Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kaverisynttärit,ja äiti pyysi lapselleen 20e maksavaa lahjaa...

Vierailija
26.04.2006 |

eikös oo pikkasen yliampuva pyyntö?! ollaan tosin hyviä kavereita,mutta ton hintasia lahjoja oon yleensä ostellu vain sukulaislapsille. kaverisynttäreillä hinnat on pyöriny viiden ja kymmenen euron välillä.

en kehtaa olla ostamatta...mut hiukan harmittaa.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 20 synttärikutsua ja jos ostettaisin kaikille 20 euron lahjat hupenisi näihin 400 euroa vuodessa joka 2400 mk, ei tule kauppoja. Kymmenen euroa on maksimi jonka lahja saa maksaa joskus löytyy 6-8 eurolla ja se on ok.

Lisäksi kauempana asuville sukulaisille ja ystäville ostetaan lahjat niiden hintataso voi olla noin 20 euroa / lahja.

Kummit tuo yleensä 20-40 euron lahjan. He kysyvät toivetta ja annetaan muutama vaihtoehto tyttö pyysi kummiltaan ponin ja sai sitten ponikoulun jossa oli poni ja kaikenlaista tarviketta, oli yli odotusten.

Ollaan keskusteltu lasten kanssa asiasta jo olen sanonut ettei kummeiltakaan mitään kalliita lahjoja pyydetä sellaista toki mitä mieli tekee voi pyytää ja niistäkin keskustellaan ensin vanhempien kanssa. Olen kertonut lapsille että isommat ostokset (pyörät, sukset yms.) kuuluu ostaa oman perheen tai jos mummot ja ukit tarjoutuu ostamaan se on ok muttei heiltäkään pyydetä.

Kaverisynttäreillä on merkityksenä pikemminkin ne juhlat ei lahjat pidetään hauskaa yhdessä leikitään, pelataan, herkutellaan.

Ap. ahneudella näköjään ei ole mitään rajaa.

Yksi tuttu yritti kerran mulle samaa luetteli pitkän listan synttärien lähestyessä mitä heidän tyttö haluaa lahjaksi, lapsi oli niin pieni ettei millään voinut sitä kaikkea pyytää joten jätin täysin omaan arvoonsa. Kysyin tytöltä kun oli meillä leikkimässä mistä leluista tykkää ja millä haluaisi leikkiä kas kummaa halusi vain poneilla leikkiä joten ostettiin poni ja tyttö oli tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla