Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan työskennellä lääketieteen parissa mutten halua lääkäriksi

Vierailija
14.04.2018 |

Mikä ala/ammatti sopis mulle? Lääketiede alana kiinnostaa paljon, mutta itse lääkärin homma ei niinkään...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala/ammatti sopis mulle? Lääketiede alana kiinnostaa paljon, mutta itse lääkärin homma ei niinkään...

Farmasian opiskelu voisi olla yksi vaihtoehto, farmaseuttina myös työllistyy hyvin :)

Vierailija
2/20 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välinehuoltaja. Lääkekaappien hyllyttäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkekehittely?

Farmaseutti?

Bioanalyytikko?

Mahdollisuuksia on lukemattomia!

Vierailija
4/20 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bioanalyytikko, terveydenhoitaja, terveystieteiden maisteri, kauppatieteilijä tms. (yksikön johtaja lääkörikeskuksessa), lääketeollisuus, lääke-esittelijä, farmaseutti, proviisori, kemian alalla tutkija...

Vierailija
5/20 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknillinen yliopisto ja lääketieteen opinnot.

Vierailija
6/20 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bioanalyytikko ja hakeudut tutkimustyöhön.

Vierailija
7/20 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laborantti

Terveydenhuollon sihteeri

Bioanalyytikko

Kemisti

Vierailija
8/20 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/20 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteen koulutuksesta voi päästä myös tutkijaksi. Ei tarvitse tehdä lääkärin hommia.

Vierailija
10/20 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja. Varmaan tule alapeukkuja, siinä kun pitää liata kätensä ja nähdä vaivaa. Monen itsetunto ei myöskään kestä hierarkian alapäässä.

Vierailija
11/20 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalafyysikko tai biolääketieteen tekniikka

Vierailija
12/20 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti. Lääkäritkään eivät tiedä lääkkeistä yhtä paljon. Tai no osaavat valita niitä hoitoihin paremmin, se tietämys on parempaa, mutta lääketieteeseen pääsee sisälle farmasian alalla.

Vierailija
13/20 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumausainekauppias/katuapteekkari. Palkkiot ovat massiivisia, mutta niin ovat homman vaatimat verotkin. Yhteistyökumppanit ja asiakaskunta takaavat sen, ettei yksikään päivä/yö ole samanlainen ja tylsä. Eläkkeitä ei kerry, mutta harva eläkeikään asti päätyykään.

Vierailija
14/20 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farmaseutti. Lääkäritkään eivät tiedä lääkkeistä yhtä paljon. Tai no osaavat valita niitä hoitoihin paremmin, se tietämys on parempaa, mutta lääketieteeseen pääsee sisälle farmasian alalla.

Tämä on ihan totta. Varsinaista _lääke_tiedettä opiskellaan farmasian tiedekunnassa.

Itse ratkaisin asian hakeutumalla erikoisalalle, jossa on minimaalinen määrä kliinistä työtä.

Vierailija
15/20 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet biologit työskentelee lääketieteen parissa. Kiinnostaako esim. genetiikka, solubiologia, mikrobiologia?

Vierailija
16/20 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihteerinä kyllä pääsee ihan lääketieteen ytimeen kun kirjoittaa esim. leikkauskertomuksia, suosittelen! Eikä tarvitse kuitenkaan omia käsiään liata :)

Vierailija
17/20 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biotieteitä opiskelemalla yliopistossa pääsee tekemään tutkimusta lääketieteen parissa, tavallisesti ilman potilaskontakteja. Tutkimusmahdollisuuksien skaala on todella laaja. Esim. Tampereella: https://www.uta.fi/laaketieteen-ja-biotieteiden-tiedekunta

Tutkintonimikkeenä siis filosofian maisteri.

Vierailija
18/20 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos LÄÄKEtiede kiinnostaa niin farmasia, kuten aiemmin mainittiinkin.

Kiehtooko siis anatomia ja fysiologia vai sairaudet? Niiden diagnosointi tai/vai hoito? Mulla on lääkiskavereita, jotka olivat "aina olleet kiinnostuneet ihmiskehon toiminnasta", mutta hoitoprotokollien, erotusdiagnostiikan ja lääkeaineiden opettelu onkin sitten ollut preklinikan jälkeen tuskaisaa. Pyrkivät erikoistumaan diagnostisille aloille. 

Vierailija
19/20 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku solubiologia tai farmasia.

Vierailija
20/20 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti ja proviisori. Tutusta tuli vasta apteekkari, kun sain apteekkiluvan. Hänen unelmiensa täyttymys