Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lukiolaistytöillä on varaa ostaa Michael Korsin laukkua koululaukuksi?

Vierailija
17.04.2018 |

Pari tyttöä hyppäsi samanlaiset laukut kädessä bussista. Eipä itsellä ollut varaa..

Kommentit (307)

Vierailija
141/307 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti hyvä hintalaatuduhde kirjoitti:

Korsit on sentään aitoa nahkaa. Maksavat 250e keskimäärin.

Vuittonit jotka maksaa 1000e keskimäärin, eivät ole edes aitoa nahkaa vaan canvasta joka on muovipintaista kangasta. Niiden laukkujen simppelit kahvat tai olkaremmit ovat ainoastaan aitoa valjasnahkaa. Ei muu.

Ei voi olla totta. Vuittonit, aidot sellaiset, eivät todellakaan ole mitään muovipinnoitteista canvasta, vaan todellakin aitoa nahkaa. Tsiisus...

Ainakin Suomessa suosituin ja isoista laukuista edullisin malli, eli Neverfull on canvasta, nahkaa siinä on vain hihnoissa. Useimmat LV laukut toki ovat nahkaa.

Itseasiassa vain pieni osa Vuittonin laukkuvalkoimasta kokonahkaa.

Mielestäni iso osa; mutta LV:tä ostavat suosivat niitä halvempia laukkuja.. nahkamallit eivät ole niin suosittuja.

Itse ostin lukiolaisena LV:n nahkaisen laukun joka oli noin 2200€ (empreinte nahkaa). Kävin iltapäivisin ja viikonloppuisin töissä, jotain 10-15h viikossa töissä. Silti kirjoitin EEELL eli mielestäni hyvin ja harrastin.

Ja jos vanhemmat tukevat niin mikäs siinä.

Nyt puhuit itsesi pahasti pussiin eli kun olit lukioikäinen niin Vuitton ei edes valmistanut vielä koko Empreinte-nahkalaukkumallistoa! :D

Vierailija
142/307 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurempi ongelma on, että miten joku kehtaa kulkea Korssin laukun kanssa, YÖKS! Silkkaa junttipaskaa koko merkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/307 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti hyvä hintalaatuduhde kirjoitti:

Korsit on sentään aitoa nahkaa. Maksavat 250e keskimäärin.

Vuittonit jotka maksaa 1000e keskimäärin, eivät ole edes aitoa nahkaa vaan canvasta joka on muovipintaista kangasta. Niiden laukkujen simppelit kahvat tai olkaremmit ovat ainoastaan aitoa valjasnahkaa. Ei muu.

Ei voi olla totta. Vuittonit, aidot sellaiset, eivät todellakaan ole mitään muovipinnoitteista canvasta, vaan todellakin aitoa nahkaa. Tsiisus...

Ainakin Suomessa suosituin ja isoista laukuista edullisin malli, eli Neverfull on canvasta, nahkaa siinä on vain hihnoissa. Useimmat LV laukut toki ovat nahkaa.

Itseasiassa vain pieni osa Vuittonin laukkuvalkoimasta kokonahkaa.

Mielestäni iso osa; mutta LV:tä ostavat suosivat niitä halvempia laukkuja.. nahkamallit eivät ole niin suosittuja.

Itse ostin lukiolaisena LV:n nahkaisen laukun joka oli noin 2200€ (empreinte nahkaa). Kävin iltapäivisin ja viikonloppuisin töissä, jotain 10-15h viikossa töissä. Silti kirjoitin EEELL eli mielestäni hyvin ja harrastin.

Ja jos vanhemmat tukevat niin mikäs siinä.

Nyt puhuit itsesi pahasti pussiin eli kun olit lukioikäinen niin Vuitton ei edes valmistanut vielä koko Empreinte-nahkalaukkumallistoa! :D

Missä kerrottiin lukiovuodet?

Vierailija
144/307 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri-iskä ostaa

Vierailija
145/307 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapseni ulkovaatteet maksavat jo taaperoikäisenä satoja euroja, ei yksi Korsin laukku lukiolaisena tunnu yhtään kummalliselta. Varmasti saa haluamansa laukun, jos hoitaa hyvin koulunsa.

T: Yh-äippä

Eli siis mistä yh-äippä saa rahaa? Myymällä itseään, isovanhemmilta vai mistä? Hyvin palkatuta työstä, esim. lääkäri? Elämällä itse kitsaasti? Sehän on selvää, että kaikkea ei yh-äippä osta, jos rahaa ei vain ole. Halusi lapsi asioita miten paljon vaan. Keskustelussahan yritetään selvittää sitä, mistä se raha tulee. Ei sitä, miten moni ostaisi mitäkin.

Meillä se tulee

- vanhemmilta

- isovanhemmilta

- kummeilta

- muilta sukulaisilta

- työnteosta

Vierailija
146/307 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nähnyt ekaluokkalaisen jolla on iPhone ja Canada Goosen takki, siis lähes 1600 euron kamat. Nykyään kaikki on näköjään mahdollista.

"Suomessa on todella pienet tuloerot"

Lol

Vierailija
147/307 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuittonin monogrammilaukut ja Burberryn ruututakit- ja huivit oli Espoon ja Kauniaisten eliittirouvilla jo 1980-luvulla. Mielestäni sellaisille sopiikin nuo parhaiten koska heillä ne näyttää vakuuttavilta ja ovat taatusti aitoja.

Aikuispissikset kuten bloggaajat alkoivat matkia noita rikkaita eliittirouvia, tosin huonolla menestyksellä.

Espoon ja Hgin kantakaupungin porvarileidit olivat se alkuperäinen Chanel-laukkujen käyttäjäryhmä, iältään n. 40-75vee.

Parikymppiset blogisopuli-pissusussut omivat senkin merkin ja pyllistelivät toosaa esittelevissä retuisissa farkkuminishortseissa nuo monen tonnin tikkikangas-kettinkilaukut olalla. Mautonta, ja Coco Chanel kääntyisi haudassaan ja kuolisi uudestaan jos näkisi sellaista.

Vierailija
148/307 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satun asumaan ruotsissa ja täällä lukiolaisilla on Louis vuittonia chanelia ja Ysl koululaukkuina. Aitoja ovat, pappa betalar että eiköhän se Michael kors laukku tohon verrattuna ole kallis

Ruotsissa? Miksi tuon kommenttisi alla oleva ip-osoite viittaa silti Suomenmaalle? :D Näkyy nimittäin minun erikoisemmalla selaimella, joka ei ole mikään perus Chrome, Safari, Explorer jne.

Vierailija
149/307 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeri-isukki ostanut minulle:) ja maksanut myös lukuisat ulkomaan matkat. Insta-tilini on täynnä matkakuvia upeista paikoista. Kaiken tämän mahdollistaa eräs yritysjohtajana työskentelevä mies joka haluaa vain minun kosketusta. "Palkaksi" saan hemmottelua. Minulla kävi tuuri

Onko se kyseinen mies vähän alle viiskymppinen, joka pistää alaisensa hakemaan Vuittonilta laukkuja nuoremmalle hoidolleen, koska ei voi hakea itse koska hänet tunnetaan siellä liikkeessä ja voisi jäädä kiiinni jos kysyvät joskus liikkeessä käyvältä vaimolta että "mitä pidit siitä miehesi viimeksi ostamasta laukusta?". "Ai mistä laukusta?" :DDD

Vierailija
150/307 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua näissä on sekin, että teini-ikäisten tuotevaatimukset ovat menneet melko "vanhoiksi": samoja kamoja on nelikymppisillä. Ihmettelen vaan, mistä he mahtavat unelmoida tai mitä he mahtavat itse ostaa nelikymppisinä, kun kaikki on jo saatu.

Vierailija
151/307 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimppiä myymällä voi päästä tienesteille. 

Vierailija
152/307 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satun asumaan ruotsissa ja täällä lukiolaisilla on Louis vuittonia chanelia ja Ysl koululaukkuina. Aitoja ovat, pappa betalar että eiköhän se Michael kors laukku tohon verrattuna ole kallis

Ruotsissa? Miksi tuon kommenttisi alla oleva ip-osoite viittaa silti Suomenmaalle? :D Näkyy nimittäin minun erikoisemmalla selaimella, joka ei ole mikään perus Chrome, Safari, Explorer jne.

Minä en näihin oikein usko. Mutta olisi kiva kuulla, mistä minä kirjoitan. Kerro niin tarkasti kuin pystyt.

Vierailija
153/307 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaliahan tuo.

Vierailija
154/307 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua näissä on sekin, että teini-ikäisten tuotevaatimukset ovat menneet melko "vanhoiksi": samoja kamoja on nelikymppisillä. Ihmettelen vaan, mistä he mahtavat unelmoida tai mitä he mahtavat itse ostaa nelikymppisinä, kun kaikki on jo saatu.

Se siinä juuri hassua onkin, eli tanttaantuvat nuorena ja sitten alkavat varmaan leikkiä jotain teiniä viiskymppisinä?

Sitäpaitsi jos joku näkee noilla hienommilla keski-ikäisrouvilla luksusmerkkituotteita, ja samat teinareilla tai nuorilla aikuisilla, niin tottakai kuvittelevat että nuoremmilla ne ovat noloja feikkejä, vaikka olisivat aitoja. Tuotteet kokevat periaatteessa inflaation nuoremmilla.

Vierailija
155/307 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korsin laukut on niin ajattomia ja virtaviivaisen tyylipuhtaita että ne sopivat kyllä kaikille teinistä mummoon.

Vierailija
156/307 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä pienituloisen kuplassa oikein elät. En ne muutaman satasen laukut ole hyvätuloisille lukiolaistyttöjen vanhemmille joilta rahat tulevat kalliita. Ei kaikkien tarvitse elää köyhän elämää.

Vierailija
157/307 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappa betalar

Vierailija
158/307 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavaraa ja tavoiteltavaa tulee koko ajan lisää. Sellaisiakin juttuja, joista vielä kukaan ei osaa uneksiakaan. 

Vierailija
159/307 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se siinä juuri hassua onkin, eli tanttaantuvat nuorena ja sitten alkavat varmaan leikkiä jotain teiniä viiskymppisinä?

Sitäpaitsi jos joku näkee noilla hienommilla keski-ikäisrouvilla luksusmerkkituotteita, ja samat teinareilla tai nuorilla aikuisilla, niin tottakai kuvittelevat että nuoremmilla ne ovat noloja feikkejä, vaikka olisivat aitoja. Tuotteet kokevat periaatteessa inflaation nuoremmilla.

Niinpä. Meikit on kalliita merkkejä, laukut on kalliita merkkejä, astiastot fiinejä... Jotenkin tietty nuorten hassuttelu puuttuu kokonaan. Ei tietenkään historian tarvitse toistaa itseään eli että kaikki on vähän sitä sun tätä  - ja olihan meillä 90-luvullakin tätä tanttalookia kera jakkujen ym. Toki varmasti nuoriso ajattelee vanhuksista, että "noi koittaa matkia meitä", mutta ei se kyllä ole niin. Olen voinut pitkään itse haaveilla jostakin jutusta, mutta sitten sukulaisnuoriso kurvaa jo nurkan takaa ohi. No mitäs siinä, toivotaan sitten samoja juttuja - ainoana erona, että minä koitan vähistä rahoistani säästää niihin pitkään. ;) Enkä raaski usein ostaa siltikään, koska paljon tärkeämpääkin ostettavaa on. 

MInä sain nuorena lahjaksi pussilakanoita, kirjoja, rahaa, koruja, tax-freesta ehkä hajuveden... Sellaista suht järkevää. Ei minulla olisi edelleenkään mitään mahdollisuuksia saada keneltäkään 200 euron laukkua LAHJANA, koska kukaan ei lähipiirissäni pidä lahjaa juttuna, joka olisi arvoltaan näin suuri. Tuo on investointi, joka jokaisen on tehtävä itse. Avustusta siihen voi pyytää. 

Itselläni ei ole lapsia, mutta olen ihmetellyt, onko 80-90-luvun nuoriso jäänyt jotenkin katkeraksi omasta lapsuudesta/nuoruudesta. Ja pyrkii siksi syytämään omalle jälkikasvulla kaikkea mahdollista. 

Vierailija
160/307 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Meikit on kalliita merkkejä, laukut on kalliita merkkejä, astiastot fiinejä... Jotenkin tietty nuorten hassuttelu puuttuu kokonaan. Ei tietenkään historian tarvitse toistaa itseään eli että kaikki on vähän sitä sun tätä  - ja olihan meillä 90-luvullakin tätä tanttalookia kera jakkujen ym. Toki varmasti nuoriso ajattelee vanhuksista, että "noi koittaa matkia meitä", mutta ei se kyllä ole niin. Olen voinut pitkään itse haaveilla jostakin jutusta, mutta sitten sukulaisnuoriso kurvaa jo nurkan takaa ohi. No mitäs siinä, toivotaan sitten samoja juttuja - ainoana erona, että minä koitan vähistä rahoistani säästää niihin pitkään. ;) Enkä raaski usein ostaa siltikään, koska paljon tärkeämpääkin ostettavaa on. 

MInä sain nuorena lahjaksi pussilakanoita, kirjoja, rahaa, koruja, tax-freesta ehkä hajuveden... Sellaista suht järkevää. Ei minulla olisi edelleenkään mitään mahdollisuuksia saada keneltäkään 200 euron laukkua LAHJANA, koska kukaan ei lähipiirissäni pidä lahjaa juttuna, joka olisi arvoltaan näin suuri. Tuo on investointi, joka jokaisen on tehtävä itse. Avustusta siihen voi pyytää. 

Itselläni ei ole lapsia, mutta olen ihmetellyt, onko 80-90-luvun nuoriso jäänyt jotenkin katkeraksi omasta lapsuudesta/nuoruudesta. Ja pyrkii siksi syytämään omalle jälkikasvulla kaikkea mahdollista. 

Oikeasti 200e lahja on sinusta jotenkin hirveän kallis? Minä olen saanut mieheltäni 400e laukun, monen sadan puhelimen ja jopa auton :o itse olen myös ostanut perheenjäsenille helposti monen sadan lahjoja..