Jenni Alexandrova suivaantui asiakaspalvelijalle - ”Säännöt on tehty rikottavaksi”
Kun Jenni tulee paikalle, pitää säännötkin rikkoa :)
"Juontaja Jenni Alexandrova kirjoittaa blogissaan pettymyksestä, jonka kohtasi Budapestin matkallaan. Syntymäpäiväänsä kaupunkiin juhlistamaan mennyt Alexandrova pahoitti mielensä asiakaspalvelijasta, joka ei suostunut tekemään poikkeusta hotellin sääntöihin.
38-vuotias nainen kertoo, ettei siedä sekuntiakaan huonoa palvelua.
– En siedä sitä, että asiakaspalvelija piiloutuu sääntöjen taakse ja kohtelee minua massana. Säännöt on tehty rikottavaksi jos tarve niin vaatii, hän kirjoittaa."
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelijan tehtävä on keksiä asiakasta tyydyttävä ratkaisu. Se ratkaisu ei välttämättä ole juuri täsmälleen se mitä asiakas haluaa, mutta asiakaspalveluun ei kuulu maksavan asiakkaan tylyttäminen.
Älä viitsi. Asiakas ei aina ole oikeassa eikä kieltäytyminen sääntöjen rikkomisesta ole tylyttämistä. Ja jos asiakas käyttäytyy kuin moukka, kuka tietää, miten se asiakaspalvelija on käyttäytynyt. Jos tämä nainen haukkuu toista lapsellisella tavalla, en paljoa antaisi painoa hänen sanoilleen.
Asiakaspalvelija ei todellakaan ole asiakkaan p*rseennuolija eikä hänen tehtäviinsä kuulu keksiä mitään asiakasta tyydyttävää. Hulluko olet?
En ole käsittääkseni lainkaan hullu. Olen asiakaspalvelualalla eräässä ulkomaisessa lentoyhtiössä. Meillä asiakkaalle ei kiukutella eikä sanota ei, vaan hänelle tarjotaan kohteliaasti ja hymyillen jokin kaikkia osapuolia tyydyttävä ratkaisu. Näin toimittiin myös hotelli Kämpissä, missä tein nuorempana töitä. Kaikenlaista tuli tehtyä, jotta asiakas olisi tyytyväinen. Terveisiä vaan tutuille.
Outo asenne. Ei ole asiakkaalle kiukuttelua, jos kertoo, mikä on sallittua ja mikä ei. Jos altaalle ei saa mennä valkkarilasin kanssa, asia on ihan selvä. Ja jokainen järjissään oleva sen ymmärtää. Mikähän se sinun hymyillen tarjoama ratkaisu olisi ollut? Ei tässä kuitenkaan mistään ihmeellisestä ole kyse vaan ihan normaalista toiminnasta. Kyllä aikuisen pitäisi tämän verran kestää pettymyksiä. Enkä usko, että hotellille on iso menetys, jos tämä asiakas ei enää koskaan palaa.
Jos valkoviinilasin kanssa ei voi mennä altaalle, minusta kuulostaa erikoiselta, että kaljalasin kanssa altaalle kuitenkin voi mennä. Täällä joku mainitsi saksalaiset ja oletan nyt ihan suoraviivaisesti, että saksalaiset vetävät känninsä todennäköisesti sillä oluella eikä viinillä. Mutta samapa tuo minulle.
Aamulla luin tätä artikkelia bussissa ja ärsyynnyin.
Sitten tuli esille sisäinen palstamammauteni: pitää lopettaa juominen, kun ei pysty olemaan ilman viiniä yhtään. Sen jälkeen jo hymyilytti.
MIetin, että mitähän tämä Prinsessa Jenni tuumis, jos seuraavalla kerralla kun jatkoja hakee kampaajalta, niin kampaaja vähän oikoisi sääntöjä ja laittais lisäkkeitä mielivaltaisesti. "koska säännöt on tehty rikottaviksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelijan tehtävä on keksiä asiakasta tyydyttävä ratkaisu. Se ratkaisu ei välttämättä ole juuri täsmälleen se mitä asiakas haluaa, mutta asiakaspalveluun ei kuulu maksavan asiakkaan tylyttäminen.
Älä viitsi. Asiakas ei aina ole oikeassa eikä kieltäytyminen sääntöjen rikkomisesta ole tylyttämistä. Ja jos asiakas käyttäytyy kuin moukka, kuka tietää, miten se asiakaspalvelija on käyttäytynyt. Jos tämä nainen haukkuu toista lapsellisella tavalla, en paljoa antaisi painoa hänen sanoilleen.
Asiakaspalvelija ei todellakaan ole asiakkaan p*rseennuolija eikä hänen tehtäviinsä kuulu keksiä mitään asiakasta tyydyttävää. Hulluko olet?
En ole käsittääkseni lainkaan hullu. Olen asiakaspalvelualalla eräässä ulkomaisessa lentoyhtiössä. Meillä asiakkaalle ei kiukutella eikä sanota ei, vaan hänelle tarjotaan kohteliaasti ja hymyillen jokin kaikkia osapuolia tyydyttävä ratkaisu. Näin toimittiin myös hotelli Kämpissä, missä tein nuorempana töitä. Kaikenlaista tuli tehtyä, jotta asiakas olisi tyytyväinen. Terveisiä vaan tutuille.
Outo asenne. Ei ole asiakkaalle kiukuttelua, jos kertoo, mikä on sallittua ja mikä ei. Jos altaalle ei saa mennä valkkarilasin kanssa, asia on ihan selvä. Ja jokainen järjissään oleva sen ymmärtää. Mikähän se sinun hymyillen tarjoama ratkaisu olisi ollut? Ei tässä kuitenkaan mistään ihmeellisestä ole kyse vaan ihan normaalista toiminnasta. Kyllä aikuisen pitäisi tämän verran kestää pettymyksiä. Enkä usko, että hotellille on iso menetys, jos tämä asiakas ei enää koskaan palaa.
Ensinnäkään en usko että Jenni on ensimmäinen ja ainoa asiakas joka tätä kysyy. Niinpä uskon, että hotellilla olisi tähän tiedusteluun jo mietittynä jokin patenttivastaus. Ainakin tulisi olla. Esimerkiksi: valitettavasti emme tarjoile alkoholia altaalle, mutta voin toimittaa teille pullon huoneenne parvekkeelle, mistä on kaunis näköala kohteisiin x, y ja z. Tällöin asiakas ei saa mitä hän haluaa, mutta hän ei myöskään todennäköisesti nimittele työntekijää mediassa hapankorpuksi. Koska en tiedä hotellista mitään, on aika vaikea arvioida mitä he voisivat tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla niitä drinkkejä todellakin kärrätään allasalueelle, siellä on yleensä ihan allasbaari. Mitä varten sitä valkkaria ei voitu tarjoilla muovilasista? Kyllä tässä minusta asiakaspalvelijalta loppui luovuus kesken. Olen ollut töissä parissakin korkeatasoisessa hotellissa ja aina mietittiin kuinka asiakkaan toiveen voisi toteuttaa.
Ei jmlauta vttu... meinaatko, että jos hotellin johto on ohjeistanut asiakaspalvelijaa ettei alkoholia saa myydä uima-altaalle niin se tarkoittaa sitä ettei uima-altaalle myydä alkoholia ellei asiakas sitä erikseen vaadi???
Päteekö sama myös liian kännissä olevaan asiakkaaseen vai pelkästään Jenni Alexandrovaan?
Huvittavinta tässä on se, että jos Jenskalla olisi ollut tarpeeksi massia hän olisi voinut juoda juomansa vaikka altaassa seisten kamarikuoron säestyksellä. Se on vaikea olla miljonäärin asenteella jos tulot eivät sitä vastaa......
Jennin blogitekstin mukaan sinne altaalle tarjoiltiin kuitenkin olutta, miksi ei siis valkkaria? Kuulemma sääntö on seurausta saksalaisten kännäilystä. Niin, oluestahan ei päihdy? Kyllä minä ole Jennin kanssa samaa mieltä, että typerä sääntö noilla perusteilla.
Voiko noin hölmöjä olla edes. ymmärrättekö, Saksalaiset joivat muovisista mukeista oluensa. Kyse ei ole päihtymisestä, vaan viinilasin särkymisestä allas alueelle, jos lasin sinne saisi viedä. Erityisoikeudet. Huh sentään. Vielä kehtaa blogiinsa mainita lentokoneen luokka- eroista, (vessa)ja viinilasista hotellissa.
Epämiellyttävän näköinen nenä-ääninen eukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla niitä drinkkejä todellakin kärrätään allasalueelle, siellä on yleensä ihan allasbaari. Mitä varten sitä valkkaria ei voitu tarjoilla muovilasista? Kyllä tässä minusta asiakaspalvelijalta loppui luovuus kesken. Olen ollut töissä parissakin korkeatasoisessa hotellissa ja aina mietittiin kuinka asiakkaan toiveen voisi toteuttaa.
Ei jmlauta vttu... meinaatko, että jos hotellin johto on ohjeistanut asiakaspalvelijaa ettei alkoholia saa myydä uima-altaalle niin se tarkoittaa sitä ettei uima-altaalle myydä alkoholia ellei asiakas sitä erikseen vaadi???
Päteekö sama myös liian kännissä olevaan asiakkaaseen vai pelkästään Jenni Alexandrovaan?
Huvittavinta tässä on se, että jos Jenskalla olisi ollut tarpeeksi massia hän olisi voinut juoda juomansa vaikka altaassa seisten kamarikuoron säestyksellä. Se on vaikea olla miljonäärin asenteella jos tulot eivät sitä vastaa......
Jennin blogitekstin mukaan sinne altaalle tarjoiltiin kuitenkin olutta, miksi ei siis valkkaria? Kuulemma sääntö on seurausta saksalaisten kännäilystä. Niin, oluestahan ei päihdy? Kyllä minä ole Jennin kanssa samaa mieltä, että typerä sääntö noilla perusteilla.
Voiko noin hölmöjä olla edes. ymmärrättekö, Saksalaiset joivat muovisista mukeista oluensa. Kyse ei ole päihtymisestä, vaan viinilasin särkymisestä allas alueelle, jos lasin sinne saisi viedä. Erityisoikeudet. Huh sentään. Vielä kehtaa blogiinsa mainita lentokoneen luokka- eroista, (vessa)ja viinilasista hotellissa.
Hotellin selitys asiaan ei ollut lasitavara, vaan päihtyneenä riehaantuneet saksalaiset. Jos olisi kyse lasista, hotelli voisi tarjota viiniä muoviastioista.
Pienet Jennille👏 Nyt kaikki tietää että Jenni ei ole massaa.
Tuo kommentti noista bisnesluokan vessoista oli kyllä omituinen. Jenniä varmaan ottaa kovastikin pannuun, ettei itse pääse ilmaiseksi sinne bisnesluokkaan ja nauttimaan palveluista. Miten ei voi ymmärtää, että jos haluaa jotain extraa vaikka sinne lennolle niin sitä saa kun siitä maksaa. Ei, kun kaikki pitäisi jollekin nobodylle ilmeisesti tarjota hopeatarjottimella ja ehdottomasti ilmaiseksi, vaikka muut siitä maksaa ylimääräistä. Nolo eukko. Luulisi, että aikuisella ihmisellä olisi enemmän älliä päässä.
Luuleeko kyseinen muidu olevansa joku suurenkin luokan julkkis.
Eiköhän tällä avautumisella haeta mainetta ja julkisuutta.
Tiedoksi Jennille, että kun maksaa hotellistaan/lomapaikastaan vähän enemmän niin saa olla niin individuaali kuin se lakien puitteissa on mahdollista. Katso minne kuninkaalliset ja Hollywood tähdet matkaavat ja sinne. Varmasti saa viinilasin uima-altaalle.
Jenni, maksa enemmän, niin saat mitä haluat.
Muistan vaan tän eukon siitä kun joku oli sanonu sille että "kyllä tuohon työmies tarpeensa tekis" ja se veti kilarit #meetoon hengessä
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen henkilö itse selittää sen blogissaan. Eli asiakaspalvelija oli selittänyt, että alkoholia ei enää viedä altaalle, koska siellä oli aiemmin saksalaisporukka örveltäny ja oli meinannu henki lähteä. Kyseinen uima-allas sijaitsee hotellin katolla, joten siellä tosiaan on henki vaarassa jos humalassa mellastaa. Hotelli oli ilmeisesti päättänyt tämän ikävän saksalaisepisodin jälkeen, ettei altaalla enää syödä eikä etenkään nautita alkoholia. Turvallisuussyistä siis.
Jennihän selittää nyt facessa, että koko bloginsa on sarkasmia ja huumoria. Suomalaiset ei vaan ymmärrä, ovat niin tyhmiä. Itse kirjoittajana kyllä miettisin, että osaanko kirjoittaa, jos iso joukko ihmisiä ei tajua kirjoitusta sarkasmiksi.
Tyhjät päät kolisevat eniten, vai miten se oli?
Ettekö te tiedä kuka minä olen?! :D
Ziisus.
Vierailija kirjoitti:
Jos valkoviinilasin kanssa ei voi mennä altaalle, minusta kuulostaa erikoiselta, että kaljalasin kanssa altaalle kuitenkin voi mennä. Täällä joku mainitsi saksalaiset ja oletan nyt ihan suoraviivaisesti, että saksalaiset vetävät känninsä todennäköisesti sillä oluella eikä viinillä. Mutta samapa tuo minulle.
No ehkä ei ole kerrottu kaikkea? Diivailua jo ennen tätä kuohuttavaa tapahtumaa, joten sanottu sitten, että ei tarjoilua altaalle? Toivottu, että menisivät muualle dokaamaan.
On olemassa eri tasoisia ja eri hintaisia palveluja, vrt. jos asiakas on ostanut turistiluokan lipun, on turha valittaa, ettei saa bisnesluokan palvelua tai jos hän majoittuu vaikka Omena-hotellissa on turha valittaa, ettei palvelu ole samanlaista kuin Kämp-hotellissa.