Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lajista sulla on huonoimmat muistot koululiikunnassa?

Vierailija
14.04.2018 |

.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joukkuelajit oli kamalia. Olin huono niissä, en osannut sääntöjä tai jos ne kerrottiin niin ei jäänyt muistiin yhden kerran jälkeen. Minut valittiin aina joukkueeseen viimeisten joukossa. Kun pelissä mokasi, hyvät pelaajat haukkuivat. Opettajat ei edes puuttuneet noihin huuteluihin, mikä jälkikäteen ajateltuna on tosi kummallista. 

Koululiikunta ei ikinä kannustanut liikkumaan tai löytämään liikunnan iloa. Opettajat tykkäsi niistä urheilullisista lapsista jotka vapaa-ajallakin harrastivat paljon urheilua. Minä sain kommentteja tyyliin "sun uintitekniikka on väärä", mutta oikeaa tekniikkaa ei edes yritetty opettaa.

Onneksi aikuisena olen löytänyt itselle sopivat liikuntalajit.

Vierailija
42/72 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihdossa olin aina viimeinen.

Luistella en osaa vieläkään.

Voimistelu oli kamalaa koska olin kaikkein jäykin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppafakingkärpänen! Teline- ja permantovoimistelu siis.

Vierailija
44/72 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koripallo sisällä. Olin viimeisenä valittu ja kaiken lisäksi ainoa jolla oli karvoja jo 12-vuotiaana. Suihkuun oli pakko mennä. Armeijan jälkeen en ole yleisissä suihkuissa käynyt.

Vierailija
45/72 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentopallo ja velttohyppely tamburiinilla (= rytminen "voimistelu"). Noita vedettiin 12v talvet, pesäpalloa syksyt ja keväät.

Vierailija
46/72 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnistus ja hiihto. Meillä oli vielä niin hiihtohullu luokanopettaja, että vietettiin välillä tavallisiakin päiviä ladulla, eikä vain liikuntatunteja.

Vierailija
47/72 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmitti kantaa koko laukkua kirjoineen yleisurheilustadionille, jos oli eka tai viimeinen tunti siellä. Koulumme oli mäen päällä ja se stadion toisen mäen päällä.

Lenkkeilystä en myöskään tykännyt. Ei yleensä ollut samankuntoista kaveria. Olin aika hidas.

Vierailija
48/72 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki.

Vierailija
49/72 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähly. Jatkuvasti sai mailasta jaloille ja jalat mustelmia täynnä. :(

Vierailija
50/72 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin hiihtoa. Olin urheilullinen, mutta jostain syystä hiihto oli yhtä tuska. Nykyään hiihtäminen on ihan kivaa.

Vierailija
51/72 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uinti. Tai ei uimisessa itsessään mitään vikaa, mutta kun murrosikä tuli viiveellä niin en todellakaan halunnut muiden näkevän mua altaan ulkopuolella alasti tai uikkareissa. Ne suihkussakäynnit ja kävelyt altaaseen ja sieltä pois oli tosi ahdistavia. Aina kauheeta suunnittelua ja taktikointia et onnistui käymään suihkussa muiden näkemättä.

Vierailija
52/72 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joukkuelajit, koska ei saanut valita joukkueita, jouduin pelaamaan kusipäiden kanssa ja kuuntelemaan vittuilua. Tai pesäpallo oli melkein siedettävää, menin vaan takakentän äärimmäiseen nurkkaan ja toivoin ettei pallo lennä sinne 😄

Joskus harvoin oli tennistä tai sulkapalloa, niistä tykkäsin.

Vierailija
53/72 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uinti. Pelkään vettä

Vierailija
54/72 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pesäpallo voi olla ykkösenä, se oli oma suosikkilajini. Telinevoimistelu oli kaikista hirveintä ja sitä osasi vain ne jotka sitä harrastivat

Vierailija
55/72 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Permanto, teline ja ihan yleinen voimistelu joka muistuttaa kansallissosialismista.

Kaikki yleinen tervehenkinen raittiusliikunta salissa rekillä tai ilman.

Sellainen kansallinen ja sosialistinen urheilu joka parantaa työkuntoa.

Vierailija
56/72 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumppafakingkärpänen! Teline- ja permantovoimistelu siis.

Tätä mäkin tulin kirjoittamaan. Mä muistan vieläkin sen hemmetin puomisarjan. Voi jessus! Sitä sitten tahkottiin ja tahkottiin, kun liikkamaikka oli myös telinevoimistelussa vapaa-ajalla mukana. 

Vierailija
57/72 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koripallo. En vaan osannut. Ja toki olin aina se viimeiseksi valittu.

Sama, mikään ei ollut niin pyllystä kuin koripallo.

Vierailija
58/72 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin voimistelun, koska vieläkin inhottaa ne hikiset matot ja telineet joiden päällä piti tehdä tippumisen uhalla jotain kuperkeikkoja liian vähissä vaatteissa toisten tuijottaessa.

Vierailija
59/72 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekko puuttuu.

Vierailija
60/72 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihto oli niin perseestä, en ikinä oppinut sitä kunnolla. Oma lukunsa oli myös ne pakolliset hiihtokilpailut ala-asteella, olin aina viimeisten joukossa ja se hävetti.