Miksi yrität työntää lapsesi naisten syliin?
Kaikenlaisissa juhlissa tai vieraisilla käydessä, jos jollain on vauva, hän lähes poikkeuksetta yrittää työntää sitä muitten naisten syliin.
Miksi?
Odotatko saavasi ihastelua, miten mahtava ja ihana vauva sinulla on? Ei tullut mieleen, että läheskään kaikki naiset / ihmiset eivät halua ottaa (fakta: tautipesäkettäsi) lähelleen? Lapsilla on paljon kiertäviä bakteeri- ja virustauteja, enkä halua sairastua heidän takiaan. Enkä muutenkaan ymmärrä, mitä ihanaa on pitää kitisevää vihannesta sylissä.
Itse kieltäydyn ottamasta kenenkään natiaisia syliin torjuvalla eleellä todeten "ei kiitos". Pettymyksen kyllä näkee äidin naamasta, kun odotettua ylistysvirttä ei olekaan tulossa.
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Just nää AP:n kaltaiset lapsettomat pilaa kaikkien lapsettomien maineen.
- vela joka on silti täysin eri ääripäässä aloittajan kanssa!
Olen lapseton enkä halua pitää lapsia sylissä. Mutta silti niitä tyrkätään, mun syliin kysymättä. Sit pyöritellään silmiä kun kieltäydyn.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nää sairaalat nyt keksi tähän yhtäkkiä? Puhuttiin työpaikoista yleisesti eikä sairaaloista.
Työpaikat on yleisesti työntekoa varten. Oli sitten kyse kaupasta, sairaalasta tai hautausmaasta. Jos haluaa nähdä kollegan lasta sen voi suorittaa vapaa-aikana ei työajalla.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä on ihmisvihamielistä porukkaa. Ovat näköjään täysin unohtaneet olleensa itsekin elämänsä alkuvaiheissa vauvoja. Mika mahtaa heille tämän vauva-angstin aiheuttaa, ja minkäikäisenä ihminen heille taas kelpaa?
Miten se liittyy tähän, jos itse on ollut joskus vauva? Uskon ettei itseäkään moni pitänyt vauvana sylissä mielellään vaan tyrkättiin kysymättä. Pitäisikö kaikkien ihmisten siis pitää vauvoista, koska itse on ollut joskus vauva??
Älkää ottako kaikkea niin vakavasti. Ketään ei kiinnosta onko teillä lapsia vai ei. Ihan oikeasti ei ketään. Tuntuu että tässä ketjussa moni kuvittelee olevansa joku maailman napa ketä kaikki tarkkailevat ja kyyläilevät? Oikeasti ketään ei kiinnosta 😂
Terveisin itsekin lapseton nainen toistaiseksi, tosin tulevaisuudessa lapsia haluaisin mutta kuitenkin. Hauskaa lukea tätä ketjua kun moni kuvittelee olevansa jotenkin tosi spesiaali.😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka nää sairaalat nyt keksi tähän yhtäkkiä? Puhuttiin työpaikoista yleisesti eikä sairaaloista.
Työpaikat on yleisesti työntekoa varten. Oli sitten kyse kaupasta, sairaalasta tai hautausmaasta. Jos haluaa nähdä kollegan lasta sen voi suorittaa vapaa-aikana ei työajalla.
Etkai myöskään harrasta minkäänlaista juoruilua työpaikalla? Siellä täytyy tehdä töitä. ;)
Minulla on lapsia enkä tyrkkää heitä keneenkään syliin. Ikinä. En myöskään tiedä ketään toista joka tekisi niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkai myöskään harrasta minkäänlaista juoruilua työpaikalla? Siellä täytyy tehdä töitä. ;)
Juoruilen varmaan itseni kanssa, kun työaikana ei ehdi nähdä työkavereita, koska teemme töitä 🤔 jotkut oikeasti tekevät työpaikalla töitä
Olen itse lapseton mutta ihmettelen: miksi tuore äiti ei saisi toivoa vauvalleen ihailua? Tuntuu aika luonnolliselta, että äidistä tuntuu kivalta, että muutkin ihastelee ja on kiinnostuneita sinun elämäsi tärkeimmästä asiasta. Mitä niin kamalaa tässä on? Ja kyllähän niitä ihastelijoita yleensä työpaikalla ja juhlissa sekä miehissä että naisissa riittää ainakin kourallinen, joten vähemmän kiinnostuneet voi aika helposti vetäytyä tilanteesta pois niin tahtoessaan.
En halua pidellä kenenkään vauvaa.
Ne vuotaa koko ajan eritettä jostain reiästä eli ovat likaisia.
Ne huutavat, kiemurtelevat, nipistelevät ja repivät hiuksia ja vaatteita.
Ne haisevat omituiselta.
Ne voivat vahingoittua, koska ovat isopäisiä velttoja lötköjä, joita täytyy osata pidellä oikein. Pahimmassa tapauksessa vauva voi pudota. Sellaista ei kukaan halua vastuulleen.
Naiset, jos teitä väsyttää niin että ette jaksaa pitää vauvaanne sylissä, pankaa se vaunuihin tms. Älkää työntäkö sitä syyttömän sivullisen vastuulle. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kollega käy vauvaa näyttämässä niin otan sen itselleni yhtenä taukona. Eli siis teen töitä kyllä ihan saman verran kuin kaikkina muinakin päivinä.
En osaa päättää millä "puolella" olisin tässä. Siis olen lapseton itsekin, mutta toisaalta ymmärrän kyllä ihan hyvin noita äiti-ihmisiäkin.
Mun mielestä vauvat on ihan OK ja viattomia. Mutta semmoset leikki-ikäiset huonosti kasvatetut muksut jotka ei tottele yhtään mitään! Niitä mä suorastaan inhoan. Meillä on taloyhtiö täynnä niitä..semmosia tosi huonosti kasvatettuja pentuja jotka eivät usko mitään ja juoksentelevat autojen keskellä eikä vanhempia kiinnosta yhtään.
Vauvat on loppupeleissä ihan viattomia ja hyväntahtoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kollega käy vauvaa näyttämässä niin otan sen itselleni yhtenä taukona. Eli siis teen töitä kyllä ihan saman verran kuin kaikkina muinakin päivinä.
Eli käytätkö siihen ruokataukosi vai kahvitaukosi? Muita taukoja ei taida TES tuntea. Muut tauot on työntekijän omaa aikaa, josta ei makseta palkkaa.
Vauvan ihastelu on teeskentelyä.
Vain äiti itse hormonihuuruissaan pitää vauvaa ihastuttavana.
On hirveän kiusallista, kun vaaditaan ilmaisemaan oletettua tunnetta.
Fakta on se, että useimmat vauvat ovat punaisia, keltaisia, ryppyisiä, mulkosilmäisiä ja rumia. Melko samannäköisiä, ei kiinnostavia.
Ihminen alkaa näyttää persoonalliselta siinä neljän vuoden iässä. Silloinkaan harva on kaunis tai suloinen.
Miksi ihmiset eivät esittele puolisoitaan ylpeänä vaatien muita ihastelemaan näiden kauneutta ja ihanuutta? Sellaista pidettäisiin pähkähulluna.
Miksi lasten pitäisi olla kaikkien mielestä "ihania"? Ihmisiä nekin ovat. Ei sen kummempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käytätkö siihen ruokataukosi vai kahvitaukosi? Muita taukoja ei taida TES tuntea. Muut tauot on työntekijän omaa aikaa, josta ei makseta palkkaa.
Ihan kumman tahansa. Mulla on kuule tietyt duunit päivässä tehtävänä ja aina teen ne työt kävi sitten vaikka 20 kollegaa vauvaansa näyttämässä niin minä teen työni. Lopeta se mäkättäminen nyt heti! 😂
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä on ihmisvihamielistä porukkaa. Ovat näköjään täysin unohtaneet olleensa itsekin elämänsä alkuvaiheissa vauvoja. Mika mahtaa heille tämän vauva-angstin aiheuttaa, ja minkäikäisenä ihminen heille taas kelpaa?
Tää muakin jaksaa aina ihmetyttää. Jotenkin aina näistä paistaa läpi ettei olla sinut kuitenkaan sen lapsettomuuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin ei itse tarvitse pitää vauvaa sylissä koko ajan ja voi lepuuttaa käsiään?
Silloin kun perhe ja lapset olivat vielä arvossaan, muistan kun kävin töissä näyttämässä esikoista. Yksi työkaveri tuli kädet ojossa nauraen ja sanoi "anna tänne" ja lapsi kiersi sylistä syliin ja välillä sitä kiikutettiin muihin huoneisiinkin sillä aikaa kun mut istutettiin alas, tuotiin valmis kahvikuppi nenän eteen ja alettiin kysellä kuulumisia. :)
Ne halusi pitää vauvaa sylissä. Huomaa ero. Mäkin haluan pitää ystäväni lapsia sylissä.
Hyvä kysymys ap.
Olen kyllä huomannut eron. Nykyään moni mulkoilee alta kulmain, jos joku tulee pienen lapsen kanssa paikalle, eikä halua olla missään tekemisissä, ei edes moikata äitikollegaansa. Lapsista ei enää pidetä, eikä äideistä pidetä.
Mistä tämmönen ihmisviha kumpuaa? Siis mikä on se asia mikä saa inhoamaan äitejä ja vauvoja? Ja miksi vain äitejä? Isätkö on ihan okei mutta äidit ei? Ja mistä tulee tarve haukkua pienten vauvojen ulkonäköä? Siis pienten vauvojen jotka ei todellakaan tarkoituksella halua yhtään mitään pahaa kenellekään? Ei voi olla kaikki ok tommosella ihmisellä. Lapsista ei ole mikään pakko tykätä eikä niitä tarvitse ottaa syliinsä eikä missään nimessä pidäkään ottaa tolla asenteella! Lapsia ei tarvitse eikä pidäkään yrittää tehdä jos asenne on tuo eikä niitä halua.
Mutta mistä sisimmissään kumpuaa tuollainen suoranainen VIHA? Oletko AP koskaan ajatellut sitä? Mistä se tunne tulee ja miksi se tulee? Inhoatko kaikkia vauvoja ja äitejä? Jos näet ulkona äidin ja rattaat, nouseeko vihan tunteita tai inhon tunteita? Jos kyllä niin miksi? Oletko koskaan ajatellut?
Pienen olennon viha on aina outo asia. Jos inhoaa kissanpentuja, koiranpentuja, vauvoja, linnun poikasia jne. Se on aina outo asia jos inhoaa jotain pientä ja sillon ihmisessä on AINA vikaa korvien välissä ja pahasti. Jotain on mennyt pahasti pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten niitä lapsia ei mennä katsomaan tauon aikana pihalle? Tai menisitte vaikka tuoreen äidin kanssa leikkipuistoon työajan jälkeen? Voisitte jopa tehdä jotain hyödyllistä, esim. auttaa äitiä lastenhoidossa tai kotitöissä tms. samalla, kun ihastelette sitä vauvaa. Maailma on täynnä paikkoja joihin pientä lasta voi mennä katsomaan, mutta työpaikan luulis olevan viimeinen niistä.
Meillä joskus kokouksessa yks kyseli, että onko se-ja-se käynyt näyttämässä vauvaansa. Kukaan ei ollut nähnyt ja sitä hetki siinä pohdiskeltiin. Eräs työntekijä totesi että mitä sitten, eihän se ole käynyt näyttämässä miestäänkään, vaikka siinä miehessä varmasti olis enemmän näkemistä...
Yks toinen tuli kerran loman aikana näyttämään uutta koiraansa. Tästä voisi mieluummin tulla tapa, kyllä virkisti kaikkien työpäivää semmoinen pieni vipeltävä karvakasa :)
Haha tää on niin totta.
Naapurikonttorissa on usein koiraperjantai, meillä ei ikävä kyllä voi olla, koska ainakin yksi koodari on hyvin allerginen koirille :(
Vauvoille sen sijaan ei tiettävästi olla aidosti allergisia vaan kyse on hyihkymisestä/mielensäpahoittamisesta