Luen pääsykokeisiin- työkkäriltä työtarjous, neuvoja kaivataan!
Elikkä määräaikaiseni päättyi (pyysin, ettei jatketa, että voin lukea yliopiston pääsykokeisiin), olen täysin tulottomana joten nostan liitolta rahaa tämän 2kk. (Moraalitonta tai ei, mutta haluan kouluun ja pois duunarihommista).
Nyt sit sain työtarjouksen. Tein hakemuksen tarkotuksella todella huonosti kirjoitusvirheiden kera. Kyseessä siis vuokrafirma ja oman alan töitäni. Työllisyys alalla hyvä ja olen ammattitaitoinen.
No! Sieltäpä tuli viestiä, että soita HR tämä ja puh nro... Katsoin facesta että kyseessä nuori ja rennon näkoinen mies.
Selitänkö tilanteeni, että olen pääsykokeen jälkeen käytettävissä ja älä pliis kerro työkkärille (onko riski, että kertoo?) vai menenkö työhaastatteluun humalassa pukeutuneena pelleksi? Jos menen työhaastatteluun ja käyttäydyn tavallisesti "saan" työpaikan 100% varmuudella, koska alalla työntekijäpula, olen asiallinen ja minulla on ammattitaitoa.
Miten teen, että saan lukea pääsykokeisiin ja saan työttömyyyskorvauksen tältä 2 kuulauden ajalta?
Kyllä oikikseen tai lääkikseen pääsee jo ekalla yrityksellä, ei se ole mahdotonta.