Aiotko boikotoida Pori-jazzeja Aki Ruotsalan lausuntojen vuoksi, jos hän ei saa potkuja?
Kommentit (516)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
entodellakaan kirjoitti:
Minä alan boikotoida homoja koska alkaa tulla mitta täyteen tästä jatkubasta kitinästä ja ininästä.
Jossain oli jo pahoitettu mieli kun bussiliput eivät ole sukupuolineutraaleja ja nekin pitäisi nyt muuttaa. ( ei ole kyllä koskaan tullut mieleenkään että nekin jotenkin liittyy sukupuoleen tai seksuaalisuuteen. Voi hevetti sentään )Tämä menee aivan yli ja minä ainakin olen enemmän ärsyyntynyt kaikkeen homoliikehdintään kuin koskaan.
Homot eläkööt elämäänsä mutta antakoot helkkari soikoon muidenkin elää ja pitää mielipiteensä.
Jos ne eivät arvon ulisija liity. Miksi esm. Turun seudun Fölin henkilökohtaisessa matkakortissa (bussi) täytyy olla merkintä henkilön sukupuolesta. Kovin sillä näyttää olevan väliä jollekin taholle jos joku ei näytä siltä mitä esm kortissa lukee. Ei sinun kirjastokortissakaan varmaan ole merkintää sukupuolestasi. Minulla ei ainakaan ole ja hyvä näin. Voi hyvän tavan sentään. Minä olen ärsyyntynyt tuollaiseen ihmeen kohkaamiseen jota sinunkaltaiset harrastavat.
Karsii heti puolet lipun väärinkäyttäjistä pois, kun kuski näkee, että mies yrittää matkustaa naisen kortilla.
Taisi mennä pointti ohi mitä haettiin. Edelleenkään tähän ei ole kukaan pätevää syytä maininnut.
Miksi siinä matkalipussa/kortissa täytyy olla maininta henkilön sukupuolesta? Järkevintä on kun kaikilla on ja olisi sama lippu. Ainoa jako jossa on nyt jotain järkeä on lapset/aikuiset/varusmiehet/eläkeläiset/vamaiset yms. Se että näytätkö joltain sukupuolelta on aika outo ja typerä syy evätä oikeus ihmiseltä matkustamiseen.
Tietääkseni tällainen väärä arvio on tapahtunut yhden kerran Föli-alueella. Ja mitähän alueella tehdään vuosittain matkoja, miljoonia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten tästä on kohu saatu.
Enkä ole edes uskovainen tai homovihaaja. Mutta en nähnyt niissä kommenteissä mitään ihmeellistä, saati homoivihaa.Kaikesta sitä jaksetaan juttua vääntää.
Kaikkihan menee nykyään siten että ensin ymmärretään kärjistetyn tarkoituksellisesti väärin, sitten ruvetaan liioittelemaan ja levitetään sitä kärjistettyä tulkintaa ja lopulta iso joukko joka ei vaivaudu tarkistamaan mitä oikeasti sanottiin murskaa alkuperäisen mielipiteen esittäjän alleen.
Niin mediassa kuin muuallakin.
Tässä on kyse markkinoinnista. On rekrytty täysin väärä ihminen ja nyt ollaan siinä, että jengi boikotoi juhlaa vaikka siihen on vielä kuukausi aikaa.
Järkyttävän huono valinta ja on ihan fakta, ettei ketään kiinnosta tutkia faktoja. Tosin, tässä tapauksessa fakta että hän uskoo eheytykseen ja rinnastaa homot ja narkkarit. Kertonee olennaisen epäsopivuudesta muualle kuin äärikristittyjen järjestöihin.
Kaikki tuntemani homot ovat mukavia, työtä tekeviä ja varmasti yhteiskunnassa paikkansa täyttäviä. Ei ole mitään syytä syrjintään eikä väheksyntään.
Vierailija kirjoitti:
menköötitseensä kirjoitti:
No minustakin tää alkaa mennä yli. Eikö homojenkin jossain kohtaa pitäisi antaa tilaa myös niille jotka kenties muuttuvat elämässään. Tosiasia kuitenkin on että varsinkin nykyään on niitä "homoja ja etenkin lesboja" jotka tietyn kokeilujakson jälkeen vaihtavat takaisin heteroiksi.
Mikä oikeus heitä on kivittää jos ei homojakaan.
Eihän tässä nyt ole siitä kyse ollenkaan. Jokainen voi tietenkin rakastua minkä tahansa sukupuoliseen ihmiseen ja se on totta kai ok. Tämä h*hhuli taas uskoo eheytyshoitoihin, jossa "poppamiehet" yrittää ajaa pahaa homoutta ihmisestä pois ja näin eheyttää hänet. Se on täyttä huuhaata ja voi hyvinkin vaurioittaa ihmisen psyykettä, jos hän yhteisönsä paineessa yrittää kieltää omaa minuuttaan.
Lisäksi tämä h*hhuli vertasi homoja huumeiden käyttäjiin. Oli sitä mieltä, että kun hänen pari kaveriaan on onnistunut irtautumaan huumeiden käytöstä, niin homoudestakin voi eheytyä. Miten noin sekaisin voi ihminen olla?
Ei siellä kyllä missään lukenut niin, tässä on taas tehty kärpäsestyä härkänen. Ja mitä sitten jos uskoo, ei se ole laissa kielletty. Ei kai kukaan halua homo olla, sen enempää kuin invalidikaan, paitsi sateenkaarikulttilaiset, jotka haluavat olla homoja ja transeja vaikka väkisin, koska se on coolimpaa kuin olla vaan heteronainen tai -mies.
Tuskin on helppoa olla homo.
Jos olisin homo, olisin kuin nytkin heterona, eläisin ilman parisuhdetta.
Ehkä kannattaa antaa Ruotsalalle potkut ennen kuin ensimmäinen ulkomainen homoseksuaali supertähti peruu tulonsa Porin jazzeihin. Näin voi nimittäin käydä.
Onhan se nyt aivan mieletöntä väittää, että homous on sellaista, josta kuka vain voi uskon avulla "parantua". Tässä on ohitettu kokonaan se biologinen tosiasia, että myös eläimillä on todettu homoseksuaalista kanssakäymistä. Jotkut ihmiset/eläimet vain syntyvät sellaisiksi ja se on heille luonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä menen. Minusta homous on kyllä outoa, ja onneksi tollasia ei ystävissä ole ainuttakaan.
Ok, no ruotsala saa fudut ja homot tulee juhlimaan. Toivon, että saat kamun homosta, niin ei sitten ole niin outoa.
Itse olen käynyt jazzeilla 20 v ja koen häpeänä tapahtumalle, että R on rooliin valittu. Täysi emämunaus ja vetää paikalle pelkkiä juntteja. Kirkon pihassa on riittävästi hihhuleita jazzeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
entodellakaan kirjoitti:
Minä alan boikotoida homoja koska alkaa tulla mitta täyteen tästä jatkubasta kitinästä ja ininästä.
Jossain oli jo pahoitettu mieli kun bussiliput eivät ole sukupuolineutraaleja ja nekin pitäisi nyt muuttaa. ( ei ole kyllä koskaan tullut mieleenkään että nekin jotenkin liittyy sukupuoleen tai seksuaalisuuteen. Voi hevetti sentään )Tämä menee aivan yli ja minä ainakin olen enemmän ärsyyntynyt kaikkeen homoliikehdintään kuin koskaan.
Homot eläkööt elämäänsä mutta antakoot helkkari soikoon muidenkin elää ja pitää mielipiteensä.
Jos ne eivät arvon ulisija liity. Miksi esm. Turun seudun Fölin henkilökohtaisessa matkakortissa (bussi) täytyy olla merkintä henkilön sukupuolesta. Kovin sillä näyttää olevan väliä jollekin taholle jos joku ei näytä siltä mitä esm kortissa lukee. Ei sinun kirjastokortissakaan varmaan ole merkintää sukupuolestasi. Minulla ei ainakaan ole ja hyvä näin. Voi hyvän tavan sentään. Minä olen ärsyyntynyt tuollaiseen ihmeen kohkaamiseen jota sinunkaltaiset harrastavat.
Karsii heti puolet lipun väärinkäyttäjistä pois, kun kuski näkee, että mies yrittää matkustaa naisen kortilla.
Taisi mennä pointti ohi mitä haettiin. Edelleenkään tähän ei ole kukaan pätevää syytä maininnut.
Miksi siinä matkalipussa/kortissa täytyy olla maininta henkilön sukupuolesta? Järkevintä on kun kaikilla on ja olisi sama lippu. Ainoa jako jossa on nyt jotain järkeä on lapset/aikuiset/varusmiehet/eläkeläiset/vamaiset yms. Se että näytätkö joltain sukupuolelta on aika outo ja typerä syy evätä oikeus ihmiseltä matkustamiseen.
Moniko asia on sellanen byrokratiassa, mihin ei mitään pätevää syytä ole, mietippä sitä. Voit yllättyä.
Monikin asia on sellainen. Mitä oikein haet? Byrokratiaan myös kuuluu että ihmiset saavat olla "enemmistön tai vähemmistön" mielipidettä vastaan. Ihmettelen siksi että miksi jotkut kokevat kauheana uhkana sen jos lipuista/matkustuskorteista poistettaisiin sukupuoli ja jotkut sitä vaativat. Aikuisten oikeasti siitä ei ole sinänsä kenellekkään todellisuudessa mitään hyötyä tietää että onko matkustusoikeuden ostanut mies tai nainen.
Minulle on sama vaikka poistettaisiin, eikä haitytaisi vaikka sukupuoli mainitaisiin, molemmat käy minulle.
En ymmärrä miten tämä bussilippu liittyy tähän keissiin.
Enkä ymmärrä miksi tästä jutusta on loukkaannuttu. Kyllähän maailmaan mielipiteitä mahtuu, enkä saa mitenkään väännettyä homovihaksi jonkun uskovaisen menneisyyttä.
Sitähän se uskovaisuus on, siellä ei ole homoseksuaalisuutta, piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkittävää tässä on mielestäni ainoastaan se, ettei henkilö ole antanut lausuntoja Porijazzin toimarina vaan täysin eri yhteydessä ns.aiemmassa elämässään. On tehty taas kärpäsestä härkänen.
Aika hölmö olet ellet tajua pori jazz -brändin kannattavan tiettyä arvomaailmaa. Siiheen ei sovi oikein tämän tyylinen julkisuus.
No enpä ole tiennyt, että Pori Jazz on homofestari. Kaikkea sitä oppii. Ilmeisesti kenelläkään jonkinlaiseen julkiseen virkaan aikovalla ei saisi nuoruudessaan olla mitään ideologiaa tai mielipiteitä, niistä kun saattaa aikuisena menettää työpaikkansa. Tekopyhää jeesustelua koko kohu! Mielestäni on paljon vakavampaa, että esim. Ruotsalaa arvostellut kansanedustaja Modig on jäänyt kiinni törkeästä rattijuoppoudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
menköötitseensä kirjoitti:
No minustakin tää alkaa mennä yli. Eikö homojenkin jossain kohtaa pitäisi antaa tilaa myös niille jotka kenties muuttuvat elämässään. Tosiasia kuitenkin on että varsinkin nykyään on niitä "homoja ja etenkin lesboja" jotka tietyn kokeilujakson jälkeen vaihtavat takaisin heteroiksi.
Mikä oikeus heitä on kivittää jos ei homojakaan.
Eihän tässä nyt ole siitä kyse ollenkaan. Jokainen voi tietenkin rakastua minkä tahansa sukupuoliseen ihmiseen ja se on totta kai ok. Tämä h*hhuli taas uskoo eheytyshoitoihin, jossa "poppamiehet" yrittää ajaa pahaa homoutta ihmisestä pois ja näin eheyttää hänet. Se on täyttä huuhaata ja voi hyvinkin vaurioittaa ihmisen psyykettä, jos hän yhteisönsä paineessa yrittää kieltää omaa minuuttaan.
Lisäksi tämä h*hhuli vertasi homoja huumeiden käyttäjiin. Oli sitä mieltä, että kun hänen pari kaveriaan on onnistunut irtautumaan huumeiden käytöstä, niin homoudestakin voi eheytyä. Miten noin sekaisin voi ihminen olla?
Miten yhdestä lauseesta voidaan repiä noin paljon draamaa? Kaipaan 80-luvulle tai edes 2000-luvun alkuun, kun ihmisillä oli vielä suhteellisuudentajua. Onko enää mitään, mistä ei (puolesta)loukkaannuta kollektiivisesti?
Elä muuta virka. Eikö olekin älytöntä, kun jotkut loukkaantuivat siitä, että homot saisivat oikeuden mennä naimisiin, saatika siitä, jos homot saisivat oikeuden kirkkohäihin? Vaikka siis ne homojen häät ei vaikuta mitenkään heidän elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
entodellakaan kirjoitti:
Moniko asia on sellanen byrokratiassa, mihin ei mitään pätevää syytä ole, mietippä sitä. Voit yllättyä.
Monikin asia on sellainen. Mitä oikein haet? Byrokratiaan myös kuuluu että ihmiset saavat olla "enemmistön tai vähemmistön" mielipidettä vastaan. Ihmettelen siksi että miksi jotkut kokevat kauheana uhkana sen jos lipuista/matkustuskorteista poistettaisiin sukupuoli ja jotkut sitä vaativat. Aikuisten oikeasti siitä ei ole sinänsä kenellekkään todellisuudessa mitään hyötyä tietää että onko matkustusoikeuden ostanut mies tai nainen.
Minulle on sama vaikka poistettaisiin, eikä haitytaisi vaikka sukupuoli mainitaisiin, molemmat käy minulle.
En ymmärrä miten tämä bussilippu liittyy tähän keissiin.
Enkä ymmärrä miksi tästä jutusta on loukkaannuttu. Kyllähän maailmaan mielipiteitä mahtuu, enkä saa mitenkään väännettyä homovihaksi jonkun uskovaisen menneisyyttä.
Sitähän se uskovaisuus on, siellä ei ole homoseksuaalisuutta, piste.
Vesa ei tajuu. Siis herne nenässä, koska Ruotsala on pilaamassa tuloksen jo ennen juhlan alkua. Sitä ei poista se, että sinua ei henkkoht kiinnosta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merkittävää tässä on mielestäni ainoastaan se, ettei henkilö ole antanut lausuntoja Porijazzin toimarina vaan täysin eri yhteydessä ns.aiemmassa elämässään. On tehty taas kärpäsestä härkänen.
Aika hölmö olet ellet tajua pori jazz -brändin kannattavan tiettyä arvomaailmaa. Siiheen ei sovi oikein tämän tyylinen julkisuus.
No enpä ole tiennyt, että Pori Jazz on homofestari. Kaikkea sitä oppii. Ilmeisesti kenelläkään jonkinlaiseen julkiseen virkaan aikovalla ei saisi nuoruudessaan olla mitään ideologiaa tai mielipiteitä, niistä kun saattaa aikuisena menettää työpaikkansa. Tekopyhää jeesustelua koko kohu! Mielestäni on paljon vakavampaa, että esim. Ruotsalaa arvostellut kansanedustaja Modig on jäänyt kiinni törkeästä rattijuoppoudesta.
Ei homo vaan ihan moderni festari jonne kaikki ovat tervetulleita. Se heijastelee modernia yhteiskuntaa ja arvoja, jotka koulutetulla väestöllä on. Jazzit kun ovat modernien ja sivistyneiden ihmisten juhlat, johan niillä/meillä on lompakot kunnossa.
Jos haluaa bailata junttien kanssa, voi mennä vaikka aitoon kirkastusjuhlille tai muualle, missä ei rasismia kavahdeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
entodellakaan kirjoitti:
Sekoitatko nyt kenties byrokratian ja demokratian? Ihan henkilökorteissa ja passeissakin on mainittu ihmisen sukupuoli. Eikö se ole mielestäsi asiatonta syrjintää? Tai ylipäänsä se, että sukupuoli on pakollinen. Bussikortissa on nimenomaan haluttu karsia väärinkäytöksiä, tämä on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaa antaa Ruotsalalle potkut ennen kuin ensimmäinen ulkomainen homoseksuaali supertähti peruu tulonsa Porin jazzeihin. Näin voi nimittäin käydä.
