Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yrität työntää lapsesi naisten syliin?

Ei ymmärrä
10.06.2018 |

Kaikenlaisissa juhlissa tai vieraisilla käydessä, jos jollain on vauva, hän lähes poikkeuksetta yrittää työntää sitä muitten naisten syliin.

Miksi?

Odotatko saavasi ihastelua, miten mahtava ja ihana vauva sinulla on? Ei tullut mieleen, että läheskään kaikki naiset / ihmiset eivät halua ottaa (fakta: tautipesäkettäsi) lähelleen? Lapsilla on paljon kiertäviä bakteeri- ja virustauteja, enkä halua sairastua heidän takiaan. Enkä muutenkaan ymmärrä, mitä ihanaa on pitää kitisevää vihannesta sylissä.

Itse kieltäydyn ottamasta kenenkään natiaisia syliin torjuvalla eleellä todeten "ei kiitos". Pettymyksen kyllä näkee äidin naamasta, kun odotettua ylistysvirttä ei olekaan tulossa.

Kommentit (193)

Vierailija
81/193 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä on ihmisvihamielistä porukkaa. Ovat näköjään täysin unohtaneet olleensa itsekin elämänsä alkuvaiheissa vauvoja. Mika mahtaa heille tämän vauva-angstin aiheuttaa, ja minkäikäisenä ihminen heille taas kelpaa?

Tää muakin jaksaa aina ihmetyttää. Jotenkin aina näistä paistaa läpi ettei olla sinut kuitenkaan sen lapsettomuuden kanssa.

Samaa mieltä. On kahdenlaisia lapsettomia. Toiset on ihan normaaleja, siis aivan normaaleja ihmisiä eikä heillä ole mitään tarvetta vältellä lapsia hullunlailla ja haukkua niitä ja äitejä. Mulla on useampikin vapaaehtoisesti lapseton ystävä, ja he ovat kyllä ihan ns. "Normaaleja". Tykkäävät leikkiä minun lasteni kanssa täysin vapaaehtoisesti ja toinen on kummikin. Kyselevät myös aina lasteni kuulumisia myös. Itse en lapsistani hirveästi puhu, mutta jos läheiset kyselee niin sitten kyllä mielelläni kerron. Ovat kaikin puolin kivoja ja lapsiystävällisiä ihmisiä, eivät vaan ole omia koskaan halunneet.

Sitten on nämä AP:n kaltaiset lapsettomat jotka suorastaan vihaavat lapsia, äitejä, rattaita ja ihan kaikkea. Haukkuvat vauvoja, haukkuvat äitejä jne. He ovat todennäköisesti heitä, jotka eivät ole ihan sinut sen lapsettomuuden kanssa.

Vierailija
82/193 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin ei itse tarvitse pitää vauvaa sylissä koko ajan ja voi lepuuttaa käsiään?

Silloin kun perhe ja lapset olivat vielä arvossaan, muistan kun kävin töissä näyttämässä esikoista. Yksi työkaveri tuli kädet ojossa nauraen ja sanoi "anna tänne" ja lapsi kiersi sylistä syliin ja välillä sitä kiikutettiin muihin huoneisiinkin sillä aikaa kun mut istutettiin alas, tuotiin valmis kahvikuppi nenän eteen ja alettiin kysellä kuulumisia. :)

Tätä en oo ikinä ymmärtänyt miksi sitä seksin tulosta pitää tulla näyttämään työpaikalle. Sitten odotetaan niitä "voi kun söpö" lauseita. Uusi äippä ihmettelee suureen ääneen kun ei kaikki ehdi hänen lastaan katsomaan. Niin

eihän siellä työpaikalla töitä tehdä 🙄

Meillä ainakin pyydetään tuore äiti vauvaa näyttämään. :)

Ehkä jotkut yrittää olla kohteliaita. Ei se välttämättä tarkoita, että oikeasti haluaisivat sut sinne vauvaa näyttämään ;)

Kyllä me halutaan ihan tosissamme. Nyt on työpaikalla kolme raskaana ja heidän raskauskuulumisiaan kysellään ja toivotaan vauvojen tulevan näytille sitten jossain vaiheessa kun ehtivät tulla. Miten tämä voi kutittaa toisten prsettä noin paljon? Ei niitä vauvoja ole mikään pakko mennä katsomaan jos ei halua? 😅😅

Sit kun sua ei kiinnosta pätkääkään se sun kollegan nahkapokaali niin saat vihat niskaasi. Olet ilkeä ja tyly Varsinkin jos oot nainen. Naisten täytyy olla kiinnostuneita toisten lapsista.

Onko "kohteliaisuus" sulle ihan vieras käsite?  :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/193 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan avata suoraan suu ja sanoa ettei halua ottaa lasta syliin. Tai sitten antaa itse sen lapsen heti vaikka miehensä syliin tms.

Eli kannattaa vaan olla rohkea ja sanoa suoraan. Ei kukaan osaa ajatuksia lukea. :)

Vierailija
84/193 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienen olennon viha on aina outo asia. Jos inhoaa kissanpentuja, koiranpentuja, vauvoja, linnun poikasia jne. Se on aina outo asia jos inhoaa jotain pientä ja sillon ihmisessä on AINA vikaa korvien välissä ja pahasti. Jotain on mennyt pahasti pieleen.

:D sellaista liioittelua.

Minä inhoan vauvoja ja pikkulapsia, koska ne ovat ällöttäviä. En kerro mielipidettäni äideille, joilla on lapsia, mutta en myöskään aio ihailla ja pitää sylissä heidän lapsiaan.

Vierailija
85/193 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kenenkään vauvaa syliini koska pelkään, että pudotan sen. En osaa pidellä vauvoja, ovat aika painavia ja silti jotenkin ihan veteliä.

Muutenkaan en tykkäisi jos minulla olisi juhla/työvaatteet päällä ja minulle lykättäisi joku haiseva ja kuolaava otus. Olis mukavaa saada maitopuklut kotelomekon rinnuksille :D

Vierailija
86/193 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään ongelmaa pitää lapsia sylissä juhlissa. Olen vela ja tykkään kyllä olla hetkellisesti lasten kanssa kunhan eivät 24/7 ole. Tuokaa kaikki lapset mun luokse! Meillä on yleensä ihan kivaa yhdessä ja varsinkin kun ei ole omia lapsia niin riittää energiaa viihdyttää pieniä satunnaisesti juhlissa ja muualla. 😂

Vierailija
87/193 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä on ihmisvihamielistä porukkaa. Ovat näköjään täysin unohtaneet olleensa itsekin elämänsä alkuvaiheissa vauvoja. Mika mahtaa heille tämän vauva-angstin aiheuttaa, ja minkäikäisenä ihminen heille taas kelpaa?

Tää muakin jaksaa aina ihmetyttää. Jotenkin aina näistä paistaa läpi ettei olla sinut kuitenkaan sen lapsettomuuden kanssa.

Onko sinun mahdotonta ymmärtää, että monia ihmisiä vauvat eivät kiinnosta?

Sinuakaan ei varmasti kiinnosta kaikki asiat.

Mieti oikein kovasti ja koeta eläytyä. Ehkä onnistut.

Mulle on ihan sama onko muilla kissoja, vauvoja, lemmikkikäärmeitä, moottoripyöriä tai sähkökitaroita. En vihaa niitä.

Mutta en myöskään halua mitään osuutta tai kosketusta niihin. Pidätän itselläni oikeuden valita, mistä asioista pidän ja mistä en.

Okei?

Vierailija
88/193 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin joka 4. Tai 5. Nainen on nykyään lapseton. Miesten lukua en tiedä.

Vierailija
89/193 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinun mahdotonta ymmärtää, että monia ihmisiä vauvat eivät kiinnosta?

Sinuakaan ei varmasti kiinnosta kaikki asiat.

Mieti oikein kovasti ja koeta eläytyä. Ehkä onnistut.

Mulle on ihan sama onko muilla kissoja, vauvoja, lemmikkikäärmeitä, moottoripyöriä tai sähkökitaroita. En vihaa niitä.

Mutta en myöskään halua mitään osuutta tai kosketusta niihin. Pidätän itselläni oikeuden valita, mistä asioista pidän ja mistä en.

Okei?

Mutta eihän sun tarvitse ottaa vauvaa syliin? Senkus olet ottamatta jos on niin kamalaa. Ei se toinen kiusallaan sitä lasta sulle tyrkkää, ajattelee vaan että pitäisit ehkä mielellään hetken aikaa. Hän kuitenkin erehtyy kohdallasi pahasti joten miksi ihmeessä et voi avata sitä suutasi ja sanoa suoraan ettet ota lasta syliisi?!

Vierailija
90/193 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla perunoita pestessäni tuo ilmaisu "kitisevä vihannes" tulee taatusti mieleen.

Vierailija
91/193 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä ole antanut lapsiani kenellekään vieraalle, en vaikka oli kaksoset, sain pidettyä kyllä kahta itsekin sylissä jos lasten isä oli jossain. Ja joo, mun lapset on aina sairastaneet tosi vähän, kun lapset on kotihoidossa niin sairastaa todella vähän kun ei saa niitä vieraiden ihmisten pöpöjä. Esikoinen oli vuoden ja 3kk kun ensimmäisen kerran nousi vähäksi aikaa kuume.

Ja mitä tulee siihen että jos antaa jollekin lapsensa syliin, niin sukupuolella ei ole mitään väliä, vaan sillä osaako kyseinen henkilö pitää pientä vauvaa ja haluaako.

Vierailija
92/193 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Jos kuulette että joku läheinen on raskaana ja saa vauvan. Miten reagoitte siihen? Mitä tunteita herää?

Vierailija
93/193 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin ei itse tarvitse pitää vauvaa sylissä koko ajan ja voi lepuuttaa käsiään?

Silloin kun perhe ja lapset olivat vielä arvossaan, muistan kun kävin töissä näyttämässä esikoista. Yksi työkaveri tuli kädet ojossa nauraen ja sanoi "anna tänne" ja lapsi kiersi sylistä syliin ja välillä sitä kiikutettiin muihin huoneisiinkin sillä aikaa kun mut istutettiin alas, tuotiin valmis kahvikuppi nenän eteen ja alettiin kysellä kuulumisia. :)

Tätä en oo ikinä ymmärtänyt miksi sitä seksin tulosta pitää tulla näyttämään työpaikalle. Sitten odotetaan niitä "voi kun söpö" lauseita. Uusi äippä ihmettelee suureen ääneen kun ei kaikki ehdi hänen lastaan katsomaan. Niin

eihän siellä työpaikalla töitä tehdä 🙄

Meillä ainakin pyydetään tuore äiti vauvaa näyttämään. :)

Ehkä jotkut yrittää olla kohteliaita. Ei se välttämättä tarkoita, että oikeasti haluaisivat sut sinne vauvaa näyttämään ;)

Kyllä me halutaan ihan tosissamme. Nyt on työpaikalla kolme raskaana ja heidän raskauskuulumisiaan kysellään ja toivotaan vauvojen tulevan näytille sitten jossain vaiheessa kun ehtivät tulla. Miten tämä voi kutittaa toisten prsettä noin paljon? Ei niitä vauvoja ole mikään pakko mennä katsomaan jos ei halua? 😅😅

Sit kun sua ei kiinnosta pätkääkään se sun kollegan nahkapokaali niin saat vihat niskaasi. Olet ilkeä ja tyly Varsinkin jos oot nainen. Naisten täytyy olla kiinnostuneita toisten lapsista.

Onko "kohteliaisuus" sulle ihan vieras käsite?  :D

Eli pitäis olla "kohteliaisuudesta" kiinnostunut työkaverin lapsesta, kehua lasta ja ottaa syliin. Kaikki muu esim. Töiden teko kun muut kiehnää vauvan ympärillä on epäkohteliasta. Mutta jos oot mies niin on ihan ok olla "epäkohtelias" ja olla kiinnostunutta työkaverin lapsesta.

Vierailija
94/193 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämmönen ihmisviha kumpuaa? Siis mikä on se asia mikä saa inhoamaan äitejä ja vauvoja? Ja miksi vain äitejä? Isätkö on ihan okei mutta äidit ei? Ja mistä tulee tarve haukkua pienten vauvojen ulkonäköä? Siis pienten vauvojen jotka ei todellakaan tarkoituksella halua yhtään mitään pahaa kenellekään? Ei voi olla kaikki ok tommosella ihmisellä. Lapsista ei ole mikään pakko tykätä eikä niitä tarvitse ottaa syliinsä eikä missään nimessä pidäkään ottaa tolla asenteella! Lapsia ei tarvitse eikä pidäkään yrittää tehdä jos asenne on tuo eikä niitä halua.

Mutta mistä sisimmissään kumpuaa tuollainen suoranainen VIHA? Oletko AP koskaan ajatellut sitä? Mistä se tunne tulee ja miksi se tulee? Inhoatko kaikkia vauvoja ja äitejä? Jos näet ulkona äidin ja rattaat, nouseeko vihan tunteita tai inhon tunteita? Jos kyllä niin miksi? Oletko koskaan ajatellut?

Samaa ihmettelen minäkin. Humalassa olevat ihmisetkin ja vaikka jotkut vanhuksetkin ovat likaisia ja äänekkäitä ja haiseva ym ym, ei silti heitä vihata samalla pyhällä raivolla kuin täällä heitä haukutaan ja panetellaan.

Ja vaikka kyseessä olisikin pieni joukko joka näin tekisi, suurin osa äideistä, lapsista ja vauvoista nätisti, niin silti heidät haukutaan samaan nippuun miten me kaikki ollaan hirveitä ja kamalia ihmisiä.

Joskus melkein tekee mieli alata käyttäytymään siten kuten meidän väitetään käyttäytyvän, mutta aina muistutan, että tämä äänekäs joukko jotka rähisevät täällä on todennäköisesti mielenterveysongelmaisia tai muuten henkisesti hajalla ja eivät edusta kaikkien muita.

Vierailija
95/193 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta tää sama juttu sukujuhlissa. Alan olla ainoa, jolla ei ole lasta. Näitä sukulaisten lapsia tungetaan syliin "eikö olis kiva, jos sullakin olin tälläinen" mies vieressä ei osaa edes peitellä inhoaan lapsia kohtaa. Itsekkään en lapsista välitä yritän kaikkeni välttääkseni yhdenkin lapsen päättymisen syliin. En halua kalliille mekolleni kuolaa, ruokaa tai muutakaan. Varsinkin kun vahinko käy niin saan vain "oho sotkit vähän tädin mekkoa" joo tää mekko maksoi 300€ maksat varmaan sen pesun.

Tää on niin totta! Ja kun se vauva yrjöää jonkun vaatteille, vanhempia ei kiinnosta hiukkaakaan sotku, inhotus ja kalliin vaatteen pilalle meno. Vain se että onko pikku mussukalla huono olo!

En tod. halua päälleni sotkua.

Eikä tämä tarkoita vauvavihaa.

En minäkään koiranomistajana oleta, että kukaan suhtautuu suopeasti siihen, että koirani puree, hajottaa tai sotkee toisen omaisuutta. Jos niin käy, ymmärrän pahoitella ja korvata vahingon.

Jos vauvanomistajista tuntuu, että ympärillä on "vauvavihaa", suosittelen tarkistamaan oman käytöksen. Siinä on todennäköisesti korjattavaa.

Vierailija
96/193 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä tunnen yhden miehen joka on aina antamassa lasta syliin. Vaikka lapsi selvästi vierastaisi.

Vierailija
97/193 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi ihanaa, jos joku antaisi vauvaansa syliin, mutta siskoani lukuunottamatta kukaan ei ikinä ole pyytänyt. Pidän vauvoista, mutta syövän takia en koskaan saanut omaa. Ehkä suruni näkyy..kyynelet silmissä nytkin...

Ketkähän tätä niin kovasti alapeukutti, lapsia inhoavat vai niistä pitävät? Epäempaattisuutta vai ettekö usko että puhun totta? Luulen, että vauvoja työpaikalle tuovat eivät syliini laita ( muiden kyllä), koska luulevat minua lastenvihaajaksi kun ei ole omia. En siellä ole historiaani kertonut, liian kipeä juttu.

Vierailija
98/193 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vanha dementoitunut äiti jota rakastan. Hän kuolaa, pissaa ja pahempaa. En silti oleta että ihmiset osaisivat olla olematta inhottuneita näistä asioista. Ei vanhusten kohdalla toimi se logiikka, että jollekin sanoo että joku päivä voit itekin olla tommonen.

Mutta vauvojen kohdalla se, että itse on ollut vauva, pitäisi antaa kaiken anteeksi. En ihan tajua. Ja semmosta pitäs vielä jotenkin IHASTELLA.

Vanhojen ihmisten haisemista jne kyllä monet ihmiset ihan avoimesti inhoaa ja haukkuu.

Ei se pienen ihmisen paska haise sen paremmalta kuin ison.

Vierailija
99/193 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites Jos kuulette että joku läheinen on raskaana ja saa vauvan. Miten reagoitte siihen? Mitä tunteita herää?

"Ai jaa". Sellainen tunne.

Lapsen saaminen on normaali elämäntapahtuma. Varmaan herättää tunteita siinä jonka kohdalle se sattuu, mutta ei muissa.

Minkälaisia tunteita sinussa herää, kun kuulet että joku vaihtoi työpaikkaa, voitti arpajaisissa, poistatti syylän, osti auton, hankki akvaarion tai sairastui flunssaan?

Miten reagoit?

- Niinpä! Et mitenkään, koska asia ei vaikuta sinuun.

Vierailija
100/193 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämmönen ihmisviha kumpuaa? Siis mikä on se asia mikä saa inhoamaan äitejä ja vauvoja? Ja miksi vain äitejä? Isätkö on ihan okei mutta äidit ei? Ja mistä tulee tarve haukkua pienten vauvojen ulkonäköä? Siis pienten vauvojen jotka ei todellakaan tarkoituksella halua yhtään mitään pahaa kenellekään? Ei voi olla kaikki ok tommosella ihmisellä. Lapsista ei ole mikään pakko tykätä eikä niitä tarvitse ottaa syliinsä eikä missään nimessä pidäkään ottaa tolla asenteella! Lapsia ei tarvitse eikä pidäkään yrittää tehdä jos asenne on tuo eikä niitä halua.

Mutta mistä sisimmissään kumpuaa tuollainen suoranainen VIHA? Oletko AP koskaan ajatellut sitä? Mistä se tunne tulee ja miksi se tulee? Inhoatko kaikkia vauvoja ja äitejä? Jos näet ulkona äidin ja rattaat, nouseeko vihan tunteita tai inhon tunteita? Jos kyllä niin miksi? Oletko koskaan ajatellut?

Samaa ihmettelen minäkin. Humalassa olevat ihmisetkin ja vaikka jotkut vanhuksetkin ovat likaisia ja äänekkäitä ja haiseva ym ym, ei silti heitä vihata samalla pyhällä raivolla kuin täällä heitä haukutaan ja panetellaan.

Ja vaikka kyseessä olisikin pieni joukko joka näin tekisi, suurin osa äideistä, lapsista ja vauvoista nätisti, niin silti heidät haukutaan samaan nippuun miten me kaikki ollaan hirveitä ja kamalia ihmisiä.

Joskus melkein tekee mieli alata käyttäytymään siten kuten meidän väitetään käyttäytyvän, mutta aina muistutan, että tämä äänekäs joukko jotka rähisevät täällä on todennäköisesti mielenterveysongelmaisia tai muuten henkisesti hajalla ja eivät edusta kaikkien muita.

Mun on henkilökohtaisesti ollut aika pakko tuoda jonkinlaista "lapsivihaa" esiin omassa elämässäni, koska se, että en halua lapsia ja olen täydellisen tyytyväinen siihen ei ole riittänyt. Elämäni tyydyttävyyttä on väheksytty (et voi tietää mitä menentät) (aattele kun alkaa vanhana surettaa jne)

Eli itselläni aggressiot vauvoja kohtaan on lähinnä sen korostamista, että en jumalauta halua ja lopettakaa se mun elämäni vähättely ja omien halujenne projisoiminen. Olen mielummin vauvanvihaaja (jota en oikeasti ole) kuin suvulleni ja lähipiirilleni joku hölmö ressukka joka ei ymmärrä onnea.

En jaksa keskustella tästä tämän enempää, uskon että tähän tulee miljoona "en ole koskaan tuollaista nähnyt ergo sitä ei ole" kommenttia. Vittuako se minun elämääni auttaa tai muuttaa.

Joten siksi se "kato kato tää ihana vauva aatteleppa miten mulla on jotain mitä haluaisit tai et vaan vielä tiedä tai uskalla myöntää haluavasi" on ärsyttävää mitätöintiä. Vihaan sinua ja kuvitelmaa omasta erinomaisuudestasi kub kuvittelet että koko maailma haluaa asiaa, joka on ehkä helpoiten kaikkien ulottuvissa jos sen haluaa. Rojut sisään ja 9 kk. Olipa vaikeeta. En vihaa vauvaa vaan sinun yksinkertaisuutta ja omahyväisyyttä. Äidit yököttää ei vauvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä