Virheostokset
Tulipa ostettua kengät, jotka sitten käytössä kuitenkin osoittautuivat liian isoiksi. Ilmeisesti sitä kaupassa kävelee jotenkin eri tavalla kuin kadulla, kun näin pääsi käymään. Ei auta pohjalliset eikä paksummat sukat. Kylläpä harmittaa! Etenkin, kun rahasta on muutenkin tiukkaa, eikä kyseessä ollut mikään heräteostos, vaan harkittu päätös. Tiedostan, että itseni soimaaminen ei auta mitään, mutta silti hirveän epäonnistunut ja syyllinen olo.
En kaipaa mitään kettuilua, vaan kertomuksia siitä, että muutkin tekevät virheostoksia, ja ennen kaikkea vinkkejä siihen, kuinka olette päässeet harmituksesta yli.
Kommentit (198)
Kun löytää jonkun hyvän, omaan jalkaan sopivan kenkämerkin, kannattaa niitä ostaa jatkossakin. Minun jalkaan sopii Clarksin kengät koko 38 ja pystyn netistäkin tilaamaan aina sopivat kengät.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan yleensä liian pieniä kenkiä. Sitten harmittaa kun ulos lähtiessä huomaa, että näähän alkaa hiertää ja hirveät rakot paisuu kantapäihin. Nytkin kaapissa yhdet tosi ihanat ruskeat mokkanahkakengät ja ne on vaan liian tiukat käytettäväksi..
Voi jessus kun ette tajua, että hiertäminen EI TARKOITA että kenkä on liian pieni -.- siis jos kyseessä on upouusi kenkä. Se vasta MUOKKAUTUU jalan mukaan -> rakkoja jaloissa. Edelleen ne laastarit kantapäihin ja odottamaan, että jalat tottuvat ja kenkä muokkautuu.
Vierailija kirjoitti:
No ei koskaan kannata ekana lähteä ulos uusilla kengillä vaan kävellä jonkun aikaa kotona, jolloin kengät voi vielä palauttaa jos ne eivät sovi.
Harvoin kaupasta ostettuja saa palauttaa ellei erikseen sopinut kotisovituksesta.
Mikä ihme siinä kenkien ostamisessa onkin niin vaikeeta. Minulla on kaapeissa varmasti 50 pari kenkiä ja sitten pystyn käyttämään niistä ehkä viittä... kaikissa muissa jokin vika. tai sitten mulla on niin vammaiset jalat ettei mitkään popot istu =(
Kengät. Kaikki paitsi kahdet jotka ovat talvikenkiä. Kesäkenkiä olen ostanut joka ikinen kesä usean vuoden ajan noin kaksi paria, hinta 50–100 €. Kaikki kengät joko hiertää tai ei pysy jalassa. Koko on 36 ja 37 välistä, 36 vähän painaa ja 37 ei pysy jalassa millään. 36 ei myöskään takaa sitä että kenkä pysyisi jalassa. Bonuksena vielä kapea jalka maailmassa jossa lähes kaikissa kengissä on leveä lesti. Koska en kehtaa kulkea koko kesää kumisaappaissa tai talvikengissä on vain pakko sietää rakkoja ja hankaamista. Olen sovittanut tuhansia kenkiä ja vaikka kaupassa tuntuisi ok:lta, niin kotona kun kävelee ne jalassa hetkenkin on jo rakot tuloillaan. Laastarit, teipit, suihkeet, sukat, venyttäminen tai muu ei ole auttanut. Kenkiä pitäisi jotenkin saada pehmeämmiksi ilman että ne liiemmin venyvät. Suutarilla olen käyttänyt seitsemää paria ja niistä kaikki venyivät niin etteivät pysy jalassa kunnolla ja hankaavat silti edelleen. Joskus olen saanut ystäviltäni käytettyjä kenkiä ja niissä on olleet monet hyvät kun eivät ole niin tolkuttoman kovat. Ostaisin kenkäni kirppikseltä jos sieltä löytyisi siistejä, kauniita kenkiä. Aina tulee vaan vastaan risoja, rikkinäisiä halpiskenkiä 10 € hintaan.
Nimimerkillä viime kesänä ruiskulla ja neulalla 1,5 ml nestettä pois jalkapohjaan tulleesta jättirakosta.
Monet farkut. Ovat kaupassa juuri hyvät ja sopivat, mutta ensimmäisen käytön jälkeen löystyvät. Koitan valita aina mahdollisimman pienen koon, mutta ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Kengät. Kaikki paitsi kahdet jotka ovat talvikenkiä. Kesäkenkiä olen ostanut joka ikinen kesä usean vuoden ajan noin kaksi paria, hinta 50–100 €. Kaikki kengät joko hiertää tai ei pysy jalassa. Koko on 36 ja 37 välistä, 36 vähän painaa ja 37 ei pysy jalassa millään. 36 ei myöskään takaa sitä että kenkä pysyisi jalassa. Bonuksena vielä kapea jalka maailmassa jossa lähes kaikissa kengissä on leveä lesti. Koska en kehtaa kulkea koko kesää kumisaappaissa tai talvikengissä on vain pakko sietää rakkoja ja hankaamista. Olen sovittanut tuhansia kenkiä ja vaikka kaupassa tuntuisi ok:lta, niin kotona kun kävelee ne jalassa hetkenkin on jo rakot tuloillaan. Laastarit, teipit, suihkeet, sukat, venyttäminen tai muu ei ole auttanut. Kenkiä pitäisi jotenkin saada pehmeämmiksi ilman että ne liiemmin venyvät. Suutarilla olen käyttänyt seitsemää paria ja niistä kaikki venyivät niin etteivät pysy jalassa kunnolla ja hankaavat silti edelleen. Joskus olen saanut ystäviltäni käytettyjä kenkiä ja niissä on olleet monet hyvät kun eivät ole niin tolkuttoman kovat. Ostaisin kenkäni kirppikseltä jos sieltä löytyisi siistejä, kauniita kenkiä. Aina tulee vaan vastaan risoja, rikkinäisiä halpiskenkiä 10 € hintaan.
Nimimerkillä viime kesänä ruiskulla ja neulalla 1,5 ml nestettä pois jalkapohjaan tulleesta jättirakosta.
Kookenkä, Jana-merkkiset - ostin viime syksynä, nyt keväällä laitoin jalkaan eivätkä paina mistään!
Kaikki myötätunto sinne.
Vierailija kirjoitti:
Auto, käytetty ja tingittyyn hintaan toki lapsiperheeseen ja työmatkan takia. Muuten ihan kelpo peli, mutta meni hermot siihen että aina joku paikka rempallaan. Aina piti olla korjaamassa, maksaa vakuutusmaksut jne. Hirvee rahareikä, mutta tarpeellinen.
Nyt jos ostaisin auton, max. 600 e, leimalla ja ajaisin vaan korjaamatta niin pitkään ko kestää. Sitten romuksi.
Mä olen miettinyt välillä ihan samaa, mutta sitten mieleen hiipii pelko, että entä jos se pikkurahan auto leviäisikin todella huonolla hetkellä. Toki sama mahdollisuus on olemassa missä tahansa autossa, mutta silti.
Oma auto maksoi viitisen tonnia, mutta on sitä kyllä rempattukin. Ikinä en aio ostaa ainakaan kovin paljon kalliimpaa autoa, koska jokainen pirssi osaa kyllä levitä.
136 suosittelen joskus ostamaan varrellisia kesäkenkiä, vaikka mokkasaapikkaat.
Ostakaa apteekista rakkolaastari käsilaukkuun.
HETI KUN TUNTUU HIERTYMISTÄ LAASTARI KYSSEISEEN KOHTAAN.ei kun rakko jo noussut
viikon päästä voi lopettaa laastarin käytön ja kengät mukavat kävellä
nih
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin puolen vuoden kuntosalikortin ja en ole käynyt siellä ollenkaan. Kortti menee kohta umpeen. Eli 130 euroa maksoin tyhjästä.
Ajattele montako Fatserin sinistä levyä sillä rahalla ois saanu
Kirjoitetaan muuten Fazer.
Ei mulla muuta...
Vierailija kirjoitti:
Mokkasaapikkaita pystyy käyttämään ehkä kymmenenä päivänä vuodessa, kun ei ole liian kuumaa, liian kylmää eikä yhtään kosteaa.
Mulla kans tulee virheostoksia ja useimmin juuri ne on kenkiä. Mulla lienee sellanen jalka, että on vaikea löytää juuri sopivia. Yhdet nätit vaaleat ns. kävelykengät oli sellaiset, että ei mitkään laastarit ja muut konstit auttaneet, molemmat kengät hankasi kantapään yläpuolelle ihan veriset haavat. Ne kengät hiersi ne laastaritkin riekaleiksi. Kai niissä oli niin kova reuna siellä takana sitten. Sitkeesti yritin, että jos ne pehmenisi, mutta ei.
Ja just tuo ongelma mullakin, että pienempi koko puristaa ja seuraava isompi koko taas on liian väljä. Mitään avokkaita en enää pidäkään, kesällä mulla on aina sandaalit, joiden remmiä voi säätää.
Mutta onhan näitä muitakin, olin menossa hautajaisiin ja ostin pienen mustan suht edullisen käsilaukun. Kun olin sitten kotoa lähdössä, niin käsilaukun hihna irtosi toisesta päästä. En ollut kaupassa katsonut, miten hihna oli kiinnitetty. Se oli vain ommeltu kiinni laukun syrjään, ei siis mitään metallirengasta, mihin sen olisi voinut jollain vippaskonstilla vaikka vielä kiinnittää. Ompeleet oli tosi heikot toisessakin reunassa. Ei muuta kuin vanha kulunut ja turhan iso laukku otettava mukaan, muuta mustaa laukkua kun ei ollut.
Kerran tilasin Hobby Hallista ihanan nätin ruusukuvioisen maton. Sen kanssa meinasin tulla hulluksi, se oli aina likaisen näköinen, koska se keräsi joka ikisen pienimmänkin karvan ja hiuksen ja roskan ja tomuhiukkasen ja oikein kuin imi ne sisäänsä. Siis jotain hemmetin tekokuitua pelkästään.
Avainkaappi, kun se oli niin nätti. Koskaan siinä ei tullut pidettyä avaimia.
Koiralle on tullut ostettua kaikki mahdolliset nappularuuat, kuitenkaan sille ei kelpaa kuin se yksi merkki. Kuinkahan monet pussit on viety naapurin koirille, joille kaikki kelpaa.
Kaikenlaisia hetken hurmassa ostettuja sisustusjuttuja, jotka sitten kuitenkin jää jonnekin kaapin perille lojumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa apteekista rakkolaastari käsilaukkuun.
HETI KUN TUNTUU HIERTYMISTÄ LAASTARI KYSSEISEEN KOHTAAN.ei kun rakko jo noussut
viikon päästä voi lopettaa laastarin käytön ja kengät mukavat kävellä
nih
On muuten kysiseen...ei mulla muuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mokkasaapikkaita pystyy käyttämään ehkä kymmenenä päivänä vuodessa, kun ei ole liian kuumaa, liian kylmää eikä yhtään kosteaa.
Onhan se niinkin mutta sain halvalla, ikinä eivät ole hiertäneet. Mielestäni lonksottavat vähemmän kun on varret.
idiootti kirjoitti:
Juuh. Itsehän nuorena ja tyhmänä halusin kovasti ajokortin, sellainen kun oli tapana hankkia. Inssin jouduin ajamaan neljästi ennen kuin meni läpi, eli kalliiksi tuli. Kortin saatuani en kuitenkaan ajanut ollenkaan, koska ei ollut varaa eikä tarvettakaan omalle autolle. Kaksi vuotta kului, enkä ikinä käynyt ajokoulun toista vaihetta ja kortti vanheni. Sinne meni monta tonnia. Vieläkin kaduttaa.
Täällä tuore autokoululainen. Jos kortti vielä kiinnostaa, niin mun ymmärtääkseni ton vanhenemisen jälkeen täytyy suorittaa uudestaan vaan teoria+inssi (ja loput vaiheet). Että ei siis tarvitse kokonaan alusta suorittaa autokoulua, jos sitä epäilet.
Olen miettinyt että kouluttauduin turhaa lisää ammattikorkeakoulussa kolmen ja puolen vuoden tutkinnon. Kuluja tuli opintovapaasta , materiaaleista jne. Samaa perustason työtä teen edelleen, ei ole työnantajalla ( Kaupunki) antaa muuta. Vituttaa!!!. kuitenkin koulutustani hyödynnetään työssäni, palkkaa vaan en saa yhtään enempää!!! Turhaan kävin koulun!!!
Palauta ne? Jos et siis kerenny käyttää niitä ihan kuluneiks jo :D
Itse vältän ostamista yli kaiken. Siksi, koska on ilmastomuutos.
Tänäänkin minulla oli jalassa 30 vuotta vanhat kengät, joiden pohjia olen joutunut jo useaan otteeseen liimaamaan. Pohjalliset on kyllä uusittu kenkiin.