Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amway(?) tuotteet... Kokemuksia, kertokaa! Apua!

Vierailija
05.05.2018 |

Ystäväni on alkanut jälleenmyymään jotain tuotteita joiden merkki on Amway. Hän kehui niitä maasta taivaisiin, ja ostinkin muutamia tuotteita, kun kuulostivat tosi hyviltä. Esim. hammastahnaa, pesuaineita, shampoota, parranajoaineita miehelle sekä muutamia meikkejä tuli ostettua. Halusin tukea ystävääni alkavassa työssään, mutta nyt on alkanut epäilyttämään.

Missään tuotteissa ei ole tuoteselostetta. Itselläni on esimerkiksi herkkä iho ja allergioita ja tuotteiden sisällöt olisi tärkeää saada tietää. Mieheni sai parranajogeelistä pistelevän tunteen kasvoilleen ja jonkinlaista ihottumaa.
Kun tällä hammastahnalla pesee hampaat, hengitys haisee aivan kamalalle ja tuntuu että hampaat eivät puhdistu. Voiko olla mahdollista että nämä tuotteet on jotain huuhaata eikä aidosti turvallisia&toimivia??

Toinen ystäväni sanoi että pestyään Amwayn shampoolla hiuksensa hänen päänahka kuivui todella paljon, kutisi&hilseili eikä tätä ole hänelle ikinä tapahtunut.
Näiden perusteella en taida meikkejä uskaltaa edes kokeilla.
Yritin varovasti kysellä ystävältäni tuotteista mutta hän vakuutti niiden turvallisuutta ja "mahtavuutta", mutta tuoteselosteista ei osannut sanoa muuta kuin ympäripyöreästi jotain.. Ystäväni on fiksu, mutta työnhaussa hänellä on vähäisen koulutuksen takia ollut ongelmia. En silti haluaisi uskoa että hän myisi tuotteita tietäen, että niistä tulee ongelmia?

Haluaisin nyt REHELLISIÄ kokemuksia, faktoja ja tietoa näistä tuotteista! Jälleenmyyjätkin voisi tunnustaa näistä tuotteista jotain anonyymisti, tehdäänkö tätä rahan takia? Miksi näitä edes saa vain jälleenmyyjiltä? En halua enää ostaa mitään, mutta haluaisin kuulla muidenkin kokemuksia! Tuntuu että asiakkaat eivät näistä tykkää mutta jälleenmyyjät puhuvat ympäri. Itsestäni tuntuu melkein jopa töykeältä sanoa ei ystäväni jatkuviin kyselyihin josko me ostettaisiin lisää.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kuulla jonkun jälleenmyyjän mietteitä... :O

Vierailija
22/61 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näyttää olevan sellainen "asiantuntijaraati" Amway-liiketoiminnasta ja tuotteista, että jälleenmyyjien taitaa olla turha yrittää "puhdistaa" kaupan mainetta ja tuotteiden laatua jonka täältä varmasti saa. 

Itse olemme perheessä käyttäneet Amwayn tuotteita noin 10 vuoden ajan. Ja tykkäämme niistä tosi paljon. Tuotteet ovat laadukkaita ja hinnakkaampia, mutta suurin osa on tiivistemuotoisia ja saattaa tulla näin normikaupan tuotteita edullisemmaksi.  Saippuat ja shamppoot ovat niin hyviä, ei kutia ja kihise, ei tule hilseitä, toisin kuin normikaupan tuotteilla, näin meillä (ihmiset ovat yksilöitä ja reagoivat erilaisiin asioihin). Kodinhoitotuotteet ovat huippuja, niitä en tule ikinä vaihtamaan muihin.  Mutta niinhän se on toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä, niin myös tuotteissa. Ja makuasioista ei kannata kiistellä. Me emme ole kokeneet että meitä olisi kukaan ikinä patistanut mihinkään, se tehdään liiketoiminnan hyväksi mitä halutaan... ja se mitä teet näkyy tuloksissa. Hyvin yksinkertaista. Rikastuttu ei toistaiseksi liiketoiminnalla olla, mutta emme ole olleet kovin aktiivisiakaan. Bonuksia maksetaan takaisin usein sen verran mitä itse olet Amwaylle päin maksanut, eli tuotteet ovat olleet näin ilmaisia. Ei valittamista. 

Kokeile itse tuotteita rohkeasti ja luota omaan harkintakykyyn ja kokemuksiin.  Tuoteselosteetkin tuotteista kyllä löytyy, Amwayn sivuilta tarkasti ja oppaista. Olen jälleenmyyjä ja käyttäjä ja aion edelleenkin pysyä, päivääkään en ole katunut ja yhtään ystävää en liiketoiminnan takia ole menettänyt. Suomalainen on pessimisti, huonoja asioita on helpompi tuoda esiin kuin mitään hyvää ja positiivista. Tavoitella voi miljoonia tai vain vaikka 500 euroa lisätuloa kuukauteen, mitä kukin haluaa ja miten, joku haluaa vain ALH-numerolla laadukkaita tuotteita edeullisempaan hintaan. IOlen sitä mieltä että kannattaa ottaa asioista selvää kunnolla ennenkuin tietäväisenä "ottaa kantaa" asioihin, mihin ei ole kunnolla perehtynyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin kokouksessa. Ihan kuin uskonto ja sudenpentukenraalien mitalinjako. Muutamasta tuotteesta olen pitänyt, juuri näistä tiivistepesuaineista.

Vierailija
24/61 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa noista uskontojutuista, kun kokemusta mistään herätyskokouksista ym ei ole( Ja kirkossakin jossa joskus harvoin on tullut käytyä, niin aika rauhallista siellä on ollut). Amwayn tapaamisissa on välitön, avoin ja positiivinen ilmapiiri, jossa arvostetaan toisten menestystä, mutta ymmärrän myös sen että se ei monenkaan suomalaisen pessimistiselle, synkälle ja kateelliselle perusluonteelle sovi. Ps. Amwayllä ja uskonnolla ei ole mitään yhteistä, jos joku niin luulee. 

Tästä tämän verran. 

Vierailija
25/61 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa ensin proffa Mirja Salkinoja Salosen luennot ja harkita sen perusteella uskaltaako niitä käyttää. Itse olen tarkka, enkä enää käytä. Suuri huijaus.

Vierailija
26/61 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkös näitä lahkolaisten värväystilaisuuksia on olemassa? Joskus 2011 kävin parissa katsomassa ja kuulemassa silmät soikeana niitä nyyhkytarinoita ja muita. Ainakin allergikkoihin näyttäisi tuotteet purevan edelleen ja oman pään käyttö ja kriittisyys on kielletty😄 Nokian vesiongelmakin olisi vuosia sitten kuulemma ratkaistu niiden vedenpuhdistimilla. Nyt enää odotellaan sote ratkaisua Amwayltä ja maailma pelastuu

Vierailija
27/61 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALH kirjoitti:

Vaikea sanoa noista uskontojutuista, kun kokemusta mistään herätyskokouksista ym ei ole( Ja kirkossakin jossa joskus harvoin on tullut käytyä, niin aika rauhallista siellä on ollut). Amwayn tapaamisissa on välitön, avoin ja positiivinen ilmapiiri, jossa arvostetaan toisten menestystä, mutta ymmärrän myös sen että se ei monenkaan suomalaisen pessimistiselle, synkälle ja kateelliselle perusluonteelle sovi. Ps. Amwayllä ja uskonnolla ei ole mitään yhteistä, jos joku niin luulee. 

Tästä tämän verran. 

Kyllähän sen aivopesun ja fanaattisuuden määrän näkee jo näistä sinun kommenteistasi. :D Pahaa sanaa ei tuotteista saa kukaan sanoa tai on koko kansakunta perustavanlaatuisesti per.seestä. Tsemppiä lahkoiluun.

Vierailija
28/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex vaimo sekos näihin juttuihin, siis todellakin sekos.

On kuin uskonlahko, pysykää ihan oikesti kaukana tästä.

Vierailija
29/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satinique® Smooth Moisture Shampoo:

Water/Eau, Sodium Laureth Sulfate, Glycerin, Cocamidopropyl Betaine, Glycol Distearate, Glycereth-26, Dimethicone, Fragrance/Parfum, C12-15 Alkyl Lactate, Sodium Chloride, Hydroxypropyl Methylcellulose, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Distearyldimonium Chloride, Panthenol, Tetrasodium EDTA, Citric Acid, Creatine, Tocopheryl Acetate, Aleurites Moluccana Seed Oil, Dipropylene Glycol, C10-40 Isoalkylamidopropylethyldimonium Ethosulfate, Aloe Barbadensis Leaf Juice, PPG-12-Buteth-16, Triethanolamine, Sodium PCA, Sodium Lactate, Arginine, Limnanthes Alba (Meadowfoam) Seed Oil, Aspartic Acid, PCA, Glycine, Alanine, Methylchloroisothiazolinone, Ceramide 2, Serine, Ceramide 3, Valine, Behenic Acid, Cholesterol, Isoleucine, Proline, Threonine, Methylisothiazolinone, Histidine, Phenylalanine, Perilla Ocymoides Leaf Extract.

Tässä yksi esimerkki tuotteen sisällöstä, lisää löydät Amwayn saitilta

https://www.amway.fi/?icid=nav:fi:en:amway.com:popup:enterprise:amway.fi

Vierailija
30/61 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää laittako tuotemerkkiä otsikkoon! 

Minulla on palstalla mainittuja tuotteita näyttö täynnä, heidän mainoksiaan, vaikken ole edes kurkistanut sivuille. 

Vierailija
31/61 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amwayn tuotteita myy useampi ryhmä. Kaikki ei ole mk.pakkomyyjiä. Tuotteissa on paketin kyljessä tuoteseloste (laki vaatii) ja tarkemmat tuoteselosteesta saa netistä. Tai voi pyytää suoraan Amwayn Suomen toimistosta, jos myyjä ei tiedä mistä niitä saa. Kaikenlaisista jälleenmyyjiltä kokemusta. Fiksujakin on ja tuotteet laadukkaita, mutta eivät markettihintaisia. Minulla on pari ystävää, jotka oikeasti tekevät työkseen ja myös nykyään tienaavat vain tuotteilla yms. Mutta ovat tehneet kovasti töitä ihan itse jamarkkinoineet tuotteita ja hankkineet asiakkaita. Eivät siis ainakaan minulle ole pakkomyyntejä tehneet. Kerran oli tuote, josta en tykännyt ja yhdestä tuotteesta sain allergisen reaktion. Sain palauttaa tuotteet ja sain myös rahat takaisin, vaikka olin avannut pakkaukset.

Pyramidi Amway ei voi olla, koska pyramidit on laittomia Suomessa. Amway on ollut Suomessa jo parikymmentä vuotta. Myyntiorganisaatioita no useita ja jokaisella omat tapansa myydä tuotteita. Sen takia jotkut on esim ”pakkomyyjiä”.

Itse myyn Tupperwarea ja onhan sekin vain kotikutsuilla myytävä tuotemerkki, kuten jotkut vaatekutsujututkin. Tupperiakin on varmaan joskus kutsuttu pyramidihuijaukseksi. ;)

Vierailija
32/61 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastahan kaikessa myyntitoiminnassa on kyse. Torikauppiaat, käsityöläiset, K-kauppiaat ym.

Jotkut myy huonompaa ja toiset priimaa. Kukin ostaja päättää onko tuote pasgaa ja priimaa.

Olen noita tuotteita käyttänyt, mutta ostan tuotteet mielummin kaupasta just silloin kun haluan. Joku niistä tuoksui tosi hyvältä, mutta muuten saman sorttisia tuotteita kuin muut.

Vierailija
33/61 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan muutama ainesosa?

Vierailija
34/61 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis laskinko nyt oikein että tuossa shampoossa on 42 eri ainesosaa? Itse käytän hiuspalashampoota jossa 8 luonnosta peräisin olevaa ainetta! Kestää 4kk ja minulla on pitkät hiukset,ja en tarvitse joka kerta edes hoitoainetta. Amwayssa olen ollut hetken mukana aikanaan ja ei ole mun arvojen mukainen enää mitenkään. Itse käytän enää vain vegaanisia,eläintestaamattomia ja luomutuotteita.

Vierailija
35/61 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni myi Amway-tuotteita. Kerran jouduin mukaan sellaiseen tilaisuuteen, ja todellakin oli kuin uskonlahkon kokous.

Tuotteista kyllä tykkäsin, olisin itse halunnut ostaa kahvia ja hoitoainetta, mutta koskaan en saanut kauppoja tehdyksi. Eksä aina vain mainosti, kuinka minun kannattaisi ruveta myyjäksi sen sijaan että vain ostaisin, ja kun en suostunut niin vissiin mun pitäisi listata haluamani asiat kun hän tilaa seuraavan kerran, mitä sitten ei tapahtunut ennen kuin tiet erkanivat.

Toinen eksäni oli helluntailainen ja olin muutaman kerran mukana nuortenilloissa. Paljon nopeammin meni ja ahdisti vähemmän, lievempää hihhulointia kuin Amway.

Vierailija
37/61 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehe siskon tytär on amway myyjä.Soittaa ja ottaa yhteyttä vain kaupatakseen äitä supertuotteita super(kalliilla)hinnalla. Hokee niitä samoja lauseita koko ajan.

On hyökkäävä Ihmettelen suuresti hänen hurahtamistaan, on ihan fiksu ja koulutettu aikuinen... Tyttäreni olisi pitänyt mennä heidän kanssaan vkl jonnekin seminaariin, oli hotellissa ja maksoi 200-300. Onneksi tytär opiskeli silloin, sai vedottua rahattomuuteensa.

Toinen tapaus: kylällä on parturi/kampaaja joka kutsui tyttäreni käymään liikkeessään, oli väen väkisin käänyttänyt amway-uskontoon. Ja kieltänyt tytärtäni kertomasta minulle!!

Onneksi tytär oli sanonut kiitos ei.

Ihme painostusta ja kalliita tuotteita, ” mutta todella riittoisia”.

Joo mutta silti hirveän hintaisia, en ole tämän sukulaisnaisen kanssa juurikaan yhteydessä.

Vierailija
38/61 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla paljon hyviä juttuja verkostomarkkinoinnista. https://keskustelu.suomi24.fi/talous/verkostomarkkinointi

Vierailija
39/61 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä HÄN onkin jättänyt ystävänsä. Täällä haukutaan, vaikkei mistään mitään tiedetä. Ja vastausta tähän: kukas sen K-kauppiaan ”pyramidin” huipulla mahtaakaan olla? Miettikää nyt jo hieman, ennen kuin puhutte paskaa!

Vierailija
40/61 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tähän maahan saa tuodakaan tuotteita ilman että ovat hyväksyttynä elintarvike- ym virastoissa, joten jättäkäähän noitavainovalheenne toisaalle. Tämä Amway-keskustelu tässä paljastaa suomalaisen luonteen inhottavimmat piirteet. Kunhan vaan saa haukkua ja tyrmätä sydämensä kyllyydestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi