Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariskunnat, mistä puhutte?

Vierailija
30.05.2018 |

Me olemme lapseton pariskunta. Kummallakaan ei juuri ole ystäviä. Välillä tuntuu ettei elämässä tapahdu mitään mistä puhua. Käymme töissä, hoidamme arkisia asioita. Mistä puhua? Emme harrastakkaan mitään.

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoista

Vierailija
82/110 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä pariskunnat, jotka juttelevat paljon, tuoreissa suhteissa? Ja pidempään aviossa olevat eivät puhu? Vai vaikuttaako puhumattomuuteen suhteen pituus, vaikuttaako persoonallisuus, vai stressi töissä vai mikä? Nimimerkillä: yksi suhde kaatui puhumattomuuteen, uudessa suhteessa juttelemme paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No politiikkaa tietysti! Kotihommista, viime öisistä unista, säästä, ruuasta, harrastuksista, ulkomaanmatkoista, lapsista ja lastenlapsista, yms....

Vierailija
84/110 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nämä pariskunnat, jotka juttelevat paljon, tuoreissa suhteissa? Ja pidempään aviossa olevat eivät puhu? Vai vaikuttaako puhumattomuuteen suhteen pituus, vaikuttaako persoonallisuus, vai stressi töissä vai mikä? Nimimerkillä: yksi suhde kaatui puhumattomuuteen, uudessa suhteessa juttelemme paljon.

15 vuotta yhdessä ja juttua riittää edelleen.

Vierailija
85/110 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan kun puhutaan..kohta 15 vuotta yhdessä ja onhan sitä puhuttu joten jutut alkaa olla vähän vähissä. Miestä ei juuri kiinnosta mun pölinät ja mies puhuu lähinnä työstään, tv-sarjoista, elokuvista, konsolipeleistä ja UFCstä. Itse puhun luonnosta, linnuista, avaruudesta, Marsista, tekoälystä ja roboteista jne. Joo, ei jutut aina kohtaa ei, mutta kyllä tässä sinnitellään. On päiviä ettei juuri puhuta kuin pari lausetta. Ollaan kuitenkin parhaat kaverit ja huumorintajukin yhdistää. Mitään ei tehdä yhdessä kuitenkaan.

Vierailija
86/110 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pohdimme uskottomuutta monipuolisesti kulmia vaihdellen ja pitkään. Netistä haimme lisätietoa. Hyvä keskustelu olikin. Kannattaa muidenkin pohtia asiaa etukäteen jos yllätys sitten tapahtuu.

Vierailija
87/110 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, ettei meilläkään ole oikein mitään puhuttavaa. Mies ei puhu mistään ja "ampuu alas" kaikki keskustelunaloitukseni. Olen entinen taksikuski ja ylläpidän keskustelua vaikka seinän kanssa mutta sosiaalisena ihmisenä tämä on aika turhauttavaa. Mies on masentunut ja ahdistunut ja ilmeisesti kantaa minulle kaunaa ties mistä, mutta tilanne ei tunnu vain jumittavan eikä mies tee sille mitään. Viikonloppuna totesin, että tilanne on sama miesten kavereiden ja perheen seurassa, ei puhu heillekään juuri mitään. Itse yritän pitää jutustelun kevyenä ja heittää läppää, mutta kaikki tyrehtyy ennen pitkää. Koko ajan pitää olla jotain tekemistä tai ainakin leffa pyörimässä, muuten tulee kiusallisen hiljaista. Ainoat keskustelut, joihin mies osallistuu intohimoisesti on väittelyt parisuhteesta ja esim. eksistä. Niitä yritän luonnollisesti välttää.

En tiedä, kauanko jaksan tätä. 

Vierailija
88/110 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joilla pitkän parisuhteen myötä keskusteluyhteys tyrehtynyt, oliko teillä seurustelun alkuaikoina paljon hyviä keskusteluja? Oletteko luonnostaan puheliaita/puhumattomia, tai jompi kumpi teistä?

Vierailija
89/110 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan kaikesta maan ja taivaan välillä!

Tänään esimerkiksi puhuttu: meikkaamisesta ja kauneudenhoidon vaativuudesta, kulttuurieroista meidän perheiden välillä, auton asennus jutuista, kesälomatoiveista, illallistoiveista, myös tunteista :) Kaikkea mahdollista höpötetään, aiheet muuttuu tilanteen mukaan.

3 lasta, 6 vuotta yhdessä, avioliitossa

Vierailija
90/110 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei puhuta. Minä en ole koskaan tottunut puhumaan ääneen mietteitäni. Kasvoin ainoana lapsena, eivätkä vanhempanikaan keskustelleet kanssani, joten olen tottunut pohtimaan asioita ja tekemään päätökset omista asioistani itse. Onneksi on löytynyt sellainen puoliso, jonka kanssa voi olla yhdessä hiljaa. Olen kyllä miettinyt, että me olemme todella hiljaisia. Lasten kanssa pyrin keskustelemaan, koska haluan heidän tuntevan että olen kiinnostunut heidän asioistaan. Ja työtä teen asiakaspalveluammatissa.

Tosi hyvin ajateltu! Lapset oppivat vaikka mitä kuunnellen vanhempiaan ja myös heidän välisiään keskusteluja :)

-kiitos äiti ja isä

Vierailija
91/110 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ostetaan kaupasta tänään. Mitä viinoja tilataan netistä. Siinäpä oikeastaan ne ovatkin.

Vierailija
92/110 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me pulistaan tosi paljon ja ollaan oltu pian 40 vee aviossa. Lapsiakin 10, lastenlapsia 14.

Vierailija
93/110 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varallisuuden kartuttamisesta.

Vierailija
94/110 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte tutustua kielenhuoltoon.

Vierailija
95/110 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnasta, historiasta, tieteestä, politiikasta, kulttuurista, henkilökohtaisista asioista, lapsista, harrastuksista (meillä on yhteinenkin harrastus), töistä (meillä on yhteinen työ).

Vttu oon kateellinen. Meillä ei puhuta mistään muusta kuin energiansäästöstä. T. Energiatalouden Dipl-insinöörin tyttöystävä

Vierailija
96/110 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Energiatekniikan* 👆

Vierailija
97/110 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta mahdollisesta. Havainnoista, esimerkiksi omaan henkiseen kasvuun ja elämänvaiheeseen liittyen. Uskonnoista, yhteiskunnasta, maailmankaikkeudesta, elokuvista, kirjallisuudesta, tieteellisistä tutkimustuloksista, musiikista, terveydestä... usein juuri liittyen siihen, mitä toinen on juuri lukenut tai jon on vaikka katsonut jonkun dokkarin. Haaveista, tavoitteista, toiveista, siitä mikä miltäkin tuntuu sillä hetkellä. Asioista, joissa haluanme kehittyä tai oppia uutta. Meillä on tapana yleensäkin jakaa oman mielen päällä olevat asiat. Näin pysytään samalla sivulla.

Totta kai aivan arkisista asioita.

Ajankäytöstä, yleensäkin elämänhallinnan parantamisesta, ihmissuhteista ja niistä opituista asioista, salitreenistä, töistä, ruuasta ja ravitsemuksesta, kodin asioista...

Vierailija
98/110 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä ei oikeen mistään. Mulla todettiin masennus. Nyt apua olen hakenut. Vai olle en viitsi kertoa mitään,ei hän tunnu olevan kiinnostunutkaan. En halua mitään erikoiskohtelua vaikka masentunut olenkin. Arki menee hampaita purren. Lääkitystä odottelen. Kaipa tämä alkaa taas maistua ja jutellaankin.

Jos ei ole kiinnostunut ja ei ole mitään puhuttavaakaan, niin miksi jatkaa yhdessä? Jossain voi olla prinssi odottamassa ja jos ei, niin ehkä parempi yksin. Ehkä masentaiskin vähemmän. Tsemppiä elämään!

Vierailija
99/110 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta muusta paitsi työasioista. Olemme tehneet yhteisen päätöksen että työt jäävät töihin ja vapaa-ajalla tehdään muuta.

Minulla ja miehellä on molemmilla valtavasta kiinnostuksen kohteita jotka eroavat toisistaan aika tavalla. Mielestäni on kuitenkin tosi kiinnostavaa kuulla kun mies selittää omista harrastuksistaan tai lukemistaan kirjoista, artikkeleista, käydyistä keskusteluista, ideoista jne. Mieheni on kaiken lisäksi vielä tosi hyvä puhuja ja kuuntelisin mielelläni hänen selostusta varmaan aiheesta kuin aiheesta. Vastavuoroisesti miestä kiinnostaa minun harrastukseni ja intohimoni, jotka tällä hetkellä ovat kasvatusaiheinen kirjallisuus, monikielisyys, start up-yritykset ja yrittäjyys.

Meillä on molemmilla tapana innostua aina milloin mistäkin ja siihen asiaan uppoudutaan 100% kunnes löytyy jotain muuta tilalle.

En pysty mitenkään kuvittelemaan tilannetta että oman kumppanin kanssa ei löytyisi puhuttavaa!

Vierailija
100/110 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli puhetta että miksi Tiina Keskimäki (ei siis Wiik) ei pääse todistajansuojeluohjlemaan, vaikka ihan selekeesti tarvetta olis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän