Ootteko pistäneet merkille seuraavat paradoksit
- Suurimmat juoruajat pitävät eniten kiinni yksityisyydestään
- Narsistit eivät siedä puoltakaan niistä loukkauksista joita itse suoltavat
- Itseään herkiksi kuvailevat ovat niitä kovimpia ihmisiä (herkkyydestä kertovia aforismeja fb:ssä ja Nalle Puh-sitaatteja työhuoneen seinällä
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
He jotka korostavat rakkauttaan lapsiinsa (kuuluvat esim fb-ryhmiin ”i love my kids”) ovat useimmiten lasun asiakkaita ja jollain tapaa ongelmaisia perheitä, usein ainakin päihteitä ja väkivaltaa.
Vähän samaa olin tulossa laittamaan. Nää "mun elämäni suurin tehtävä on olla Äiti", "tekisin kaikkeni lasteni eteen", "oi kun ollaan viettämässä laatuaikaa Äidin rakkaiden hanipöömussukoiden kanssa uimarannalla/hoplopissa/leikkipuistossa, onpa ihanaa" -hehkuttajat on useimmiten niitä vanhempia jotka todellisuudessa tyyliin huutoraivoaa niille lapsilleen päivät pitkät eivätkä viitsi juurikaan panostaa lastensa asioihin ja hyvinvointiin. Silloin kun asiat on kunnossa ja perhesuhteet on normaalit, ei tällaisille ylenpalttisille jatkuville överihehkutuksille ole tarvetta...
Kaikki ovat olevinaa hyviä kuskeja silti kokoajan rytisee ja ryskyy tämä jos mikä on outoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet naiset kertovat olevansa täydellisyyteen pyrkijöitä tai esim pikkutarkkoja kotinsa suhteen.
No, ihan norminaisia ovat. Aika harvan täydellisen naisen olen tavannut (kauneuskuningatar, joka on kouluttautunut tohtoriksi asti, työskentelee 100k€ palkalla ja asuu tiptop kartanossa).
Se täydellisyyden tavoittelu voi näkyä vain osassa asioita, ei suinkaan joka elämän osa-alueella, eikä se läheskään aina johda tuloksiin. Usein siinä käy juuri päinvastoin: kun ei hyväksy itseltään kuin sen parhaan lopputuloksen, ei lähde edes yrittämään mitään kun tietää, ettei siihen täydelliseen pääse kuitenkaan.
Juuri tämän saman aioin kirjoittaa. Perfektionismi on usein hyvin väärin ymmärrettyä.
Joillakin alueilla se voi ilmetä ihan pakkomielteisen järjettömänä, jollakin alueella erinomaisena lopputuloksena, jollakin alueella sitä ei olekaan, ja jollakin alueella se ilmenee nimenomaan päinvastaisena. Esimerkiksi aiemmin mainittu kodin siisteys: meillä on (mielestäni) aina kauhea siivo enkä jaksa yhtään panostaa siihen. No oikeasti meillä on kai aika keskimääräistä, kun olen nähnyt paljon pahempiakin kaaoskämppiä. Ja kaikille parempi on, etten ole ottanut kotia yhdeksi perfektionismin kohteekseni. Täällä ei nimittäin voisi elää, kun puunaisin koko ajan ja kaiken pitäisi olla just eikä melkein. Tästä tulee pieniä viitteitä esiin silloin, kun meillä on oikeasti siistiä. Mutta ei sillä lailla voisi elää. En ehtisi tehdä muuta kuin siivota. Lopputulos on siis se, etten edes yritä. Ei ole vaihtoehtoja siltä väliltä.
Totta on kuitenkin myös se, että jotkut ihmiset sanovat olevansa perfektionistejä, vaikkeivät oikeasti ole. Sen huomaa matalasta vaatimustasosta tietyissä asioissa. Kyllä ne standardit sekä vaatimukset erityisesti itseään kohtaan vain ovat korkeammat kuin keskivertoihmisellä. Toisaalta kaikki perfektionistit eivät tiedä olevansa sellaisia.
Sanotaan, että perfektionismista on vaikea "parantua", koska perfektionisti ei pidä ominaisuutta vikana, vaan toivoisi kaikkien olevan perfektionisteja.
Sori ohis.
Eniten valittavilla ihmisillä on elämässään yleensä kaikki loistavasti.
Ihmiset, jotka selvittävät olevansa nuorekkaita ja näyttävänsä nuorelle. Näyttävät yleensä ihan oman ikäisiltään. Myöskään lapsellinen käytös ei ole sama asia kuin nuorekkuus.
Vierailija kirjoitti:
Merkille pannaan.
Ei pistetä.
Pilkkua nussitaan.
Ei naida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoraa puhetta (muka) arvostavat eivät kestä minkäänlaista suoraa puhetta :D
Tämä on aivan totta.
Kyllä ja vielä erityisesti jos heille huomautetaan, että heidän puheensa loukkaa jotakuta, niin se on pahinta ikinä ja loukkaantuvat verisesti :D
Ketjua lukematta - kummasti nuo kaikki ominaisuudet huomataan kyllä toisissa. Mieheni esimerkiksi on kova v***lemaan, ja naureskelee muista vastaavista ihmisistä, että ovatpa v*tuilijat suulaita, mutta itse loukkaantuvat pienimmästäkin vinoilusta, hahhah. Vielä tähän päivään mennessä hän ei ole ymmärtänyt, kun olen todennut tuohon yhdellä sanalla: "Niinpä...." Yhtään hän ei huomaa omaa herkkänahkaisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki (?) miehet sanovat, etteivät viehäty lihavista naisista. Silti lähes kaikki lihavat naiset ovat parisuhteessa. Kaikki tuntemani ikisinkut naiset ovat hoikkia ja sporttisia.
Oletko kuullut miesten mäkätystä naisten ylipainosta muualla kuin täällä?
Täällä ei ole monta normaalia miestä, eli vakavasti otettava tietolähde vauva.av ei tosiaan ole.
Onneksi! Olisi murheellista, jos miehet olisi oikeasti näitä karikatyyrejä ja pervoja.Tää on naisten palsta, mihin miehet vain tunkee purkamaan angstejaan ja vihaa. Siis suurin osa.
Koska onnistuivat karkottamaan naiset suoli24 keskusteluista ja seurasivat tänne, ne samat ulisijat.
Vierailija kirjoitti:
Eniten valittavilla ihmisillä on elämässään yleensä kaikki loistavasti.
Ja tämä useimmiten just rahasta valittajilla, varsinkin mediassa valittavilla. Todellinen hätä on hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki (?) miehet sanovat, etteivät viehäty lihavista naisista. Silti lähes kaikki lihavat naiset ovat parisuhteessa. Kaikki tuntemani ikisinkut naiset ovat hoikkia ja sporttisia.
Aika moni niistä lihavista naisista ei ollut lihavia parisuhteen alkaessa...
Niin totta. Sama pätee "olen kiltti" ja "olen hyvä äiti" saatikka "olen hyvä ihminen" väittämiin. Nämä kun ovat arvioita, joita antavat muut, eikä niitä voi antaa itse itselleen. Etenkin tuo viimeinen on mielestäni kaikkein paksuin väite, monin tavoin :D Juokse pakoon ja äkkiä, jos joku näitä suustaan päästää :)
ihmiset jotka tissutelee / kännää viikoittain, ja saattaa päällä olla siinä vielä mielialalääkitys (ei sovi alkoholin kanssa), moralisoi ja kauhistelee kannabiksen käyttöä.
lääkärit jotka määräävät koukuttavia ja vaarallisia kipulääkkeitä, eivät kannata kannabiksen lääkekäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
- Suurimmat juoruajat pitävät eniten kiinni yksityisyydestään
- Narsistit eivät siedä puoltakaan niistä loukkauksista joita itse suoltavat
- Itseään herkiksi kuvailevat ovat niitä kovimpia ihmisiä (herkkyydestä kertovia aforismeja fb:ssä ja Nalle Puh-sitaatteja työhuoneen seinällä
Amen. Työpaikkani kamalimmat juoruämmät eivät ole facessa tai sos. mediassa aktiivisia, koska yksityisyys. Ovat siellä kirjoilla, että voivat stalkata muita ja saada juorujen aiheita.
Samat juoruämmät haukkuvat muita, heidän talojaan, kampauksiaan, miehiään...ja itse ovat?
Tunnistan nuo sitaatti-taulut työhuoneen seiniltä ja facen seiniltä. Ihan varoitusmerkistä käyvät!
Tänä päivänä on vain niin, että jos ihminen ei voi itsestään mitään sos. mediaan antaa niin kyllä alkaa tyyppi epäilyttämään - mitä siinä oikein salataan?
Niissä maissa, joissa alkoholin liikakäyttö on suuri ongelma, esiintyy paljon myös alkoholiin liittyviä rajoituksia ja omituisia asenteita. Esimerkiksi Suomessa iso osa väestöstä ryyppää itsensä tolkuttomaan kuntoon säännöllisin väliajoin ja leuhkii kännikertomuksillaan. Vastapainona toimii sitten pieni moralistien ryhmä, jotka eivät juo ollenkaan ja paheksuvat jopa muiden kohtuukäyttöä. Suomessa alkoholi ei ole elintarvike tai normaali osa normaalia elämää vaan jotain, jonka kanssa mennään ääripäihin ja johon liittyy ihmeellisiä asenteita ja suoranaisia tabuja.
Miehet, jotka väittävät olevansa deittipalveluissa nuorekkaita, eivät sitä todellakaan ole.
Kuuntelevat edelleen kasarin nuorisomusiikkia, eivät tiedä mikä nuoria ihmisiä kiinnostaa nykypäivänä ja ovat ihan pihalla niistä somejutuista ja appseistä, joita nuoriso käyttää.
Paljon maailmaa nänheet ovat usein niitä jotka ovat käyneet rantalomalla ja viihtyneet siellä ai-hotellin sopukoissa kauankin aikaa.
Ne, jotka ovat tutustuneet eri kulttuureihin, tapoihin, historiaan ja nähneet muutakin kuin hotellin baarin ja rantatuolin, eivät useinkaan itse rupea mainostamaan kuinka paljon on tullut matkusteltua. Keskusteluista sitten näiden ihmisten kanssa käy ilmi että maaimankatsomus on avara ja ymmärrys eri kulttuureita ja elintapoja kohtaan laaja.
Hyvin usein, kun joku aloittaa: Jos minä nyt ihan totta puhun, niin hän joko moittii toista tai kehuu itseään.
Oletko kuullut miesten mäkätystä naisten ylipainosta muualla kuin täällä?
Täällä ei ole monta normaalia miestä, eli vakavasti otettava tietolähde vauva.av ei tosiaan ole.
Onneksi! Olisi murheellista, jos miehet olisi oikeasti näitä karikatyyrejä ja pervoja.
Tää on naisten palsta, mihin miehet vain tunkee purkamaan angstejaan ja vihaa. Siis suurin osa.