Onhan se nyt aivan mieletöntä väittää, että homous on sellaista, josta kuka vain voi uskon avulla "parantua". Tässä on ohitettu kokonaan se biologinen tosiasia, että myös eläimillä on todettu homoseksuaalista kanssakäymistä. Jotkut ihmiset/eläimet vain syntyvät sellaisiksi ja se on heille luonnollista.
Eihän se missään niin sanonut, taas paisutellaan asiaa.
Tällä menolla jazzeja ei kestä enää kukaan kun alkaa pridemarssit vyöryä katuja ja vihaset lgbt-urpot heiluttelevat lippujaan mankinit päällä.
Lopettakaa nyt se helvetin hössötys jo.
On sanonut. Tervetuloa keskusteluihin Aki. Mahtaa olla rankkaa tajuta, että onkin itse se yhteiskunnan paheksuttu friikki.
Ei toi ole semmonen syy, minkä takia pitäisi boikotoida tapahtumaa.
En mene kuitenkaan, mutta ei tällä kohulla ole siihen vaikutusta.
"Satakunnan Kansa kysyi Ruotsalalta, uskooko hän että kristinuskon avulla homoseksuaali voi muuttua heteroseksuaaliksi.
– Minulla on muutamia ystäviä, joilla on vahva huumetausta. Heille on sitten ollut tällainen vahva uskoontulon kokemus. Heidän elämänsä on saanut ison käännöksen. Olen seurannut heidän elämäänsä ja huomannut tällaisen positiivisen vaikutuksen. En minä voi sitä kyseenalaistaa, jos ihminen näin kokee, Ruotsala sanoi lehdelle.
Ruotsala myönsi huumeiden käytön olevan eri asia kuin homoseksuaalisuus, mutta rinnastavansa elämänmuutokseen.
– Jos ihminen itse näin kertoo, niin ihminen pystyy itse määrittelemään identiteettinsä. En minä voi sitä kyseenalaistaa. Mielipiteenvapaus on tärkeää niille, jotka kokevat olevansa homoseksuaaleja sekä heille, jotka kokevat muuttuneensa siitä.
Ruotsala myös sanoi, että hänen mielestään homoja ei ole olemassa, on vain homoutta.
Ruotsalaa haastatteli myöhemmin myös Yle, jolle Ruotsala kiisti rinnastaneensa homouden huumeriippuvuuteen.
– En missään tapauksessa ole sitä mieltä. Viittasin siihen, että jos jollain on sellainen kokemus, jota pitää eheytymisenä, niin en voi sitä kyseenalaistaa. Tämä on toimittajan väärinkäsitys."
En tajua usean lukemisen jälkeenkään, mikä tässä haastattelussa on kaiken kohkaamisen arvoista. Jazzista en välitä, enkä Porissa käy.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te homoihin kohdistatte vihaanne? Pori Jazzin Aki Ruotsalaiiin ja muihin ääri-kristittyihin teidän kannattaisi se angstinne kohdistaa. Juuri se teidän sairas kristinusko nostaa homot tapetille. Tehän heistä kohkaatte enemmän kuin homot itse. Antaisitte vaan asian olla niin kuin itse sanotte.
Luuletko tosiaan, että tämä Ruotsala on itse soittanut toimittajalle ja sanonut, että tee hei juttu 2011 vuodelta olleen jutun perusteella mun oletetuista homokannanotoista? Eiköhän ne ole nämä toimittajat, jotka haistavat kohun ja tekevät tarkoitushakuisia kysymyksiä ja sen perusteella juttuja.
Pori Jazz on ollut meille jokavuotinen perinne mutta tästä lähtien jätämme menemättä mieheni ja ystäväpariskuntien kanssa.
Kukahan nyt kohkaa, jos on liian vaikea vetää raksi ruutuun.