Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimon outo käyttäytyminen

Huolestunut mies
10.05.2018 |

Vaimoni on viimeisen puolen vuoden aikana käyttäytynyt oudosti. Hän on paljon omissa mietteissään, kuuntelee musiikkia luureista "haaveileva" ilme kasvoillaan. Välillä naurahtelee. Hänellä on lisäksi alkanut olla paljon omia menoja, risteilyitä, illanviettoja tyttöporukassa jne. Tuo on toki normaalia, mutta nyt viime viikkoina olen miettinyt onko tässä jotain taustalla.

Hän kertoi työpaikallaan käyvästä miehestä (asiakas, ei työkaveri) , joka tuijottelee estottomasti vaimoani. En halua kertoa tarkemmin mutta paikka on sellainen, jossa ei kuuluisi flirttailla. Vaimoni kertoikin tuon jatkuneen jo noin vuoden. Olin aika tyrmistynyt, koska jos se on ollut oikeasti yksipuolista kuten sanoo, mutta epäilen että jotain peliä vaimonikin puolelta on täytynyt olla. Tuskin mies kuitenkaan mikään sekopää on.

Me olemme 3 lapsen perhe, ollaan nelikymppisiä ja nuo menot sekä tämä oma aika (haaveilu ja kotitöistä luistaminen) ovat alkaneet jo vaikuttaa siihen että lastenhoito jää yksin minulle, eikä hän jaksa/halua monesti tehdä enää mitään seuraavana päivänä.

En tiedä mitä minä voin tehdä. Pitääkö mun käydä näyttäytymässä tuolle äijälle ja kehottaa lopettamaan tuo ääliömäinen tuijottelu? Pahinta on se kun se EI tunnu vaimoani haittaavan. Lisäksi hänen kaveripiirissä on enimmäkseen eronneita yh-äitejä ja jotenkin pelkään että he yrittävät saada vaimoani siihen joukkoon. Vaimoni on nimittäin välillä puhunut eroaikeistaan...

Olenko minä nyt vain vainoharhainen vai en? Koska jotain semmoista tässä on josta mulle ei kerrota. Ollaan oltu 17 vuotta yhdessä, tämä on ensimmäinen kerta kun olen huolissani suhteestamme.

Kommentit (343)

Vierailija
161/343 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus 158: Noi kännijutut on jääny aikaan ennen lapsia eli kymmenen vuoden taakse. Ne on silloin keskusteltu läpi. Lasten myötä kännijutut on loppuneet, saunaolutta juon, mutta silloin on ihan eri asiasta kyse.

Ja kuten olen jo aiemmin kirjoittanut, myös hän joi silloin kännejä. Joimme yhdessä ja yhdessä käytiin ulkona. Ja vieläpä niin, että hän oli se jolle ei liika alkoholi sopinut, sillä hänestä tuli niin päällekäyvä.

Tässä jutussa on kunnioituksen puutteesta kyse, ei pettämisestä eikä vanhoista kännijutuista.

Vierailija
162/343 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestunut mies kirjoitti:

Kiitos taas kommenteista. Sanoin tuossa eilen myös että teen kaikkeni ettei lasten tarvitsisi kasvaa eroperheessä, olen semmosessa itse kasvanut ja myös hän. Siksi ihmettelenkin miks ei hän haluaa korjata tätä juttua, kun loppujen lopuksi asiat saisi kuntoon puhumalla. Onko kyse siitä, ettei niitä haluta kuntoon, koska hänen haluaa minusta eroon.

Lähes kaikki hänen kaverit ovat eronneet, myös siskonsa ja äitinsä. Onko niin, että tuo malli (eroaminen) on se ainoa mihin on tottunut?

Uskokaa jo, alkoholi ei ole tässä ongelma, kyse on jostain muusta.

Aika paljon kertovaa, että sinusta ongelmat eivät voi liittyä sinun tekemisiisi mitenkään, vaan "vaimo nyt vaan on saanut elämässään eroamisen mallin".

Jos et pysty katsomaan peiliin rehellisesti, niin kannattaa tilata vaan ne eropaperit jo. Ongelmia ei saa työstettyä, jos niitä ei halua edes nähdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/343 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus 158: Noi kännijutut on jääny aikaan ennen lapsia eli kymmenen vuoden taakse. Ne on silloin keskusteltu läpi. Lasten myötä kännijutut on loppuneet, saunaolutta juon, mutta silloin on ihan eri asiasta kyse.

Ja kuten olen jo aiemmin kirjoittanut, myös hän joi silloin kännejä. Joimme yhdessä ja yhdessä käytiin ulkona. Ja vieläpä niin, että hän oli se jolle ei liika alkoholi sopinut, sillä hänestä tuli niin päällekäyvä.

Tässä jutussa on kunnioituksen puutteesta kyse, ei pettämisestä eikä vanhoista kännijutuista.

No oletko sinä kunnioittanut häntä? Aika vähättelevään sävyyn nimittäin kirjoitit jo vaimosi lempiohjelmista. Ulottuuko sama vähättely muuhunkin vaimon elämään ja tekemisiin?

Vierailija
164/343 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus 163: A) Oon halunnut useasti kuluvan vuoden aikana jutella meistä, mutta hän on se joka ei uskalla avautua. Viimeks sanoin, että eikö voitais joskus katsoa yhdessä tv:tä kuten Sohvaperunoissa parit tekee, niin hän vain sanoi haluavansa rauhassa rentoutua (lapset olivat jo nukahtaneet,) ja katsoi sit yksin.

B) En mä suhtaudu vähättelevästi. Mutta sanokaa mulle miks 42v nainen katsoo tv:stä Teen Momia tai Jersey Shorea? Pidän niitä ihan teinisarjoina.

Vierailija
165/343 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin sä vedät. Kirjoita tarinasi Tosi Elämää-lehteen niin saat vähän kaljarahaa. 😀

😂😂😂

Vierailija
166/343 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä huomata että teistä monet yli 40v naiset on mun puolella ja lähes kaikki miehet myös. Entäpä nuoremmat naiset?

Ei olla.

T. Nuoret naiset

Ps. Ollaan terassilla, vaimosi lähti juuri komean toyboyn mukaan. Lupasi palata tunnin kuluttua.

Vierailija
167/343 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus 163: A) Oon halunnut useasti kuluvan vuoden aikana jutella meistä, mutta hän on se joka ei uskalla avautua. Viimeks sanoin, että eikö voitais joskus katsoa yhdessä tv:tä kuten Sohvaperunoissa parit tekee, niin hän vain sanoi haluavansa rauhassa rentoutua (lapset olivat jo nukahtaneet,) ja katsoi sit yksin.

B) En mä suhtaudu vähättelevästi. Mutta sanokaa mulle miks 42v nainen katsoo tv:stä Teen Momia tai Jersey Shorea? Pidän niitä ihan teinisarjoina.

A) täytyykö kysyä luoa? Mene mukaan katsomaan. Älä lääpi tai vaadi seksiä, vaan vietät rauhallista aikaa. Jostain jutusta voi saada jopa yhteisen naurun aihetta.

B) tässä taitaa olla yksi ongelman ydin: vähättelet vaimosi kiinnostuksen kohteita. Noissa sarjoissa ei ole yläikärajaa, mutta mielestäsi ne ovat paskaa koska SINÄ et tykkää niistä. Eli vaimosi ei saa katsoa edes tv-ohjelmaa ilman arvostelua ("tää ei kyllä ole enää sopiva meidän ikäisille!"), mitenhän mahtaa muissa asioissa sitten olla.

Vierailija
168/343 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan vähättelystä niin kuulisittepa kaiken mitä mieltä hän on musta. Mulla on kuuleva roikkuvat luomet ja masentunut ilme, rillit on rumat, auto on väärän mallinen, käytän liian isoja farkkuja, mun työ on ihan paskaduunia, teen aina samaa ruokaa, mä en saa laulaa kotona lempikappaleiden mukana koska kuulostan epävireiseltä, mun vanhemmat on luusereita, siskot saamattomia, mun tapa kieltää lapsilta jotain on liian julma/lepsua/epäjohdonmukaista, mun ehdottama vapaa-ajanvietto ei ikinä kelpaa, mun ostamat lahjat on perseestä. .. Listaa vois jatkaa loputtomiin.

Kuka tahansa muu mies, joka sattuu olemaan esim. seurassa/

paikanpäällä osaa hänen mielestään asian varmasti paremmin. Pitkän ajan kuluessa tällainen dissaaminen jättää jäljet. Täällä saattaa olla kohtalotovereita, mutta monelle teistä tää on joku hauska läppä. Mulle tää on täyttä totta.

Vierailija
169/343 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan vähättelystä niin kuulisittepa kaiken mitä mieltä hän on musta. Mulla on kuuleva roikkuvat luomet ja masentunut ilme, rillit on rumat, auto on väärän mallinen, käytän liian isoja farkkuja, mun työ on ihan paskaduunia, teen aina samaa ruokaa, mä en saa laulaa kotona lempikappaleiden mukana koska kuulostan epävireiseltä, mun vanhemmat on luusereita, siskot saamattomia, mun tapa kieltää lapsilta jotain on liian julma/lepsua/epäjohdonmukaista, mun ehdottama vapaa-ajanvietto ei ikinä kelpaa, mun ostamat lahjat on perseestä. .. Listaa vois jatkaa loputtomiin.

Kuka tahansa muu mies, joka sattuu olemaan esim. seurassa/

paikanpäällä osaa hänen mielestään asian varmasti paremmin. Pitkän ajan kuluessa tällainen dissaaminen jättää jäljet. Täällä saattaa olla kohtalotovereita, mutta monelle teistä tää on joku hauska läppä. Mulle tää on täyttä totta.

Niin. Jos molemmat olette koston kierteessä eikä omaa käytöstä nähdä huonona kun "toi tekee vielä pahemmin!" -niin aika huonolta näyttää.

Vierailija
170/343 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on aika tossu. Itsekin olisin vaihtanut jo oikeaan MIEHEEN.

Vierailija
171/343 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaiset jotka asuvat kauempana, ovat huomanneet muutoksen minussa. Se iloinen avoin poika joka hetken aikaa maailmallakin avarsi itseään, on pikkuhiljaa muutunut sulkeutuneeksi tyypiksi, jonka itseluottamus on varissut pois.

En voi kaikesta syyttää toista, mutta jos koko varhainen aikuisuus on ollut henkistä alistamista, tai ainakin toisen mielen mukaan tanssimista, niin pakko sillä joku vaikutus asiaan on olla.

Vierailija
172/343 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaiset jotka asuvat kauempana, ovat huomanneet muutoksen minussa. Se iloinen avoin poika joka hetken aikaa maailmallakin avarsi itseään, on pikkuhiljaa muutunut sulkeutuneeksi tyypiksi, jonka itseluottamus on varissut pois.

En voi kaikesta syyttää toista, mutta jos koko varhainen aikuisuus on ollut henkistä alistamista, tai ainakin toisen mielen mukaan tanssimista, niin pakko sillä joku vaikutus asiaan on olla.

No jos ne asiat on niin huonosti ja olleet jo pitkään, niin eiköhän ero olisi paras ratkaisu.

Vierailija
173/343 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus 173: Olen varmasti tossu. Vaimoni onkin sanonut haluavansa miehekkään miehen.

Vierailija
174/343 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä vaan sekin, että moni työkaveri pitää mua aika miehekkään, sekä miehet että naiset, mutta kotona ei sit yhtään.

Nostan 130kg penkistä, olen hyväkuntoinen ja kestävä, teen työni kunnolla, on ollut pitkään sama työpaikka, eli en ole tuuliviiri. Työtä teen paljon siksi , että lapsille ei joutuisi ostamaan esim halvimpia tarjoustalovaatteita ja voisi käydä välillä vaikka huvipuistossa. Osaan kieliä, pärjään kaikenlaisten ihmisten kanssa. Olen ennakkoluuloton, tehnyt sellaista työtäkin aiemmin jota moni tavallinen suomalaismies ei koskaan kykenisi tekemään. Silti näillä ei ole mitään arvoa kodissamme. Olen sietämätön vätys, joka kyllä kelpaa tiskaajana ja laskujenmaksajana.

Vierailija
175/343 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miksi niin moni mies viihtyy töissä jos kotona on raskas ilmapiiri. Parempi se vaihtoehto kuin nyhjätä lähikapakassa.

Vierailija
176/343 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä vaan sekin, että moni työkaveri pitää mua aika miehekkään, sekä miehet että naiset, mutta kotona ei sit yhtään.

Nostan 130kg penkistä, olen hyväkuntoinen ja kestävä, teen työni kunnolla, on ollut pitkään sama työpaikka, eli en ole tuuliviiri. Työtä teen paljon siksi , että lapsille ei joutuisi ostamaan esim halvimpia tarjoustalovaatteita ja voisi käydä välillä vaikka huvipuistossa. Osaan kieliä, pärjään kaikenlaisten ihmisten kanssa. Olen ennakkoluuloton, tehnyt sellaista työtäkin aiemmin jota moni tavallinen suomalaismies ei koskaan kykenisi tekemään. Silti näillä ei ole mitään arvoa kodissamme. Olen sietämätön vätys, joka kyllä kelpaa tiskaajana ja laskujenmaksajana.

Miksi siis pelkäät eroa?

Vierailija
177/343 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä on kuitenkin seksiä kerran viikossa jos aina on raskas tunnelma? Mikä johtaa seksiin, naisen vai sinun aloite? Puhuit ettette ole suudelleet, miten se on mahdollista jos on seksiä viikoittain? Onko se seksi rakkaudellista?

Minusta olisi ihana saada lahjakortti alusvaatekauppaan tai alusvaate. (vaikka se olisikin sellainen, missä mieheni haluaisi minut nähdä. Nimenomaan minut <3)

Vaikka tilanne on tosi raskas, sun pitää nyt a) unihtaa koko suhteen painolasti ja alkaa rakastaa sun vaimoa avoimin mielin, et ajattele että jonkun asian järjestäminen on liian vaikeaa... lapsille vahti ja treffeille, tai kun lapset nukkkuu niin makkari täyteen kynttilöitä ja tunnelmaa. Kehu sinä! Osta lahja. Tuo kukkia. Vaikka vaimo olis perseestä. Jos ei auta, ei auta, mutta tuollainen ahdistuksen kierteessä jatkuva riitrly yms ei vie tilannetta minnekkään vaan jätät sen omalta osaltasi taakse ja alat elää kuin sitä ei olisi ollutkaan. Vaimo lähtee kyllä jossain kohtaa mukaan jos saat oikeasti viestitettyä hänelle että on sinun elämäsi nainen.

Tai b, sano RAUHALLISESTI että ehkä sinä haluat eron. Ja katso mitä siitä seuraa. Ei syytellen ja raivoten tai riidan aikana. Vaan niinkuin olisit kypsytellyt sitä jo pitkään mielessä. Ja katso miten vaimo reagoi.

Vierailija
178/343 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus 155: On selvää, että kunnioitus on hävinnyt. Mutta olen yrittänyt saada sitä takaisin juuri olemalla kotona mahdollisimman läsnä, teen kotitöitä, vien roskat, hankin ruoat ja lähes kaikki käyttötavarat. Vaimo on silti kokoajan jotenkin naseva.

Hän katselee tv:stä paljon sellasta hömppää, Temptation Islandia, ensitreffit alttarilla, valheen vangit, satuhäät jne. Tuntuu välillä että kaipaa takas nuoruuteen.

Noilla asioilla et saa kunnioitusta takaisin, noitahan olet tehnyt jo pitkään. Ironista on se, että noita sinänsä hyviä asioita tekemällä tässä tilanteessa vain alleviivaat vaimollesi sitä, miten tossu olet.

Nyt on kovempien keinojen aika. Sinun pitää tehdä selväksi että et katsele tuollaista "nasevuutta" ja pilkallista suhtautumista sinuun. Kerrot, että olet alkanut harkita eroamista, koska näin ei ole järkeä jatkaa. Ja sinun pitää myös tarkoittaa sitä. Jos vaimon käytös ei ala muuttua, niin sinun pitää todella olla valmis siihen eroon. Ja miksi et olisi? Ei itseään ja itsetuntoaan kannata tuollaisen takia antaa valua viemäristä alas vuosien mittaan, hukkaat kohta itsesi täysin ja luuletko että sinua silloin kunnioittaa enää kukaan, kun et itsekään voi? Ero antaa teille molemmille mahdollisuuden kerätä itsenne kasaan ja löytää jotain uutta. Olisihan se hyvä, jos saisitte vielä kuvionne paikattua, mutta ei tuo vaimosi touhu oikein siltä vaikuta.

Vierailija
179/343 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista miehistä on tullut aivan liian pehmeitä. Onneksi Suomeenkin tulee maailmalta vähän uutta väriä.

Vierailija
180/343 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus 180: Siis tottakai meillä on hyviäkin hetkiä, välillä taas riitoja. Enimmäkseen kuitenkin tasaista arkea, mikä on lapsille turvallista, mutta parisuhteelle tietysti vähän puuduttavaa. Näin on varmasti monissa perheissä.

Seksiä kyllä on, viimeksi tänä aamuna, ennenkuin lapset olivat heränneet. Seksi on jotenkin rutinoitunutta, ehkä vähän kylmää, nimenomaa naisen puolelta. Ei suudelmia, ei halauksia. Ehkä mä laukean aika nopeasti, mutta mikäs teet. Olen toki antanut suuseksiä välillä ennen yhdyntää. Itse laitan kyllä käden hänen ympärilleen seksin jälkeen mutta haluaisin joskus itsekin "käpertyä" ja saada hellyyttä.

Olen ihmetellyt mistä moinen johtuu, mutta en jaksa jauhaa samaa. Joskus tekee hyvää kun ei jatkuvasti kysele ja lässytä, sen kun vaan antaa mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi