyys on mulle kuitenkin niin tärkeää että joudun hakemaan sen muualta. Läheisyys johtaa erittäin nautinnolliseen seksiin - näin tekisi myös kotona, nyt vain teknisesti hyvä pano mun mielestä.

Olet joko tyhmä tai jotenkin irti ihmisyydestäsi. Ehkä terapia auttaisi. Jos _sinulle_ läheisyys on noin tärkeää, on suhde kokonaisuudessaankin subjektiivisesti _huono_. Se koostuu osa-alueista, jotka jokainen priorisoi. Sinun on ehdottomasti kerrottava tämä puolisollesi - ja erottava. Oletko sekaisin?

Vierailija
414/458 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun pettämisessä se puoliso on täysin ulkopuolinen. Ihmisen keho ja sen itsemääräämisoikeus on vain ja ainoastaan yksilöllä itsellään. Puolisolla ei ole minkäänlaista oikeutta sanella sitä, mitä ihminen saa tai ei saa tehdä omalla vartalollaan. Täyttä yksiavioisuutta vaativat ihmiset kuvittelevat omistavansa toisen.

Moraalikin on vain jokaisen henkilön oma käsitys oikeasta ja väärästä. Pettämistä kritisoivan ja sen hyväksyvät moraaliset arvot ovat ihan yhtä arvokkaita eikä toisen moraali ole oikein tai väärin. Kuitenkin joissakin tapauksissa, missä kajotaan ihmisen henkeen, terveyteen tai omaisuuteen on hyvä suojata tehokkaammin kuin yksilön moraalikäsityksen varaan ja tätä varten on lait.

Pettämisessä vain ei ole kyse mistään tuollaisesta, vaan kahden aikuisen ihmisen vapaasta tahdosta. He itse haluavat harrastaa seksiä toistensa kanssa, eikä kukaan ulkopuolinen (mitä tässä tapauksessa puoliso on) voi sitä kieltää. Mikään laki ei kiellä seksin harrastamista avio/avoliiton ulkopuolisen henkilön kanssa, nimenomaan siitä syystä, että siinä ei ole uhria, vaan kaksi täysivaltaista ihmistä toimivat oman tahtonsa mukaan omasta halustaan.

Höpö höpö. Jos sovit ystäväsi kanssa että lähdette ulkomaan matkalle eikä ystäväsi ilmestykään lentokentälle koska hän käytti vapaata tahtoaan eikä viitsinytkään lähteä , niin onko tämä sinusta ok? Etkö tunne itseäsi petetyksi?

Sitten ystäväsi avautuu toiselle ystävälleen ettet ole kovin kiinnostava matkakumppani , aina samat jutut etkä halua kokeilla mitään uutta .

Tiedät ettei tuokaan ole ihan totta mutta ystäväsi saa puhua noin, ei rikota lakia.

Etkä sitäpaitsi omista häntä.

Uskomaton että pitää rautalangasta vääntää.

Lupausten ja sopimusten rikkominen on pettämistä . Ei ole kysymys " omistamisesta".

Jos kokee ettei pysty pitää sopimuksistaan kiinni , täytyy se ottaa puheeksi eikä toimia selän takana

Jos tätä ei ( muka) käsitä, olisi paras olla ryhtymättä parisuhteeseen ja pitäytyä kevytsuhteissa joissa kumpikin oikeasti tietää mikä on homman nimi.

Tuo vertaus nyt ontuu, aika pahastikin. Mutta jos ystäväni noin tekisi, hänellä luonnollisesti olisi siihen täysi oikeus. Tuskin hänen kanssaan jatkossa enää matkoja suunnittelisin.

Sivusuhteissa ei vain ole tuosta kyse. Tapaamiset eivät ole poissa parisuhteelta ja puolisot saavat parisuhteeltaan sen, mitä odottavat. Heitä ei jätetä yksin hoitamaan arkea tai selviytymään laskuista, vaan niihin osallistutaan tasa-arvoisesti kumppanin kanssa.

Ja minulla ei ainakaan ole tapana haukkua kumppaniani rakastajalleni, joten siinäkin vertauksesi ontuu ja pahasti. Ei sivusuhteet ole sitä, että haukutaan omaa kumppania ja parisuhdetta, kaukana siitä. Te, joilla ei ole kokemusta, ette voi sanoa siitä mitään, miten tai millä perusteilla sivusuhteet syntyvät.

Täällä peräänkuulutetaan syitä ja niitä on kerrottu, mutta naisille ominaiseen tapaan sanomiset väännetään ja käännetään sanat täysin erilaisiksi, mitä on kirjoitettu.

