Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kattilaa on tarpeeksi?

Vierailija
06.04.2018 |

Jos laittaa ruokaa joka päivä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Kun toinen tiskikoneessa tai likoamassa, käytät toista.

Vierailija
2/10 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi pieni kattila. Ei sitä tarvitse enempää kun makaronia tulee vain keitettyä. 9€ päiväpalkalla ei syödä kaviaaria. Ainii kiitti sipilä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi keskikokoista kattilaa, kaksi pientä ja yksi iso. Sitä isoa käytetään harvoin, mutta on hyvä olemassa sen varalta, että tehdään isompi satsi. Mun mielestä tuo on hyvä määrä perheessä, jossa on neljä henkeä ja ruokaa tehdään 1–2 kertaa päivässä. Kun olin sinkku, mulla oli kaksi kattilaa, pieni ja keskikokoinen. Jos ajattelen, millä määrällä pärjäisin nyt, voisin antaa pois toisen pienistä kattiloista, mutta tuon ison pitäisin kuitenkin, vaikka sitä harvemmin käytetäänkin.

Vierailija
4/10 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi pieni kattila. Ei sitä tarvitse enempää kun makaronia tulee vain keitettyä. 9€ päiväpalkalla ei syödä kaviaaria. Ainii kiitti sipilä!

Sinä alapeukuttaja tuu syömään mun kanssa pari kuukautta makaroonia lehmä!

Vierailija
5/10 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun se pata alkaa soimaamaan sitä kattilaa, silloin niitä on jo liikaa.

Vierailija
6/10 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, miten innokas ruoanlaittaja olet ja paljonko on perhettä. Tietysti sekin, miten usein viitsit tiskata.

Vierailija
7/10 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viisi. Yksi pieni yhden litran kattila, jossa tehdään kastikkeita yms. Kaksi kolmen litran kattilaa, koska niitä tarvitaan eniten. Joskus tarvitaan molemmat, jos satutaan vaikka tekemään jälkiruokaa. Yksi viiden litran kattila, jossa voi keittää isomman satsin perunoita tai keittoa. Sitten vielä kymmenen litran kattila, jolle on vain harvoin käyttöä, mutta joka on kyllä silloin välttämätön. Siinä esim. ryöppään sienet.

Kahden aikuisen talous, ruokaa laitetaan joka päivä.

Vierailija
8/10 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän niitä pitää olla jos paljon kokkailee. Meillä on 1x5L 4x3L 1x2,5L 1x1,5L 1x0,8L ja 1x0,5L, eli 9 kattilaa.

Vierailija
9/10 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä viivav viis.

Vierailija
10/10 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä:

1 10 litran teräskattila (asuu kellarissa, haetaan sieltä isompia projekteja varten)

1 n. 5 l soppa- ja pastakattila

1 n. 3 litran höyry-teräskattila

1 n. 2 litran avara teräskasari, esim. risoton tekemiseen

2  vajaan parin l:n teräskasaria

3 erikokoista pinnoitettua kattilaa esim pakastepatojen lämmittämiseen yms. 

1 valurautapata

10! 5-henkinen perhe, tehdään paljon ruokaa kotona. Uusia kattiloita tai pannuja ei ole ostettu vuosikausiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi