Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ootteko pistäneet merkille seuraavat paradoksit

Vierailija
15.04.2018 |

- Suurimmat juoruajat pitävät eniten kiinni yksityisyydestään
- Narsistit eivät siedä puoltakaan niistä loukkauksista joita itse suoltavat
- Itseään herkiksi kuvailevat ovat niitä kovimpia ihmisiä (herkkyydestä kertovia aforismeja fb:ssä ja Nalle Puh-sitaatteja työhuoneen seinällä

Kommentit (208)

Vierailija
121/208 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilöt, jotka mainostavat olevansa huumorintajuisia, ovat aina tosikoita.

Olen aina ihmetellyt tätä, kun ihminen i t s e väittää olevansa huumorintajuinen. Sen, olenko esimerkiksi minä huumorintajuinen, ratkaisevat toiset ihmiset, jotka pitävät tai eivät pidä minua huumorintajuisena! Huumorintaju on semmoinen ominaisuus, että se osoitetaan teossa ja totuudessa. Sitä ei osoiteta toistelemalla, että minäpä poika se olenkin huumorintajuinen.

Vierailija
122/208 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisten ulkonäköä rumasti arvostelevat ja kommentoivat ihmiset, eivät koskaan ole mitään adoniksia tai kaunotaria itse.

Kyllä, minua ilkeimmin ulkonäköni takia kohdelleet ja sitä arvostelleet ihmiset ovat olleet itse todella rumia tai vaatimattoman näköisiä. Mistähän tämä johtuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/208 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instassa Hidasta elämää -sitaatteja, joogakuvia, teekupposten kuvia, muisti- ja mietekirjojen kuvia, luontokuvia vaellukselta sekä kaikenlaista #nofilter #nomakeup #olearmollinen #loveisall -hömppää

--->

tosielämässä kireä, stresssaantunut nainen huonossa parisuhteessa, jossa koko ajan varpaillaan ja lärvi viimeisen päälle pakkeloituna

Vierailija
124/208 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka arvostavat koulutusta todella korkealle, ovat harvemmin itse korkeasti koulutettuja.

T. Yliopisto-opiskelija

Nyt on aika paksu väite.

En ole ikinä tavannut tohtoria, joka ei arvostaisi koulutusta todella paljon.

En ole ikinä tavannut tohtoria, joka tuomitsee esimerkiksi kaikki siivoojat tai amikset tyhmiksi. Tohtorit yleensä tajuavat, että ihmisiä on erilaisia.

Yksi sairaanhoitajatuttuni palvoo lääkäriksi kouluttautuneita ja tohtoreita, ja isäni, joka ei ole valmistunut edes kandiksi, hehkuttaa meidän lasten akateemisuutta.

Sori, mutta itselläni nyt vain on sellainen fiilis, että nimenomaan ne matalasti koulutetut tai ikiopiskelijat antavat korkealle koulutukselle jotain ihmeellistä lisäarvoa.

T. Yliopisto-opiskelija

Vierailija
125/208 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioituksesta jauhavilla sitä ei löydy kellekään.

Vierailija
126/208 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestään paha pappi saarnaa. Oma bzka nam mutta vieras hyi. Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin. En minä mutta pojat, ei näe hirttä omassa silmässään vaikka näkee roskan toisella.

Vierailija
127/208 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olen herkkä, mutta en tuo sitä paljon julki. Kyllä se silti vaikuttaa päivittäin elämääni. Toisaalta olen kestänyt paljon ikäviäkin kokemuksia eli kuitenkin olen vahvakin.

Vierailija
128/208 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka sanovat ajattelevansa omilla aivoillaan, ovat usein kopioineet ajattelutapansa joltain toiselta. (Poliittiset äärilaidat, salaliittoteoriat, gurut, uskonlahkot jne.)

Vierailija
129/208 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaimmat ihmiset eivät siedä minkäänlaista omaan itseensä kohdistuvaa kiinnostusta.

Nuukimmat ostajat niin ikään hinnoittelevat omat myytävänsä taivaisiin, samoin työpanoksensa.

Vierailija
130/208 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka arvostavat koulutusta todella korkealle, ovat harvemmin itse korkeasti koulutettuja.

T. Yliopisto-opiskelija

Nyt on aika paksu väite.

En ole ikinä tavannut tohtoria, joka tuomitsee esimerkiksi kaikki siivoojat tai amikset tyhmiksi. Tohtorit yleensä tajuavat, että ihmisiä on erilaisia.

Yksi sairaanhoitajatuttuni palvoo lääkäriksi kouluttautuneita ja tohtoreita, ja isäni, joka ei ole valmistunut edes kandiksi, hehkuttaa meidän lasten akateemisuutta.

Sori, mutta itselläni nyt vain on sellainen fiilis, että nimenomaan ne matalasti koulutetut tai ikiopiskelijat antavat korkealle koulutukselle jotain ihmeellistä lisäarvoa.

T. Yliopisto-opiskelija

Niin, ihmiset eivät monestikaan osaa olla kovin kiitollisia siitä mitä heillä on, vaan sen hienouden näkee sellainen, jolla sitä ei ole. Suomikin on monien mielestä hirveä maa - siis monien suomalaisten mielestä.

Vierailija
131/208 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB:n päivityksistä voi lukea käänteisenä parisuhteen tilan. Kun menee hyvin, ei sinne postailla paljon mitään kultsipuppelijuttuja, mutta kun suhde on ihan hirveää riitaa tai manipulaatiota tai vetelee viimeisiään, niin silloin on kyllä lähes päivittäin pusihalinami-päivityksiä, miten ihanaa on oman kullan kanssa loikoilla sohvalla,  ja tedä hyvää ruokaa, ja ja ja...

Varmaan joku tarve todistella eden kulissien voimalla että hyvin menee.

Vierailija
132/208 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yliopisto-opiskelija

Nyt on aika paksu väite.

Justiinsa juttelin vähän aikaa sitten väitelleen tohtorin kanssa, joka kutsui tohtorintutkintoaan haistapaskatutkinnoksi. Olen aika samaa mieltä alkuperäisen väitteen kanssa, eli aika harva pitkälle kouluttautunut arvostaa akateemisia opintoja kovin korkealle. Niillä on lähinnä instrumentaaliarvo.

Paradoksi, koska viraalina nyt toistuu akateemisten naisten valitus siitä etteivät löydä akateemisesti koulutettua miestä kumppaniksi. Arvostavat siis koulutusta noin paljon, mutta eivät muka arvosta tippaakaan, että miten se nyt olikaan.

Vierailija
133/208 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman paradoksin nimenomaan useimpien ihmisten kohdalla, joilla tarpeen hyvin voimakkaasti tuoda jotakin piirrettä itsessään esiin, hyvin harvoin oikeasti ovat tällaisia ihmisiä. 

Herää ylipäätään kysymys, että miksi näitä piirteitä täytyy yrittää tuoda esiin, eivätkö luota siihen, että muut ihmiset huomaavat kyllä ne piirteet muutenkin. Siispä kyse on lähinnä siitä, että näillä henkilöillä on jokin ihanne, jota toivovat olevansa, tai kenties kuvittelevat olevansa, ja tätä piirrettä täytyy jatkuvasti korostaa, jotta muutkin huomaavat, kuinka hyviä tyyppejä ovat. 

Tuttavapiirissä on myös muutama tällainen oman herkkyyden korostaja. Jossakin kohtaa esim. FB:ssä jatkuvasti toivat esiin joitakin herkkyysartikkeleita ja tähän kommentoivat, kuinka ovat täysin samanlaisia itse.  Samoin muiden voi olla vaikea kuulemma ymmärtää heitä herkkyden takia, jota muilla ei kuulemmaa niin vahvasti ole. 

Kuitenkin todellisuudessa nämä tuntemani henkilöt ovat hyvin itsekeskeisiä, jopa ilkeyteen taipuvaisia muita ihmisiä huomioimattomia huomionkalastelijoita.

En ikinä luota siihen mitä joku henkilö jatkuvalla syötöllä tuo itsestään esiin. Se on enemmänkin sitä millaisena tämä henkilö haluaa näyttäytyä muiden silmissä, ei niinkään se todellisuus. 

Vierailija
134/208 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet, jotka väittävät olevansa deittipalveluissa nuorekkaita, eivät sitä todellakaan ole.

Kuuntelevat edelleen kasarin nuorisomusiikkia, eivät tiedä mikä nuoria ihmisiä kiinnostaa nykypäivänä ja ovat ihan pihalla niistä somejutuista ja appseistä, joita nuoriso käyttää.

Tämä on niin totta. Deittailu 49-vuotiaana. Jos tyyppi sanoi olevansa nuorekas, kuva kertoi jotakin muuta. Tapasin esim. 51 -vuotiaan miehen, joka oli sanonut olevansa erittäin komea ja nuorekas. Etsi profiilistaan 25-50 -vuotiaita naisia eli olin pikkuisen yli-ikäinen indeksejä hänelle. Pitkään mietin uskallanko edes tavata häntä, kun olen mielestäni keskiverto. Treffeille saapui hyvin laiha kuihtuneen oloinen pappamainen mies. Oli kuulemma laihduttanut 30 kiloa eronsa jälkeen. Takapuolta ei enää ollut ja housut pussittivat. Valitteli, että naiset ovat nirsoja. En halunnut tavata uudelleen, sillä vaikutti sekä fyysisesti että psyykkisesti sairaalta.

Vierailija
135/208 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon maailmaa nänheet ovat usein niitä jotka ovat käyneet rantalomalla ja viihtyneet siellä ai-hotellin sopukoissa kauankin aikaa.

Ne, jotka ovat tutustuneet eri kulttuureihin, tapoihin, historiaan ja nähneet muutakin kuin hotellin baarin ja rantatuolin, eivät useinkaan itse rupea mainostamaan kuinka paljon on tullut matkusteltua. Keskusteluista sitten näiden ihmisten kanssa käy ilmi että maaimankatsomus on avara ja ymmärrys eri kulttuureita ja elintapoja kohtaan laaja.

Ei vaan ne jotka mainostavat kuinka maailmankuvansa laajenneen matkustelulla, ja käyttävät tätä perusteena mille tahansa argumentilleen lytätäkseen toista, ovat juuri niitä jotka eivät ole matkustelusta huolimatta saaneet maailmankuvaansa suurennettua niin että sinne mahtuisi ajatus siitä että ihmiset ovat erilaisia. Ei, vaan kaikki jotka ovat hänen kanssaan jostain asiasta eri mieltä, ovat sitä siksi koska ovat niin tolloja etteivät ole matkustelleet, tai ainakaan avartaneet maailmankatsomustaan matkustelun aikana. Koska jos olisivat, he olisivat samaa mieltä kuin hän.

Vierailija
136/208 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jihadistien eristäminen ja pilkkaaminen uskomuksistaan vain radikalisoi heitä entisestään, joten pitää ymmärtää loputtomiin ja auttaa.

Äärioikeistolaisten eristäminen ja pilkkaaminen uskomuksistaan saa heidät tajuamaan aatteensa ongelmallisuuden.

Vierailija
137/208 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jihadistien eristäminen ja pilkkaaminen uskomuksistaan vain radikalisoi heitä entisestään, joten pitää ymmärtää loputtomiin ja auttaa.

Äärioikeistolaisten eristäminen ja pilkkaaminen uskomuksistaan saa heidät tajuamaan aatteensa ongelmallisuuden.

Jollakulla on nyt tosi paha trauma ja fiksaatio islamista, vaikka uusnatseja on joukossamme jatkuvasti ja enemmän, Euroopan mitalta.

Vierailija
138/208 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on monet miehet kertoneet, miten miehet nyt vaan ovat parempia kuin naiset ja se on luonnon laki. Jännä juttu, että nämä kertojat ovat kaikki olleet selvästi minua huonommassa kunnossa. Koskaan ei ole kukaan oikeasti kovakuntoinen mies, esim. palomiehenä työskentelevä, tullut kertomaan miten naiset vaan on niin heikkoja ja hitaita. 

Urheilullinen nainen on edelleen herran vuonna 2018 kova paikka monelle miehelle, joiden itsetunto rakentuu sukupuolen ylemmyydelle.

Vierailija
139/208 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollakulla on nyt tosi paha trauma ja fiksaatio islamista, vaikka uusnatseja on joukossamme jatkuvasti ja enemmän, Euroopan mitalta.

Höpöä. Laitavasemmistolainen ja i--slamistinen terrorismi on Europassa hurjassa nousussa europolin tilastojen mukaan.

Vierailija
140/208 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikassa ollaan itse aina järjen asialla, vastapuolta taas syytetään tunteisiin vetoamisesta.