Miten ankeaa on viettää lumetonta joulua ja uutta vuotta?
Minusta lumi kuuluu näihin juhliin ja mietinkin esim. maita, joissa jouluna on kesä.
Kommentit (27)
No valoisan aika on niin lyhyt, että lumettomuus näkyy vain noin 9-15. 00
On niitä lumettomia ollut ennenkin. Yksi lysti. Muuta Grönlantiin jos lunta kaipaat.
Muutama vuosikymmen eteenpäin, niin ei tarvitse tätäkään miettiä. Se on normaali
Ei täällä missä asun jouluna kesä ole, muttei lunta ole kuin harvoin ja sekin yleensä helmikuussa. Ei ole ankeaa ollenkaan, yleensä aurinkoista ja nättiä, ruohikot ja ikivihreät pensaat jne vihreinä, meri kimmeltää jne.
Ihan sama sais lopettaa koko joulun josta ole ihmisille selkeesti muuta kuin stressiä.
Itse palkkaan työttömiä katolleni ripottelemaan styroxmuruja ikkunoiden ohitse niin saamme perheen kanssa joulutunnelmaa.
Kyllä kuulu ja yleensä onkin pikku pakkanen &lumen.
Onhan noita mustia jouluja nähty. Viimevuonna onneksi oli lunta paljon.
Mua taas ärsyttää suunnattomasti jouluun valtavin, lähes hysteerisin odotuksin suhtautuvat. On oltava kymmeniä eri ruokalajeja, hirveet listat täällä av:llakin aina otsikoin "mitä joulupöydässänne" ja ihmiset luettelee kymmenien sivujen lankoja ruuistaan. Sitten se ikuisuuskysymys saunasta ja joulupukista ja näiden kellonajoista ja järjestyksestä ja vaatetuksesta ja tietenkin se iänikuinen joulu ja alkoholi -keskustelu. Ja kun mikään tämä ei riitä, pitää olla se tietty senttimäärä luntakin maassa, muuten menee suut mutruun. Olispa jo tammikuu.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama sais lopettaa koko joulun josta ole ihmisille selkeesti muuta kuin stressiä.
Saahan sitä olla viettämättä. Vai kaikiltako meinasit kieltää?
Aussit varmasti nauttivat joulukauden grillailuistaan kesäsäässä ihan yhtä paljon kuin me lumisesta säästä ja joulukinkusta uunissa. Maassa maan tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Mua taas ärsyttää suunnattomasti jouluun valtavin, lähes hysteerisin odotuksin suhtautuvat. On oltava kymmeniä eri ruokalajeja, hirveet listat täällä av:llakin aina otsikoin "mitä joulupöydässänne" ja ihmiset luettelee kymmenien sivujen lankoja ruuistaan. Sitten se ikuisuuskysymys saunasta ja joulupukista ja näiden kellonajoista ja järjestyksestä ja vaatetuksesta ja tietenkin se iänikuinen joulu ja alkoholi -keskustelu. Ja kun mikään tämä ei riitä, pitää olla se tietty senttimäärä luntakin maassa, muuten menee suut mutruun. Olispa jo tammikuu.
Älä unohda kinkunpaistoon liittyviä avauksia täällä. Ja joulusiivoukseen liittyviä keskusteluja. Ja leipomiseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä unohda kinkunpaistoon liittyviä avauksia täällä. Ja joulusiivoukseen liittyviä keskusteluja. Ja leipomiseen!
Niitä ei ole pakko lukea.
Ihan sama koko joulu. Typerä kulutusjuhla. Lapsille toki tärkeä, kun tulee pukki ja lahjoja. Aikuisten ihmisten vöyhötystä en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä ei ole pakko lukea.
Joulun aikaan täällä ei juuri muusta keskustella.
Suomalainen joulupöytä on aika mauton. Suolalla maustettua kinkku ja jotain rosollia, joka on keitettyjä ja pilkottuja ja mauttomia vihennanneksen paloja. Perustuu pitkälti aikaan jolloin Suomi oli köyhä maa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama koko joulu. Typerä kulutusjuhla. Lapsille toki tärkeä, kun tulee pukki ja lahjoja. Aikuisten ihmisten vöyhötystä en ymmärrä.
Jaa. Ei joulu minulle koskaan mikään kulutusjuhla ole ollut.
Joulua voi viettää monella tapaa; ei se suomalainen tapa ole...se ainut ja oikea!