Äitiní syyllistää minua siitä, etten halua pitää häneen yhteyttä
En silti aio pitää. Mutta niin kauan kun hän syyllisti, en voinut lopettaa pitämästä, koska hän halusi. En tiennyt, mitä itse haluan. Tai tiesin, mutta mulla ei ollut oikeutta toimia niin. Nyt mä en enää ajattele, vaikka äiti syyllistäisi siksi, että hänellä on paha olla. Olkoot.
Hän syyllistää lähinnä jotenkin hylkäämisellään. Ei halua tulla hylkäömäkseni. Ihmeellistä, kun itse on aina viis veisannut mun tunteistani. Ilmeisesti kuvittelee, että mäkin haluan välit häneen velvollisuudesta.
Erittäin loukkaava oletus. En todellakaan halua. Vain sydämestä. Ja se sanoo ei.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan totta mitä tuo yksi kirjoittaa että kaikki mitä tässä ketjussa tapahtuu tapahtuu ap sinun omassa päässä. Se oli yksin minun oman paranemisen suurimpia oivalluksia. Ihmisten väliset rajat. On luultavasti todella vaikea selittää tätä niin että sitä voisi ymmärtää kukaan jolta rajat on puuttuneet. Ja on helpottava ajatus tietää että minun ja vanhempien välillä on raja. He ovat vastuussa omasta käytöksestään ja minä olen vastuussa omastan, ja siinä välissä on raja.
Niin, mä haenkin kärsimystä äidilleni, oma paranemiseni on siitä erillinen prosessi. Mä haluan, että äiti saa tuntea sitä, mitä se minulle teki, omissa nahoissaan.
apOlet malliesimerkki rajattomasta ihmisestä. Selität koko ajan asioita niin kuin ottaisit niitä suoraan äitisi päästä, koska et tajua että sinä ja äitisi olette molemmat omissa laivoissanne, ei samassa laivassa.
Miten niin? Tuntemukset omissa nahoissani haluan antaa äidille, mitä rajatonta siinä on? Aivan normaalia loukatun kokemusta.
apOtetaan uudestaan koska puhut ihan aidanseipäistä. Selität näissä ketjuissa niinkuin sinulla olisi suora pääsy äitisi ajatuksiin, ja suollat tänne meille "äitisi ajttelua" taukoamatta ilman pienintäkään epäilystä siitä että ehkä tämä on vain omaa tulkintaani, vaikka sokea iitakin näkee että tuo on kaikki omaa tulkintaasi ja omassa päässäsi. = totaalinen rajojen puuttuminen.
Miten näet, että se on tulkintaani?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan totta mitä tuo yksi kirjoittaa että kaikki mitä tässä ketjussa tapahtuu tapahtuu ap sinun omassa päässä. Se oli yksin minun oman paranemisen suurimpia oivalluksia. Ihmisten väliset rajat. On luultavasti todella vaikea selittää tätä niin että sitä voisi ymmärtää kukaan jolta rajat on puuttuneet. Ja on helpottava ajatus tietää että minun ja vanhempien välillä on raja. He ovat vastuussa omasta käytöksestään ja minä olen vastuussa omastan, ja siinä välissä on raja.
Niin, mä haenkin kärsimystä äidilleni, oma paranemiseni on siitä erillinen prosessi. Mä haluan, että äiti saa tuntea sitä, mitä se minulle teki, omissa nahoissaan.
apOlet malliesimerkki rajattomasta ihmisestä. Selität koko ajan asioita niin kuin ottaisit niitä suoraan äitisi päästä, koska et tajua että sinä ja äitisi olette molemmat omissa laivoissanne, ei samassa laivassa.
Miten niin? Tuntemukset omissa nahoissani haluan antaa äidille, mitä rajatonta siinä on? Aivan normaalia loukatun kokemusta.
apOtetaan uudestaan koska puhut ihan aidanseipäistä. Selität näissä ketjuissa niinkuin sinulla olisi suora pääsy äitisi ajatuksiin, ja suollat tänne meille "äitisi ajttelua" taukoamatta ilman pienintäkään epäilystä siitä että ehkä tämä on vain omaa tulkintaani, vaikka sokea iitakin näkee että tuo on kaikki omaa tulkintaasi ja omassa päässäsi. = totaalinen rajojen puuttuminen.
Miten näet sen, että se on tulkintaani? Siihen ei riitä se, että en olisi todistanut, että se ei ole. Ei äitini välttämättä itsekään tajua, ettei välitä tunteistani, mutta niin se on.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kaikesta näkee että se on omaa tulkintaasi. Tuossa yllä et ole edes puhunut äitisi kanssa vaan joku ihan muu on, ja silti äitisi päässä tapahtuvien ajatusten kanavoinnin Tonava virtaa vauvapalstalle, suoraan tuoreena äitisi päästä (=lue rajattomasta ajattelustasi).
Oikeesti, eikö joku nettipoliisi voisi selvittää kuka "vähän diudiu" tämänkin ketjun takana on ja ohjata oikeiden hoitotahojen luo?! :D
Minun narsistiäitini puhuu kuten kkä. Tivaa toiselta kommenttia kysymyksillä miksi ja miten näet, sen jälkeen jankuttaa vain itsestään. Ei näe itseensä pidemmälle, ei itseään ulkopuolelta, eikä näe muita. On vain rajaton hän-hän, joka ei näe tyhmyyttään itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tää todentuu sitten kun isäni perintö jaetaan. Äitini ehkä toivoo saavansa apua silloin minulta. Taloudellista. Ja jos ei, niin on moraali korkealla, koska ei tule sitä saamaan, niin ei sitten pety!
ap
Ei hän toivo mitään
Tämäkin on omaa kuvitelmaasi
Yleensä kun ihmiset haluaa keskustella jonkun käytöksestä siinä on kysyvä sävy, mihin tämä ihminen pyrkii käytöksellään ja miksi. Kivikissaäidin ei tarvitse kysyä, hän tietää. Eihän hänen ja äitinsä ajatusten välissä ole rajoja. Kivikissaäitu kyllä tietää mitä äiti ajattelee ja äiti tietää mitä kivikissaäiti ajattelee.
Eli sinulle ap ei kelpaa sovinto äitisi kanssa, eikä myöskään se, että katkaisisit kaikki yhteydet häneen. Haluat vain satuttaa äitiäsi, niinkö?
Aitisi on ehka narsisti, minulla on myos sellainen aitina, ja heihin ainoa keino mika tepsii, on valitettavasti etaisyys! Toiset ihmiset, omat lapset mukaanlukien, ovat heille pelkkia kayttoesineita tai ihaileva yleiso parhaassa tapauksessa. Pysy rauhallisena, pida sopivaksi katsomaasi etaisyytta haneen, alaka ikina lahde mukaan vaittelyihin ja provosointeihin - se on heidan tavoitteensa ja vain pahentaa asioita. Ala myoskaan vaivaudu kertomaan milta sinusta tuntuu, silla se ei narsistia kiinnosta ja kaantyy vain sinua vastaan jossain vaiheessa. Voimia toivottelen!
Vierailija kirjoitti:
Aitisi on ehka narsisti, minulla on myos sellainen aitina, ja heihin ainoa keino mika tepsii, on valitettavasti etaisyys! Toiset ihmiset, omat lapset mukaanlukien, ovat heille pelkkia kayttoesineita tai ihaileva yleiso parhaassa tapauksessa. Pysy rauhallisena, pida sopivaksi katsomaasi etaisyytta haneen, alaka ikina lahde mukaan vaittelyihin ja provosointeihin - se on heidan tavoitteensa ja vain pahentaa asioita. Ala myoskaan vaivaudu kertomaan milta sinusta tuntuu, silla se ei narsistia kiinnosta ja kaantyy vain sinua vastaan jossain vaiheessa. Voimia toivottelen!
Tarinan narsisti on ap.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on juuri oikea neuvo mutta ap ei pysty ottamaan sitä vielä vastaan. Koska ap ei ole koskaan irronnut äidistään vaan hän on jäänyt lapseksi ja riippuvaiseksi äidistään. Ensiksi pitäisi kyetä eriytymään äidistä ja ottamaan itse vastuu omasta elämästä. Ap:n yritykset parantua pyörivät tällä hetkellä sen ympärillä, kuinka hän saisi äitinsä käytöksen muuttumaan. Olisihan se varmasti kivaa, mutta hieman luulen että pian löytyisi joku muu jonka pitäisi saada ap:n paha olo pois muuttamalla itseään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarinan narsisti on ap.
