Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luen pääsykokeisiin- työkkäriltä työtarjous, neuvoja kaivataan!

Opiskelijaksihaluava
06.04.2018 |

Elikkä määräaikaiseni päättyi (pyysin, ettei jatketa, että voin lukea yliopiston pääsykokeisiin), olen täysin tulottomana joten nostan liitolta rahaa tämän 2kk. (Moraalitonta tai ei, mutta haluan kouluun ja pois duunarihommista).

Nyt sit sain työtarjouksen. Tein hakemuksen tarkotuksella todella huonosti kirjoitusvirheiden kera. Kyseessä siis vuokrafirma ja oman alan töitäni. Työllisyys alalla hyvä ja olen ammattitaitoinen.
No! Sieltäpä tuli viestiä, että soita HR tämä ja puh nro... Katsoin facesta että kyseessä nuori ja rennon näkoinen mies.
Selitänkö tilanteeni, että olen pääsykokeen jälkeen käytettävissä ja älä pliis kerro työkkärille (onko riski, että kertoo?) vai menenkö työhaastatteluun humalassa pukeutuneena pelleksi? Jos menen työhaastatteluun ja käyttäydyn tavallisesti "saan" työpaikan 100% varmuudella, koska alalla työntekijäpula, olen asiallinen ja minulla on ammattitaitoa.

Miten teen, että saan lukea pääsykokeisiin ja saan työttömyyyskorvauksen tältä 2 kuulauden ajalta?

Kommentit (181)

Vierailija
1/181 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan heti, kun jotenkin järkevästi perustelet, että miksi meidän muiden pitäisi maksaa sun pääsykokeisiin lukemisesi sen sijaan, että olisit itse säästänyt sitä varten?

Vierailija
2/181 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai siinä sitten auta muu, kuin pilata haastattelu jollain tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/181 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko sopia työnantajan kanssa, että aloitat 2 kk kuluttua? Jos eivät jousta, niin sitten sanot voi voi ja toivot, etteivät kerro työkkärille.

Vierailija
4/181 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos menet sinne, ja ehdotat että jos tulet valituksi, saisit tehdä työtä puolipäiväisenä koska luet pääsykokeisiin. Sen jälkeen voit olla kokopäiväinen työntekijä, koska eihän se sisäänpääsy ole mitenkään varmaa.

En kyllä tiedä minne olet hakemassa, mutta itse luen töiden ohessa....ollaan vähän väsyneitä töissä, mutta valvoin muinoin vauvan takia toista vuotta, niin ei tämä tunnu missään.

Vierailija
5/181 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko työtarjous yksilöity? Eli siis sulla tiedossa hakiessa mihin päädyt? Jos ei ollut niin tarjous ei ainakaan aikaisemmin ollut velvoittava.

Vierailija
6/181 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset tee niin kuin kaikki muutkin eli: käytät säästöjäsi elämiseen tai teet jotain osa-aikaista tai keikkaa tms. jos tuloja haluat? Ei se pääsykokeisiin lukeminen vie 60h/vko, tai jos vie, niin tulos ei voi olla kovin hyvä. Moni lukee kokopäivätyön ohella. 

Vierailija
7/181 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on velvoittava työtarjous.

Eniten houkuttelisi soittaa ja kertoa tilanteeni rehellisesti. Aika mulkku saa olla jos kertoo työkkäriin? Onko mahdollista teidän mielestä?

Työtä en voi tehdä nyt. Täytyy lukea täyspäiväisesti.

Vierailija
8/181 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän pääsykokeisiin lukemisen ja motivaation päästä elämässä eteenpäin. Mutta ap:n menettelytapaa on hyväksy enkä ymmärrä, ja toivon että joku käräyttää hänet.

Vierailija
9/181 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onks muuten työkkärillä vielä karenssi käytössä? Vai johtaako tuo siihen että tukea vaan leikataan?

Vierailija
10/181 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset tee niin kuin kaikki muutkin eli: käytät säästöjäsi elämiseen tai teet jotain osa-aikaista tai keikkaa tms. jos tuloja haluat? Ei se pääsykokeisiin lukeminen vie 60h/vko, tai jos vie, niin tulos ei voi olla kovin hyvä. Moni lukee kokopäivätyön ohella. 

Minulla on säästöjä. Tänne yliopistoon lukeminen ok täyspäiväistä.

Vierailija
11/181 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten houkuttelisi soittaa ja kertoa tilanteeni rehellisesti. Aika mulkku saa olla jos kertoo työkkäriin? Onko mahdollista teidän mielestä?

Miten sulla liiton rahoilla eläessä on velvoitteita työkkäriin tai työnhakuun?

Vierailija
12/181 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onks muuten työkkärillä vielä karenssi käytössä? Vai johtaako tuo siihen että tukea vaan leikataan?

Karenssi tulee jos kieltäysyn työstä ja työkkäri saa tietää.

Vierailija
13/181 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on säästöjä. Tänne yliopistoon lukeminen ok täyspäiväistä.

Mitä?????

Vierailija
14/181 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mille alalle yrität? Itse suunnittelin juonivani saman mutta otin kuitenkin työn vastaan ja silti pääsin yliopistoon.

Vierailija
15/181 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos en soita? Ilmoittaakohan HT siitä työkkäriin? Tai tietääkö hr ylipäätään että haen sitä kautta? Tai kysyykö työkkäri firmasta että hainko. Hain mutta en soittanut. Mitenköhän tulkittaisiin?

Vierailija
16/181 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autan heti, kun jotenkin järkevästi perustelet, että miksi meidän muiden pitäisi maksaa sun pääsykokeisiin lukemisesi sen sijaan, että olisit itse säästänyt sitä varten?

Nyt vähän kohtuullisuutta. Ap on ilmeisesti ollut jo vuosia kunnollinen, työssäkäyvä ja veronsa maksanut ihminen. Koska hän puhuu vuokratyöfirmoista, on ala, jolla hän on työskennellyt, oletettavasti sellainen, että sillä tehdään pätkätöitä pienellä palkalla. Pätkätöitä tehdessä ei lomia kerry, ja pienestä palkasta on vaikea säästää kahden kuukauden elämiseen tarvittavaa summaa. Vakituisella työntekijällähän olisi kesällä melkein tuon verran lomaa. Se, että ap käyttää kaksi kuukautta "veronmaksajien rahoja" näinkin hyödylliseen tarkoitukseen, on minusta ihan hyväksyttävää.

Vierailija
17/181 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla liiton rahoilla eläessä on velvoitteita työkkäriin tai työnhakuun?

Tottakai on velvoitteet. Te-keskus on yhteydessä liittoon.

Vierailija
18/181 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työnantajan edustaja ei kertoisi työkkärille, että haluat ansiosidonnaista, vaikka olisi töitä? Meillä on nyt noin 100 000 (pääosin) nuorta kanssasi samassa tilanteessa, osa heistä töissä, osa säästöillä kotona lukemassa. Miksi juuri sinulle pitää maksaa siitä, että haet opiskelemaan, kun muillekaan ei makseta?

Vierailija
19/181 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vähän kohtuullisuutta. Ap on ilmeisesti ollut jo vuosia kunnollinen, työssäkäyvä ja veronsa maksanut ihminen. Koska hän puhuu vuokratyöfirmoista, on ala, jolla hän on työskennellyt, oletettavasti sellainen, että sillä tehdään pätkätöitä pienellä palkalla. Pätkätöitä tehdessä ei lomia kerry, ja pienestä palkasta on vaikea säästää kahden kuukauden elämiseen tarvittavaa summaa. Vakituisella työntekijällähän olisi kesällä melkein tuon verran lomaa. Se, että ap käyttää kaksi kuukautta "veronmaksajien rahoja" näinkin hyödylliseen tarkoitukseen, on minusta ihan hyväksyttävää.

Kiitos!! Arvasin, että saan moralisointia osakseni. Pienellä palkalla olen tehnyt 4 vuotta putkeen. Liiton kassanmaksuka maksanut saman ajan. Ikinä ennen tukia nostanut. Nyt kyse 2 kuukaudesta että saisin unelmieni työpaikan ja pääsisin elämässä eteenpäin.

Vierailija
20/181 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minulle kertyi pätkätöissä lomaa. Se maksettiin rahana pätkän päätteeksi,joten jos on takana vuosia pätkätöissä, niin pitäisi olla 2 kk elinkustannusten verran rahaa säästössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi