Onko kenenkään muun synnytys ollut todella helvetin kivulias ja sietämätön? Siis semmoinen tunne, että kuolee siihen?
Liki kaikki tutut kertovat kokeneensa niin " ihanan synnytyksen, upea kokemus" . Kipuihinkin kuulemma autanut epiduraali niin hienosti, että ollut liki kivuton synnytys.
Ei mulla vaan. Mun mielestä se edelleenkin, 3:n vuoden jälkeen, oli jotain aivan karmeeta...siis fyysisellä tasolla. Onhan se vauvan syntymä muuten ihanaa, mutta en voi sanoa, että tuosta synnyttämisestä voisin kovin positiivista sanottavaa keksiä. MÄ todella luulin kuolevani siihen kipuun.
Kommentit (128)
sisuksia tauotta(tippa) ja epiduraali ei toiminut. tämä siis kesti tuntja...Olin tajuttomuuden rajalla, silmät kiinni ja huusin, verenpaineet katossa ja pulssi hakkasi toistasataa.Ei koskaan enää.
Luulin kuolevani, en saanut mitään kivun lievitystä, kätilö karjui.
Me
Ap kirjoittelee yksinään täällä.
En edes muista, kuinka kivuliasta oli. En ole koskaan kokenut vastaavaa kipua. Toisaalta keho tottuu kaikkeen.
Ei. Olihan se rankkaa mutta kyllä henk. koht. hammassärky oli pahempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoittelee yksinään täällä.
Niin varmaan. Aloitus on vuodelta 2006. Ja viimeisimmät kommentit ennen sun tekemää nostoa vuodelta 2012. Aika pitkään on yksinään kirjoitellut. Tai sitten ei.
En halua avata omaa kokemusta koska se oli oksettava pitkä kärsimys. Sanon vaan että jos joku on menossa vielä synnyttämään niin vaatikaa suunniteltu sektio. Ellei nyt satu pitämään monen päivän kestävästä rääkkäysnäytelmästä; näitä aina välillä synnyttäjille tarjotaan.
Mä luulin oikeasti kahden synnytykseni olleen epänormaalin kivuliaita ja hoitohenkilökunnan asennevammaisuuden olleen vaan paskaa tuuria. Mä olen järkyttynyt siitä että tämä onkin näin yleistä!!
Kivuliaita ne synnytykset on varmasti jatkossakin mutta hoitohenkilökunta asenteineen vois vaikuttaa tosi paljon synnytyskokemukseen. Ihan kuin ne rankaisis naisia jostain. Mulle osui ihan siat kätilöt molempiin synnytyksiin, ja niiden sikojen takia meidän lapsiluku on nyt täynnä. Sen lisäksi että vittuilivat ja kohtelivat mua alentavasti (mm. Naureskelua pillunhajusta) niin toisen synnytyksen jälkeen odottelivat ja repivät alapäätäni (epäily 3. Asteen repeämästä kohdunsuulta välilihaan saakka ja massiivinen verenvuoto) puoli tuntia ennen kuin viitsivät edes kutsua lääkäriä paikalle.
Empaattisemmat kätilöt olis todennäköisesti saaneet sen helvettikokemuksen tuntumaan siedettävämmältä.