Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä syillä olette vaihtaneet päiväkotia?

Vierailija
17.04.2018 |

Haluaisin siirtää lapsen toiseen kunnalliseen päiväkotiin. Syy lähinnä hoidon laatu, lapsella turvaton olo. Lto sanoi, ettei voi vaihtaa enää. Helsingissä asumme, onko näin?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat siirtohakemuksen vetämään. Soitat pomolle ja kerrot perustelut. Eri asia on tuleeko onnistumaan. Pyydä mieluummin vaihtamaan ryhmää.

Vierailija
2/39 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa päivähoitopaikan vaihto kesken kauden on todella hankalaa, koska kaikki paikat ovat aina täynnä. Myös kesken kauden aloittavat lapset saavat paikan sieltä, missä on tilaa, eivätkä toivomastaan paikasta.

Haku päivähoitoon on viikolla 9, silloin kun laittaa hakemuksen seuraavaksi syksyksi, niin on hyvät mahdollisuudet saada paikka toivomastaan paikasta. Myös hoitopaikan siirtoa hakevat joutuvat siis useimmiten odottamaan sinne seuraavaan syksyyn, eli kauden alkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ryhmässä oli erityislapsia ja liian vähän henkilökuntaa, mikä johti mm. väkivaltatilanteisiin. Esikoulu oli alkamassa, joten hain eri eskariin eri paikkaan.

Vierailija
4/39 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai samoja mietit kun minä. Itsekään en ole tyytyväinen lapseni päiväkotiin ja jos tietäisitten mistä päiväkodista on kyse niin ette yllättyisi.

Vierailija
5/39 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaan ryhmässä oli helmikuussa menossa hoitaja nro 14 sinä talvena.. siirrettiin toiseen pkotiin joka avasi silloin ovensa. Kunnallisesta kunnalliseen. Uusi pkoti oli omalla alueella, vanha ei ollut, siksi siirto onnistui. Viimeinen niitti oli, kun tämä nro 14 tuli nillittämään, että lapsi ei opi hoitajien nimiä, että "onkohan sillä oppimisvaikeuksia?" Totesin takaisin, että mä en viitti opetella enää edes teidän naamoja, sen verran tiuhaan käy ovi. Lapsi nyt yläasteella ja joulun keskiarvo oli 9,2. Että ei se ainakaan oppimiskyvyssä se ongelma ollut...

Vierailija
6/39 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae yksityiseen.

Vierailija
7/39 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtohakemus vetämään ja uuden paikan saa jos saa. Etusijalla varmasti ne joilla ei ollenkaan ole paikkaa. Ja paljon vaikuttaa myös se kuinka täynnä alueen päiväkodit ovat. Meidän alueella esimerkiksi on hyvin täyttä ja tiedän perheitä, jotka eivät alunperin saaneet lasta lähipäiväkotiin ja siirtohakemus on pahimmillaan ollut vetämässä kolme vuotta.

Vierailija
8/39 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori ja ilmeisesti aika kokematon lto tuli ryhmään ja samantien meillä alkoi ongelmat. Hän otti lapsen silmätikukseen ja moitti milloin mistäkin. Pyöritteli silmiään, kun lapsella alkoi olla eroahdistusta päiväkotiin mennessä. Vertaili muihin lapsiin ja toi sen julki. Itse aloin olla täysin uupunut ja luulin että ongelmat johtuvat lapsest. Vaihdettiin päiväkotia ja tajusin kuinka kohtuuton lto oli. Nyt vuosia jälkeenpäin melkein suututtaa hänen käytöksensä. Kun olisin silloin tajunnut tehdä valituksen. Hän aiheutti paljon pahaa meidän perheessä.

Vierailija
9/39 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ottanut huonoa paikkaa ollenkaan vastaan. Jonotimme sitten kymmenen vuotta kunnolliseen päiväkotiin, mutta se kannatti.

Vierailija
10/39 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset pph:lla ja niin kauan siellä ovat ja pysyvät, ennenkuin eskari alkaa. Suosittelen ehdottomasti tätä hoitomuotoa. En laittaisi omia lapsiani mistään hinnasta päiväkotiin. Ymmärrän, että joissain tilanteissa päiväkoti on ainoa vaihtoehto, esim. Vuorotyöntekijälle/-tekijöille.

Vierailija
11/39 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siirsin yksityiseen, nopea siirto ja lapsi voi paremmin eikö ole erityislapsia eikä "erityislapsia".

Vierailija
12/39 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksityinen päiväkoti ilmoitti aikoinaan kuukauden varoajalla laittavansa ovet kiinni lapsen päiväkodissa. Tätä ennen eivät vaivautuneet antamaan mitään ennakkovaroitusta. Lopulta kaupunki otti kohteen itselleen päiväkodiksi, mutta koska siellä oli tilojen neliömäärän vuoksi tilaa vain pienelle x määrälle lapsia, olin varma että kaupunki tekee siitä erityislasten integraatiopäiväkodin (mikä sitten tapahtuikin kahden vuoden päästä), enkä halunnut omaa neuronormaalia lastani sellaiseen. Hain uutta paikkaa ihanasta pienestä yksityisestä päiväkodista ja saatiin. Eli oma kokemus on vain yksityiseltä puolelta. Tosin suosittelen välttämään Touhulaa ja hakemaan ennemmin paikkaa kunnallisesta.

Vierailija
13/39 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset pph:lla ja niin kauan siellä ovat ja pysyvät, ennenkuin eskari alkaa. Suosittelen ehdottomasti tätä hoitomuotoa. En laittaisi omia lapsiani mistään hinnasta päiväkotiin. Ymmärrän, että joissain tilanteissa päiväkoti on ainoa vaihtoehto, esim. Vuorotyöntekijälle/-tekijöille.

Minä taas en ikinä laittaisi pph:lle, jola työskentelee yksin ja jonka tekemisiä ei kukaan toinen aikuinen päivän aikana näe. Lapsuuskodin naapurissa äiti oli pph enkä kamalampaa ja v-mäisempää akkaa tunne. Säälin jo lapsena niitä hänen "hoidossaan" olleita laosiraukkoja. Siksi tämä.

Vierailija
14/39 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ottanut huonoa paikkaa ollenkaan vastaan. Jonotimme sitten kymmenen vuotta kunnolliseen päiväkotiin, mutta se kannatti.

Kymmenvuotiaanako se teidän pilttinne sitten meni päiväkotiin??

Vierailija
15/39 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien ennakkoluulojen vuoksiko revitään lapsi irti kavereistaan?

Ap, harmittaa että lisäsit typeriä geenejäsi. Jos ei hoito miellytä niin hoida itse.

Vierailija
16/39 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ikinä laittaisi pph:lle, jola työskentelee yksin ja jonka tekemisiä ei kukaan toinen aikuinen päivän aikana näe. Lapsuuskodin naapurissa äiti oli pph enkä kamalampaa ja v-mäisempää akkaa tunne. Säälin jo lapsena niitä hänen "hoidossaan" olleita laosiraukkoja. Siksi tämä.

Mitä luulet niille lapsille sitten tapahtuneen perhepäivähoitajan luona? Luulen, että muakin pidetään veemäisenä akkana, koska en juurikaan välitä olla naapureitten kanssa tekemisissä, mutta hoitolapsista ja heidän hyvinvoinnistaan välitän todella. Sitä paitsi mun mieskin on päivät kotona, joten hän näkee kyllä, mitä meillä tapahtuu. Osallistuu jopa itsekin ja touhuaa mielellään lasten kanssa. Opettajana se on hänellä verissä.

Vierailija
17/39 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai samoja mietit kun minä. Itsekään en ole tyytyväinen lapseni päiväkotiin ja jos tietäisitten mistä päiväkodista on kyse niin ette yllättyisi.

Sano suoraan missä ja mitä. Näistä asioista pitää puhua julkisesti niiden oikeilla nimillä. Jos joku päiväkoti on turvaton lapselle niin siitä saa/pitää puhua. Muuten ongelmat vain kasvavat.

Vierailija
18/39 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli-innokas vastavalmistunut lto vaatii lapsilta niin paljon että aiemmin reipas ja iloinen 4v tyttö on alkanut pelätä päiväkotiin menoa ja mainitsee usein tämän lto:n nimeltä ettei tykkää tästä ja kertoo miten tämä on sanonut milloin mitäkin. Lapsi on huolissaan kun ei osaa vaadittuja asioita. Tilanteesta on keskusteltu, en ole ainoa joka on huomioinut asian ja useampi lastenhoitajista on myöntänyt ongelman. Ei olla vielä haettu vaihtoa, katsotaan vielä muuttuuko tilanne.

Vierailija
19/39 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lto ja hoitaja nukuttivat ryhmää mahd pitkään, joskus jopa hakuaikana n. puoli neljä/neljä vielä nukuttiin. Yritin keskustella ja kertoa miten sotkee lapsen unirytmin kotona (nukkumaan 01 ja ylös 07). He eivät pystyneet asialliseen keskusteluun lainkaan, vaan vika oli minussa kun "haluan omaa aikaa ja laitan lapsen kotona nukkumaan klo 18"). Totuus oli n. 20.30 sänkyyn ja iltasatu vielä.

Ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa yksityiseen, ihanaan pieneen päiväkotiin. Huh huokaus mikä parannus.

Vierailija
20/39 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pph on varmaan hyvä jos sattuu osumaan hyvä hoitaja. Mieheni oli lapsena perhepäivähoidossa, ja hoitaja oli hänen mielestään epäreilu sadisti. Itse olen ollut aikanaan päiväkodissa jossa oli sekä kivoja aikuisia että ikäviä aikuisia. Valitsimme yhteistuumin lapsillemme päiväkodin hoitomuodoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan