Ootteko pistäneet merkille seuraavat paradoksit
- Suurimmat juoruajat pitävät eniten kiinni yksityisyydestään
- Narsistit eivät siedä puoltakaan niistä loukkauksista joita itse suoltavat
- Itseään herkiksi kuvailevat ovat niitä kovimpia ihmisiä (herkkyydestä kertovia aforismeja fb:ssä ja Nalle Puh-sitaatteja työhuoneen seinällä
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Minulle on monet miehet kertoneet, miten miehet nyt vaan ovat parempia kuin naiset ja se on luonnon laki. Jännä juttu, että nämä kertojat ovat kaikki olleet selvästi minua huonommassa kunnossa. Koskaan ei ole kukaan oikeasti kovakuntoinen mies, esim. palomiehenä työskentelevä, tullut kertomaan miten naiset vaan on niin heikkoja ja hitaita.
Urheilullinen nainen on edelleen herran vuonna 2018 kova paikka monelle miehelle, joiden itsetunto rakentuu sukupuolen ylemmyydelle.
No miks urheilussa on omat sarjat naisille ja miehille?
Vinkki: fakta on fakta riippumatta kuka sen sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on monet miehet kertoneet, miten miehet nyt vaan ovat parempia kuin naiset ja se on luonnon laki. Jännä juttu, että nämä kertojat ovat kaikki olleet selvästi minua huonommassa kunnossa. Koskaan ei ole kukaan oikeasti kovakuntoinen mies, esim. palomiehenä työskentelevä, tullut kertomaan miten naiset vaan on niin heikkoja ja hitaita.
Urheilullinen nainen on edelleen herran vuonna 2018 kova paikka monelle miehelle, joiden itsetunto rakentuu sukupuolen ylemmyydelle.
Keskimääräisesti miehet ovat voimakkaampia, siksi urheilussa on erikseen naisten ja miesten sarjat. Sinulle olisi siis ok mennä kilpailemaan miesten sarjaan?
Taisi osua arkaan paikkaan, että vedän maasta enemmän kuin sinä? ;)
Vierailija kirjoitti:
Mitä siirappisempia päivityksiä parisuhteestaan kirjailee someen, sitä varmemmin seuraa ero.
Niin totta. Ylipäänsä, mitä enemmän kehuu elämäänsä, sitä kehnommin yleensä todellisuudessa menee.
Minulla on muutama Facebook-kaveri, joka suoltaa tämän tyyppisiä päivityksiä. Eräs laittelee jatkuvasti porukkakuvia illanvietoista kirjoittaen, että on se ihanaa, kun on näin paljon hyvä kavereita. Oikeasti kukaan ei kuitenkaan oikein pidä hänestä, eikä hänellä ole oikeita ystäviä.
Toinen taas laittaa imeliä perhepäivityksiä ja suloisia kuvia lapsistaan. Totuus: ovat puolisonsa kanssa olleet eron partaalla jo pitkään, eivätkä muuta teekään kuin karju ja kiroile noille lapsiparoilleen. Useita lasuja on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskimääräisesti miehet ovat voimakkaampia, siksi urheilussa on erikseen naisten ja miesten sarjat. Sinulle olisi siis ok mennä kilpailemaan miesten sarjaan?
Olen nainen. No, menetkö miesten sarjaan näyttämään, että naiset ovat ihan yhtä vahvoja ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miks urheilussa on omat sarjat naisille ja miehille?
Vinkki: fakta on fakta riippumatta kuka sen sanoo.
Tätä juuri meinasin. Monille epävarmoille miehille pelkkä urheilullisen naisen olemassaolo on isku vyön alle, ja se nainen tulee heti palauttaa takaisin ruotuun. Kehtaakin juosta kovempaa kuin joku mies!
(Hauskasti muuten paremmuus on tässä asiassa kaikkein tärkeintä mutta suomalaisten miesten on kuitenkin ok harrastaa vaikkapa jalkapalloa, jossa monet muut valtiot ovat paljon parempia...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen. No, menetkö miesten sarjaan näyttämään, että naiset ovat ihan yhtä vahvoja ;)
Luetunymmärtämisessäsi taitaa olla puutteita. Kommentissahan sanottiin, että kovimmin meteliä keskiarvoista pitävät ne miehet, jotka eivät ole lähelläkään kovakuntoisia, kun taas oikeasti kovalla fysiikalla varustetut henkilöt, esim. palomiehet, eivät koe muita uhaksi eivätkä lyttää muita tilastoilla. Se on se paradoksi. Ymmärsitkö nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jihadistien eristäminen ja pilkkaaminen uskomuksistaan vain radikalisoi heitä entisestään, joten pitää ymmärtää loputtomiin ja auttaa.
Äärioikeistolaisten eristäminen ja pilkkaaminen uskomuksistaan saa heidät tajuamaan aatteensa ongelmallisuuden.
Jollakulla on nyt tosi paha trauma ja fiksaatio islamista, vaikka uusnatseja on joukossamme jatkuvasti ja enemmän, Euroopan mitalta.
Höpöä. Laitavasemmistolainen ja i--slamistinen terrorismi on Europassa hurjassa nousussa europolin tilastojen mukaan.
Varmasti, mutta paikallinen nationalistipuolue löytyy monista maista, sikäläisten ja kansainvälisten natsiääriliikkeiden lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Jihadistien eristäminen ja pilkkaaminen uskomuksistaan vain radikalisoi heitä entisestään, joten pitää ymmärtää loputtomiin ja auttaa.
Äärioikeistolaisten eristäminen ja pilkkaaminen uskomuksistaan saa heidät tajuamaan aatteensa ongelmallisuuden.
Anteeksi, mutta millä lailla jihadisteja “ymmärretään ja autetaan” sinun mielestäsi? Tuleeko mieleen montakin jihadistien julkista laillista mielenosoitusta tai kokoontumista? Äärioikeistolaisillahan näitä ihan laillisia kulkueita ja tapahtumia on säännöllisesti.
Rupean huolestumaan siinä vaiheessa, kun Isis saa järjestää vastaavia tapahtumia Helsingissä, mutta sellaista päivää tuskin tulee.
Vai ethän yrittänyt sanoa, että muslimi = jihadisti? Anna kun arvaan, et ole rasisti, MUTTA.....?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollakulla on nyt tosi paha trauma ja fiksaatio islamista, vaikka uusnatseja on joukossamme jatkuvasti ja enemmän, Euroopan mitalta.
Höpöä. Laitavasemmistolainen ja i--slamistinen terrorismi on Europassa hurjassa nousussa europolin tilastojen mukaan.
Varmasti, mutta paikallinen nationalistipuolue löytyy monista maista, sikäläisten ja kansainvälisten natsiääriliikkeiden lisäksi.
Kuten myös äärivasemmistolainen puolue sekä kansainvälisiä vasemmistolaisia terroristiliikkeitä. Näistä ei vain nosteta mediassa kohuotsikoita, joten ihmiset pysyvät pimennossa. Eivät kaikki viitsi kaivella europolin tilastoja :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetunymmärtämisessäsi taitaa olla puutteita. Kommentissahan sanottiin, että kovimmin meteliä keskiarvoista pitävät ne miehet, jotka eivät ole lähelläkään kovakuntoisia, kun taas oikeasti kovalla fysiikalla varustetut henkilöt, esim. palomiehet, eivät koe muita uhaksi eivätkä lyttää muita tilastoilla. Se on se paradoksi. Ymmärsitkö nyt?
Miksi huonompikuntoinen mies ei saisi sanoa ääneen selvää faktaa keskiarvoista? En ymmärrä. Yritätköhän sinä nyt jotenkin ylentää itseäsi?
Ne, jotka vaativat vihapuheen ja kansanryhmää vastaan kiihottamisen poistamista laista ovat eniten huolissaan siitä ajatuksesta, että joku ääri-islamisti alkaisi saarnata Suomessa. Miksi ihmeessä siis haluavat poistaa sen lain, joka tekee siitä laitonta?!
Itse olen huomannut myös sellaisen paradoksin, että kaikista suvaitsevaisimmat ihmiset eivät yleensä suvaitse eriäviä mielipiteitä jos se sotii heidän arvomaailmaansa vastaan.
Eivät siis ole niin suvaitsevaisia kuin väittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi huonompikuntoinen mies ei saisi sanoa ääneen selvää faktaa keskiarvoista? En ymmärrä. Yritätköhän sinä nyt jotenkin ylentää itseäsi?
Kyllä se taitaa tuossa keskustelussa ihan joku muu, joka yrittää ylentää itseään...
Ne, jotka vauhkoavat kuinka m@mut tulevat tänne loisimaan sossutuilla ja vaikuttamaan kansamme älykkyyteen alentavasti, ovat usein itse sossupummeja, joilla on matala ÄO.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut myös sellaisen paradoksin, että kaikista suvaitsevaisimmat ihmiset eivät yleensä suvaitse eriäviä mielipiteitä jos se sotii heidän arvomaailmaansa vastaan.
Eivät siis ole niin suvaitsevaisia kuin väittävät.
Minä taas olen huomannut sellaisen paradoksi, että ne ihmiset jotka heittävät "suvaitsevainen ei suvaitse suvaitsemattomuutta öhöhöhö" ovat omasta mielestään nokkelia ja hauskoja, vaikka oikeasti ovat niitä pahimpia juntteja.
Minä suvaitsen kaikkea. Ihan sama onko joku oikealla vai vasemmalla, liberaali vai konservatiivi, kristitty, huindu, ateisti tai mulimi. Sen sijaan ihmisten yhteiskuntaan eivät kuulu pedofilia, orjuus, fasismi, vainoaminen tai muutkaan rikokset ja hyväksikäyttö. Niistä ei voi pitää arvokeskustelua, joten niitä ei pidä "suvaita."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa sanoa. Siitä vaan. Se nyt vaan nyt on noloa päteä toisten saavutuksilla.
Jos olet itse huonokuntoinen niin ja messuat toiselle että me miehet ollaan kovempi kuntoisia kuin naiset, niin etkö näe siinä mitään noloa.
En tiedä onko mainittu mutta ne, jotka jatkuvasti kertovat somessa miten hyvin heillä menee, ovat useimmiten niitä, joilla on yhtä sun toista ongelmaa parisuhteeessa, perheessä, rahallisesti tai mielenterveydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lotta Näkyvä (entinen Hintsa) ja Janni Hussi kiersivät kouluissa puhumassa teineille ulkonäköpaineista.
Kumpikin syömishäiriöisiä.
Kumpikin naamasta sen näköinen ettei ole vara mennä kenellekään mitään lässyttäään itsensä hyväksymisen vaikeudesta.
Miksei ulkonäköpaineista luennoijat ole pottunokkaisia tihrusilmiä, joilla on kaksoisleuka ja naama täynnä arpia?
Tyhmä kysymys! Juuri siksi, että nuorille annetaan viesti, et paineet ja ongelmat voivat koskea ketä tahansa! Myös näitä kauneuskuningattaria.
Miksei sun mielestä hyvällä ulkonäöllä varustetulla ole "varaa" tuoda julki itsensä hyväksymisen vaikeutta, joka on täysin subjektiivinen kokemus? Usein tuntuu et kauniilla tämä on suurempi ongelma kuin taviksilla, joille ei koko ajan huomauteta ulkonäöstä ja jotka eivät ole tottuneet laittamaan paljon likoon ulkonäkönsä vuoksi.
No sellainen kenellä on oikeita ulkonäköongelmia ei paljon siitä ilahdu jos joku kaunis tulee lässyttämään, ettei hänkään ole tyytyväinen itseensä.
Tai jos joku kenellä on 200 000 e vuositulot, ja velattomat asunnot ja autot, sekä vara matkustaa 4 kertaa vuodessa, alkaisi selittää oikeasti köyhälle ihmiselle, miten häntäkin nyt vaivaa rahan riittämättömyys, niin kivahan sitä sen köyhän on kuunnella.
Tyhmä olet itse, jos luulet että tuollainen lässyttäminen lohduttaa, kun se on PÄIN VASTOIN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Suurimmat juoruajat pitävät eniten kiinni yksityisyydestään
- Narsistit eivät siedä puoltakaan niistä loukkauksista joita itse suoltavat
- Itseään herkiksi kuvailevat ovat niitä kovimpia ihmisiä (herkkyydestä kertovia aforismeja fb:ssä ja Nalle Puh-sitaatteja työhuoneen seinälläAmen. Työpaikkani kamalimmat juoruämmät eivät ole facessa tai sos. mediassa aktiivisia, koska yksityisyys. Ovat siellä kirjoilla, että voivat stalkata muita ja saada juorujen aiheita.
Samat juoruämmät haukkuvat muita, heidän talojaan, kampauksiaan, miehiään...ja itse ovat?
Tunnistan nuo sitaatti-taulut työhuoneen seiniltä ja facen seiniltä. Ihan varoitusmerkistä käyvät!
Tänä päivänä on vain niin, että jos ihminen ei voi itsestään mitään sos. mediaan antaa niin kyllä alkaa tyyppi epäilyttämään - mitä siinä oikein salataan?
Olen kaikesta kanssasi aivan samaa mieltä!
Mutta tuo viimeinen, itse en aikanaan Facebookissa ollessani koskaan julkaissut mitään, koska pidin itseäni maailman tylsimpänä tyyppinä. En toisaalta ketään stalkannut, osallistuin vain opiskeluryhmän keskusteluun aina kun tuli jotain tärkeää.
Nykyään en ole koko Facebookissa, en ylemmyyttäni, vaan koska en usko että ketään kiinnostaisi kotiäitiyteni tällä hetkellä. Soitan ja viestitän asiani muutamille kavereilleni kyllä muuten. En myöskään jaksa päivitellä tai seurata muita tarpeeksi, että minun kannattaisi somekanavia avata.
Muuta epäilyttävää minussa ei ehkä ole kuin arkuus ja huono itsetunto. :D Jostain syystä tunnen kyllä vähän syyllisyyttä etten osaa pitää itsestäni mitään ääntä.