Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri vaatii ajokortin

Vierailija
15.12.2023 |

On alkanut painostamaan että pitäisi ajokortti hankkia koska sen puuttuminen estää työnsaannin. Millä rahoilla?? Sitäpaitsi pelkään autoja ja liikennettä.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin vaatii.

Voivat kyllä ehdottaa, kun mietitte yhdessä, että miten voisit parantaa työllistymismahdollisuuksiasi. Mutta ei ne mitään vaadi.

Vierailija
2/68 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut töitä koska ei ole ajokorttia. Olen raksatyöläinen ja töitä ei ole tässä lähistöllä joten om nykyään mahdotonta saada töitä. Työkkärissä ne ei sitä ymmärrä. Pyysin kunnalta 2000 euroa ajokortin hankkimiseen mutta eivät suostuneet. Palkkaa olen aina saanut niin vähän ettei siitä voinut säästää ajokorttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se parantaa työllistymismahdollisuuksia, ei sitä käy kiistäminen. 

Vierailija
4/68 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut töitä koska ei ole ajokorttia. Olen raksatyöläinen ja töitä ei ole tässä lähistöllä joten om nykyään mahdotonta saada töitä. Työkkärissä ne ei sitä ymmärrä. Pyysin kunnalta 2000 euroa ajokortin hankkimiseen mutta eivät suostuneet. Palkkaa olen aina saanut niin vähän ettei siitä voinut säästää ajokorttiin.

Valoja päälle nyt, kyllä jotain pitää ihmisen itsensäkin panostaa elämäänsä, ei kaikkien ajokorttia voi veronmaksajat kustantaa! 

Vierailija
5/68 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Kannattaakin pelätä liikennettä ja autoja. Niin minäkin pelkään ja ei ole korttia. On myös ajoa estäviä tekijöitä terveydessä ehkä. Paitsi maalla jossain olisi helpompaa harjoitella, jos olisi vakio-opettaja. Silti pelottaisi. Suomen sää on kylmä kävelyyn. Talvella ajo ei juuri kannata on liian liukasta, ellei ole hyvät refleksit, keskittyminen ja mies.

Vierailija
6/68 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että kaikilla ei sairauksien vuoksi ole mahdollisuutta hankkia ajokorttia.

Vierailija
7/68 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa että kaikilla ei sairauksien vuoksi ole mahdollisuutta hankkia ajokorttia.

Tämä muuten ärsyttää joka paikassa kun oletus on että kaikilla on ajokortti. Mitään sairauksia ei ole todettu mikä estäisi mutta tiedän kyllä itse että refleksit ja hahmotuskyky huono ja auton kokoinen vehje sairaan nopealla vauhdilla eteenpäin, jolloin se on yksi sekunti ja henki pois. 

Tuohon yleensä sanotaan "Niin minuakin alussa jännitti" Kaikilla on erilainen sietokyky eri asioihin. Olen harkinnut valehtelevani näille kyselijöille. Mitkä sairaudet estää kortin saannin?

Vierailija
8/68 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työkkäri vaatii niin työkkäri maksaa.

Vierailija
9/68 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pelkkä kortti ole kuin lentävämatto.

Vierailija
10/68 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle myös ehdolteltiin että eikö kannattaisi ajokortti hankkia. Mä nauroin puhelimessa että heti kun joku sen maksaa, ei mulla näillä minimituilla ole varaa sellaiseen. Ei siis voi pakottaa.

Vierailija
11/68 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työkkäri vaatii niin työkkäri maksaa.

Höpöhöpö. Ei vaadi eikä maksa, luojalle kiitos. Joku roti sentään pitää olla.

Jos ei halua tai ei ole mahdollisuutta ajaa ajokorttia sitten pitää vaan hyväksyä se, että ajokortittomuus voi vaikuttaa työn saamiseen. On olemassa työtehtäviä, joissa ajokortti on välttämätön ja yleensä asia kerrotaan jo työpaikkailmoituksessa.

Vierailija
12/68 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono näkö! En saanut, karsastusta ja sitte pullonpohjalasit!

Vierailija
13/68 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunta ei lahjoita kenellekään ajokorttirahaa.

Vierailija
14/68 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan täytyy jättää työnhausta paikat joissa täytyy ajaa autolla ja sillä selvä. Kortti minulla on mutta en aja. Eiköhän niitä työnhakijoita riitä jotka ajaa autolla koska työnhakijoita on paljon enemmän kuin työpaikkoja. En ymmärrä mikä ongelma se on. Eikä se minulle olekaan. Jos työkkärille olisi niin voi voi. 

Vierailija
15/68 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä vastaat heille? Ei sinun sitä tarvitse selitellä, miksi ajokorttia ei ole. Toki voit saada inttämisen loppumaan sanomalla, että "hyvä pointti, itsekin olen miettinyt ajokorttia". Ja sitten jos joku joskus kysyy, sanot vain, että heti kun sinulla on varaa autokouluun, aiot mennä sinne. Käytännössä sinun ei siis tarvitse mennä sinne, koska ainahan voi olla se tilanne, että varaa ei ikinä ole.

Vierailija
16/68 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vaan täytyy jättää työnhausta paikat joissa täytyy ajaa autolla ja sillä selvä. Kortti minulla on mutta en aja. Eiköhän niitä työnhakijoita riitä jotka ajaa autolla koska työnhakijoita on paljon enemmän kuin työpaikkoja. En ymmärrä mikä ongelma se on. Eikä se minulle olekaan. Jos työkkärille olisi niin voi voi. 

Sama juttu minulla. 

Vierailija
17/68 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkkäri minulta vaatineet korttia. Lähettivät vaan haettavaksi paikan jossa vaadittiin korttia ja omaa autoa. Hain paikkaa mutta ihme kyllä en päässyt edes haastatteluun. Työnantaja sitä korttia kuitenkin vaati.

Vierailija
18/68 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole vielä tavannut yhtään aikuista jolla ei olisi ajokorttia.Aika erikoista jos varsinkin miespuolisella ei ole jo nuorena hommattua ajokorttia.

Vierailija
19/68 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valoja päälle nyt, kyllä jotain pitää ihmisen itsensäkin panostaa elämäänsä, ei kaikkien ajokorttia voi veronmaksajat kustantaa! 

Samaa mieltä vaikka olen itsekin työtön ja autoton. Rahaa voi jemmata pienistäkin tuloista ja tienata omia kamoja myymällä autokoulua varten rahaa. Jos haluaisin auton ostaa, saisin säästettyä vielä rahat siihen, ennen kuin uudet lait tulee voimaan. 

Vierailija
20/68 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunta ei lahjoita kenellekään ajokorttirahaa.

Kela maksaa kortin kyllä apinoille. Tai ainakin maksoi aikaisemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi