Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS:" Timo Soini plokissaan Irlannin aborttiäänestyksestä: ”Kummaksi menee maailma, jos elämän puolustamista tarvitsee puolustella”"

Vierailija
27.05.2018 |

"Ulkoasianministeri Timo Soini (sin.) kertoo saaneensa kansalaispalautetta Suomesta liittyen Irlannin kansanäänestykseen."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000005697183.html

"– Ilmankin olisin tullut toimeen, hän kertoo."

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timolle voisin sanoa että kannattaakin sijoittaa niihin korkeampiin voimiin, kun omissa ei ole hirveästi kehuttavaa.

Vierailija
122/140 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin Irlannista kotiin ja seuraain siellä kovastikin tätä abortti-äänestystä ja keskustelua sen ympärillä.

Maa on pakottanut naisia käymään Englannissa tekemässä abortteja, painostanut naisia synnyttämään kuolleita ja vaikeasti vammaisia lapsia, uhannut naisia 14 vuoden vankeudella ja sakoilla lääkäreitä yms. Aivan kamalaa toimintaa sivistyneeltä valtiolta. Onneksi uusi laki meni läpi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soini puoltaa suoraselkäisesti kantaansa vaikka tietää kulkevansa suurta enemmistöä vastaan.

Arvostan.

Sitäpaitsi siellä kohdussa on ihmisen alku.

Monet on huolissaan liito-oravasta ja vaikkapa Itämeren silakasta ja erityisesti kodittomista kissoista, mutta pikkuruinen ihmisalku kaikkine geeneineen ei merkitse mitään.

Vierailija
124/140 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tulin Irlannista kotiin ja seuraain siellä kovastikin tätä abortti-äänestystä ja keskustelua sen ympärillä.

Maa on pakottanut naisia käymään Englannissa tekemässä abortteja, painostanut naisia synnyttämään kuolleita ja vaikeasti vammaisia lapsia, uhannut naisia 14 vuoden vankeudella ja sakoilla lääkäreitä yms. Aivan kamalaa toimintaa sivistyneeltä valtiolta. Onneksi uusi laki meni läpi!

Timoakin voisi kiinnostaa asian oikea laita, jos siis yhtään kiinnostaisi.

Vierailija
125/140 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hyvä mieli tuosta Irlannin lakimuutoksesta että Soinin märinätkin vaan naurattaa. Ihanaa kun uskonnon valta vähenee.

Vierailija
126/140 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soini puoltaa suoraselkäisesti kantaansa vaikka tietää kulkevansa suurta enemmistöä vastaan.

Arvostan.

Sitäpaitsi siellä kohdussa on ihmisen alku.

Monet on huolissaan liito-oravasta ja vaikkapa Itämeren silakasta ja erityisesti kodittomista kissoista, mutta pikkuruinen ihmisalku kaikkine geeneineen ei merkitse mitään.

Voi nyyh. Uhraat sitten elämäsi pariksi kymmeneksi vuodeksi siksi että joku nuorena pani sinut paksuksi ja katosi kuvioista. Sitähän nämä timosoinit tarkoittavat. 

Vierailija
127/140 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan onko raamatussa sanottu abortista mitään. En ole kovin paljon perillä kun olen tällainen tapauskovainen. Kannatan tietty oikeutta aborttiin.

Ei sanota mitään.

Sanotaanpas:

5. käsky

Entä nämä naiset jotka ovat Irlannissa kuolleet kun eivät saaneet tarvitsemaansa apua tuon aborttilain takia? Voidaanko sanoa että lääkärit, valtio ja kirkko tappoivat heidät?

Vierailija
128/140 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi vuotta sitten abortoin alkion (kyllä, se on ALKIO eikä sikiö tai vauva tms.). Käytimme kumppanini kanssa ehkäisyä, mutta kondomi hajosi. Olin tuolloin työtön, minulla ei ollut minkäänlaisia säästöjä, ja olimme vasta aloittaneet seurustelun. 

Myöhemmin minulla diagnosoitiin persoonallisuushäiriö. Mielialani saattavat muuttua hyvin aggressiivisesti, ilman mitään sen ihmeempiä varoituksia. Kärsin myös ajoittaisesta insomniasta, ja unettomina kausina olen usein hyvin äkkipikainen, kärsimätön ja joskus tunnen myös väkivaltaisia impulsseja, joita kuitenkin olen tähän mennessä pystynyt kontrolloimaan.

Nyt siis kysymys abortinvastustajille: olisiko mielestänne ollut oikein, että olisin pitänyt lapsen tilanteessa, jossa en olisi pystynyt edes takaamaan lapselle hyvää elämänlaatua? Olisiko ollut lapsen kannalta oikein, että mieleltään epävakaa yksilö olisi hänet väkisin maailmaan synnyttänyt, täysin epätoivottuna, ja tilanteeseen jossa lapsi olisi hyvinkin saattanut altistua väkivallalle? Kenen etu tämä olisi ollut? Lasu olisi varmasti kaapannut lapsen minulta jo alkutekijöissä, ja siinäpä sitten täysin viaton yksilö joutuisi pahimmassa tapauksessa laitoskierteeseen & sijaisperheisiin (osa niistäkin tietysti hyviä, mutta ei kaikki). Pyydän teitä nyt todella ajattelemaan asiaa tämän lapsen kannalta. Kuka olisi tässä tilanteessa voittanut? Elämä on olevinaan niin "pyhä" teille, mutta käytännössä se välittäminen loppuu silloin, kun vauva on putkahtanut ulos. Sitten ei olekaan enää väliä millään, mutta sen sijaan voidaan osoitella sormella, että katsokaa tuotakin köyhää akkaa, mitä se noita lapsia pykää kun ei niistä pysty edes huolehtimaan.

Lisäksi: jos olette niin abortinvastaisia, niin ymmärtäkää edes se, että seksuaalikasvatus ja ehkäisy ovat hyvin tärkeitä tässä: kunnon kasvatuksella ja vaikkapa ilmaisella ehkäisyllä voitaisiin jo saada paljon aikaan. Mutta kun ei sekään fundiksille kelpaa, koska joidenkin mielestä ehkäisykin on vähintään kuolemansynti. Niin että mitäpä sitten pitäisi tehdä? Uskomattomia höyrypäitä tähän maailmaan mahtuukin. En ole abortoitua ALKIOTANI koskaan kaivannut enkä päätöstäni katunut. Olen 100% varma että tein oikean päätöksen sekä itseni, että ennen kaikkea mahdollisen lapsen kannalta.

Vierailija
129/140 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä asia Timolle kuuluu, voiko Timo tulla haluamattaan raskaaksi? Vaikka raskaana olevalta näyttää, mitään ei ole vielä synnyttänyt (paitti aivopieruja).

Vierailija
130/140 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas sitä "perussuomalaista" ajattelua.... täytyy kyllä ihmetellä mistä "Suomesta" nämä ajatukset ja arvot aina revitään, ei ole Suomea nähneetkään tällaset ajatukset.

Vierailija
131/140 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Timoakin voisi kiinnostaa asian oikea laita, jos siis yhtään kiinnostaisi.

Ei taida kiinnostaa näitä tämän ketjun abortin vastustajiakaan. Nämä "ihmisen alku" kommentit antavat ymmärtää etteivät tiedä mitään mitä Irlannissa on tapahtunut tai sitten ovat niin paatuneita että eivät välitä.

Vierailija
132/140 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sikiön oikeus kehittyä ja syntyä olisi arvokkaampi kuin olemassa olevan naisen oikeus päättää kehostaan ja kohdustaan? Sikiö tajuaa maailmasta suunnilleen yhtä paljon kuin maitopurkki.

Vierailija
133/140 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Timo on naistenvihaaja. Yllättääkö se ketään. Ei häntä kiinnosta tämä asia piirun vertaa, siis ne "ihmisen alut", kuten ei kiinnosta muitakaan abortinvastustajia (muutenhan ne huolehtisivat kodittomista lapsista jne). Timoa kiinnostaa vaan se, että naiset ovat huonompia olentoja kuin miehet, joilta pitäisi kaikki oikeudet ja ihmisarvo viedä. Se tässä on takana. Millanenhan koti on Timolla ollut, kun on tollanen asenne istutettu päähän. 

Ihan katolilaiseltahan tuo kuulostaa. :D Tekopyhiä jeesustelijoita. 

No eivät onneksi ihan kaikki, mutta valitettavan usein nämä kovaäänisimmät ovat ihan uskomattoman tekopyhiä. Sitten vaan avemariaa hokemaan, ja kaikki taas hyvin.

Vierailija
134/140 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sikiön oikeus kehittyä ja syntyä olisi arvokkaampi kuin olemassa olevan naisen oikeus päättää kehostaan ja kohdustaan? Sikiö tajuaa maailmasta suunnilleen yhtä paljon kuin maitopurkki.

Etenkin kun Irlannissa juttu meni niin överiksi että näitä naisia on kuollut sikiön takia. Yllätys yllätys ovat sikiöt kuolleet siinä mukana.

Vierailija
135/140 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pettämistäkään ei tarvitse perustella.

Vierailija
136/140 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abortista täytyy voida keskustella joka kannalta, hyvä kun Soini tuo näkemyksensä esille.

Eikös teille taas-arvokrittisille ole ihan omat keskustelupalstat, joissa voitte Soinin kanssa keskustella abortista joka kannalta?

Vierailija
137/140 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timokin vissiin ottaa torkkuja vatsansa vieressä pihamaalla, kun on päästänyt maailman muuttavan plokinsa ulkomaailmaan. Maksetaanko me näille tosiaan palkkaa?

Vierailija
138/140 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaiset kuntavaaliehdokkaat ovat kiinnostuneet erityisesti lasten ja nuorten asioista. Tuomioitakin ovat muutamat heistä saaneet lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Soinin kannattaisi ensin pyyhkiä oma perseensä ennenkuin alkaa lässyttää Irlannin asioista.

Vierailija
139/140 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siinä on taustalla se että nainen joka vihaa lastaan niin paljon ettei anna syntyä vaan mieluummin surmaa kohtuun tuntuu kammottavalta.

Mutta se ei haittaa, että lapsi joutuisi elämään sellaisen naisen kanssa, joka todella vihaa lastaan? Ei yhtään mietitä millaisen elämän se lapsi saisi, ja millainen ihminen kasvaa lapsesta jota hänen äitinsäkin vihaa. Kuinka monen muun lasta sellainen lapsi vahingoittaa, kun kasvaa.

Entä jos lapsi on pedofilian tai sukurutsan seuraus? Vakavasti vammainen, jonka elämä on silkkaa kärsimystä?

Soini on pelle.

No olen itse lapsi, jonka äiti yritti itse abortoida, mutta epäonnistui. Suomessakaan ei ollut laillinen abortti sallittu kuin ääritapauksissa ennen vuotta 1970. En siis usko olevani ainoa tapaus.

Tiesin jo pienenä, että olin syntynyt vain muutama kuukausi vanhempieni häiden jälkeen, joten olin sillä lailla "ei-toivottu" aikataulun puolesta.

Kerran 13-vuotiaana etsin jotain äidin kaapista ja löysin kirjeet, jotka oli kirjoittanut isälleni ennen syntymääni, ja niistä kävi ilmi että äiti oli yrittänyt eri tavoin tehdä omatoimista aborttia. Oli se aikamoinen shokki teini-ikäiselle.

Olen ottanut asian puheeksi äitini kanssa ja hän kertoi asiasta avoimesti. Olivat rakastuneita, ei ehkäisyä, oli juhannus, jne... se hyvin tavallinen inhimillinen tarina. Siihen aikaan ei avioliiton ulkopuolella syntyneitä lapsia vaan hyväksytty. Naimisiin eivät päässeet aikaisemmin, kas kun isä oli unohtanut kertoa, että on edelleen naimisissa edellisen vaimonsa kanssa. Olin aikamoinen skandaali siis jo sikiönä.

Äitini maksoi raskaudesta myös kovan hinnan: hän oli juuri päässyt oppilaitokseen, jonne oli yrittänyt useamman kerran opiskellakseen toiveammatiinsa, mutta hänet erotettiin raskauden takia koulusta. Äiti koki myös häpeää uskonnollisen isänsä edessä jo pelkästä raskaudesta (en usko että isovanhemmat edes tiesivät aborttiyrityksestä).

Isä joutui jättämään edellisen vaimonsa ja pienen lapsensa (sisarpuoleni) mennäkseen naimisiin,  etten syntyisi aviottomana.

Nuoresta asti olen kärsinyt tuki- ja liikuntaelinvammoista, joten voitte tajuta kuinka monta kertaa olen miettinyt johtuvatko ne aborttiyrityksestä.

Tiedän että äitini ja isäni rakastivat minua, mutta aborttiyritys on aiheuttanut syyllistyyttä etenkin äidilleni ja kummankin vanhemman käytös on heijastanut sitä, että olin ei-toivottu ja pilasin heidän rakkautensa alkuajat ja paljastin heidän rumat salaisuutensa. Ovat aina pitäneet minua "hankalana"  ja "vaikeana" (ilman erityistä syytä) ja minua ei paljon suojeltu eikä hoivattu. Isä kohteli minua melko kovakouraisesti, teini-iässä hyvinkin aggressiivisesti (oli väkivallan uhkaa).

Aikuiseksi asti olen joutunut kamppailemaan sen tunteen kanssa että olen ei-toivottu enkä sellainen kuin vanhempani olisivat halunneet. Minulle se näyttäytyi sellaisena, että minun ulkonäköäni ja luonteenpiirteitäni kommentoitiin, mutta myös pelkkä olemassaoloni oli "väärin". Annettiin käsitys etten kelvannut, minua ei täysin hyväksytty. Minua ei otettu huomioon eikä tulevaisuuttani varten varauduttu mitenkään. Vaikea sanoa mistä johtui, mutta kun heidän suhtautumisensa nuorempaan veljeeni oli erilainen, niin ajattelin syntymiseni taustojen olleen syynä.

Äitini vanhemmat taas rakastivat minua täydestä sydämestään, heille oli kunnon ihmisinä selvää, että minussa ei ollut mitään vikaa ja syytä. Isäni vanhemmat suhtautuivat minuun taas aika viileästi, syytä en tiedä. Sisarpuoleni on aina kokenut jääneensä minun varjooni, koska isä jätti hänet "minun takiani" ja on usein katkaissut välit.

Vanhempani ovat jo edesmenneet, mutta suhteemme ei koskaan muuttunut tuosta alkutilanteesta täysin, he ikään kuin kostivat minulle oman virheensä. Kun olen joutunut tätä asiaa puimaan ja yllättäen vanhempien poismeno oli ikään kuin helpotus, sain jättää menneisyyden painolastin, ja keskittyä omaan elämääni ja tulevaisuuteeni. Vanhemmiten olen myös alkanut ymmärtää heidän vaikeaa tilannettaan silloin nuorena ja hyväksynyt että ihmiset tekevät virheitä, antanut anteeksi menneen vaikken voikaan unohtaa, koska se on osa sitä kuka olen.

Tämä vaan esimerkkinä miten monimutkaisia ovat tilanteet, joissa lapsi syntyy ei-toivottuna, vaikka lapsuuteni ei ollut sinänsä erityisen traaginen ja olen nyt onnellinen ja tasapainoinen ihminen.

Vierailija
140/140 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilahduttavaa vaalituloksessa oli aika korkea äänestysprosentti ja erityisesti se, että Yes -ääniä tuli maalta ja kaupungista, naisilta ja miehiltä, nuorilta ja vanhoilta. Vain Donegalin vaalipiirissä No -äänet olivat enemmistössä (muistaakseni 53%). 

Mutta sitä en tiennyt, että Pohjois-Irlannissa abortti on edelleen kielletty, vaikka se on muualla Isossa Britanniassa sallittu, ja nyt siis myös Irlannin tasavallassa! Eikä Theresa May uskalla edes piipittää aiheesta, koska tarvitsee DUP:n tukea hallitukselleen … 

Ketju on lukittu.