Amway(?) tuotteet... Kokemuksia, kertokaa! Apua!
Ystäväni on alkanut jälleenmyymään jotain tuotteita joiden merkki on Amway. Hän kehui niitä maasta taivaisiin, ja ostinkin muutamia tuotteita, kun kuulostivat tosi hyviltä. Esim. hammastahnaa, pesuaineita, shampoota, parranajoaineita miehelle sekä muutamia meikkejä tuli ostettua. Halusin tukea ystävääni alkavassa työssään, mutta nyt on alkanut epäilyttämään.
Missään tuotteissa ei ole tuoteselostetta. Itselläni on esimerkiksi herkkä iho ja allergioita ja tuotteiden sisällöt olisi tärkeää saada tietää. Mieheni sai parranajogeelistä pistelevän tunteen kasvoilleen ja jonkinlaista ihottumaa.
Kun tällä hammastahnalla pesee hampaat, hengitys haisee aivan kamalalle ja tuntuu että hampaat eivät puhdistu. Voiko olla mahdollista että nämä tuotteet on jotain huuhaata eikä aidosti turvallisia&toimivia??
Toinen ystäväni sanoi että pestyään Amwayn shampoolla hiuksensa hänen päänahka kuivui todella paljon, kutisi&hilseili eikä tätä ole hänelle ikinä tapahtunut.
Näiden perusteella en taida meikkejä uskaltaa edes kokeilla.
Yritin varovasti kysellä ystävältäni tuotteista mutta hän vakuutti niiden turvallisuutta ja "mahtavuutta", mutta tuoteselosteista ei osannut sanoa muuta kuin ympäripyöreästi jotain.. Ystäväni on fiksu, mutta työnhaussa hänellä on vähäisen koulutuksen takia ollut ongelmia. En silti haluaisi uskoa että hän myisi tuotteita tietäen, että niistä tulee ongelmia?
Haluaisin nyt REHELLISIÄ kokemuksia, faktoja ja tietoa näistä tuotteista! Jälleenmyyjätkin voisi tunnustaa näistä tuotteista jotain anonyymisti, tehdäänkö tätä rahan takia? Miksi näitä edes saa vain jälleenmyyjiltä? En halua enää ostaa mitään, mutta haluaisin kuulla muidenkin kokemuksia! Tuntuu että asiakkaat eivät näistä tykkää mutta jälleenmyyjät puhuvat ympäri. Itsestäni tuntuu melkein jopa töykeältä sanoa ei ystäväni jatkuviin kyselyihin josko me ostettaisiin lisää.
Kommentit (61)
"Kerronpa tässä vähän omia kokemuksia kun lähdin mukaan hölmoilyyn nimeltä Amway. Värväystilanteessa en oikein voinut kieltäytyäkään kun appiukko sitä niin hehkutti.
Värväystilaisuudessa ymmärsin tai minun annettiin ymmärää että sitä tyypillistä verkostomarkkinoinnin hurmosta ei kyseisessä firmassa ole. Olinpa väärässä. Matra alkoi ajan kanssa paljastua se oli tämä: sun täytyy olla tuota että voit olla tämä.
Oli melkein pakko liittyä tähän cep:en eli continue educational program. Tuo koulutus oli kyllä surkuhupaisaa. Maksoit 39 egee 3-4 cd-levystä jolle oli nauhoitettu joitain seminaarien puheen pitäjien puheita. Tosi kiva yrittää saada niistä jotain tolkkua kun visuaalista esitystä ei niissä ollut yhtään. Pelkkää ääntä ja sekin oli laadultaan tosi surkeaa. Akka vaan änkyttää siellä jotain tyyliin: I I I really think so....so so..... vielä ärsyttävämpää oli sitä kuunnella
Sitten ne Open tilaisuudet joissa oli käytävä kerta toisensa jälkeen. Tällä tavalla kuulemma osoitit ylälinjalle että olet tosissasi tämän asian suhteen. Lienee sanomattakin selvää että noihin tilaisuuksiin oli sisäänpääsymaksu. Joka viikko oli raahattava itsens ja mieluiten pari uutta uhria mukaan katsomaan mitä tämä on. Ja aina oli se sama esitelmä mutta eri ihmisen jonkun kokeneen amwaylaisen kertomana.
Kaikkein huippu oli sitten se kun alettiin vaatia tai vihjailla että pitäis tehdä enemmän ja sitten että jos jättäisit päivätyön ja tekisit tätä et saisit enemmän volyymiä.
Ikinä en saanut anwayltä mitään takaisin koska palkkiot kuulemma maksetaan vain firmoille. en ehtinyt perustamaan omaa toiminimeä kun poltin päreeni tuohon touhuun. viimeisin pisara oli se kun appiukolleni sanottiin että hänen pitää päättää kumpi on tärkeämpää yhteinen aika perheen kanssa vai Amwayn palkkapussin kasvattaminen."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/10173757/kokemuksia-amwaysta
Olen edustanut Amway tuotteita yli 10 vuoden ajan. Olen käynyt myös noissa "uskonlahkon kokouksissa.
Niissä on tuotekoulutusta, kerrotaan uusista tuotteista ja niissä on mukava, positiivinen henki.
Olen saanut valtavan määrän oikeita ystäviä liiketoiminnan kautta ja se on mielestäni tässä kaikista parasta.
Tuotteet eivät ole kalliita, koska moni ei tiedosta, että ne ovat tiivisteitä. Yli kymmenen vuoden aikana Amwaylla on ollut mielestäni muutama huono tuote (ei niin laadukas, mitä yrityksten taso yleisesti on) ja olen antanut näistä palautetta, kuten muutkin. Nämä kaikki tuotteet ovat poistuneet jossain aikataulussa markkinoilta.
On myös muutama tuote, joita olen kokeillut ja joista en itse tykkää, mutta muut tykkäävät. Mutta olemme kaikki erilaisia ja pidämme erilaisista tuotteista.
Kuten täällä joku kertoikin, valitettavasti suomalaisten ongelmana on edelleen kateellisuus. Kerroin aikanani muutamille tutuilleni tuotteista idealla, että jos haluavat kokeilla, voivat ostaa minulta tai tilata itse edullisemmin. Muutamat ovat ostaneet vuosia joitain tuotteita minulta ja yksi tilaa itse.
Mutta kolme "kaveria" haukkuivat pystyyn ja yksi puhuu yhä paskaa selän takana muille.
Ja hän sanoi minulle, "että pitäisikö sun elää sillä, että me muut ostetaan tuotteita sulta"? ;-)
Ystäväni on parturikampaaja ja käyn hänen luonaan, kun hän on ystäväni ja haluan auttaa häntä liiketoiminnassaan. Ajan sen vuoksi vähän pidemmän matkan kuin jos kävisin jollain muulla parturissa. Mutta vaihdetaan samalla kuulumiset ja on kiva nähdä säännöllisesti. Yksi kaverini on sähköasentaja ja pyydän häntä aina tekemään sähkötyöt. Tuttavallani on lounas-kahvila ja käyn siellä säännöllisesti. Sukulaisellani on autokorjaamo ja korjautan autoni siellä. Yhden kaverini luona käyn ajoittain, kun tarvitsen hierontaa.
Mielestäni on luonnollista, että ihmiset tekevät liiketoimintaa ja toivon, että kaikki jotka sitä lähtevät tekemään, myös menestyvät siinä. Se ei todellakaan ole helppoa, varsinkaan nykypäivänä.
Amway ei ole pyramidi, se ei ole Suomessa mahdollista. Yritys on ollut Suomessa jo yli 20 vuotta. Kaikilla tuotteilla on 100%/90 päivän palautusoikeus. Voit vaikka käyttää tuotteen ja saat rahat takaisin.
"Lahkokokoukset" ovat koulutustilaisuuksia ja ilman niitä ei kukaan liiketoiminnassa pärjää, koska siellä tapahtuu tuote- ja liiketoimintakoulutus. Uskokaa tai älkää, mutta esim. K- ja S-ketjuilla on omat säännölliset lahkokokouksensa, joissa heidät aivopestään ;-)
Amwayn bonusjärjestelmä on rakennettu niin, että se, joka tekee työn, saa rahat.. Ja niin sen pitääkin olla.
Mistä tiedän tämän? Siitä, että useina kuukausina minun alapuolellani olevat ovat saanet enemmän bonusta kuin minä ja se on oikein. Silloin minun pitää katsoa peiliin.
Tiedän myös, että olen tuloissa ohittanut useamman ennen minua aloittaneen. Mutta aloittamisen ajankohdalla ei ole merkitystä vaan sillä, mitä tekee.
Olen itse ollut mukana pitkään Amwayn toiminnassa.
En tiedä, oletko ollut jossain aivan eri tiimissä, mutta kuulosti oudolta ja bonusten suhteen myös epämääräiseltä.
Kenenkään ei ole pakko tehdä, jos ei halua tehdä. Itse saa päättää, mitä ja milloin tekee.
Koulutuksiin ei ole pakko osallistua.
Minulle on joskus ihmetelty, miksi yhden tai kahden päivän koulutukset maksavat?
Kaikki maksaa: tila, tarjoilut, välineistö.. Ja tässä jokaisella on oma liiketoiminta, joten kuka maksaa osallistumisen, jos ei liikkeenharjoittaja itse?
Olen ollut työelämän kautta esim. yhden-kahden päivän koulutuksissa ja ne olivat jo vuosia sitten 800-1600 €. Yhden päivän koulutus on pitkään meillä Amwayssa maksanut noin 30 €.
Toiminimeä ei ole pakko ottaa ellei halua (Y-tunnus riittää myös). Jos ei ole Y-tunnusta, bonukset tulevat Amwayn tilillesi. Jos sinulla on Y-tunnus, bonukset tulevat tilillesi. Olen saanut centilleen oikean summan (pystyn laskemaan bonukset myös itse) tililleni joka kuukausi.
Meille on toistuvasti kerrottu, että kukaan ei jätä työpaikkaansa ennen kuin tienaa tuplasti Amwayn kautta sen, mitä tienaa työstään. Eli päinvastoin ketään ei neuvota jättämään työtään ja ajautumaan mahdollisesti ongelmiin. Jos Amwayn kanssa haluaa edetä, sen pystyy tekemään myös vapaa-ajallaan.
Hauskaa luettavaa kirjoitti:
Olen edustanut Amway tuotteita yli 10 vuoden ajan. Olen käynyt myös noissa "uskonlahkon kokouksissa.
Niissä on tuotekoulutusta, kerrotaan uusista tuotteista ja niissä on mukava, positiivinen henki.
Olen saanut valtavan määrän oikeita ystäviä liiketoiminnan kautta ja se on mielestäni tässä kaikista parasta.
Tuotteet eivät ole kalliita, koska moni ei tiedosta, että ne ovat tiivisteitä. Yli kymmenen vuoden aikana Amwaylla on ollut mielestäni muutama huono tuote (ei niin laadukas, mitä yrityksten taso yleisesti on) ja olen antanut näistä palautetta, kuten muutkin. Nämä kaikki tuotteet ovat poistuneet jossain aikataulussa markkinoilta.
On myös muutama tuote, joita olen kokeillut ja joista en itse tykkää, mutta muut tykkäävät. Mutta olemme kaikki erilaisia ja pidämme erilaisista tuotteista.
Kuten täällä joku kertoikin, valitettavasti suomalaisten ongelmana on edelleen kateellisuus. Kerroin aikanani muutamille tutuilleni tuotteista idealla, että jos haluavat kokeilla, voivat ostaa minulta tai tilata itse edullisemmin. Muutamat ovat ostaneet vuosia joitain tuotteita minulta ja yksi tilaa itse.
Mutta kolme "kaveria" haukkuivat pystyyn ja yksi puhuu yhä paskaa selän takana muille.
Ja hän sanoi minulle, "että pitäisikö sun elää sillä, että me muut ostetaan tuotteita sulta"? ;-)
Ystäväni on parturikampaaja ja käyn hänen luonaan, kun hän on ystäväni ja haluan auttaa häntä liiketoiminnassaan. Ajan sen vuoksi vähän pidemmän matkan kuin jos kävisin jollain muulla parturissa. Mutta vaihdetaan samalla kuulumiset ja on kiva nähdä säännöllisesti. Yksi kaverini on sähköasentaja ja pyydän häntä aina tekemään sähkötyöt. Tuttavallani on lounas-kahvila ja käyn siellä säännöllisesti. Sukulaisellani on autokorjaamo ja korjautan autoni siellä. Yhden kaverini luona käyn ajoittain, kun tarvitsen hierontaa.
Mielestäni on luonnollista, että ihmiset tekevät liiketoimintaa ja toivon, että kaikki jotka sitä lähtevät tekemään, myös menestyvät siinä. Se ei todellakaan ole helppoa, varsinkaan nykypäivänä.
Amway ei ole pyramidi, se ei ole Suomessa mahdollista. Yritys on ollut Suomessa jo yli 20 vuotta. Kaikilla tuotteilla on 100%/90 päivän palautusoikeus. Voit vaikka käyttää tuotteen ja saat rahat takaisin.
"Lahkokokoukset" ovat koulutustilaisuuksia ja ilman niitä ei kukaan liiketoiminnassa pärjää, koska siellä tapahtuu tuote- ja liiketoimintakoulutus. Uskokaa tai älkää, mutta esim. K- ja S-ketjuilla on omat säännölliset lahkokokouksensa, joissa heidät aivopestään ;-)
Amwayn bonusjärjestelmä on rakennettu niin, että se, joka tekee työn, saa rahat.. Ja niin sen pitääkin olla.
Mistä tiedän tämän? Siitä, että useina kuukausina minun alapuolellani olevat ovat saanet enemmän bonusta kuin minä ja se on oikein. Silloin minun pitää katsoa peiliin.
Tiedän myös, että olen tuloissa ohittanut useamman ennen minua aloittaneen. Mutta aloittamisen ajankohdalla ei ole merkitystä vaan sillä, mitä tekee.
Säälittävä sepustus 😑
ALH kirjoitti:
Täällä näyttää olevan sellainen "asiantuntijaraati" Amway-liiketoiminnasta ja tuotteista, että jälleenmyyjien taitaa olla turha yrittää "puhdistaa" kaupan mainetta ja tuotteiden laatua jonka täältä varmasti saa.
Itse olemme perheessä käyttäneet Amwayn tuotteita noin 10 vuoden ajan. Ja tykkäämme niistä tosi paljon. Tuotteet ovat laadukkaita ja hinnakkaampia, mutta suurin osa on tiivistemuotoisia ja saattaa tulla näin normikaupan tuotteita edullisemmaksi. Saippuat ja shamppoot ovat niin hyviä, ei kutia ja kihise, ei tule hilseitä, toisin kuin normikaupan tuotteilla, näin meillä (ihmiset ovat yksilöitä ja reagoivat erilaisiin asioihin). Kodinhoitotuotteet ovat huippuja, niitä en tule ikinä vaihtamaan muihin. Mutta niinhän se on toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä, niin myös tuotteissa. Ja makuasioista ei kannata kiistellä. Me emme ole kokeneet että meitä olisi kukaan ikinä patistanut mihinkään, se tehdään liiketoiminnan hyväksi mitä halutaan... ja se mitä teet näkyy tuloksissa. Hyvin yksinkertaista. Rikastuttu ei toistaiseksi liiketoiminnalla olla, mutta emme ole olleet kovin aktiivisiakaan. Bonuksia maksetaan takaisin usein sen verran mitä itse olet Amwaylle päin maksanut, eli tuotteet ovat olleet näin ilmaisia. Ei valittamista.
Kokeile itse tuotteita rohkeasti ja luota omaan harkintakykyyn ja kokemuksiin. Tuoteselosteetkin tuotteista kyllä löytyy, Amwayn sivuilta tarkasti ja oppaista. Olen jälleenmyyjä ja käyttäjä ja aion edelleenkin pysyä, päivääkään en ole katunut ja yhtään ystävää en liiketoiminnan takia ole menettänyt. Suomalainen on pessimisti, huonoja asioita on helpompi tuoda esiin kuin mitään hyvää ja positiivista. Tavoitella voi miljoonia tai vain vaikka 500 euroa lisätuloa kuukauteen, mitä kukin haluaa ja miten, joku haluaa vain ALH-numerolla laadukkaita tuotteita edeullisempaan hintaan. IOlen sitä mieltä että kannattaa ottaa asioista selvää kunnolla ennenkuin tietäväisenä "ottaa kantaa" asioihin, mihin ei ole kunnolla perehtynyt.
Kun lain mukaan se tuoteseloste on oltava pakkauksessa. Hupaisa yritys imagon kohottamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Satinique® Smooth Moisture Shampoo:
Water/Eau, Sodium Laureth Sulfate, Glycerin, Cocamidopropyl Betaine, Glycol Distearate, Glycereth-26, Dimethicone, Fragrance/Parfum, C12-15 Alkyl Lactate, Sodium Chloride, Hydroxypropyl Methylcellulose, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Distearyldimonium Chloride, Panthenol, Tetrasodium EDTA, Citric Acid, Creatine, Tocopheryl Acetate, Aleurites Moluccana Seed Oil, Dipropylene Glycol, C10-40 Isoalkylamidopropylethyldimonium Ethosulfate, Aloe Barbadensis Leaf Juice, PPG-12-Buteth-16, Triethanolamine, Sodium PCA, Sodium Lactate, Arginine, Limnanthes Alba (Meadowfoam) Seed Oil, Aspartic Acid, PCA, Glycine, Alanine, Methylchloroisothiazolinone, Ceramide 2, Serine, Ceramide 3, Valine, Behenic Acid, Cholesterol, Isoleucine, Proline, Threonine, Methylisothiazolinone, Histidine, Phenylalanine, Perilla Ocymoides Leaf Extract.
Tässä yksi esimerkki tuotteen sisällöstä, lisää löydät Amwayn saitilta
https://www.amway.fi/?icid=nav:fi:en:amway.com:popup:enterprise:amway.fi
melkoisen herkästi allergisoiva ainesosa..eli allergisena pysyisin kaukana ko. tuotteista ja luottaisin apteekin valikoimiin tai joissakin jopa dermosilin.
olen snobi, mut mielestäni kaikki verkostomarkkinointihommat menee kastiin hölmöjen höynöyttäminen, johan sitä rupeaisi repeilemään näissä hurmosmyyntiseminaareissa. Eli miten joku täysjärkinen voi edes mennä semmoisen lankaan?
Joku avon ja oriflame nyt ehkä vähän miedommasta päästä eivätkä taida tarjotakaan ratkaisuja kaikkiin sun ongelmiin vain lähinnä kauneus/meikkituotteita.
Lukeepa tämä, niin tiedätte tästä huijauksesta ebemmän:
http://www.pyramidihuijaus.fi/index.php/2021/04/11/amway-tilastot/
Mahtaa käydä raskaaksi kun on ilmeisesti on tarve käydä selittelemässä noita samoja lätinöitä joka ikisessä paikassa jossa tuota verkostomarkkinointi aihetta käsitellään.
Pari viikkoa sain kokemusta tuosta vuoskymmen sitten kun uskoin kauppakorkean käynyttä tyyppiä, että olisi hyvä juttu lähteä mukaan. Olin säästynyt moiselta roskalta aiemmin enkä tiennyt koko systeemistä.
Silloin kun ihmisiä kielletään käyttämästä tervettä järkeä ja kerrotaan miten pitäisi muka ajatella, mennään metsään samantein. Tyhmät uskoo vaikka lentäviin lehmiin, mutta maalaisjärkeä käyttävät osaavat pysyä poissa.
Surullisintä tuossa touhussa on se, että siinä koitetaan vetoa tunteisiin ja sitä kautta sumentaa ihmisten mieliä.
Mielikuvilla ratsastamista, unelmointia ym. sitä kyllä tuputetaan mutta auta armias kun haluaa faktaa tai lukuja pöytään.
Selitykset "firman kunnollisuudesta" on taas ihan peruspropagandaa jolla halutaan silläkin kääntää huomio pois faktoista. Eli luvuista.
Vituttaa vieläkin muistella lähinnä myötähäpeää pursunneita dresmman miesten puheita "suomen huipulta" ja nyyhkytarinoita tekoitkuineen.
Surullista ja arveluttavaa touhua jossa aliarvioidaan ja hyväksikäytetään ihmisiä pahemman kerran
Byramiidilta se kuulema näyttää.Minun kollekat kävi Amwayn Omistamalla Nutriway tehtaalla USASSA 16000 työntekijää ja tehdasrakennuksetkin näyttävät BYRAMIDIN NÄKÖISILTÄ. Amwayssa ei puhuta jälleen myynnistä on alh.liikkeen harjoittajia johon voi rekisteröityä Amwayn sivuilta.Toinen vaihtoehto on rekisteröityä asiakkaaksi.Amwayn. liikkeenharjoittaja saa 30 % alennusta tuotteista ja asiakas saa 17 - 20 % alennusta.jos tuotteissa on moittimista tai ei miellytä ne saa palauttaa ja saa rahat takaisin.ELIKKÄ 100 -. TYYTYVÄISYYS TAKUU.Turha lässyttää netissä omia yllätyksiä.
Ensinnäkään amway ei ole mikään pyrämidi bisnes, se on verkkokauppaa. Ostoliiketoimintaa harrastaa ykstyiset yrittäjät jotka saavat alennuksia tuotteista. Sen lisäksi tämä ostotoiminta ei ole pyramidi vaan kannustinjärjestelmä. Se kannustaa yrittäjää rekryymään porukkaa jolloin ostoista amway maksaa yrittäjällä bonuksia. Ja kun yksi tälläin tiimiläin saavuttaa 21% rajan se poistuu yrittäjän verkostosta mutta yrittäjälle myönnettää ikuinen 600 € kuukausibonus. Tällä ei ole mitään tekemistä pyramidihuojaksen kanssa. Pyramidinhuijauksessa luvataa isoja palkkijoita liittyjille. Ja SItten myöhemmin liittyvien rahoja käytetään ensiksi liittyneille tulonsiirtoihin. Tässä on kysymyksessa suoramyynti ostokannustinjärjestelmä. Yrittäjä saa sitä enemmän bonusta mitä enemmeän ammattimaisia tiimejä hän perustaa. OLisi aika ottaa selvää asiasta ennenkuin syyttää toimintaa pyramidiksi. Aivan normaalia klubimaista ostotoimintaa. Lisäksi on lukemattomia positiviivisa käyttökokemuksia muunmuassa hammastahnoista, pesuaineista, ja lähes kaikista meikeistä jne.
Yks kaveri aktiivinen tän osalta tiktokissa. Hyvää viihdettä, kun ei ole enää muron zinzino-ketjua luettavana.
Tuotteissa on tyytyväisyystakuu. Ne voi palauttaa, jos laatu ei miellytä. Itse olen lopettanut Amway-liiketoiminnan taloudellisesti kannattamattomana puuhasteluna, mutta tuotteista ei ole pahaa sanottavaa. Käytän niitä edelleen. Ainoastaan jauhemainen astianpesuaine oli surkeaa, kaikki muut hyviä.
Joitain vuosia sittennostin Amwayta tuttavalta. Kasvojenpuhdistustuotteita ja kosteusvoidetta. Ikinä ei ole naama ollut niin hilselevä ja huonossa kunnossa kuin noiden tuotteiden käytön jäljiltä.
Itse pidin kiinnostuneille aikanaan näitä Amway-ouppeneita, joissa sanoin että 2-5 vuoden kuluttua voitte tienata jopa 120 000 euroa vuodessa. Mitä pitempään olin mukana, sitä enemmän aloin pelätä jonkun kysyvän, että kauankos olet itse ollut mukana ja paljonko tienaat nyt. Kukaan ei kysellyt kuitenkaan. Laitoin bisnekseeni likoon aivan kaiken, meni talous ja meni terveys ja miltei työpaikkakin. Ylälinja vaan kannusti että "what ever it takes, you'll get it back". Saavutin platinatason, mutta bisnes laahasi koko ajan miinuksella. Vuosia hakkasin päätä seinään ja sitten lopetin. Käyttäkää hyvät ihmiset järkeänne, jos tällaiseen lähdette mukaan. Sitkeys muuttuu yllättävän helposti tyhmyydeksi. Kaikki eivät menesty. Mutta huom! Minua ei kukaan huijannut, tein sen ihan itse.
Tämä touhu kuulostaa network 21 koulutushaaran toiminnalta.
Meillä tilataan kun tarvitaan ja mitään osto/myyntipakkoa ei ole.
Itse suunnitellaan kk-tavoite
Onko täällä ketään Amwayssa mukana olevia? Yksi entinen tuttava ja kaksi työtoveria ovat mukana ja kehuvat kovasti tuotteita sekä kokousten mukavaa henkeä. Kaikki vakuuttavat myös, että tuosta saa paljon rahaa mutta kukaan heistä ei ole saanut oikeastaan mitään. Kertovat, että heidän pitäisi saada uusia jäseniä ja koska eivät ole saaneet niin rahaakaan ei ole tullut sen vuoksi. Minusta tuo on aika ristiriitaista. Saa paljon rahaa mutta ei ole kuitenkaan saanut. Miten te muut mukanaolijat?
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ketään Amwayssa mukana olevia? Yksi entinen tuttava ja kaksi työtoveria ovat mukana ja kehuvat kovasti tuotteita sekä kokousten mukavaa henkeä. Kaikki vakuuttavat myös, että tuosta saa paljon rahaa mutta kukaan heistä ei ole saanut oikeastaan mitään. Kertovat, että heidän pitäisi saada uusia jäseniä ja koska eivät ole saaneet niin rahaakaan ei ole tullut sen vuoksi. Minusta tuo on aika ristiriitaista. Saa paljon rahaa mutta ei ole kuitenkaan saanut. Miten te muut mukanaolijat?
Noin se niillä muillakin on. Pyramidihuijauksissa vain ne siellä tosi ylhäällä olevat rikastuu, ei jotkut loppupään tyypit. Varsinkaan jos he yrittää tehdä rahaa tuotteita myymällä, koko homma perustuu jäsenhankintaan, siihen että itsen alle pitäisi saada kasvava pyramidi uusia jälleenmyyjiä, jolloin lopulta ehkä voisi olla niin korkealla että jotain jää käteenkin. Äärimmäisen harva pääsee siihen tilanteeseen, ja aivan varsinkaan Suomessa, jossa ihmiset on hyvin skeptisiä lähtemään tuollaiseen mukaan.
Mun miehen sisko meni noihin joskus mukaan. Muuttui ihan oudoksi vähitellen, jopa alkoi aggressiiviseksi markkinoidessaan. Ja uhosi, että kyllä sitten käy kateeksi, kun hän ajaa uudella Porschella pihaan, kun en ole ymmärtänyt lähteä mukaan. Totesin vaan, että ihan sama, en tarvi mitään urheiluautoja, mulle riittää mun normityön tulot. Välit meni aika pahasti poikki, kun hänen kanssa ei voinut enää jutella mistään normaalista, aina se kääntyi siihen amway-saarnaukseen. Viitisen vuotta se siinä pöhisi ja uhosi, sitten tajusi vissiin ettei hän ole rikastumassa ollenkaan, vaan päinvastoin, miehensä joutui rahoittamaan hänen harrastustaan.
Jos olet avuntarpeessa, soita 112.