Onko sulla kokemusta siitä, että kumppanisi on pettänyt sua? Jos ja kun ei ole, niin et voi sanoa, että tapaamiset ja muu eivät ole poissa parisuhteelta. Mulla on kokemusta pettämisestä ja voin todellakin sanoa, että ne ovat pois parisuhteelta. Et selvästikään pysty tarkastelemaan omaa toimintaasi objektiivisesti (yllätys :D). t.ohis

Miten se voisi (ajallisesti) olla toiselta pois jos tapaamme vain puolisoiden työmatkojen aikana ja viestittelemme muutaman kerran viikossa työaikana? Muu aika ollaan ihan normaalisti perheen käytettävissä.

Vierailija
415/458 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun pettämisessä se puoliso on täysin ulkopuolinen. Ihmisen keho ja sen itsemääräämisoikeus on vain ja ainoastaan yksilöllä itsellään. Puolisolla ei ole minkäänlaista oikeutta sanella sitä, mitä ihminen saa tai ei saa tehdä omalla vartalollaan. Täyttä yksiavioisuutta vaativat ihmiset kuvittelevat omistavansa toisen.

Moraalikin on vain jokaisen henkilön oma käsitys oikeasta ja väärästä. Pettämistä kritisoivan ja sen hyväksyvät moraaliset arvot ovat ihan yhtä arvokkaita eikä toisen moraali ole oikein tai väärin. Kuitenkin joissakin tapauksissa, missä kajotaan ihmisen henkeen, terveyteen tai omaisuuteen on hyvä suojata tehokkaammin kuin yksilön moraalikäsityksen varaan ja tätä varten on lait.

Pettämisessä vain ei ole kyse mistään tuollaisesta, vaan kahden aikuisen ihmisen vapaasta tahdosta. He itse haluavat harrastaa seksiä toistensa kanssa, eikä kukaan ulkopuolinen (mitä tässä tapauksessa puoliso on) voi sitä kieltää. Mikään laki ei kiellä seksin harrastamista avio/avoliiton ulkopuolisen henkilön kanssa, nimenomaan siitä syystä, että siinä ei ole uhria, vaan kaksi täysivaltaista ihmistä toimivat oman tahtonsa mukaan omasta halustaan.

Höpö höpö. Jos sovit ystäväsi kanssa että lähdette ulkomaan matkalle eikä ystäväsi ilmestykään lentokentälle koska hän käytti vapaata tahtoaan eikä viitsinytkään lähteä , niin onko tämä sinusta ok? Etkö tunne itseäsi petetyksi?

Sitten ystäväsi avautuu toiselle ystävälleen ettet ole kovin kiinnostava matkakumppani , aina samat jutut etkä halua kokeilla mitään uutta .

Tiedät ettei tuokaan ole ihan totta mutta ystäväsi saa puhua noin, ei rikota lakia.

Lupausten ja sopimusten rikkominen on pettämistä . Ei ole kysymys " omistamisesta".

Jos kokee ettei pysty pitää sopimuksistaan kiinni , täytyy se ottaa puheeksi eikä toimia selän takana

Jos tätä ei ( muka) käsitä, olisi paras olla ryhtymättä parisuhteeseen ja pitäytyä kevytsuhteissa joissa kumpikin oikeasti tietää mikä on homman nimi.

Tuo vertaus nyt ontuu, aika pahastikin. Mutta jos ystäväni noin tekisi, hänellä luonnollisesti olisi siihen täysi oikeus. Tuskin hänen kanssaan jatkossa enää matkoja suunnittelisin.

Sivusuhteissa ei vain ole tuosta kyse. Tapaamiset eivät ole poissa parisuhteelta ja puolisot saavat parisuhteeltaan sen, mitä odottavat. Heitä ei jätetä yksin hoitamaan arkea tai selviytymään laskuista, vaan niihin osallistutaan tasa-arvoisesti kumppanin kanssa.

Ja minulla ei ainakaan ole tapana haukkua kumppaniani rakastajalleni, joten siinäkin vertauksesi ontuu ja pahasti. Ei sivusuhteet ole sitä, että haukutaan omaa kumppania ja parisuhdetta, kaukana siitä. Te, joilla ei ole kokemusta, ette voi sanoa siitä mitään, miten tai millä perusteilla sivusuhteet syntyvät.

Täällä peräänkuulutetaan syitä ja niitä on kerrottu, mutta naisille ominaiseen tapaan sanomiset väännetään ja käännetään sanat täysin erilaisiksi, mitä on kirjoitettu.

Onko sulla kokemusta siitä, että kumppanisi on pettänyt sua? Jos ja kun ei ole, niin et voi sanoa, että tapaamiset ja muu eivät ole poissa parisuhteelta. Mulla on kokemusta pettämisestä ja voin todellakin sanoa, että ne ovat pois parisuhteelta. Et selvästikään pysty tarkastelemaan omaa toimintaasi objektiivisesti (yllätys :D). t.ohis

Miten se voisi (ajallisesti) olla toiselta pois jos tapaamme vain puolisoiden työmatkojen aikana ja viestittelemme muutaman kerran viikossa työaikana? Muu aika ollaan ihan normaalisti perheen käytettävissä.

Et oo tosissas?

Vierailija
416/458 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et oo tosissas?

Kyllä on! Mitäs tykkäät persoonallisuushäiriöisen mielenmaisemasta? Kaikella on aikansa ja paikkansa - millään ei ole arvoa oikeasti. Ei naurata kun napsahtaa omalle kohdalle.

Ohis.

Vierailija
417/458 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri petti raskaana olevaa vaimoaan neljän eri työkaverin kanssa risteilyn aikana. Siitä huolimatta, että miehen mukaan heillä oli erittäin onnellinen parisuhde.

Vaimosta ei ilmeisesti ollut miehen haluamaan seksiin, kun yhteisen lapsen synnytykseen oli lyhyt aika.

Tympeää ja erittäin vastenmielistä käytöstä muuten mukavalta mieheltä.

Miten teidän työpaikkaan voi hakea töihin?

Peltosen Jaska

Vierailija
418/458 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri petti raskaana olevaa vaimoaan neljän eri työkaverin kanssa risteilyn aikana. Siitä huolimatta, että miehen mukaan heillä oli erittäin onnellinen parisuhde.

Vaimosta ei ilmeisesti ollut miehen haluamaan seksiin, kun yhteisen lapsen synnytykseen oli lyhyt aika.

Tympeää ja erittäin vastenmielistä käytöstä muuten mukavalta mieheltä.

Miten teidän työpaikkaan voi hakea töihin?

Peltosen Jaska

Minuakin kiinnostaa! Korkeamoraalisia naisia töissä!

Veli-Matti 56

Vierailija
419/458 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tästä sitten ylpeä, mutta rehellinen vastaus: 

Petän sen vuoksi, että nainen passivoitui liikunnallisesti/elämäntavallisesti ja lihoi vuodessa liki kymmenen kiloa. Kuin eri ihminen, johon aikanaan tutustuin ja en yksinkertaisesti koe enää seksuaalista vetoa häneen. Kaunis kasvoista ja hieno persoona hän on edelleen, mutta en yksinkertaisesti voi tälle fyysiselle tunteelle mitään. Yritän yleensä vältellä seksiä.

Yrittänyt kyllä vuoden verran tukea muutokseen, mutta sitäkin on lopulta vaikea tehdä, ettei sitä tulkita painostamiseksi. Siis että tuot kaupasta salaattia ja raejuustoa, niin kommentti on "ai olenko mä sun mielestä liika läski?" Saman tyyppinen vastaus voi tulla jos pyydät kävelylle metsään. Tai sitten voi marttyyriksi uhriutua, kun palaan lenkiltä ja hän ei "ehtinyt".

Varsinaisia keskusteluja on aiheesta joskus ja toinen vetäytyy nopeasti siilipuolustukseen. Varsinaista eroprosessia en haluaisi tästä aloittaa, mutta pakostakin tästä tilanteesta jatkuessaan on ulos päästävä.

Salasuhde tuli tavallaan (ennen yhteisen) liikuntaharrastuksen kautta: eronnut nainen, joka juuri nyt ei kaipaa mitään muuta kuin seksiä ja hetken iholla oloa. Kummallakaan ei romanttista tunnetta pelissä, mutta seksuaalisten himojen sammutus onnistuu hyvin. Eivät tunne toisiaan, mikä oli itsellekin raja, mitä en olisi ylittänyt.

Surullista. Tahdot tai et, teidän suhteenne tekee kuolemaa. Jos sulla on vielä pienikin halu jatkaa, tunnusta tekosi. Jos nainen ei enää haluaa jatkaa, voitte sitten yrittää. Ja jos sulla ei ole enää haluakaan jatkaa suhteessa, eroa, ettet loukkaa naistasi enempää. Reilu peli.

