Onko ilmastonmuutos itse asiassa hyvä asia myös Suomen turismille?
Sen lisäksi että esim. lämmityskulut laskee eikä jäädy pallit. Miksi näitä ei liitetä ilmastonmuutokseen?
Kommentit (17)
Entäs sitten kun Golf-virta sammuu? Saattaapa tänne tulla turhan viileää turisteille, ja omallekin väellä lähtö ilmastopakolaiseksi.
Ilmastonmuutostä ei ole ja jos se sittenkin on, niin se ei ainakaan ihmisen aikaansaama. Ja jos se sittenkin on ihmisen aikaansaama, niin ei sille enää voi mitään tehdä. Ja itse asiassa sehän on vain hyväksi
Vierailija kirjoitti:
Ei ole jos siitä turismista ei suunnitella kestävää niin väestölle kuin luonnollekin. Pitäisi toimia jo nyt ennakoivasti ja kaavoittaa suunnat että tähän päästään matkustajien määrän kasvaessa.
Onko maahan muutto Afrikasta kestävää kehitystä? Otetaanko luontoarvot huomioon?
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutostä ei ole ja jos se sittenkin on, niin se ei ainakaan ihmisen aikaansaama. Ja jos se sittenkin on ihmisen aikaansaama, niin ei sille enää voi mitään tehdä. Ja itse asiassa sehän on vain hyväksi
Eihän noin tyhmää voi ollakaan.
Niinpä. Jos talouden sijaan ihan oikeasti ajateltaisiin sitä ilmastoa, niin tänne ei houkuteltaisi yhtään ketään
Kyylä itsekin mieluummin valitsen suomalaisen +20 C kuin Keski-Euroopan +40 C. En jaksaisi olla vuorokauden ympäri huonosti lämmitetyssä saunassa. Ja Suomen luonto on nyt kauneimmilaan ilman kuivuuden tuomia haittoja.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutostä ei ole ja jos se sittenkin on, niin se ei ainakaan ihmisen aikaansaama. Ja jos se sittenkin on ihmisen aikaansaama, niin ei sille enää voi mitään tehdä. Ja itse asiassa sehän on vain hyväksi
Ilmastonmuutos on ja on ollut aina eikä se nykyisinkään ole ihmisen aiheuttamaa kuin korkeintaan pieneltä osin. Siksikin ne hiilidioksidiin keskittyvät mallit ei ennusta mitään. Se onkin hyväksi ja maailman ruuantuotantokin luo ennätyksiä koska CO2 on kasvien ja sitten eläinten ja ihmisten ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyylä itsekin mieluummin valitsen suomalaisen +20 C kuin Keski-Euroopan +40 C. En jaksaisi olla vuorokauden ympäri huonosti lämmitetyssä saunassa. Ja Suomen luonto on nyt kauneimmilaan ilman kuivuuden tuomia haittoja.
🤮
Kaupunkialueilla toki on tukahduttavaa elää jopa plus 20 asteen lämmössä, kun asvaltti ja betoni kuumenee ja säteilee sitä kuumuutta. Siksi kaupunkeihin pitäisi rakentaa huomattavasti enemmän viheralueita, sen sijaan, että vihreätkin miettivät valtateiden muuttamista sorateiksi
No siltä vaikuttaa, ainakin iltapulujen toimittajat ovat jo päivätolkulla kiimoissaan haastatelleet ulkomaalaisia turisteja. Heistä yksikään ei vain tainnut tulla tänne viileyden takia, se oli vain sattumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutostä ei ole ja jos se sittenkin on, niin se ei ainakaan ihmisen aikaansaama. Ja jos se sittenkin on ihmisen aikaansaama, niin ei sille enää voi mitään tehdä. Ja itse asiassa sehän on vain hyväksi
Ilmastonmuutos on ja on ollut aina eikä se nykyisinkään ole ihmisen aiheuttamaa kuin korkeintaan pieneltä osin. Siksikin ne hiilidioksidiin keskittyvät mallit ei ennusta mitään. Se onkin hyväksi ja maailman ruuantuotantokin luo ennätyksiä koska CO2 on kasvien ja sitten eläinten ja ihmisten ruokaa.
Ole hyvä ja perustele väitteesi
Rehupuntit eli traktoripirut saavat kohta kaksi satoa kesässä !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutostä ei ole ja jos se sittenkin on, niin se ei ainakaan ihmisen aikaansaama. Ja jos se sittenkin on ihmisen aikaansaama, niin ei sille enää voi mitään tehdä. Ja itse asiassa sehän on vain hyväksi
Eihän noin tyhmää voi ollakaan.
Sarkasmi on vaikea taiteenlaji, sekä tuottaa että ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutostä ei ole ja jos se sittenkin on, niin se ei ainakaan ihmisen aikaansaama. Ja jos se sittenkin on ihmisen aikaansaama, niin ei sille enää voi mitään tehdä. Ja itse asiassa sehän on vain hyväksi
Ilmastonmuutos on ja on ollut aina eikä se nykyisinkään ole ihmisen aiheuttamaa kuin korkeintaan pieneltä osin. Siksikin ne hiilidioksidiin keskittyvät mallit ei ennusta mitään. Se onkin hyväksi ja maailman ruuantuotantokin luo ennätyksiä koska CO2 on kasvien ja sitten eläinten ja ihmisten ruokaa.
Ole hyvä ja perustele väitteesi
Maailmanhistoriassa on ollut kausia, jolloin ilmakehä CO2-pitoisuus on ollut paljon nykyistä suurempi. Juu, kyllä silloin oli kuuma, mutta luonto kukoisti.
Tahtoo sanoa, että ihminen saattaa hyvinkin pystyä tappamaan oman lajinsa sukupuuttoon aiheuttamallaan ilmanstonmuutoksella. Mutta se että kaikki elämä siihen tukehtuisi - hui hai. Tämä meidän pallomme elämä on kestänyt Jukatanin meteoriitin ja muutaman jääkauden, turha kuvitella että muutaman asteen kuumeneminen johtaisi totaalikatastrofiin. Lajeja kuolee , toiset lajit alkavat menestyä. Ei luonnon tasapaino ole jotain joka on koko ajan vaarassa keikahtaa ja suistaa kaiken turmioon. Jos olosuhteet muuttuvat, luonto sopeutuu hakeutuu uuteen tasapainoon. Voi vain olla että siinä ei ole ihmiselle sijaa. Luonto on tuottanut ihmisen, ja kokee seuraukset. Ehkä ihmisen synty on samanlainen ilmiö kuin kauan sitten oli vihreiden kasvien synty. Ne alkoivat tuottaa happea ilmakehään, ja se oli karmea katastrofi sitä edeltävälle anaerobiselle elämälle. Nyt sitten ihminen on vuorollaan laittamassa pakkaa sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutostä ei ole ja jos se sittenkin on, niin se ei ainakaan ihmisen aikaansaama. Ja jos se sittenkin on ihmisen aikaansaama, niin ei sille enää voi mitään tehdä. Ja itse asiassa sehän on vain hyväksi
Ilmastonmuutos on ja on ollut aina eikä se nykyisinkään ole ihmisen aiheuttamaa kuin korkeintaan pieneltä osin. Siksikin ne hiilidioksidiin keskittyvät mallit ei ennusta mitään. Se onkin hyväksi ja maailman ruuantuotantokin luo ennätyksiä koska CO2 on kasvien ja sitten eläinten ja ihmisten ruokaa.
Ole hyvä ja perustele väitteesi
Ei ilmaston jatkuvaa muutostilaa tarvitse mitenkään perustella, kun se on tieteellinen fakta. Suomen on peittänyt joskus kilometrin paksuinen ikijää
Co2 on taas se kaasu jota pumpataan kasvihuoneisiinkin, koska kasvit tarvitsevat sitä yhteyttämiseen. Ihan biologian tunnilla peruskoulussa opetetaan.
Tähän mennessä ilmastonmuutos ei ole todellakaan laskenut suomen lämmityskuluja kun etelän asutuille alueille valuu harva se talvi hyytävää ilmamassaa suoraan pohjoisnavalta ja tämä pysäköi viikkokausiksi eteläisen Suomen päälle. Sähkönkulutus rikkoo joka vuosi uusia ennätyksiä.
Nämä tilastolliset höpinät ennätyksellisen lämpimästä talvesta tai keväästä perustuvat siihen että todella suurelle aluelle asumattonta pohjoista Suomea on kaartanut poikkeuksellisen lämmintä ilmamassaa samalla kun asutussa osassa eteläistä Suomea on värjötelty viileässä säässä
Ei ole jos siitä turismista ei suunnitella kestävää niin väestölle kuin luonnollekin. Pitäisi toimia jo nyt ennakoivasti ja kaavoittaa suunnat että tähän päästään matkustajien määrän kasvaessa.