Virheostokset
Tulipa ostettua kengät, jotka sitten käytössä kuitenkin osoittautuivat liian isoiksi. Ilmeisesti sitä kaupassa kävelee jotenkin eri tavalla kuin kadulla, kun näin pääsi käymään. Ei auta pohjalliset eikä paksummat sukat. Kylläpä harmittaa! Etenkin, kun rahasta on muutenkin tiukkaa, eikä kyseessä ollut mikään heräteostos, vaan harkittu päätös. Tiedostan, että itseni soimaaminen ei auta mitään, mutta silti hirveän epäonnistunut ja syyllinen olo.
En kaipaa mitään kettuilua, vaan kertomuksia siitä, että muutkin tekevät virheostoksia, ja ennen kaikkea vinkkejä siihen, kuinka olette päässeet harmituksesta yli.
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin puolen vuoden kuntosalikortin ja en ole käynyt siellä ollenkaan. Kortti menee kohta umpeen. Eli 130 euroa maksoin tyhjästä.
Ajattele montako Fatserin sinistä levyä sillä rahalla ois saanu
Kirjoitetaan muuten Fazer.
Ei mulla muuta...
Fatsoreiden levyt.
Sinkkumies
Niin tuttua,minullakin monet kengät ovat jääneet käyttämättä mutta lähinnä siksi, etten ole sitten kuitenkaan osannut käyttää niitä, yleensä liian korkeiden korkojen takia.
Nykyään välttelen virheostoksia kahdella tavalla: pidän listaa todellisista tarpeista ja vertaan uutta vaatetta aina vanhoihin vastaaviin.
Vertaamalla mietin esimerkiksi kengistä, onko minulla ollut aiemmin samantapaisia, oliko niillä käyttöä ja miksi oli tai ei ollut. Tällä tavalla olen estänyt itseäni ostamasta kauniita ja kalliita kiiltonahkakenkiä (hiertää omituisen muotoiseen jalkaani aina!), liian vaaleita kenkiä (menevät koiran yhdestä mutatassunjäljestä epäsiisteiksi) ja tosiaan niitä superkorkeita kenkiä, jotka kyllä näyttävät seksikkäiltä mutta eivät sovi omaan elämään mitenkään
Vierailija kirjoitti:
Ostin mielenkiinnosta härkistä ja nyhtökauraa. Aivan käsittämätöntä jätettä, ei sitä söisi edes afrikan *****rit. Toiste en osta.
Let me quess: avasit paketin, lämmitit mikrossa minuutin ja söit? Laitatko jauhelihankin samalla tavalla ja ihmettelet, miksi on karseaa?
Suosittelen kokeilemaan esimerkiksi hapankerma-tomaatti-pastakastikkeessa tai öljyssä paistettuna (lisää vähän vettä). Hyvää oli.
Vierailija kirjoitti:
Ostin pitkään katselemani ihanan keväthuivin Stokkalta, 60-70e oli hinta. Huivi lojui hintalappuineen päivineen vaatekaapissani ehkä viikon, koska ei tullut tilaisuutta käyttää sitä.
No. Parin viikon päästä olikin yllättäen kaikki tuotteet Stokkalla -20% ja ajattelin että menenpäs ostamaan sen saman huivin uudestaan alesta ja palautan sen edellisen normaalilla hinnalla ostamani huivin. Säästäisin siinä sen 15e suunnilleen.
No mitäpä kävikään? Unohdin palauttaa sen alkuperäisen huivin ajoissa ja ehdin ottaa alesta ostamani huivin jo käyttöön, joten nyt mulla on 2 identtistä huivia, enkä voi palauttaa kumpaakaan. Kyllä harmitti :(
En olisi harmissani, näistä voit tehdä joskus vaikka kivan kesäpaidan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni perse on iso. meillä on 3 lasta.
Voinko lähteä nyt?Laita mulle kiertoon. Pidän isoista takapuolista.
Pidätkö lapsista?
Vierailija kirjoitti:
Niin tuttua,minullakin monet kengät ovat jääneet käyttämättä mutta lähinnä siksi, etten ole sitten kuitenkaan osannut käyttää niitä, yleensä liian korkeiden korkojen takia.
Nykyään välttelen virheostoksia kahdella tavalla: pidän listaa todellisista tarpeista ja vertaan uutta vaatetta aina vanhoihin vastaaviin.
Vertaamalla mietin esimerkiksi kengistä, onko minulla ollut aiemmin samantapaisia, oliko niillä käyttöä ja miksi oli tai ei ollut. Tällä tavalla olen estänyt itseäni ostamasta kauniita ja kalliita kiiltonahkakenkiä (hiertää omituisen muotoiseen jalkaani aina!), liian vaaleita kenkiä (menevät koiran yhdestä mutatassunjäljestä epäsiisteiksi) ja tosiaan niitä superkorkeita kenkiä, jotka kyllä näyttävät seksikkäiltä mutta eivät sovi omaan elämään mitenkään
Mä käytän töissä. Kauniita, mutta epäkäytännöllisiä. Kävelen niin vähän, joten hyvä käyttää siellä.
Minulla on oma kaappi, jossa on hyllyjä. Yhteen hyllyyn olen laittanut kynnysmaton ja sen päällä on kengät. Aamulla mietin minkä kengistä laitan jalkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kengät pitää ostaa mukavuus edellä.
Ja turha maksaa yli 40-50€.
Itsellä ainakin hajoaa 100-150€ kengät yhtä nopeasti kuin 20-50€ kengät. Eli 3-12kk kestävät ja sitten kuluu jostain puhki.
Ostin aikoinaan tosi kalliita maastokengät. Hintaa en muista koska silloin oli vielä markat käytössä. Ovat kestäneet todella ahkeraa käyttöä (teen maadtotöitä, harrastan luontoretkeilyä ja ovat monena vuonna olleet pääasialliset talvikengätkin) sen yli 16 v, edes sisävuori ei ole mennyt rikki. Jos joskus hajoavat, ostan toiset samanlaiset vaikka kalliit ovatkin.
Et osta, koska samanlaisia ei enää myydä. Nykylainsäädännön mukaan pohjien tulee olla hajoavia, eli eivät ole enää yhtä kestäviä kuin entiset.
Mulla maastokengät kestää n. 5 vuotta, eli et paljoa siis kävele?
Sinkkumies
Maastokaudella helposti 10-15 km päivässä, vapaa-ajan retkilläkin usein 5-10 km.
Ostin kaksi pakettia kondomeita, kun alkoi tilanne vaikuttaa hyvältä. Kohta menevät vanhaksi... :(
Vierailija kirjoitti:
Ostin kaksi pakettia kondomeita, kun alkoi tilanne vaikuttaa hyvältä. Kohta menevät vanhaksi... :(
Tsemppiä!
Ostin minun mittapuullani hintavan luomivärinpohjustajan, koska olin lukenut siitä kehuja netistä. Ei toimi mulla ollenkaan, silmäluomeni rasvoittuvat niin nopeasti että tämän pohjustajan kanssa luomiväri on muutaman tunnin päästä viiruina luomilla. Jäljellä siis täysi tuubi tuotetta, joka varmaan toimisi jollain muulla aivan ok, mutten tiedä, kehtaako jo testattua meikkituotetta antaa pois esim. FB:n roskalavaryhmässä. Kukaan tuttuni, jolta olen kysynyt, ei ole tarvinnut. Olisi sääli heittää se roskiin.
Kovin isoja hutiostoksia ei ole tullut. Joskus jokin vaate on jäänyt käyttämättä, kun materiaali ei ollutkaan tarpeeksi miellyttävä tai paita osoittautui liian läpinäkyväksi.
Viime aikojen saldoa:
-Musta kulmakynä. Minulla on mustaksi värjätyt hiukset, mutta pikimustat kulmat näyttivät liian tummilla. Kaupassa tietysti kokeilin testeriä kämmeneen, en naamaan. Pitäydyn tummanruskeassa.
-Ostin farkut vanhaa kokoani ja laihduinkin yhtäkkiä muutaman kilon. Pelastin tilanteen ratkojan ja ompelukoneen avulla.
Ultraäänilaite kasvoille. Iho kuumottaa ja näyttää vain huonommalta. Ohjeen mukaan käyttänyt kasvojen iholla. En suosittele kenellekään.
Etsin kyllä, mutta en halua siirtyä julkiselle puolelle, vaan siirtyä Kaupungin sisällä toisiin tehtäviin. Niitä ei vain tunnu saavan!!Osaamistani hyödynnetään entisellä toimella ja palkalla, eli ensin normi työt ja sitten vielä vähän lisää......
Henkkamaukasta tilatut vaatteet. Koon M pusero kokoa jotain XXXL mutta hihat kokoa XS. Farkut kokoa 38 joiden lahkeet noin 180 cm pitkät. Jne. Palautin kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta on onneksi vappu. Saat niistä vaikka tehtyä ilmapalloja.
Asunto, jossa oli kosteusvaurio. Tämä onneksi jo historiaa, mutta tuli kalliiksi.
Kävi samalla tavalla. Harkitsin kenkien ostoa, suunnittelin oston ja kaupassa kokeilin useita kokoja. Sitten kotona huomasin että ne ovatkin liian isot.
Harmittaa. Muutenkin ostan harvoin, vähän ja vain tarpeeseen. Ja silti usein oston jälkeen harmittaa kun jokin siinä tuotteessa on sit vikana kuten nyt koko.
Ostolakossa olen yleensä kun ostaminen ahdistaa, mutta tarpeeseen täytyy välillä ostaa.
Käytän nyt noita vaikka isot ovat.
Ehkä et osaa käyttää niitä oikein?
No Skill, No luck, nothing
Sinkkumies