Mies löi
Vauva 7kk ja valvottava öisin todella paljon! Varsinkin minä alan olemaan aivan loppu, koska minähän ne yöheräämiset hoidan kun tissillä heti rauhoittuu. No, kuppi on mennyt väsymyksen johdosta aivan nurin ja en enää jaksa. Saan järkkyjä raivokohtauksia ja mies on saanut osansa. Viime yönä antoi tulla takaisin....
Mä aloitin, mä läpsin miestä ja huusin sille. En puolustelee itseäni. Pyysin huolehtimaan vauvasta, että saan nukkua edes hetken. Äijä antaa vauvan huutaa tunnin ja siinä kohtaa mulla vaan leikkasi kiinni... Mies löi mua täysillä kasvoihin, huuli halki ja leuan avaaminen ei onnistu kunnolla. Kaksi tuntia kylmää keskellä yötä piti onneksi muistelmat poissa...
Mitä tekisitte? Avioliitto tässä? Mä kuitenkin aloitin ja kenellä tahansa olisi mun riehumiseen palanut pinna...
Kommentit (385)
https://www.mariaakatemia.fi/toiminta/ehkaiseva-vakivaltatyo/
Tänne voi soittaa.
Hae apua, kuulostaa kamalalta. Oletko kokeillut laittaa korvatulpat? Vaimentaa vauvan itkua siedettävämmäksi mutta kuulet sen silti. Meillä auttoi vauvan nukkumiseen se, että nukkui mahallaan, oli toki silloin pienempi. Onko yöllä imettäminen vielä välttämätöntä? Kauhea itku siitä ensin tulee kun lopettaa, mutta helpottaa sitten. Toivottavasti ei ollut ärsyttäviä neuvoja...mitä ikinä teetkin niin älä lyö enää ketään.
Ei ole avioliitto tässä. Nyt koko perhe yhdessä neuvolaan, ei tarvitse kertoa läpsimisestä tai lyömisestä mutta sanokaa että olette niin poikki vauvan valvomisesta että saat silmittömiä raivokohtauksia ja huudat miehelle, joka huutaa takaisin, tms. Sanot tiukasti ja suoraan että et jaksa yksin ja että koet ettei mies auta ollenkaan. Tarvitsette sekä terapiaa että mahdollisesti vauvan yöksi-pariksi jonnekin muualle että saat nukuttua.
Vauva on pieni ja viaton, sinun on PAKKO toimia että hän pysyy turvassa ja rauhallisessa ympäristössä!
Olette niin oikeassa :( pakko meidän on hakea apua, elämä on ihan hirveää näin.... Vauva ei varmastikaan enää yöllä tarvitse ruokaa mutta tissin lutkuttelu on ainoa mihin rauhoittuu. Kaikkeen muuhun jää hermostuu ja kiljuu niin kauan kunnes tissin saa.... Pakko varmasti pitää unikoulu pian! Ei vaan enää jaksa.... Meillä ei ole ketään sukulaisia tms joka haluaisi vauvan kanssa auttaa. Isompien lasten kyllä, mutta isovanhemmat niin iäkkäitä etteivät fyysisestikään pärjäisi pienen vauvan kanssa.
Sitten vaan keräämään rohkeutta avun pyytämiseen!
Ap
Eikö mies tuosta viimeistään tajunnut, että hänen pitää kantaa myös vastuuta arjessa? Sano selvästi, että jos mies ei ala hoitaa vauvaa ja anna dinun nukkua, joudut lähtemään jonnekin sairaalahoitoon nukkumaan ja jättämään vauvan hänelle kokonaan.
Pyytäkää nyt apua kun ette itse selviä.
Kyllä tekisin rikosilmoituksen. Mies päättäköön omasta puolestaan, tekeekö sinun toiminnastasi. Voitte siitä huolimatta mennä terapiaan ja hakea mitä vaan apua saatavilla on, mutta ei se nollaa noita väkivallan toimia.
Sanon vaan kokemuksesta, kun mies löi minua kun vauva oli pieni ja sai mut ylipuhuttua olemaan menemättä lääkärille. Koitettiin vielä jatkaa, mutta lopulta onneksi erosin. Nykyään mies oikein lällättelee kuinka mulla ei ole mitään todistusaineistoa hänen väkivallastaan, eikä todellakaan ole mikään hyvä isä lapsellemme. Jos olisin tehnyt ilmoituksen, olisin saanut yksinhuoltajuuden, kun ero lopulta oli ajankohtainen.
Mä pohdin kyllä vakavissani rikosilmoa. Mutta eiköhän se ole sama kuin avioeropäätös. Vai voiko joku sanoa käsi sydämellä että voisi olla naimisissa ihmisen kanssa kun rikosilmo tehty toisesta. Mutta koska näyttää todennäköiseltä että me ei ehkä yhdessä jatketa ikuisesti, olisi ainakin todisteita lasten huoltajuusasioita silmällä pitäen....
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä pohdin kyllä vakavissani rikosilmoa. Mutta eiköhän se ole sama kuin avioeropäätös. Vai voiko joku sanoa käsi sydämellä että voisi olla naimisissa ihmisen kanssa kun rikosilmo tehty toisesta. Mutta koska näyttää todennäköiseltä että me ei ehkä yhdessä jatketa ikuisesti, olisi ainakin todisteita lasten huoltajuusasioita silmällä pitäen....
Ap
Miten mies köyttäytyi lyönnin jälkeen?
Olive kirjoitti:
Vauva 7kk ja valvottava öisin todella paljon! Varsinkin minä alan olemaan aivan loppu, koska minähän ne yöheräämiset hoidan kun tissillä heti rauhoittuu. No, kuppi on mennyt väsymyksen johdosta aivan nurin ja en enää jaksa. Saan järkkyjä raivokohtauksia ja mies on saanut osansa. Viime yönä antoi tulla takaisin....
Mä aloitin, mä läpsin miestä ja huusin sille. En puolustelee itseäni. Pyysin huolehtimaan vauvasta, että saan nukkua edes hetken. Äijä antaa vauvan huutaa tunnin ja siinä kohtaa mulla vaan leikkasi kiinni... Mies löi mua täysillä kasvoihin, huuli halki ja leuan avaaminen ei onnistu kunnolla. Kaksi tuntia kylmää keskellä yötä piti onneksi muistelmat poissa...
Mitä tekisitte? Avioliitto tässä? Mä kuitenkin aloitin ja kenellä tahansa olisi mun riehumiseen palanut pinna...
Eli mies antoi takasin ja nyt avioliitto on tossa. Mikäs oikeus naisilla on lyödä miehiä. Tasa-arvohan tossa toteutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten mies köyttäytyi lyönnin jälkeen?
Ei katunut tippaakaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olive kirjoitti:
Eli mies antoi takasin ja nyt avioliitto on tossa. Mikäs oikeus naisilla on lyödä miehiä. Tasa-arvohan tossa toteutu.
Jep. Ei todellakaan olekaan. Mutta koen että silti on eri asia lyödä toista niin että naama on hajalla....
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olive kirjoitti:
Kukaan ei tässä ketjussa ole sanonut, että naisella olisi oikeus lyödä miestä. Ymmärrän että miesasiamiestä kiukuttaa vähän kaikki, mutta koita silti pysyä faktoissa äläkä väitä sanotuksi asioita, jotka eivät ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tekisin rikosilmoituksen. Mies päättäköön omasta puolestaan, tekeekö sinun toiminnastasi. Voitte siitä huolimatta mennä terapiaan ja hakea mitä vaan apua saatavilla on, mutta ei se nollaa noita väkivallan toimia.
Sanon vaan kokemuksesta, kun mies löi minua kun vauva oli pieni ja sai mut ylipuhuttua olemaan menemättä lääkärille. Koitettiin vielä jatkaa, mutta lopulta onneksi erosin. Nykyään mies oikein lällättelee kuinka mulla ei ole mitään todistusaineistoa hänen väkivallastaan, eikä todellakaan ole mikään hyvä isä lapsellemme. Jos olisin tehnyt ilmoituksen, olisin saanut yksinhuoltajuuden, kun ero lopulta oli ajankohtainen.
Tässä tapauksessa nainen on kuitenkin myös ensin itse raivonnut ja läpsinyt miestä, oliko sinun tapauksessani näin? Ei ole kummallakaan aivan puhtaat kädet... Jos nainen siis tekee rikosilmoituksen niin toivon ainakin että mieskin tekisi.
No kyllä aika turha on nillittää, jos itse ensin läpsii ja huutaa ja mies antaa takaisin. Hommatkaa jotain apua jostain. Jos minua löisi nainen, antaisin takaisin muutaman läpsyn jälkeen. Ei naisilla ole mitään erioikeutta käyttää väkivaltaa ja sitten tilittää, jos puolustaudutaan.
On eri asia lyödä naista, koska nainen on fyysisesti pienempi. Jos vauvan itku ei olisi ollut ongelma, joku muu asia olisi kirrannut, ja hän olisi kuitenkin käyttänyt väkivaltaa jossain vaiheessa. Ole hyvä, ja toimi nyt omalta osaltasi oikein: Anteeksipyynnön lisäksi teet asiasta ilmoituksen, haette kotiin apua kunnalta ja kirkolta (jos kunnasta ei tule), käsittelette uupumusta ja nukutte vuorotellen. Lasta on aina suojeltava ja lapsen tulevaisuutta on ajateltava, jotta ongelmat pysyvät hallittavan kokoisina. Päädytpä eroon tai ei. Vielä tulee jaksavampia päiviä ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa nainen on kuitenkin myös ensin itse raivonnut ja läpsinyt miestä, oliko sinun tapauksessani näin? Ei ole kummallakaan aivan puhtaat kädet... Jos nainen siis tekee rikosilmoituksen niin toivon ainakin että mieskin tekisi.
Näinhän tuossa lainaamassasi vastauksessa lukeekin: mies päättäköön omasta puolestaan, tekeekö vaimon toiminnasta rikosilmoituksen.
Ap kävi itse ensin miehen kimppuun, miehellä on oikeus puolustautua.
Ja ap ei myöskään kertonut missä kunnossa miehen naama on.
Nyt en tiedä, mitä ajatella, kun toinen on läpsinyt ja toinen lyönyt nyrkillä.
Väkivalta on aina väkivaltaa ja tuomittavaa, mutta tuo jälkimmäinen teko on pahempi. Jos sinä olisit lyönyt nyrkillä ja hän läpsiny takaisin, niin edelleen, nyrkki on pahempi. tähdennän sen takia, ettei palstan miehet nyt luule, että pidän pahana sen takia koska mies.
Hakisin apua teille molemmille. Ammattiauttajien puheille nopeasti.