Mikäli vuokranantaja haluaa takuuvuokran käteisenä, tarkoittaako se sitä, ettei sitä ole tarkoituskaan maksaa takaisin?
Kommentit (28)
Tarkoittaa. Tai sitten se väittää, ettet ole koskaan maksanutkaan mitään.
Älä suostu moiseen.
Eri ole normaalia, ei kannata suostua. Käteismaksusta ei jää mitään jälkiä, eli voi kiistää saaneensa
Pyytäisin vähintään kuitin maksusta. Oudolta silti kuulostaa.
Onko laillistakaan pyytää käteisenä? Ja varmasti jätetään kirjaamatta edes vuokrasoppariin, joten mitään todistetta vakuudesta ei jää.
Ei välttämättä. Olen monta kertaa maksanut takuuvuokran käteisenä tai suoraan vuokranantajan tilille ja aina saanut sen lähtiessäni takaisin. Olen myös vuokranantajana aina tarjonnut mahdollisuutta maksaa joko käteisenä, minun tililleni tai vuokralaisen omalle sulkutilille ja moni vuokralainen on halunut maksaa joko käteisenä tai minun tililleni - ja yhtä lukuun ottamatta he ovat kaikki saaneet takuusummansa takaisin sopimuksen päätyttyä.
Käteinen ja vuokranantajan tilille maksaminen on siitä helpompia tapoja, että ne käyvät nopeammin kuin tuon sulkutilin tekeminen. Käteisen tai tilisiirron voi maksaa samalla kun allekirjoittaa uvokrasopimuksen ja saa avaimen. Sulkutilin kun voi avata vasta kun vuokrasopimus on solmittu, jolloin vuokrasopimus taas pitää tehdä ehdollisena päiviä etukäteen ja avaimen taas saa vasta kun toimittaa vuokranantajalle panttikirjan takuusumman sulkutilistä. Eli siihen menee suhteettoman paljon aikaa ja vaivaa verrattuna sihen, että summa on kuitenkin aika pieni. Mutta kukin haluamallaa tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Eri ole normaalia, ei kannata suostua. Käteismaksusta ei jää mitään jälkiä, eli voi kiistää saaneensa
Siis tietenkin pyydät takuusummasta KUITIN. Kuitti on jälki ja todiste.
Älä laita tilille tai anna käteisenä. Tee pankkitalletuksena.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Olen monta kertaa maksanut takuuvuokran käteisenä tai suoraan vuokranantajan tilille ja aina saanut sen lähtiessäni takaisin. Olen myös vuokranantajana aina tarjonnut mahdollisuutta maksaa joko käteisenä, minun tililleni tai vuokralaisen omalle sulkutilille ja moni vuokralainen on halunut maksaa joko käteisenä tai minun tililleni - ja yhtä lukuun ottamatta he ovat kaikki saaneet takuusummansa takaisin sopimuksen päätyttyä.
Käteinen ja vuokranantajan tilille maksaminen on siitä helpompia tapoja, että ne käyvät nopeammin kuin tuon sulkutilin tekeminen. Käteisen tai tilisiirron voi maksaa samalla kun allekirjoittaa uvokrasopimuksen ja saa avaimen. Sulkutilin kun voi avata vasta kun vuokrasopimus on solmittu, jolloin vuokrasopimus taas pitää tehdä ehdollisena päiviä etukäteen ja avaimen taas saa vasta kun toimittaa vuokranantajalle panttikirjan takuusumman sulkutilistä. Eli siihen menee suhteettoman paljon aikaa ja vaivaa verrattun
Tässä olikin nyt kyse siitä mikä idea käteisessä on. Tilille rahan maksusta jää aina todiste, käteisestä ei. Vaikka käteisestä saisi jonkin "kuitin", niin va hups vaan hävittää sen ja kun vetoat omaan kuittiisi syyttää vielä väärennöksestä. Käteisellä maksamiselle ei ole oikein mitään järjellistä perustetta.
Älä vuokraa, osta oma.
Säästä ensin 30% asunnon hinnasta ja lainaa pankilta loput. Tulee edullisemmaksi kuin asua vuokralla.
Näin tein itse ja säästin.
Ostin samalla tavalla myös kaksi kaksiota, tosin niiden lainanmaksun hoitivat vuokralaiset ja tällä hetkellä ne tuottavat keskimäärin noin 10 000 euroa vuodessa.
Trolli taas asialla. Kukaan ei maksa käteisellä vuokria tai vuokra enakoita . Käteis rahan pyytäjä on valmis antamaan asianmukaisen kuitin joka on virallinen kaikialla esitettäessä, esim. asumistuet,sossu hyväksytävissä.
Vierailija kirjoitti:
Käteinen ja vuokranantajan tilille maksaminen on siitä helpompia tapoja, että ne käyvät nopeammin kuin tuon sulkutilin tekeminen. Käteisen tai tilisiirron voi maksaa samalla kun allekirjoittaa uvokrasopimuksen ja saa avaimen. Sulkutilin kun voi avata vasta kun vuokrasopimus on solmittu, jolloin vuokrasopimus taas pitää tehdä ehdollisena päiviä etukäteen ja avaimen taas saa vasta kun toimittaa vuokranantajalle panttikirjan takuusumman sulkutilistä. Eli siihen menee suhteettoman paljon aikaa ja vaivaa verrattun
Olet ollut monet kerrat sekä vuokralaisena että vuokranantajana. Ja käteistä molemmissa tapauksissa. Vähän nyt oudolta kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Käteinen ja vuokranantajan tilille maksaminen on siitä helpompia tapoja, että ne käyvät nopeammin kuin tuon sulkutilin tekeminen. Käteisen tai tilisiirron voi maksaa samalla kun allekirjoittaa uvokrasopimuksen ja saa avaimen. Sulkutilin kun voi avata vasta kun vuokrasopimus on solmittu, jolloin vuokrasopimus taas pitää tehdä ehdollisena päiviä etukäteen ja avaimen taas saa vasta kun toimittaa vuokranantajalle panttikirjan takuusumman sulkutilistä. Eli siihen menee suhteettoman paljon aikaa ja vaivaa verrattuna sihen, että summa on kuitenkin aika pieni. Mutta kukin haluamallaa tavalla.
Mitä sinä selität? Kukaan täysijärkinen ei taatusti halua maksaa ainakaan käteisellä, ellei kyseessä ole hämärähommat eikä takuuvuokrat ole yleensä mitään pieniä summia eteenkään yksityisten kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Trolli taas asialla. Kukaan ei maksa käteisellä vuokria tai vuokra enakoita . Käteis rahan pyytäjä on valmis antamaan asianmukaisen kuitin joka on virallinen kaikialla esitettäessä, esim. asumistuet,sossu hyväksytävissä.
Suomi on pullollaan toinen toistaan kierompia vuokranantajia, kuten myös kieroja vuokralaisiakin.
Ei ole järkevää maksaa vuokravakuutta mitenkään muuten kuin talletuksena vakuustilille. Vakuuden ei pitäisi sekoittua vuokranantajan omien varojen kanssa. Vaikka jonkun asunnon omistaakin, niin se ei estä vuokranantajaa joutumasta maksukyvyttömäksi tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Kun maksat sen tilille, niin siitä maksusta jää tiedot. Käteisestä ei jää mitään. Ihan outo kuvio.
Vuoralainen hävisi jutun kun meni vakuuden maksamaan vuokraisännän tilille. Eli pankkitalletus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teillä aina ensimmäisenä mieleen tulee sosiaalitoimisto sekä asumistuki? Onko teidän päihinne lapsista asti luotu uskomus, että jokainen suomen kansalainen on sosiaaliasiakas ja yhteiskunnan elätti eikä muunlaisia ihmisiä ole edes olemassa? Kukaan ei maksa itse vuokriaan?
Onneksi tuohonkin ajatusmaailmaan sekä elintapaan tulee muutoksia ja tukia leikattiin niin, että saatte opetella pikku hiljaa kantamaan itsekin vastuuta omista vuokristanne. Valtio maksaa ajattelutapa on vääristynyt ja sairas.
Paras keino on avata takuurahoille vuokralaisen nimissä oleva tili, josta rahat saa pois vuokrasuhteen päättyessä vuokranantajan suostumuksella.
minä maksoin käteisellä koko vuokralla olo ajan isännälle kun olin sen ok ranchilla vuokralla muutaman vuoden.
no problemos
En maksaisi yhtään mitään käteisenä vuokranantajalle. Ei ole normaali käytäntö. Kannattaa kiertää tuollaiset vuokranantajan kaukaa.