Näin on. Voi toki olla kaksikin narsistia jolloin ongelma on siirretty seuraavalle sukupolvelle. Mutta äidin teot tuntuu aina olevan ihan tavallisia.
Miksi haluat satuttaa? Olen aina huomioinut tunteesi. Äitisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apKaikesta näkee että se on omaa tulkintaasi. Tuossa yllä et ole edes puhunut äitisi kanssa vaan joku ihan muu on, ja silti äitisi päässä tapahtuvien ajatusten kanavoinnin Tonava virtaa vauvapalstalle, suoraan tuoreena äitisi päästä (=lue rajattomasta ajattelustasi).
No mikä todiste SULLA on siitä, mitä äitini sanoi? Oletko sä puhunut äitini kanssa? Kuvitteletko sä, ettei mieheni ymmärrä, millä mielellä äitini soitti, ja raportoi sitä mulle niin kuin asia oli?
ap
Vierailija kirjoitti:
Eli sinulle ap ei kelpaa sovinto äitisi kanssa, eikä myöskään se, että katkaisisit kaikki yhteydet häneen. Haluat vain satuttaa äitiäsi, niinkö?
Sovinto kelpaa, jos se on sellainen, että äiti ymmärtää satuttaneensa minua ja myöntää ymmärtäneensä. Muutenhan sovintoa ei voi tapahtua, vaikka haluaisinkin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovinto kelpaa, jos se on sellainen, että äiti ymmärtää satuttaneensa minua ja myöntää ymmärtäneensä. Muutenhan sovintoa ei voi tapahtua, vaikka haluaisinkin.
ap
Ja siis tietenkin haluaisin. En olisi pitänyt tähän saakka yhteyttä eli ollut sovinnossa.
ap
Äitiriippuvainen narsisti sen kun jatkaa saman iänikuisen virren veisaamista. Koita nyt jo päästää irti äidistäsi ja ota pikkuhiljaa itse vastuu omasta elämästäsi, niin ehkä se alkaa ennen pitkää tuntua elämisen arvoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kun ihmiset haluaa keskustella jonkun käytöksestä siinä on kysyvä sävy, mihin tämä ihminen pyrkii käytöksellään ja miksi. Kivikissaäidin ei tarvitse kysyä, hän tietää. Eihän hänen ja äitinsä ajatusten välissä ole rajoja. Kivikissaäitu kyllä tietää mitä äiti ajattelee ja äiti tietää mitä kivikissaäiti ajattelee.
Kyllä mä olen kysynyt ja vastaus on, ettei hänessä ole mitään vikaa, ja hän haluaa vain kasvattaa minua. Esim. tähän äitienpäiväasiaan vastaus olisi takuulla se, että "on tapana muistaa äitiä äitienpäivänä, ja on se vaan niin kovin ikävää, ettet sinä sen verran voinut".
Ja ei kiinnosta pätkääkään, kun selitän MIKSI en. Eli viis veisaat tunteistani ja olet sillä loukannut minua. Ei kiinnosta. Mutta se, että mä hoitelen velvollisuuksiani, kiinnostaisi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Äitiriippuvainen narsisti sen kun jatkaa saman iänikuisen virren veisaamista. Koita nyt jo päästää irti äidistäsi ja ota pikkuhiljaa itse vastuu omasta elämästäsi, niin ehkä se alkaa ennen pitkää tuntua elämisen arvoiselta.
https://kaksplus.fi/threads/eraes-ihminen-selitti-olevansa-vastuussa-ju…
Luepa täältä vähän vastuun ottamisesta elämässä. On meinaan aivan eri asia, kuin syyllisyys ongelmaan.
ap
Tosin hän saattoi tarkoittaa sillä sitä, ettei ole minun takiani saanut säästettyä omaisuutta, eikä niin, etten ole antanut hänelle rahaa, kun olen saanut sitä. Yhtä kaikki, täyttä pskaa koko väite.
ap