Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatteko vanhan tuotteen tilalle uutta, vaikka vanha toimisi vielä hyvin?

Vierailija
08.06.2018 |

Tarkoitan lähinnä laitteita, kuten kodinkoneet ja puhelin.
Itse olen totaalisen kyllästynyt vanhaan mikrooni. Toimii hyvin, mut on jo todellakin aikansa elänyt. Sama leivänpäähdin. Se ei nyt hajoa millään. Ikää yli 20 vuotta. Kolmas on puhelin. Mulla on 4 vuotta vanha älypuhelin ja toimii kuin juuri paketista vedetty, eikä edes naarmuja missään. Silti kutkuttais ostaa uusi puhelin.
Tietynlainen piheys kuitenkin nostaa päätään ja ajattelen että mitä sitä uutta kun vanhakin toimii. Yritän jopa keksiä tekosyitä miksi tarvitsisin esim uuden mikron...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin ostan. Puhelin taitaa olla ainoa jonka saatan uusia ennen kuin vanha hajoaa.

Vierailija
2/18 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jos vanha hajoaa, korjaan sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, korjaan viimeiseen saakka. Esim. nykyinen imurini on teipattu kasaan kolmesta kohtaa mutta yhä toimii.

Nuo todella vanhat sähkölaitteet ja kuvaputkitöllöt on kyllä siinä ja siinä, jos on aihetta epäillä että alkavat olla paloriski niin vaihtoon.

Vierailija
4/18 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha mikro voi olla vaarallinen koska voi vuotaa. Sen voisit uusia ilman omantunnon tuskia.

Vierailija
5/18 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

En omista mikroakaan.

Vierailija
6/18 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En omista mikroa, en pesukonetta, en uunia, en jääkaappua, en imuria, en tietokonetta, enkä puhelintakaan, einkä mitään noista. Jos onistaisin tietenkin korjaisin ja käyttäisin samaa puhelinta vielä 20 vuodenki päästä.

Vierailija
7/18 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät ovat sellaiset että käytän niitä vielä, vaikka suutari ei enään huoli ja joutuu jo ilmastointiteipillä korjaamaan.

Vierailija
8/18 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin. Uuden ja paremman kameran olen ostanut, vaikka vanhakin toimii. Turvallisuus on sitten asia erikseen, etenkin vanhojen mutta sinänsä toimivien laitteiden kohdalla.

Vierailija
9/18 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. En omista mikroa, en pesukonetta, en uunia, en jääkaappua, en imuria, en tietokonetta, enkä puhelintakaan, einkä mitään noista. Jos onistaisin tietenkin korjaisin ja käyttäisin samaa puhelinta vielä 20 vuodenki päästä.

Millä laitteella palstailet?

Vierailija
10/18 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin käyttämään kaiken loppuun asti. Tänä keväänä ostin kuitenkin uuden puhelimen (vanha ollut käytössä n. 4 vuotta) sekä sykemittarin (vanha melkein 10 vuotta). Ei ollut mikään helppo päätös, tunsin itseni turhamaiseksi ja koin syyllisyyttä moisesta tuhlailusta. Mutta onhan nuo kehittyneet tässä ajassa paljon ja molempia tulee kuitenkin käytettyä niin paljon, että ehkä oli syytäkin vähän hemmotella itseään.

Vierailija
11/18 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tabletilla.

Vierailija
12/18 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan vanhat toimivat vähävaraisille ja sitten käyn taas hakemassa priimaa kaupasta

Vierailija
13/18 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän tuotteestakin, että uusinko vai käytänkö vanhaa niin kauan kuin toimii. Minulla on Samsungin simpukkapuhelinkin vielä siis ihan käyttöpuhelimena . Enkä edes ole vanhus vaan 27v nainen.

En tarvitse watsappeja enkä yhtään mitään sovelluksia luurimeen, mulle riittää että voi tekstata ja soittaa. Käytän todella vähän puhelinta niin en ole kokenut tarvetta ostaa mitään älypuhelinta.

Kameraa tykkään käyttää kun tulee kuvattua mutta siihenkään en puhelinta tarvi, kun mulla on digikamera ja järjestelmäkamera.

Voileipägrilli on ainakin joku 20v vanha ja toimii edelleen. Moni muukin mulla on todella vanhaa mutta jos toimii niin en oo ostanu uutta. Varaa olisi kyllä, että ei siitäkään ole kiinni. En vain koe tarvetta.

Vierailija
14/18 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan kuulunut tapoihin. Käytän kaiken aina loppuun asti.

Vierailija
15/18 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tabletilla.

Tablettiko ei muka ole tietokone?

Vierailija
16/18 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta.

Vierailija
17/18 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä. Ap:n ajatukset tuntuvat tutuilta. Tuntuu että on jotenkin väärin ostaa uusi laite jos vanhakin vielä toimii. Teinimme esim. valittavat että meille pitäisi ostaa uusi vatkain, leivänpaahdin ja vohvelirauta, koska vanhat ovat vanhoja ja rumia. Olen sanonut että sitten voidaan ostaa uudet, kun lapset vievät nuo vanhat omiin asuntoihinsa. Eivät kuulemma kelpaa.

Vierailija
18/18 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitan vanhat toimivat vähävaraisille ja sitten käyn taas hakemassa priimaa kaupasta

Uutta, et välttämättä priimaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän