Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oi miten hienosti prinssi Charles kohteli Meghania ja hänen äitiään Doriaa!

Vierailija
21.05.2018 |

Kyllä nyt nousi ainakin minun silmissä Charlesin pisteet, mikä gentleman! Miten kohteliaasti ja kunnioittavasti kohteli niin uutta miniäänsä että tämän äitiä, varmaan Doria olisi tuntenut olonsa vieläkin yksinäisemmäksi. Myös Camilla huomioi hienosti Dorian.

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Dianallakin on ollut irtosuhteita. He eivät edes asuneet Charlesin kanssa samassa huoneistossa tai huoneessa.

Juu, hänellä oli rakastajia, jotka kävivät hoitamassa hommat kensigtonin palatsissa ettei tarvinnut mihinkään salapaikkaan ees lähteä :) ja on varmaan ollut muitakin mitä ei edes julkisuuteen paljastunut. Luulenpa, että dodi ei olisi jäänyt viimeiseksi kumppaniksi. Tuntuu että se oli vähän semmonen laastari

Eiköhän se laastari pikemminkin ollut se intialainen/pakistanilainen ? lääkäri, johon DI oli korviaan myöten rakastunut.

Ei, vaan dodi oli hasnatin takia laastari. Ihan tarkoituksella otatti läheisiä kuvia lomalla hänen kanssaan, että hasnat olisi mustasukkainen

Olihan sillä siinä välissäkin joku.

Joku. Niin kuka?

Kato siitä dokkarista, en mä muista.

Vierailija
82/103 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Charles oli niin ilkeä Dianaa kohtaan aikoinaan?

Sanoppa se, ehkä syy oli molemmissa? Ja miksi ei mennyt suuren rakkautensa Camillan kanssa naimisiin silloin jo nuorena? Halusi varmaan hummailla kavereidensa kanssa ensin muutaman vuoden mutta sinä aikana Camilla löysi toisen miehen. Sitten tuli kiire perustaa perhe ja hommata nuori vaimo ja lopulta päätyi nuoreen ja kokemattoman teinityttöön Dianaan ja katastrofi oli valmis. Mutta hienot pojat saivat kummiskin aikaan. Varmaan Charleskin on tyytyväinen että molemmat pojat meni naimisiin rakkaudesta eikä velvollisuudesta, kuten hän itse teki ja huonosti se päättyi.

Itseasiassa suhteen alussa Charles taisi olla rakastunut dianaan, olen nähnyt paljon heistä läheisiä kuvia heidän alkuajoista, missä suutelevat, koskettavat toisiaan ja leikittelevät. Sellaisia paparazzi-kuvia myös lomalta.

Näytelmää. Jos Charles sanoo häämatkalla, ettei tiedä mitä rakkaus on, niin ei hän kamalan rakastunut ole ollut.

Tuo Charlesin lausahdus "whatever love means" on vuosien varrella käännetty osoittamaan, ettei hän koskaan Dianasta välittänyt. Mä ymmärrän sen enemmän jahkailuun taipuvaisen ja huonosti tunteita näyttävän miehen tapana vastata tuollaiseen kysymykseen. Saattaisin itse päästää suustani ihan samanlaisen sammakon. En osaisi hehkuttaa suurta rakkautta kameroiden edessä, kun hädintuskin pystyn siitä puhumaan puolisonikaan kanssa.

Charlesia painostettiin 1980-luvun alussa menemään vihdoin naimisiin, Camilla oli jo tahollaan varattu ja sekä Charlesin, että Dianan perheet kannustivat solmimaan nopeasti liiton. Lyhyen tapailun aikana Diana saattoi vaikuttaa hyvinkin miellyttävältä ja sopivalta kruununperijän puolisoksi. Uskon, että tuohon aikaan Charles piti Dianasta, tai ainakin siitä mielikuvasta joka Dianasta oli syntynyt. Tuskin pari olisi päätynyt naimisiin, jos Charles olisi pitänyt Dianaa vastenmielisenä tai yhdentekevänä. Myöhemmin kävi sitten selväksi, että lyhyt tuttavuus jonka aikana kumpikin toi itsestään esiin vain hyviä puolia ei ollut paras mahdollinen perusta avioliitolle. Joku toinen pari jonain toisena aikana olisi saattanut siirtyä kaikessa hiljaisuudessa ja yhteisymmärryksessä elämään erillisiä elämiä edustustilaisuuksien ulkopuolella, mutta Dianalle se ei kelvannut ja katastrofin julkinen puoli oli valmis.

Niinpä. Tässä on sellainen kulttuurien törmäys nyky-yhteiskunnassa - keskiluokkainen ajattelutapa ja sitten ENglannin yläluokan ajattelutapa. Diana - taustastaan huolimatta- oli varsin keskiluokkainen ajattelu- ja käytöstavoiltaan. Se on sitä minäkeskeistä-ajattelua, jokainen on oman onnensa seppä, elämme vain kerran, ole laiha, näytä hyvältä, hae huomiota jne Kaikkea sitä, mitä keskiluokka selfieineen, blogeineen yms hakee nykymaailmassa. 

Ja sitten on tämä yläluokka, jossa perinteet, suku ovat tärkeitä. Olet yksi osa suvun historiaa, velvollisuudet hoidetaan, vaikka syän märkänis, surujasi et ala yleisölle itkemään (vähän kuin ammattitaitoinen näyttelijä tai muu esiintyjä), Avioliitto on bisnestä, ja jos avioliitosta ei tule ns. onnellista, molemmat elävät omaa elämäänsä diskreetisti ja toista kunnioittaen ja edustustehtävät hoidetaan. Ja aivan tyynesti ja itsestäänselvästi. Näin on toimittu vuosisatoja. 

Keskiluokasta (ehkä poislukien vanha työväenluokka) tuollainen on kamalaa ja valheellista. Alemmat kansanosat sitävastoin ovat tässäkin suhteessa lähempänä yläluokkaa kuin keskiluokkaa. Sielläkään ei tällaisia järjestelyjä niin kauheasti kauhistella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dianan suuri rakkaus oli se sydänkirurgi. Hän taisi rakastua syvästi häneen. Hän jopa siivosi ja kokkasi miehen vaatimattomassa poikamieskämpässä. Kävi jopa hänen vanhempiaan tapaamassa. Mutta suhde kariutui monestakin syystä ja nimenomaan miehen taholta. Dodi taisi olla laastari ja keino saada se kirurgi mustasukkaiseksi.

Tämä kaikki oli siinä Diana-leffasta, joka mulla on dvd:nä. Jos ei sitten ollut fiktiivinen. Mutta olihan siinä leffassa käytetty hyvin paljon autenttista kuva-ja videomateriaalia mukana, mm. moni hänen ystävänsä esiintyvät siinä.

Vierailija
84/103 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon Dianakin ollut rahan ja mammonan perään.

Vierailija
85/103 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Dianallakin on ollut irtosuhteita. He eivät edes asuneet Charlesin kanssa samassa huoneistossa tai huoneessa.

Juu, hänellä oli rakastajia, jotka kävivät hoitamassa hommat kensigtonin palatsissa ettei tarvinnut mihinkään salapaikkaan ees lähteä :) ja on varmaan ollut muitakin mitä ei edes julkisuuteen paljastunut. Luulenpa, että dodi ei olisi jäänyt viimeiseksi kumppaniksi. Tuntuu että se oli vähän semmonen laastari

Eikö sitä juoruttu jostain turvamiehestäkin?

Vierailija
86/103 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä Diana on Camillaa haukkunut?

Hän haukkui rottweilerin naamaksi ja usein pilkkasi Camillan irvistyshymyä.

Diana tiesi olevansa tyylikäs itse. Järkytys hänelle silti oli, kun paparazzit kuvasivat hänen jaloistaan selluliittiä. Siitä Diana pahoitti mielensä.

Vierailija
87/103 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ettå ihan kuin ihmisiä, vai?

Vierailija
88/103 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä juoruttu jostain turvamiehestäkin?

Barry mannakee? Joutui eroamaan työstään ja vuosi siitä kuoli onnettomuudessa. Diana epäili murhaksi :/

Vierailija
89/103 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diana oli oudosti myös pelännyt, että hovi tapattaa hänet auto-onnettomuudessa myös. Charles oli kuulemma vihjaillut.

Vierailija
90/103 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatteko tässäkin keskustelussa. Otsikossa ei mainita Dianaa, mutta Charles ja Camilla jäävät taas varjoon.

Vierailija
91/103 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä "herrasmies" piti häissä puheen jossa ei edes maininnut poikansa äitiä. Todella, todella, todella tökeröä käytöstä.

Mistä me se tiedetään? Ehkä oli Harryn pyyntö että Dianaa ei mainita, olisi tuonut varmaan surutunnelman häihin?

Miksi ihmeessä Harry olisi sellaista pyytänyt? Tehtyään itse ensin kaikkensa, että Diana näkyy häissä kaikin tavoin.

Ai miten?

Morsiamen kihlasormuksessa Dianan timantit, toisessa kädessä Dianan merkkisormus, hääkirkko koristeltu Dianan lempikukilla, morsiuskimpussa Dianan lempikukkia, häissä laulettiin sama virsi kuin Dianan hautajaisissa ja häissä esiintyi sama artisti kuin Dianan hautajaisissa. Häissä vieraina paljon Dianan ystäviä ja Dianan suku hyvin edustettuna.

Tottakai Dianan suku oli hyvin edustettuna. Nehän on sulhasen sukua myös. En ehkä ihan laskisi sitä Dianan muistamiseksi ja kenties Dianan ystävät voivat olla ystäviä myös sulhasen ja muun perheen kanssa.

Nuo ensin mainitsemasi asiat timanteista, lempikukista jne. lasken kyllä Dianan muistamisenksi. En kuitenkaan usko, että henkilöitä kutsutaan paikalle vain siksi, että  ovat joskus tunteneet sulhasen menehtyneen äidin. Eiköhän siinä joku muukin asia paina..

Toivottavasti pari on onnellinen now and forever!

Vierailija
92/103 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmasti ollut Charlesilla painajaismaista olla Dianan kanssa - olihan Di itsekeskeinen dramaqueen (mm. heittäytyy raskaana ollessaan portaisiin, että saisi huomiota - kertoo kaiken siitä minkälainen ihminen tämä tyyppi oli), mielenterveydeltään epävakaa, takertuva (niinhän se Suuri Rakkaus, se pakistanilaistaustainen lääkärikin, kauhistui ja pakeni Dianan ripustautumista), ei-älyllinen ja siten Charlesin kannalta tylsä. 

Williamin sanat äidistään 'hukutti meidät rakkauteen' on kaunis versio tuosta ripustautumisesta. Mutta myyttiä Dianan 'täydellisestä äitiydestä' on haluttu hovinkin puolesta painottaa, varmastikin poikien takia. Ei se nyt siltu niin kauheasti poikennut muun yläluokan lastenkasvatuksesta se Dianan äityiys - lastenhoitajat, sisäoppikoulut yms. Diana vain muisti katsoa, että tutut paparazzit olivat paikalla ikuistamassa tilanteita, joissa Di niin vapautuneesti halasi poikiaan - oi minkä raikkaan (keskiluokkaisen) tuulahduksen hän hoviin tuo! Ihan tunteita näytetään! Kyllä on kuningatar nyt ihmeissään! Ynnä muuta, keskiluokkaan uppoavaa höpötystä.

Ja miksei vaan voinut jatkaa eron jälkeen äitinä, vaan piti heilastella kaiken maailman playboyden kanssa? Jos kerran äitiys oli niin tärkeää. Diana-parka taisi tosiaan olla aika epävakaa persoona. 

Pitääkö siis äidiksi tulleen erottuaan elää selibaatissa loppuelämänsä.

Jos on synnyttänyt kuninkaan.

Vierailija
93/103 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se noidenkaan elämä helppoa ole.

Vierailija
94/103 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä "herrasmies" piti häissä puheen jossa ei edes maininnut poikansa äitiä. Todella, todella, todella tökeröä käytöstä.

Mistä me se tiedetään? Ehkä oli Harryn pyyntö että Dianaa ei mainita, olisi tuonut varmaan surutunnelman häihin?

Miksi ihmeessä Harry olisi sellaista pyytänyt? Tehtyään itse ensin kaikkensa, että Diana näkyy häissä kaikin tavoin.

Ai miten?

Morsiamen kihlasormuksessa Dianan timantit, toisessa kädessä Dianan merkkisormus, hääkirkko koristeltu Dianan lempikukilla, morsiuskimpussa Dianan lempikukkia, häissä laulettiin sama virsi kuin Dianan hautajaisissa ja häissä esiintyi sama artisti kuin Dianan hautajaisissa. Häissä vieraina paljon Dianan ystäviä ja Dianan suku hyvin edustettuna.

Tottakai Dianan suku oli hyvin edustettuna. Nehän on sulhasen sukua myös. En ehkä ihan laskisi sitä Dianan muistamiseksi ja kenties Dianan ystävät voivat olla ystäviä myös sulhasen ja muun perheen kanssa.

Nuo ensin mainitsemasi asiat timanteista, lempikukista jne. lasken kyllä Dianan muistamisenksi. En kuitenkaan usko, että henkilöitä kutsutaan paikalle vain siksi, että  ovat joskus tunteneet sulhasen menehtyneen äidin. Eiköhän siinä joku muukin asia paina..

Kyllä minä ainakin lasken sen nimenomaan äidin muistamiseksi. Itse menetin isäni 14-vuotiaana ja minullakin on ihmisiä, joiden kanssa en itse edes ole läheinen, mutta jotka tuntuvat tärkeiltä, koska he ovat olleet isälleni läheisiä.

Molemmat pojat myös kihlahaastattelussa puhuneet äidistään jne.

Charlesin käytös oli ihan vaan moukkamaista. Vahvisti käsitystä tökeröstä itsekeskeisestä sosiaalisesta kömpelyksestä.

Vierailija
95/103 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä niin toivon, että Ellu antaa kruunun suoraan Williamille. C saa elää haaskansa kanssa ihan rauhassa loppuelämänsä.

Siinä kohtaa kun asia on ajankohtainen, ei Ellu ole enää tässä maailmassa antamassa kenellekään yhtään mitään.

Vierailija
96/103 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Diana tapaili ulkomaalaisia miehiä kiusallaan. Ellu ja Charles olivat vähän asisteja. R.llä

Vierailija
97/103 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että tähän sukuun saa mennä mustasta suvusta. Toki hyvä asia. Ei olisi 20-vuotta sitten onnistunut.

Vierailija
98/103 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä niin toivon, että Ellu antaa kruunun suoraan Williamille. C saa elää haaskansa kanssa ihan rauhassa loppuelämänsä.

Minä taas toivon, että Ellu antaa kruunun Emma-ponilleen.

Tiedätkö, mitä tarkoittaa perustuslaillinen monarkia? Elisabet tietää.

Vierailija
99/103 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miten?

Kyllä minä ainakin lasken sen nimenomaan äidin muistamiseksi. Itse menetin isäni 14-vuotiaana ja minullakin on ihmisiä, joiden kanssa en itse edes ole läheinen, mutta jotka tuntuvat tärkeiltä, koska he ovat olleet isälleni läheisiä.

Charlesin käytös oli ihan vaan moukkamaista. Vahvisti käsitystä tökeröstä itsekeskeisestä sosiaalisesta kömpelyksestä.

Mielestäni tuo Dianan itsepintainen muistelu on todella pimeetä. Hän kuoli 20 vuotta sitten, eikö olisi jo aika jatkaa elämää?

Vierailija
100/103 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miten?

Mielestäni tuo Dianan itsepintainen muistelu on todella pimeetä. Hän kuoli 20 vuotta sitten, eikö olisi jo aika jatkaa elämää?

Samaa mieltä. Eikä Diana mikään pyhimys ollut, vaikka sellaisen kuvan halusi itsestään antaa, uhriutui kyllä hienosti eron jälkeen.