Pudottaako voimakkaasti maustettu ruoka painoa? Esimerkiksi jos käyttää paljon inkivääriä, valkosipulia, chiliä, basilikaa
Pysyykö jotenkin pitempään kylläisenä tai sulaako ruoka paremmin, jos on runsaasti mausteita? Esimerkiksi chili sin carne, kanaa maustettuna, linssikeittoa, currya
Kommentit (12)
Inkivääri ja chili saa ruuan sulamaan ja tekee olon lämpimäksi.
En tiedä lähteekö paino, mutta liialla valkosipulin syönnillä, lähtee kyllä muutama kaveri.
Suolaa ei tule laitettua niin paljoa jos on muita mausteita ja silloin ei ainakaan turvota samalla tavalla
Kanaa maustettuna :D
Mausteista ruokaa syö yleensä vähemmän, jolloin voi laihtua, jos ei kompensoi muilla aterioilla.
Miksi teit tämmöisen aloituksen heti, kun olin tehnyt pari kehopositiivisuus- ja läskialoitusta tänne?
Eikö lihavuuden pitänyt olla itse ihanuus, miksi haluat laihtua? : D
Ruoka, johon on aikaisemmin tullut makua voista ja kermasta on aika ankeaa sellaisenaan. Maustamalla voi saada kulinaarista lisäarvoa, joka helpottaa valitulla linjalla pysymistä.
Ei. Se tekee tuhoa limakalvoille ja ärsyttää niitä. Pieni tulisuus joskus ehkä auttaa, ellei närästä. Tuskin sopii keski-ikäiselle ellei ole ihmeellinen ruoansulatus.
Ehkä chilipitoista ruokaa tulee syötyä pienempiä haarukallisia ja hitaasti syöminen kyllä pitää painoa kurissa, koska ahmimalla ei kylläisyyttä tunnista niin hyvin.
Miksi teit tämmöisen aloituksen heti, kun olin tehnyt pari kehopositiivisuus- ja läskialoitusta tänne?
Eikö lihavuuden pitänyt olla itse ihanuus, miksi haluat laihtua? : D
Vierailija kirjoitti:
En tiedä lähteekö paino, mutta liialla valkosipulin syönnillä, lähtee kyllä muutama kaveri.
Voihan sekin olla ylimääräistä painolastia.
tutkimuksessa verratiin 23 000 ihmisen terveystietoja. Osa ihmisistä söi chiliä ja osa ei. Tutkittavia seurattiin ja heidän terveystietojaan raportoitiin yli 8 vuoden ajan.
Niillä ihmisilä, jotka söivät chiliä vähintään neljä kertaa viikossa, riski sydänkohtauksesta aiheutuvaan kuolemaan putosi 40 prosenttia. Riski halvauskuolemaan sen sijaan yli puolittui. Tutkimustuloksista kerrottiin Journal of the American College of Cardiology -julkaisussa.
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/tutkimus-paljasti-chilin-syo…
Ei pudota.