Olin joskus tuollainen sinisilmäinen idealisti, mutta elämä on opettanut kyllä karvaasti, ettei tuollainen avoimuus aina ole tie onneen. Olen itsekin ollut petetyn roolissa, eikä se tieto hieromalla päin kasvoja mitenkään ainakaan minua auttanut. Millaisia oikean elämän kokemuksia itselläsi on tästä?

Eli en kyllä aio tunnustaa. En edes tiedä missä fantasiamaailmassa tuo oikeasti voisi parantaa asioiden tolaa? 

Haluaisin mieluiten entisen naiseni takaisin semmoisena kuin hän oli ja himoita häntä taas. Jos se ei kertakaikkiaan onnistu, niin eroamme. Minun ei tarvitse rikkoa toista enempää hieromalla asiaa kasvoille, varsinkin koska syyt pettämiseeni ovat sinänsä pinnalliset.

Peukutin ja tykkäsin, mutta valitettavasti parisuhteet ei mene aina 1:1 ja en usko, että tässä tapauksessa olisi rehellisyydellä kovinkaan positiivisia seurauksia. Jonkun toisen kanssa varmasti toimisikin avoimella meiningillä. Vaimoni ei kuitenkaan ole se.

Ja kun joku tuossa sanoi, ettei olisi mitään menetettävää, niin kyllä siinä sosioekonomisia menetyksiä tapahtuu väistämättä, jos perhe hajoaa. Olen se harrastuksiin osallistuva ja kuskaava, kentän tai maneesin laidalla päivystävä (tämäkin oli ennen yhteistä, tuli vaan mieleen) isä.

Kyllä minä käymistäni keskusteluista tiedän, että naisillakin himot sammuu, kun mies ei osallistu ja alkaa muuttamaan muotoaan ulkoisesti huonompaan suuntaan. Ei tässä lopulta siitä mitään siitä poikkeavaa ole. Tai no, ehkä nainen on yleensä pettäessään romantiikan nälkäisempi, kun taas itse koen olevani aika lailla puhtaasti seksuaalisten halujeni perässä. 

Siinäpä se petos juuri tapahtuukin, että ihan itse omassa päässäsi päätät, että vaimosi ei ole sellainen nainen, jonka kanssa avoimesti asiat käsitellään. Niinpä asetat itsesi hänen yläpuolelleen ja teet tämän ratkaisun.

Toisaalta, olet ihan älykkään oloinen, joten mietipä sellaista vaihtoehtoa, että olisit väärässä. Kuinka paljon voisit voittaa, kuinka paljon suhteesi paranisi, jos pystyisitte käsittelemään asiat avoimesti.

Oma kokemukseni, kun puolisoni jäi kiinni pettämisestä, on se , että paitsi että tilanne oli valtava kriisi, suhde avautui minulle aivan uudella tavalla. Ymmärsin, mikä omalta puoleltani oli ajanut tilannetta kohti etääntymistä, ja ymmärsin myös kertoa ääneen, mitä minä puolisoltani tarvitsen jotta tuntisin taas läheisyyttä. Huomasin, että varsinainen syy vihaani ja etäisyyteen oli jotain aivan muuta kuin puolisoni tietyt fyysiset ominaisuudet, joita pidin epäviehättävinä ja ei-haluttavina. Tämä siis tosielämän kokemuksella.

Minusta tuntuu, että puolison lihominen on vain tekosyy pettää. Kauniilla naisella 10 lisäkiloa on melko mitätön juttu. Mutta miksi hän lihoo noin paljon ja noin nopeasti, mitä siellä on takana? Onko vihaa ja etääntymistä? Miksi hän ei seiso siellä kentän reunalla sinun kanssasi? Jospa avaisit tilanteen puolisosi kanssa. Älä ole ylimielinen ja ohita häntä, jos haluat jotain kunnollista jatkoa. Elämä on kuitenkin suhteellisen lyhyt, hänellä ja sinulla.

Vierailija
420/458 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin sanoen antoisa ja vilkas seksielämä on sinun mielestäsi tärkeää? Teille kummalkekin?

Kyllä näin on. Mielestäni hyvään parisuhteeseen kuuluu olennaisesti hyvä ja molempia tyydyttävä seksielämä. Toki tämänkin osa-alue vaatii molempien halua panostaa asiaan. Avoimuus, rehellisyys ja kumppanin toiveiden huomioinen ainakin meillä on toiminut. Toki suhteessamme on myös runsaasti muutakin hellyyttä ja läheisyyttä ja ehkäpä tämä puoli tulee vielä merkittävämmäksi kun tässä kumminkin kaikenaikaa ikäännytään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi