Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Virheostokset

tyhmä olo
24.04.2018 |

Tulipa ostettua kengät, jotka sitten käytössä kuitenkin osoittautuivat liian isoiksi. Ilmeisesti sitä kaupassa kävelee jotenkin eri tavalla kuin kadulla, kun näin pääsi käymään. Ei auta pohjalliset eikä paksummat sukat. Kylläpä harmittaa! Etenkin, kun rahasta on muutenkin tiukkaa, eikä kyseessä ollut mikään heräteostos, vaan harkittu päätös. Tiedostan, että itseni soimaaminen ei auta mitään, mutta silti hirveän epäonnistunut ja syyllinen olo.

En kaipaa mitään kettuilua, vaan kertomuksia siitä, että muutkin tekevät virheostoksia, ja ennen kaikkea vinkkejä siihen, kuinka olette päässeet harmituksesta yli.

Kommentit (198)

Vierailija
81/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee silloin tällöin wish:ltä vikaostoja jotka myyn kirpparilla/ lahjoitan pois :)

Vierailija
82/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan kaiken netistä ja sen parin viikon palautusajan aikana tulee käsitys siitä mikä vaate kannattaa pitää ja mikä palauttaa. Alan käyttämään vaatetta vasta sitten kun olen täysin varma että haluan sen pitää. Olen kova poika palauttamaan mutta vaatteita on silti kertynyt aika runsaasti.

Ostatko aidot nahatakkisi wish.com:ista?

Nahkaa en ostaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee myös hutiostoja kenkien suhteen. En vaan koskaan opi, että vaikka kengät olisivat kuinka ihanat, ne eivät ole käytössäkään hyvät jos ne sovittaessakin ovat vain sinne päin.

Mulla on ihan täydelliset Hilfigerin ballerinat nyt kolmatta vuotta. Toivon että ne hajoaisivat, jotta voisin heittää ne hyvällä omallatunnolla pois. Mutta laatu on hyvä ja näyttävät edelleen uusilta. Kengät ovat liian pienet, mutta kärvistelen niillä silti. Kalliitkin olivat.

Mikä siinä onkin, että lähes aina koko 38 on melkein täydellinen, vain varpaat hieman hankaavat. Koko 39 sen sijaan tuntuu leviävän joka suuntaan sentin, eikä pysy hyvällä tahdollakaan jalassa, vaan kantapää lonksuu ja kenkä heiluu miten sattuu jalassa. Kapeita kenkäsuosituksia otetaan vastaan!

Vierailija
84/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantoreppu (Manduca) vauvalle.

Olen iso ja rintava nainen, eikä vauva mahdu olemaan repussa mukavasti.

Muutenkin hankala ja vaikeasti käytettävä esine.

Vierailija
85/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin miehen kanssa läppäri joka jo seuraavana päivänä oli samassa kaupassa myynnissä 150 euroa halvemmalla. D: Että harmitti :( Parempi olis ollut jos ei oltais huomattu alea ollenkaan.

Vierailija
86/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän mielenhäiriö sai minut viime vuoden talvena ostamaan nauhalliset talvikengät? Kaikki talvikengät, joita käytän, ovat vetoketjullisia saappaita. Mutta halusin talvikengät, joissa on sellaiset pohjat, ettei liukkaalla kaadu.

Kengät, vaikka olivatkin oman kokoseni, ovat liian isot. Laitoin sitten niihin pohjalliset, joka hieman auttoi. Mutta nauhojen kohta painaa kipeästi jalkapöytää - ei auta vaikka laittaisin ne löysälle. Niillä on tosi vaikea kävellä, kun painavat kipeästi juuri nauhojen kohdalta.

Mulla on lukuisia juoksulenkkareita, joissa ei tätä ongelmaa ole. Jatkossa ostan vaan talvisaappaita, en enää nauhallisia kenkiä.

Vierailija
87/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh. Itsehän nuorena ja tyhmänä halusin kovasti ajokortin, sellainen kun oli tapana hankkia. Inssin jouduin ajamaan neljästi ennen kuin meni läpi, eli kalliiksi tuli. Kortin saatuani en kuitenkaan ajanut ollenkaan, koska ei ollut varaa eikä tarvettakaan omalle autolle. Kaksi vuotta kului, enkä ikinä käynyt ajokoulun toista vaihetta ja kortti vanheni. Sinne meni monta tonnia. Vieläkin kaduttaa.

Vierailija
88/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa 90€ korolliset Riekerin talvikengät. Näyttivät niin kivoilta jalassa, mutta käytössä ne olivat hiostavat ja toinen polveni kipeytyi. Olen vasta parikymppinen, eikä polvivaivoja ole ollut ikinä ennen tuota. Viikon yritin niitä käyttää, mutta polvi kipeytyi niin paljon että se sattui joka askeleella ilman kenkiäkin. Lopetin kenkien käytön ja polvi parani muutamassa päivässä. Annoin niille vielä toisenkin mahdollisuuden, mutta sama juttu toistui. Oli tosi outo juttu, sillä on tullut käveltyä vaikka minkälaisilla kengillä, jotka monet ovat olleet halpoja ja epäergonomisia.

Harmittaa vieläkin tuo ostos, sillä vähävaraisena opiskelijana tarkoitus oli ostaa hyvät kengät jotka mielellään kestäisivät muutaman talven. Niitä Riekereitä kehuttiin täälläkin eri ketjuissa, mutta eivät sitten olleet minun juttu.

Vierailija
89/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen tosiaan aikamoinen hamsteri ja mm. vaatteita on kertynyt satoja kappaleita. Nyt olen ajatellut pitää pian totaalisen ostoboikotin vaatteille, etten osta enää mitään vuosiin. Koska vähän on pakko, koska ne eivät mahdu päälle. Niitäkin tullut ostetuksi alennuksista. Muistan vielä kun joskus 2005 tuli työkkärin kurssiuhka ja totesin, ettei minulla ollut edes päälle mahtuvia housuja kurssille mennäkseni. Ehkä sitä on sitten arvioinut kokonsa väärin vaatteita hankkiessaan . Ja pidän kyllä kovasti vaatteista.. nyt on tuloja enemmän ja suurinpiirtein eniten kuluttanut vaatteisiin.

Muita suosikkikohteita ovat kosmetiikka, hajuvedet (joita kymmeniä) ja sisustustarvikkeet. Ja koruja tietysti on niin paljon, etteivät mahdu mihinkään. Niidenkin suhteen olen päättänyt, etten enää osta mitään.

Paljon mietin sitä että kapeat käytävät ja tavaraa kerroksissa joka puolella. Mutta koen itseni ihan hillittömäksi tavaran suhteen.

Olisiko vinkkejä ostohimon hillitsemiseksi?

lopeta suklaan mässytys , niin mahdut niihin ostamiisi vaatteisiin

Edellinen kirjoittaja ei maininnut suklaasta mitään, joten viestisi oli asiaton.

Vierailija
90/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaattilinko. Pitänee laittaa johonkin Facebook-ryhmään ja antaa ilmaseksi eteenpäin vekotin, jota on käytetty ehkä kerran. Ollut vuosia 

Vierailija
91/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin Vans tennarit alennuksesta. Jo kaupassa mietin, että ovatko liian isot. Ostin kengät ja nyt ne ovatkin vajaa 2cm liian isot ja näyttää pillifarkkujen kanssa kauhelta monoilta..

Onko jalkasi kokoa 42?

Osta kanootit..hah..hah..haa

Tosi harmi, että öyhöttäjien takia tuli niin paljon rajoituksia, että osa kirjoittajista katosi. Nyt sitten saadaan ”nauttia” näistä keskenkasvuisista. En käsitä, miksi ne viihtyykin täällä - eihän täällä ole heille mitään kiinnostavaa!

Vierailija
92/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiä ei koskaan kannattaisi ostaa jos on koko päivän kävellyt kaupoissa tai ollut liikenteessä. Jalat turpoavat kaikilla hiukan ja näin iltapäivällä / illalla ostetut kengät saattavat olla myöhemmin väljät.

Vierailija
93/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

idiootti kirjoitti:

Juuh. Itsehän nuorena ja tyhmänä halusin kovasti ajokortin, sellainen kun oli tapana hankkia. Inssin jouduin ajamaan neljästi ennen kuin meni läpi, eli kalliiksi tuli. Kortin saatuani en kuitenkaan ajanut ollenkaan, koska ei ollut varaa eikä tarvettakaan omalle autolle. Kaksi vuotta kului, enkä ikinä käynyt ajokoulun toista vaihetta ja kortti vanheni. Sinne meni monta tonnia. Vieläkin kaduttaa.

Minulle on käynyt sama juttu! Tosin inssistä pääsin onneksi kerralla läpi, mutta autoilu oli aina mielestäni pelottavaa ja olin todella epävarma kuski. Toinen vaihe jäi käymättä osin siksi, että autolla ajo pelotti niin paljon etten ajanut silloin harvoin kun tilaisuus tuli. Omaan autoon ei ollut mahdollisuutta silloin. Tämä kortin vanheneminen on aina kaduttanut/hävettänyt minua todella paljon, mutta kiva kuulla edes näin netin kautta että on olemassa joku toinenkin jolle on käynyt näin.

Vierailija
94/198 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kengät ovat yksi hankalimpia ostaa.

Kokeilen kaupassa - hyvät ovat.

Kävelen niillä puoli tuntia - hyvä ovat edelleen.

Sitten puolen tunnin jälkeen alkaa jokin kohta kuitekin hiertää ja useimmissa kengissä se on oikean jalan akillesjänteen kohta. Vika ei ehkä ole kengisä vaan jalassani? Mutta miksi aina oikea jalka? En ole ihan päässyt perille jalasta tai kengistä, missä vika lopulta on.

Mulla kaikki uudet kengät tekevät jonkun rakon johonkin. Halvat, kalliit, lähes muodosta ja mallista riippumatta. Sitten kun kerran parantelee rakon niin ei enää tee. Ainoastaan varvassandaalit ei oo tehneet, ne missä menee naru varpaiden välistä siis, vaikka joillain juuri ne taas tekee. Ehkä erilainen tapa astua?

Jaloissa on yleensä vähän kokoeroa - minulla esim. on oikea jalka isompi eli aina joudun ostamaan kengät oikean jalan mukaan, leveälestistä saa muutenkin olla. Ystävälläni on jaloissa ominaisuus, liekö jopa vika, että aina kengät hankaa juuri akillesjänteen kohdalta aluksi. Hänellä on nyt jo oikein semmoiset arpikudokset akillesten kohdalla. Itsellänikin on joissakin kengissä aluksi hangannut kantapäätä. Siihen olen apuna käyttänyt semmoista "karvalakkiversiota", että laitan kantapään alle pienen korotuksen, vaikkapa ihan taittelen nenäliinan kantapään alle ja se on auttanut - kantapää nousee vähän ja kenkä ei hierrä enää samasta kohdasta. Tämä auttaa myös silloin, kun sopivalta tuntunut kenkä alkaa hiertämään vaikkapa päivän aikana tulleen turvotuksen vuoksi. Nahkakenkä ylipäätänsä on kaiken kaikkiaan paras vaihtoehto ainakin minulla - se muokkautuu jalan mukaan ja toisaalta pystyy hoitamaan ja vaikkapa suutari vähän venyttämään.

Kopiseviin kengänpohjiin auttaa käynti suutarilla - liimaavat sinne semmoista kumipohjaa, joka ei kopise - tämä samainen kumipohja saattaa auttaa myös liukkaisiin kenkiin.

Vierailija
95/198 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten puolen tunnin jälkeen alkaa jokin kohta kuitekin hiertää ja useimmissa kengissä se on oikean jalan akillesjänteen kohta. Vika ei ehkä ole kengisä vaan jalassani? Mutta miksi aina oikea jalka? En ole ihan päässyt perille jalasta tai kengistä, missä vika lopulta on.

Mulla kaikki uudet kengät tekevät jonkun rakon johonkin. Halvat, kalliit, lähes muodosta ja mallista riippumatta. Sitten kun kerran parantelee rakon niin ei enää tee. Ainoastaan varvassandaalit ei oo tehneet, ne missä menee naru varpaiden välistä siis, vaikka joillain juuri ne taas tekee. Ehkä erilainen tapa astua?

Niin ja tähän piti kirjoittaa, että virheellisiä kenkäostoksia on minullakin runsain mitoin! Mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä vaativammaksi tulee mukavuuden suhteen, kengät ei saa ahistaa ja epämukavuus jaloissa tuntuu äkkiä koko kropassa!

Jaloissa on yleensä vähän kokoeroa - minulla esim. on oikea jalka isompi eli aina joudun ostamaan kengät oikean jalan mukaan, leveälestistä saa muutenkin olla. Ystävälläni on jaloissa ominaisuus, liekö jopa vika, että aina kengät hankaa juuri akillesjänteen kohdalta aluksi. Hänellä on nyt jo oikein semmoiset arpikudokset akillesten kohdalla. Itsellänikin on joissakin kengissä aluksi hangannut kantapäätä. Siihen olen apuna käyttänyt semmoista "karvalakkiversiota", että laitan kantapään alle pienen korotuksen, vaikkapa ihan taittelen nenäliinan kantapään alle ja se on auttanut - kantapää nousee vähän ja kenkä ei hierrä enää samasta kohdasta. Tämä auttaa myös silloin, kun sopivalta tuntunut kenkä alkaa hiertämään vaikkapa päivän aikana tulleen turvotuksen vuoksi. Nahkakenkä ylipäätänsä on kaiken kaikkiaan paras vaihtoehto ainakin minulla - se muokkautuu jalan mukaan ja toisaalta pystyy hoitamaan ja vaikkapa suutari vähän venyttämään.

Kopiseviin kengänpohjiin auttaa käynti suutarilla - liimaavat sinne semmoista kumipohjaa, joka ei kopise - tämä samainen kumipohja saattaa auttaa myös liukkaisiin kenkiin.

Vierailija
96/198 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tähän piti kirjoittaa, että virheellisiä kenkäostoksia on minullakin runsain mitoin! Mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä vaativammaksi tulee mukavuuden suhteen, kengät ei saa ahistaa ja epämukavuus jaloissa tuntuu äkkiä koko kropassa!

Vierailija
97/198 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienellä paikkakunnalla missä ei isommin ole vaatekauppoja. Olen netistä tilannut itselle farkkuja. Vaikka kokoni on xs, ja farkut olen tilannut pienimmässä koossa niin silti ne on osoittautunut liian isoiksi joko vyötäröltä tai pohkeista. Harmittaa kun olen laittanut satoja euroja turhaan ja vaatekaapissa on farkkuja joita en voi käyttää. Omaa tyhmyyttä en ole jaksanut alkaa palautusrumbaan että olisin saanut osan rahoista takaisin. Legginsejä suurimaksi osaksi käytän kun ne on istuu hyvin jalkaan

Vierailija
98/198 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kengät pitää ostaa mukavuus edellä.

Ja turha maksaa yli 40-50€.

Itsellä ainakin hajoaa 100-150€ kengät yhtä nopeasti kuin 20-50€ kengät. Eli 3-12kk kestävät ja sitten kuluu jostain puhki.

Ostin aikoinaan tosi kalliita maastokengät. Hintaa en muista koska silloin oli vielä markat käytössä. Ovat kestäneet todella ahkeraa käyttöä (teen maadtotöitä, harrastan luontoretkeilyä ja ovat monena vuonna olleet pääasialliset talvikengätkin) sen yli 16 v, edes sisävuori ei ole mennyt rikki. Jos joskus hajoavat, ostan toiset samanlaiset vaikka kalliit ovatkin.

Vierailija
99/198 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin tänä keväänä kahdet mulle kalliit Adidaksen tennarit, ja kumpakin sen verran isoa mitoitusta että joudun tunkemaan paksun villasukan jalkaani että ne tuntuu edes jotenkuten sopivilta.

Ostin myös ton joka paikassa hehkutetun Mario Badescun kosteuttavan ruusuvesikasvosuihkeen jota käytin ehkä 10 kertaa todetakseni että ehkä turhin kosmetiikkaostokseni ikinä, se ei tee yhtään mitään muuta kuin aiheutti näppylöitä.

Vierailija
100/198 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut koko aikuisikäni, oikeastaan jo teinistä asti, samankokoinen, varsin laiha. En ollut yrityksistä huolimatta lihonut ja annoin sitten periksikin ja hyväksyin itseni. En ollut koskaan kokenut sitä että jokin vaate jäisi pieniksi ja käytin vaatteet aina loppuun/kyllästymiseen saakka.

Useampi vuosi sitten hurahdin nettishoppailuun kun tajusin miten halvalla Outleteista vaatteita saa. Rahatilanne oli vähän kehnompi ja hamstrasin muutakin tarjouksista ja se yltyi vaatteisiinkin. Ostelin niitä jemmaan. Löysin hyvät housut, ostin useammat. Kivan paidan, ensi vuodelle käyttöön. Tämä toimi hyvin useamman vuoden.

Sitten sain lapsen. Kiloja ei sinällään jäänyt nytkään mutta vartalon malli muuttui, lantio leveämpi, tissit isommat. Ja yllätys kauhea kasa vaatteita, jopa täysin käyttämättömiä, jotka ei enää sovi. Kirppareilla ja netissä olen yrittänyt myydä mutta pienet koot tekee huonosti kauppansa ja lähes ilmaiseksi pitää antaa jos haluaa saada takaisin edes jonkun roposen.

Opinpa etten osta enää vaatteita jemmaan vaikka välillä tuo vanha tapa vielä meinaa saada toimimaan kun löydän jotain kivaa.