Suomalaisten järkyttävä kesäpukeutuminen
Voi ei, taas se on alkanut ainakin täällä maakunnissa: isot ja rumat junttitatskat, miehet lyllertävät ilman paitaa, naisilla mustapunavalkoiset hiukset, leggarit minihameiden kanssa (vieläpä valkoiset). liian pienet vaattett ym. Mikä siinä on niin vaikeaa? Itsekään en ole ihan hoikka mutta käytän sopivan kokosia vaatteita, eii ole tatskoja, en pue jotain kalsongeja jalkaan ja edes yritän näyttää ihmismäiseltä.
Kommentit (394)
nainen 47 v. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miehillä tätä sukat+sandaalit+shortsit yhdistelmää. Se on suomalaisten kesävaatetuksessa kaikkein pahinta. Parhaimmillaan sukat on vielä jotkut valkoiset tennissukat ja vielä vyölaukku siihen päälle. Sandaalien kanssa ei kuulu käyttää sukkia vaan ne ovat nimenomaan sitä varten että saa kesällä laittaa ne paljaisiin jalkoihin kun sukkia ei tarvitse käyttää!
Itse pitäisin mielelläni sandaaleja ilman sukkia, mutta kun ei voi. Ei ole löytynyt vielä sellaisia sandaaleita jotka eivät tekisi rakkoja tai nirhaisi ihoa rikki.
On normaalia ohuempi ja pehmeämpi iho, nääs.
Kannattaa kipaista apteekin kautta. Compeedilta löytyy voidetta, jolla voi ehkäistä rakkuloiden syntyä. Käytän tätä itse aina varvastossukauden alussa. Mahtava tuote, suosittelen!
No kiva kun sulle sopii. Esim. diabeetikon jaloilla ei kannata leikkiä millään compeedillä ja olla ilman sukkia tai kengissä jotka hiertää rakkuloille. Siitä kun voi seurata jalattomuus.
Vierailija kirjoitti:
nainen 47 v. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miehillä tätä sukat+sandaalit+shortsit yhdistelmää. Se on suomalaisten kesävaatetuksessa kaikkein pahinta. Parhaimmillaan sukat on vielä jotkut valkoiset tennissukat ja vielä vyölaukku siihen päälle. Sandaalien kanssa ei kuulu käyttää sukkia vaan ne ovat nimenomaan sitä varten että saa kesällä laittaa ne paljaisiin jalkoihin kun sukkia ei tarvitse käyttää!
Itse pitäisin mielelläni sandaaleja ilman sukkia, mutta kun ei voi. Ei ole löytynyt vielä sellaisia sandaaleita jotka eivät tekisi rakkoja tai nirhaisi ihoa rikki.
Kannattaa kipaista apteekin kautta. Compeedilta löytyy voidetta, jolla voi ehkäistä rakkuloiden syntyä. Käytän tätä itse aina varvastossukauden alussa. Mahtava tuote, suosittelen!
No kiva kun sulle sopii. Esim. diabeetikon jaloilla ei kannata leikkiä millään compeedillä ja olla ilman sukkia tai kengissä jotka hiertää rakkuloille. Siitä kun voi seurata jalattomuus.
Minusta tuo oli ihan hyvä vinkki, ei tarvitse hiiltyä jos se ei ihan kaikille sovi. Ohis.
Vierailija kirjoitti:
Olen pieni ja siro nainen 159cm. ja 50kg. Voisin periaatteessa pukea päälleni mitä vaan mutta minulla on niin kova itsekritiikki että en todellakaan laita talven kalpeille jaloille minihametta tai shortseja ja en muutenkaan pidä mitään paljastavia vaatteita kaupungilla, kaupoissa jne. Uimarannalla ja maauimalassa käytän bikinejä ja muita pienempiä vaatteita.
Nii ja kun mulla on jokin lyhyt mekko päällä, yksi kaveri vinkuu joka ikinen kerta, kuinka hän ei voi pitää mitään mekkoja ettei jalat näy. Kun on niiiiin kalpeat ja rumat jalat. Ja ihan tavalliset jalat on! Niin onko se sitten tervettä? En tiedä, mutta rasittavaa ainakin on.
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku viisas sitte täällä kertoa miten pitää pukeutua kesällä? :D
No mulla oli tänään töissä Lindexiltä ostetut mustat kesähousut (sellaiset ilmavat), mustavalkoinen Onlyn löysähkö toppi tungettuna housujen sisään ja musta neulejakku. Jalassa ballerinat ja veskana hieman kalliimpi designer-laukku. Jakun otin pois ulkona. Toivottavasti ap ei saanut traumoja! PS: lomalla sitten farkkushortsit - ne kokoa liian isot, mutta juuri täydelliset.
Vierailija kirjoitti:
nainen 47 v. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään jaloille ei ole terveellistä pitää kenkiä ilman sukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nainen 47 v. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo oli ihan hyvä vinkki, ei tarvitse hiiltyä jos se ei ihan kaikille sovi. Ohis.
Missä kohtaa hiillyin sun mielestä? Totesin vain miten siinä voi käydä, eihän tämän palstan "tyyliasiantuntijat" ymmärrä ottaa esim. sairauksia huomioon. Valitettavasti en voi kulkea varpaat paljaana vaikka kuinka haluaisin ja se olisi tyylikästä. Terveys on minulle tärkeämpää ja jos se nyt jonkun tyylisilmään pistää kovasti niin enpä välitä. Ai niin, kai tämä nyt on sitä hiiltymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nainen 47 v. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa hiillyin sun mielestä? Totesin vain miten siinä voi käydä, eihän tämän palstan "tyyliasiantuntijat" ymmärrä ottaa esim. sairauksia huomioon. Valitettavasti en voi kulkea varpaat paljaana vaikka kuinka haluaisin ja se olisi tyylikästä. Terveys on minulle tärkeämpää ja jos se nyt jonkun tyylisilmään pistää kovasti niin enpä välitä. Ai niin, kai tämä nyt on sitä hiiltymistä.
Kyllä sä kuulostat aika naljailevalta.
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset aloitukset tuntuu pahalle. Miten ilkeitä ihmiset voi olla. Miten pitäisi pukeutua kun on hoikka mutta raskauksista on jäänyt röllykkä joka näyttää ja tuntuu pahalta, on selluliittia jota ollut aina ja iho on valkoinen. Ei ole varaa ostaa hienoja puuvillamekkoja, muotoilevat alusvaatteet lähinnä tursuttavat tuota vatsan epäkohtaa ja olo on entistä tukalampi. Niin ja naiseksi hikoilen joten Kiva pitää valkoista kun näkyy läikät. Jos laitan ihonmyötäistä vaatetta, vatsa roikkuu. Olen pienikokoinen paitsi alavatsasta eikä sellaisia vaatteita ole joissa näyttäisi hyvältä. Farkkujen kanssa kuolen ulos. Tunikassa näytän koomiselta, lihavalta. Ei ole varaa abdominoplastiaan.
On iso juttu mennä ulos kesävaatteissa kun yleensä häpeän vartaloa ja edelliset kesät kulkenut huppareissa ja pitkissä housuissa tai ollut lähinnä sisällä lämpimimpään aikaan. Tänä vuonna päätin irtaantua itseinhostani ja pukea legginsit hameella sekä löysiä yläosia mutta nyt olen sitten muotipoliisien ilkkuvan katseen alla. Taidan laihduttaa anorektiseksi johon hyvää vauhtia menossa niin vatsa pienenee vähän kun ei ole rasvaa enää.
Tämä! Itsellä sama ongelma. Kahden raskauden myötä jäänyt ruma pussukka, muuten olen taas lähes alipainoinen. En voi pitää itselle sopivia vaatteita, vaan verhoudun tätimäisiin tunikoihin :( Olen vasta 32.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset aloitukset tuntuu pahalle. Miten ilkeitä ihmiset voi olla. Miten pitäisi pukeutua kun on hoikka mutta raskauksista on jäänyt röllykkä joka näyttää ja tuntuu pahalta, on selluliittia jota ollut aina ja iho on valkoinen. Ei ole varaa ostaa hienoja puuvillamekkoja, muotoilevat alusvaatteet lähinnä tursuttavat tuota vatsan epäkohtaa ja olo on entistä tukalampi. Niin ja naiseksi hikoilen joten Kiva pitää valkoista kun näkyy läikät. Jos laitan ihonmyötäistä vaatetta, vatsa roikkuu. Olen pienikokoinen paitsi alavatsasta eikä sellaisia vaatteita ole joissa näyttäisi hyvältä. Farkkujen kanssa kuolen ulos. Tunikassa näytän koomiselta, lihavalta. Ei ole varaa abdominoplastiaan.
On iso juttu mennä ulos kesävaatteissa kun yleensä häpeän vartaloa ja edelliset kesät kulkenut huppareissa ja pitkissä housuissa tai ollut lähinnä sisällä lämpimimpään aikaan. Tänä vuonna päätin irtaantua itseinhostani ja pukea legginsit hameella sekä löysiä yläosia mutta nyt olen sitten muotipoliisien ilkkuvan katseen alla. Taidan laihduttaa anorektiseksi johon hyvää vauhtia menossa niin vatsa pienenee vähän kun ei ole rasvaa enää.
Tämä! Itsellä sama ongelma. Kahden raskauden myötä jäänyt ruma pussukka, muuten olen taas lähes alipainoinen. En voi pitää itselle sopivia vaatteita, vaan verhoudun tätimäisiin tunikoihin :( Olen vasta 32.
A-linjaiset sekä empiretyyliset mekot ovat istuvia yläosasta, mutta piilottavat vatsan alueen levenevän helmakankaan kätköihin. Alle äitiysleggingsit, niissähän on korkeavyötäröinen resori jonne saisi sen röllykänkin häiritsemästä? Leggareista voi siis leikata pyöräilyhousu- tai shortsimittaiset etteivät vilku hameen alta. Jos on ompelutaitoinen niin noita mekkoja tekaisee itsekin, kun etsii sopivat kaavat ja ostaa mieleiset kankaat. Kangaskaupat ovat täynnä vaikka mitä kesäisiä ihanuuksia.
Höh. En tiedä missä kaupungissa aloittaja asuu, voiko tässä pukeutumisessa olla alueellisia eroja?
Olin koko päivän ulkona kaupungilla, näin kauniita kynähameita, pitsisiä mekkoja, puuvillahousuja, kivoja sandaaleja, korkokenkiä, liehuvia minihameita, sifonkitoppeja, kauluspaitoja, lakerikengätkin. Valitettavasti myös muutamat urheilutrikoot, joiden käyttäjät meikistä ym päätellen eivät kyllä olleet menossa salille/lenkille.
En nähnyt yksiäkään punamustahiuksia, sukka-sandaaleita, perseshortseja, yläosattomuutta, vyölaukkuja, feikkicrocseja (enkä aitojakaan) tai neonvärisiä jack daniels-toppeja.
Selluliitit, läskit, tatuoinnit ja kalpeus eivät ole vaatteita. Älä katsele niitä jos muiden epätäydellisyys ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Minä en osaa pukeutua kesähelteellä. Tunnen oloni alastomaksi ja epämiellyttäväksi paljastavissa vaatteissa. Hame ilman sukkahousuja: ei. Pelkkä toppi tai t-paita: ei. Lyhythihainen tai hihaton mekko: ei. Mitä ihmettä siis voin laittaa päälleni...? Tänäänkään en lähtenyt kotoani mihinkään, koska ei ole mitään mitä pukea päälle.
Minulla on pari sellaista hulmuavaa ohutta viitan tyylisyä vaatetta, jonka voi laittaa topin päälle. Ja sit on sellainen löysä paita jossa on nyöri vyötäröllä ja sivut lepattaa. Ihania ovat myös cold shoulder -paidat. Niitä on vaikka minkälaisia.
Isot tissit ja maha, kapea, lyhyt makkarankuorimekko. Pitkät jalat. On siinä silmälle ruokaa!
onhan 98% aivan hirveä rumia, mutta annan sen ateeksi kuin on kesä
Täällä on paljon moitetta siitä mitä ei saa pukea, tekisikö joku listan vaatteista jotka ovat sallittuja kesähelteillä?
Etkös ole ap huomannut että suomalaisessa kulttuurissa ei katsella toisia ihmisiä? Et saa katsoa ihmistä jos se on ruma tai kaunis. Kummassakin tapauksessa esineellistät ihmistä. Jos katsot kaunista ihmistä, olet läähättävä pervo, jos katsot rumaa ihmistä, olet sheimaaja.
SIlmälaput kaikille tai sitten saa katsoa vaan "omantasoisiaan" ihmisiä.
Pyydän anteeksi. Joudun kohta poistumaan kotoani ja näyttäytymään leggareiden ja sandaalien kanssa työmatkan ajan. Hihattoman topin laittaisin mielelläni mutta raskausarpiset allini sokaisevat jo ihmisiä liikaa. Yritän olla nopea siirtymässäni. Anteeksi.
En tajua, miten paino muka vaikuttaa siihen, miten voi pukeutua. Mua ällöttää ihan tasapuolisesti kaikkien naisten ja miesten liika paljastelu, painosta riippumatta. Ja ne tatuoinnit...lapsellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolassa käydessäni ihailin nuorten naisten pukeutumista. Kauniit, naiselliset vaatteet, ei näkyviä tissivakoja. Suomalaisessa katukuvassa vihaan sitä, että pukeudutaan liian paljastavasti. Sakkolihaa saa olla omalle miehelle omalla tontilla - mutta se että lähtee julkiselle paikalle mauttomasti paikat vilahdellen on minusta typerää.
Ai alaikäistä?
Sakkolihaa XDDDDD mitähän tämän kirjoittaja oli sanovinaan. Kovasti piti käyttää HIENOA sanaa XD.
Jos trimmattu kroppa niin paidattomat uroot kiva katsella. Itse pidän sopivasti muodot esille tuovia asuja. Ja miehetkin sen huomaa....
Olen pieni ja siro nainen 159cm. ja 50kg. Voisin periaatteessa pukea päälleni mitä vaan mutta minulla on niin kova itsekritiikki että en todellakaan laita talven kalpeille jaloille minihametta tai shortseja ja en muutenkaan pidä mitään paljastavia vaatteita kaupungilla, kaupoissa jne. Uimarannalla ja maauimalassa käytän bikinejä ja muita pienempiä vaatteita.