Ootteko pistäneet merkille seuraavat paradoksit
- Suurimmat juoruajat pitävät eniten kiinni yksityisyydestään
- Narsistit eivät siedä puoltakaan niistä loukkauksista joita itse suoltavat
- Itseään herkiksi kuvailevat ovat niitä kovimpia ihmisiä (herkkyydestä kertovia aforismeja fb:ssä ja Nalle Puh-sitaatteja työhuoneen seinällä
Kommentit (208)
Ne jotka halveksivat tavallista pukeutumistyyliä ja ovat mielestään yksilöllisiä, ovat todellisuudessa kopioineen pukeutumistyylinsä jostakin. Näkyy erityisesti nuorilla punkkarit, rokkarit, hipit jne. Kaikki oman laumansa sisällä tosi "yksilöllisiä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku sanoo että ei ole rasisti, niin se on aina rasisti.
Eli sellainen kuka ei ole rasisti sanoo olevansa? Niinkö? Vai sanooko ei-rasisti ettei hän ota kantaa?
Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Ei, vaan siksi, että lause "en ole rasisti" edeltää lähes aina jotain rasistista kommenttia. En ole rasisti mutta muslimeista on vain haittaa. Kyllä olet rasisti, vaikka muuta yrität väittää.
Meillä on töissä muslimi, joka on ihan tavallinen vanha täti Bosniasta. Ei hänestä ole haittaa, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
kristiinakoo kirjoitti:
Niin totta. Sama pätee "olen kiltti" ja "olen hyvä äiti" saatikka "olen hyvä ihminen" väittämiin. Nämä kun ovat arvioita, joita antavat muut, eikä niitä voi antaa itse itselleen. Etenkin tuo viimeinen on mielestäni kaikkein paksuin väite, monin tavoin :D Juokse pakoon ja äkkiä, jos joku näitä suustaan päästää :)
Samaa mieltä. Exäni niiskutti olevansa "liian hyvä ihminen". Oikeasti oli mustasukkainen, kontrolloiva, alistava, kyttäävä ja sovinistinen ällötys joka vei toiselta kaiken hapen ja elämän ilon.
Ihminen joka kehtaa mennä sanomaan itse omasta itsestään, että on muka liian hyvä ihminen, ei omaa minkään näköistä häpyä.
Tämä pätee tämän palstan ns. k*lttimiehiin. He luulevat olevansa "liian kilttejä ja kivoja" naisten makuun, vaikka oikeasti ovat katkeria ja epämiellyttäviä naisvihaajia vailla minkäänlaisia sosiaalisia taitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on monet miehet kertoneet, miten miehet nyt vaan ovat parempia kuin naiset ja se on luonnon laki. Jännä juttu, että nämä kertojat ovat kaikki olleet selvästi minua huonommassa kunnossa. Koskaan ei ole kukaan oikeasti kovakuntoinen mies, esim. palomiehenä työskentelevä, tullut kertomaan miten naiset vaan on niin heikkoja ja hitaita.
Urheilullinen nainen on edelleen herran vuonna 2018 kova paikka monelle miehelle, joiden itsetunto rakentuu sukupuolen ylemmyydelle.
Keskimääräisesti miehet ovat voimakkaampia, siksi urheilussa on erikseen naisten ja miesten sarjat. Sinulle olisi siis ok mennä kilpailemaan miesten sarjaan?
Taisi osua arkaan paikkaan, että vedän maasta enemmän kuin sinä? ;)
Se mitä minä mavetan, ei edes saa salilla huomiota. Olen siis mies. Jos nainen mavettaa saman se olisi maailmanluokan tulos. Siis maailmanluokan ja omalla salilla ei edes saliennätys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just nää kaikki herkät ja harmoniahakuiset jooga-myönteisyys ym -friikit jotka pitää itseään oikeamielisinä ja haluaa pelastaa kalat ja äyriäisetkin meristä on piiloaggressiivisia säälimättömiä vittupäitä, ainakin joitakin kohtaan.
Nää jotka aina haluaa "välttää konflikteja" ja "inhoaa konflikteja" jossain porukassa itse asiassa vaan kasaa ja eskaloi sitä konfliktia johonkin suuntaan.Aahhhhh niin totta. Tiedän yhden tällaisen tyypin. On ulkokuktaisin ihminen jonka tunnen.
Juu, tiedän kanssa tällaisen tyypin. Ensimmäisenä yleensä löytää jotakin haukuttavaa uudesta ihmisestä, eikä täten vaikuta pitävän juurikaan kenestäkään?
Päällimmäisenä piirteenä on hyvinkin tuo "riitelyn välttäminen", tyyliin: "ei mua ainakaan haittaa" jne. Kylläpä vaan joku tuntuu haittaavan, kun on välistä kireä kuin viulun kieli!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka arvostavat koulutusta todella korkealle, ovat harvemmin itse korkeasti koulutettuja.
T. Yliopisto-opiskelija
Nyt on aika paksu väite.
En ole ikinä tavannut tohtoria, joka ei arvostaisi koulutusta todella paljon.Justiinsa juttelin vähän aikaa sitten väitelleen tohtorin kanssa, joka kutsui tohtorintutkintoaan haistapaskatutkinnoksi. Olen aika samaa mieltä alkuperäisen väitteen kanssa, eli aika harva pitkälle kouluttautunut arvostaa akateemisia opintoja kovin korkealle. Niillä on lähinnä instrumentaaliarvo.
Paradoksi, koska viraalina nyt toistuu akateemisten naisten valitus siitä etteivät löydä akateemisesti koulutettua miestä kumppaniksi. Arvostavat siis koulutusta noin paljon, mutta eivät muka arvosta tippaakaan, että miten se nyt olikaan.
Nämä "akateemiset naiset" ovat usein itse korkeintaan maistereita. Sehän siitä huvittavan paradoksin tekeekin.
Esimerkiksi T u r u n Bouanaali-runkkaria käsittelevät ketjut poistuvat heti kun tuodaan esille, että hänen toiminnassaan ja motiiveissaan kulminoituu alt.right-liikkeen lietsoma naisviha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku sanoo että ei ole rasisti, niin se on aina rasisti.
Eli sellainen kuka ei ole rasisti sanoo olevansa? Niinkö? Vai sanooko ei-rasisti ettei hän ota kantaa?
Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Ei, vaan siksi, että lause "en ole rasisti" edeltää lähes aina jotain rasistista kommenttia. En ole rasisti mutta muslimeista on vain haittaa. Kyllä olet rasisti, vaikka muuta yrität väittää.
Niin ja kukaan ei oikeasti ole edes sanonut noin, paitsi olkiukkosi.
On voinut sanoa jotain tuon suuntaista, muttei että "vain" haittaa.
Jos joku puhe tarvitsee pohjustaa "en ole rasisti"-aloituksella, se on todellakin rasistista ja puhuja itsekin tietää sen. Ihan sama onko kommentti lievempi (lievemmin rasisti wtf?) vai minkälaista esimerkkiä nyt haluat?
Kaikkia epäkohtia voi helposti kommentoida olematta rasisti. Esimerkiksi minä olen kommentoinut, että koulu tarvitsee lisäresursseja mamu-oppilaiden suomenkielen opetukseen, sillä tulokset eivät ole riittävän hyviä. Tuossa ei ol emitään rasistista, eikä sitä tarvitse pohjustaa sanomalla ettei ole rasisti.
Jos on sitä mieltä, ettei minkäänsuuruinen rahallinen panostus auta, jos oppilaalla ei ole halua ja/tai kykyä oppia kieltä, niin olenko silloin rasisti?
Sitä en osaa sanoa mutta kommentistasi voisi päätellä, ettet ole missään tekemisissä mamu-oppilaiden tai edes koulun kanssa.
Mitä kovempi riidanhaastaja ja muutenkin konfliktihakuisempi ihminen on, niin sitä huonommin hän itse kestää pientäkään takaisinv-ttuilua.
Olen huomannut tämän niin monta kertaa ja niin monessa ihmisessä, että en usko, että tähän sääntöön on edes olemassa minkäänlaista poikkeusta.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki (?) miehet sanovat, etteivät viehäty lihavista naisista. Silti lähes kaikki lihavat naiset ovat parisuhteessa. Kaikki tuntemani ikisinkut naiset ovat hoikkia ja sporttisia.
Minä myös olen huomannut tämän.
Innokkaimmat 'me-too'n (varjolla ratsastavat) ovat niitä ,joilla ei ole kanttia kertoa sitä KETÄ syyttävät ja (tarkalleen ottaen) MISTÄ ja vielä vähemmän sellaisella syyttäjällä on kanttia kertoa koskaan KUKA (hän itse) on.
Tällaista voisi netissä nimittää vain 'puskista ohikulkijoille huuteluksi', eikä miksikään muuksi.
Onkohan jo mainittu: äänekkäästi vihreitä arvoja kannattava henkilö, joka mielellään matkustelee lentokoneella ja ajaa yksityisautolla.
Deittisivuilla
Herrasmies = varmuudella naisvihainen sovinisti
Luotettava = kusetan kaikkia jotka saan kiinni
Nuorekas = jäätävä pappa tai mummo ikäisekseen
Ylipäänsä missään somessa
herkkä = omaa napaansa tuijottava itsekäs ja pikkusieluinen persiö
räväkkä = v**tuilee kaikille minkä ehtii, ei kestä itse samaa
vahva = saa itkupotkuraivarit pienissäkin vastoinkäymisissä
Jne...
Suosikkitermini paradokseista on kilttimies: naisvihainen sovinisti joka vihaa naisia ainoastaan siksi, että ei pääse käyttämään näitä hyväkseen. Uhriutumisesta on tehty elämäntapa ja samalla hoetaan miten ollaan vahvoja ja itsenäisiä.
Rahavaltaa arvostelevat hinkuvat itse rahaa joka luukulta
Homofobisista monet ovat itse kiinnostuneita samasta sukupuolesta.
Mitä enemmän miettii laihduttamista vaikka vain ajatuksen tasolla, sitä enemmän tekee herkkuja mieli.
Maalla asuvia luonnonsuojelu ei useinkaan kiinnosta. Kovimmat luonnonsuojelijat ovat yleensä syntyperäisiä kaupunkilaisia, (mutta kaupunkiympäristön vaalijat ovat harvemmin maalaisia.)
Aika monella on kokemuksia siitä, että nämä omaa herkkyyttään korostavat ovat oikeasti täysin erilaisia ihmisiä. Ehkä voisi sellaisen yleistyksen tehdä, että ihmiset, jotka kuuluttavat joka puolella omaa herkkyyttään ja toivovat muiden ottavan sen huomioon ovat negatiivisella tavalla herkkiä. Ovat kenties herkkiä reagoimaan asioihin, esim. itkemällä. Jos pomo esim. nuhtelee alaisiaan aiheesta ja yksi henkilö alkaa loduttomasti itkeä, niin tämä voi perustella olevansa vain "niin herkkä, jota muut eivät ymmärrä, koska eivät itse selkeästikään ole, kun eivät osoita tunteita."
Herkkyyttä on kuitenkin monenlaista ja aika moni herkkä on nimenomaan sellainen, joka on ehkä kääntynyt sisäänpäin omien tunteidensa kanssa. Sen sijaan tarkkailee ympäristöä ja on huomaavainen toisia ihmisiä ja näiden tunteita kohtaan.
Usein nämä negatiiviset herkät, jotka vaativat muiden huomioivan heidät, sen sijaan, että itse huomioisi muita ovat enemmänkin itsekeskeisiä.
Monet jotka hehkuttavat erityisherkkyyttään ovat mahdollisesti aspergerpiiteisiä. On kivempi määritellä itsensä herkäksi kuin assiksi. Erityisherkkyyden piirteistä useimmat sopivat aspergeriinkin.