Sivut

Kommentit (234)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ghoti äännetään Fish. Selitys: gh kuten sanassa enough, o kuten sanassa women, ti kuten sanassa nation.

(Vanha enkkujen oma kasku.)

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
-shire-päätteiset nimet todellakin! Mitenkään ei voi tietää, koska se äännetään "shaiö" ja koska "shiö".

Entäs Greenwich ja Connecticut?
En ole kertaakaan kuullut niitä
Suomessa lausutun oikein eli
Grenitsh, Conedicut.

Tai kaupungin New Orleans ääntäminen?
Usein kuulee äännettävän Njyy OorLIINS
vaikka lausutaan Njyy OOrlians.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ääntämisestä kun on puhe niin pronounciation. 

Sana on pronunciation

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

Läs mera svenska så har ni lättare med germanska språk. Inget av det som hittills har räknats upp är på något sätt svårt, frånsett de felstavade orden. 

Frågade idag i "CM asiakaspalvelu" på en tvåspråkig ort var toaletten är. Tanten sade "täh". Funderade en stund och sade sedan "WC". Tanten förklarade livligt på finska var den är. Hur kan någon som rekryterar vara så fruktansvärt inkompetent att den rekryterar någon till betjäningen som endast kan finska och inte har det minsta sinne för nyanser? Det är som de mest korkade ryssarna i Tallinn och där är de nog aldrig i kundbetjäningsbåset. Inte ens i Prismorna där.

• ylös 6
  • alas 15
Vierailija

Tosi pirullisia ovat sanat, joissa on ough-yhdistelmä. Sille on ainakin seitsemän eri tapaa ääntää. Eri tavalla ääntyy mm. seuraavissa sanoissa:

enough

bough

bought 

through

although...

Lisäksi on sanoja, joiden alussa on mykkä p:

ptarmigan

pteragon.

pneumonia

Englanti ei ole ollenkaan niin helppo kieli kuin jotkut luulevat. Ja minä sentään kirjoitin siitä laudaturin ja luen jatkuvasti kirjallisuutta englanniksi. Mutta silloin kai sen monipuolisuuden ja monimutkaisuuden huomaa, kun joutuu oppimaan sanastoa normaalin smalltalkin ulkopuolelta.

• ylös 17
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääntämisestä kun on puhe niin pronounciation. 

Sana on pronunciation

Mikä on kyllä ihan idioottimaista kun kuitenkin verbi on pronounce.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Psychologist
Gynegologist
Logistics

Näitä mä vihaan ja just näitä joudun käyttämään töissä. En tykkää muutenkaan sanoa edes suomenkielessä gynekologi vaan käytän termiä naistentautien erikoislääkäri.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psychologist
Gynegologist
Logistics

Näitä mä vihaan ja just näitä joudun käyttämään töissä. En tykkää muutenkaan sanoa edes suomenkielessä gynekologi vaan käytän termiä naistentautien erikoislääkäri.

Siis vihaan lausua näitä.

Vierailija

Mulla oli ennen vaikeuksia lausua sana authority. Sitten aloin katsoa South Parkia ja nyt sen on yksi suosikkisanoistani.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Prejudice

Joku varmaan tätäkin alapeukuttaa, mikä on musta aika turhaa. Eri ihmisille kun eri sanat saattaa olla vaikeita lausua esim puheviasta johtuen. 

Itse häpeän sanoa sanaa thirteen.

Vierailija

Ecclesiastical; suomeksi kirkollinen. Työni vuoksi joudun tätä sanaa käyttämään, mutta yritän löytää kiertoteitä.

North Fort Worth, kaupunki Teksasissa.

Horse vs. hoarse.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-shire-päätteiset nimet todellakin! Mitenkään ei voi tietää, koska se äännetään "shaiö" ja koska "shiö".

Entäs Greenwich ja Connecticut?
En ole kertaakaan kuullut niitä
Suomessa lausutun oikein eli
Grenitsh, Conedicut.

Tai kaupungin New Orleans ääntäminen?
Usein kuulee äännettävän Njyy OorLIINS
vaikka lausutaan Njyy OOrlians.

Tarvitset viela harjoitusta:

Tai voisit myos sanoa vain Nola, NO LA (New Orleans, Louisiana)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.