Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette meidän häämenusta?

Vierailija
31.05.2018 |

Juhlat ovat talvella. Tämä on vasta jotain alkuluonnostelmaa. Yksi kasvissyöjä on, ei siis vegaani. Muuten kaikilla on normaali ruokavalio.

Alkuruoka:
Lämminsavulohta
Fetasalaattia, oliivit ja fetajuusto erikseen joten käy myös perussalaattina
Kana-caesar salaattia
Tomaatti-mozzarellasalaatti

Lämmin ruoka:
Paistettua porsaanfileetä
Lihapullia
Kermaista pippurikastiketta
Uunijuureksia
Kermaperunat

Jälkiruoka:
Minttusuklaahyydykekakku
Lusikkaleivät
Jotain muuta?

Kommentit (270)

Vierailija
101/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possu kuulostaa kyllä kamalalta...

Vierailija
102/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei isonvihan aikaisen, Someron kirkkoherran, Jacob Ritzin muistoaterian tyyppinen menu? Ainakin maksakokkerekeitto ja marjapuuro jälkkäri maistuisi minulle. 

Ainakin olisi saman teeman ja aikakauden mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä voileipäkakku?

Vierailija
104/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinulla on ihanan positiivinen asenne viesteissäsi. Kaikkea hyvää hääjärjestelyihisi!

Menu on mainio, vähän vanhanaikaikainen (hyvällä tavalla) ja aito. Älä vaihda possua nautaan, sitkeä kuivahko nauta on pitopöydän kauhistus.. Lihapullat on jo lapsia varten huippujuttu, ja kiva, että niitä saa muutkin.

Itse vaihtaisin lämminsavulohen kylmäsavuloheksi (tai ottaisin lisäksi).

Vierailija
105/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa hyvältä. paitsi lusikkaleivät ovat kamalia ja kermaperunatkin vähä meh. Mutta olisin silti iloinen jos saisin syödä noita ruokia :)

Vierailija
106/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut pitopalveluissa ja ravintoloissa yli 20 vuotta.

Tuo teidän hääruokamenu on mennyttä aikaa.

Ihan totta, possun filee ja lihapullat, kreikkalainen salaatti ym.

Kuulostaa vitsiltä.

Laita parempi tarjoilu näytille!

Mitä suosittelet? Me päädyttiin Välimeren buffeeseen plus suomalaiseen ruokaan omissa häissä mutta mikä on hottia 2018 kesä/talvi?

Vierailija
107/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahnanpääkeitto.

o

Nauristuuvinki.

o

Grillatut purjot. 

o

Talkkuna ja tirripaisti.

o

Keitetty ohra lisäke 

o

Tomaatit uunissa.

Vierailija
108/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa tomaatit uunissa on aika hyvä ehdotus, edullista ja hyvää. Muutoin sanoisin teille "tää on nin nähty ja nyt puhaltaa uudet tuulet ja laittakaa kalaa"-vinkujille, että jokainen juhla, joissa olen ollut työn tai vapaa-ajan puitteissa, on osoittanut, että vanhat klassikot vaan maistuvat parhaiten. Saa olla sipehdittyä haukihienoutta, niin lautaselleen kuivuu ja pilaantuu. Ihmiset mättävät lihapullia, kermakastiketta, muusia ja vihreää salaattia.

Kala jakaa ihmisiä huomattavasti enemmän kuin possu. Kalalle ensinnäkin useampi on allerginen ja toisekseen, on aika kevyttä. Eli siis koko päivän ja illan nälkään. Jos ette siis kotioloissa hanno laittaa tai muuten saa kalaa, älkää pilatko sillä koko juhlaväen ruokia.

Vierailija
109/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok menu, varsinkin alkuruoat ovat mieleeni. En syö porsaanlihaa, joten pääruoka pn pettymys. Lihapullat ovat vähän sellainen lasten ruoka mielestäni, ei juhlaruoka aikuisille. Hyydykekakusta en tiedä kun ole maistanut.... Mutta en siis jäisi nälaiseksi, enkä kaipaisi edes mitään pääruokaa vaikka tuossa ei ole itselleni sopivaa.

Vierailija
110/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin kaiken suurella ruokahalulla. Pääruoka tuntuu kaipaavan ehkä jotain kevyttä tai raikasta oheen, mutta mitä se olisi, en osaa sanoa. Olisin hyvin tyytyväinen vieras tälläkin menulla.

Vierailija
111/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis syö punaista lihaa. Kala ja kana eivät ole punaisia (lohta lukuunottamatta). Ja tuo ap:n mainitsema kasvisgratiini on meillä arkiruokaa. Juhlavaksi en sitä sanoisi.

Pakko kysyä että millä logiikalla ei punaista lihaa mutta kanaa kyllä. Broileria epäeettisempää lihankasvatusta saa hakea.

Vierailija
112/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulta jäisi lahja antamatta koska en suostuisi syömään moista

Vierailija
113/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on kermaista pääruokaa ja suklaista jälkkärikakkua, suosittelisin toiseksi jälkkäriksi jotain kevyttä ja raikasta. Esimerkiksi sorbetti tai jäätelö marjoilla, jos on mahdollisuus pitää se kylmänä. Myös raikas juustokakku (mango, sitruuna, appelsiini, passion, kirpeä vadelma, lime) toimisi varmasti.

Vierailija
114/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että ei mikään makuelämys mutta erittäin turvallinen ja simppeliin makuun sopiva. Porsas on vähän niin ja näin, yleensä nauta/kala juhlavampi. Samoin lihapullat eivät mielestäni kuulu juhlapöytään :) Kakkuun olisin pettynyt, ainut asia menussa, mikä ei ole kovin tavanomainen, mutta en ole varma, vetoaako tämänkaltainen kakku moneen makuun.

Niin ja kasvissyöjältä puuttuu pääruoka.

Kuten aiemminkin on todettu ovat pienet, itsetehdyt lihapullat niitä, jotka ensimmäisenä pitopöydästä loppuvat. Kyllä ne juhliin kuuluvat, tehdään niistä joskus cocktailpalojakin. Porsaanfilettä tarjotaan usein juhlissa uimassa jossain kermakastikkeessa eli on joidenkin mielestä juhlaruoka. En vain pidä porsaasta, siksi tämä kommentti. Mutta aloittaja sanoi senkin, että porsas on edullisempi. 

Ruokamieltymykset ovat kovin erilaisia ja te teette teidän näköisenne juhlapöydän ja häät. Minä olen aina harrastanut ruoanlaittoa ja ollut kasvissyöjä/osin sekasyöjä, joten menuni olisi aivan eri näköinen. Onnea Teille! Ei meiltä palstalaisilta mielipiteet lopu :).

Vierailija
115/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut pitopalveluissa ja ravintoloissa yli 20 vuotta.

Tuo teidän hääruokamenu on mennyttä aikaa.

Ihan totta, possun filee ja lihapullat, kreikkalainen salaatti ym.

Kuulostaa vitsiltä.

Tältä uuden ajan kokilta ei löytynyt tarpeeksi munia ehdottaa uuden ajan menuta.. jänisti.

Vierailija
116/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöjälle joku oma jälkiruoka, sillä noissa hyydykekakuissa on aina liivatetta,

Mistä lähtien tavalliselle kasvissyöjälle on liivate ollut ongelma? Vegaanit eivät liivatetta voi/halua syödä, mutta käsittääkseni kasvissyöjä voi, vaikka se eläinperäistä onkin, koska kasvissyöjiäkin on ns. eri alalajeja.

Ap:n kannattaa nyt ottaa selville, että onko vegaani vai kasvissyöjä (minkä tason) ja kuinka vannoutunut aatteelleen on.

Aika monetkin ihan tavalliset lakto-ovokasvissyöjät eivät syö liivatetta, sehän on käytännössä lihaa.

Samaa mieltä tästä, en tunne yhtään kasvissyöjää joka suostuisi syömään liivatetta.

Noh, mä taas tunnen montakin kasvissyöjää, jotka eivät välttele liivatetta. Siksi kirjoitin tuon tokan kommentin.

Suosittelen kuitenkin ap:ta kysymään kyseiseltä kasvissyöjältä, että mitä mieltä hän on.

Vierailija
117/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaa ja kermaa, ei

Lihapullat ja porsasta, ei ei, toisen tilalle kala

Sushikin kiva lisänä

Vierailija
118/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskä maksaa.

Vierailija
119/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa aika arkiselta kotiruualta. Tällaista on nykyisin häissä tapana tarjoilla?

Tinkisin ennemmin vieraiden määrästä kuin ruuasta. Minusta näin arvokkaissa juhlissa pitäisi olla todella hyvät sapuskat. Ylipäätään jotain vähän fiinimpää ja juhlavampaa. Katsokaa ideoita vaikka pitopalveluiden valmiista menuista. Tämä menu on ihan maakuntasarjaa.

Vierailija
120/270 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä menu. Aiemmin joku kysyi liivatteesta: Olen itse lacto-ovo-vege ( en syö lihaa/ kalaa, mutta maito ja munat ok), ja eettisistä syistä. EN syö liivatekakkuja- ja jälkiruokia, ne on tehty teuraasta.

Ihmetyttää ihmisten tietotaso, oikeasti.

Sinulle, ap, ihania häitä ja elinikäistä rakkautta ❤️!