Onko kellään ei imettävällä tullut nestettä tai vuotoa rinnasta?
Kommentit (15)
Maidon erittyminen voi olla merkki jostain neurologisesta vaivasta, oliko sen yhden nimi nyt prolaktiitti.
Jossain vaiheessa tuli aina sellaista paksua maitomaista nestettä jos nänniä puristi.
En koskaan selvittänyt asiaa. Loppui vähän kuin itsestään.
Ei siis tullut kuin puristaessa. Joku hormonijuttu varmaankin.
Multa on tullut puristaessa kirkasta nestettä aina. Siis sinakin 20 vuotta. Koska mikään ei ole edeennyt mihinkään, en usko, että on syöpä.
Tästä huolimatta, jos sulla on jotain uusia ilmiöitä, niin KANNATTAA TUTKITUTTAA. Muutookset kannattaa tutkituttaa. Ei ne aina ole mitään, mutta ne VOI olla.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään tullut kirkasta tai kellertävää ilman että oli syöpä?
Mulla, tosin molemmista tuli / tulee (?), mutta vain puristamalla. Jatkunut about 2 vuotta, kahdesti ultrattu ja myös tutkittu prolaktiini (?) verikokeella, ei mitään poikkeavaa / syytä löydetty.
Röntgenlääkäri sanoi, että jos olisi kyse tiehyäkasvaimesta niin tulisi suihkuamalla.
En käytä hormonaalista ehkäisyä, nuorin lapsi 12 v.
Lääkäriin. Esim. syöpä tai prolaktiitti. Prolaktiitti katsotaan verikokeista.
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa tuli aina sellaista paksua maitomaista nestettä jos nänniä puristi.
En koskaan selvittänyt asiaa. Loppui vähän kuin itsestään.Ei siis tullut kuin puristaessa. Joku hormonijuttu varmaankin.
Googlaamalla selviää, että tällainen on todennäköisesti ihan normaalia ja vaaratonta. Mulla oli joskus samantapaista. Söin kyllä silloin masennuslääkettä jonka sivuvaikutuksissa mainittiin tuo ja kilpirauhasen vajaatoiminta löytyy myös, joka voi aiheuttaa.
Prolaktinooma, aivolisäkkeen hyvälaatuinen kasvain, jota hoidetaan lääkehoidolla tai poistetaan transfenoidaalisesti kirurgin toimesta. Aiheuttaa prolaktiinin liikaeritystä. Prolaktiinituotannosta vastaa aivolisäke. Oireena epäsäännölliset kuukautiset ja kirkas tai kellertävä maitomainen erite rinnoista.
Onko muita jolla ollu tätö??
Olen itsetuhon partaalla nyt, haluan pois ennen dg.
Itkettää ahdistaa. Tutkimus maanantaina.
Lisäks rinnassa ajoittain tuntemuksia ja pistelyä.
Itselläni oli joskus jo ennen lapsia ja imetystä. Kirkasta nimenomaan, ei maitomaista. Hormoneissa ei ollut häikkää. Oli ilmeisesti masennuslääkkeen sivuvaikutus.
Rintatulehduksen aikana oli märkäistä vuotoa.